Toobb Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Hallå, Ni som gjort era tankband själva, vad har ni använts för material? Min tanke var att bocka plattjärn och sedan nån typ av gummi i mellan men har inte hittat något lämpligt gummi... Är till en Westfield (tanken är dock moddad så original går bort) MVH Tobias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Jag har mina i aluminium med tunna gummi remsor jag klippte från överdelen av en verkstadsbänk Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Jag använde montageklammer för ventillation https://soliduct.se/montageklammer-200.htm Många har kört spikband kombinerat med delar från T-klammer för laddluft /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Jag hade spikband/hålband liggande hemma så det använde jag med remsor av gummimatta emellan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Samma här spikband inuti en cykelslang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Rostfria plåtremsor täckta med krympslang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toobb Posted September 30, 2019 Author Share Posted September 30, 2019 Tackar för alla svar! 😁 Spikband låter ju smidigt, inga bekymmer med Sfro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted October 1, 2019 Share Posted October 1, 2019 Nej då, inga problem med SFRO för min del. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
galizi Posted October 25, 2019 Share Posted October 25, 2019 @sorin Vad har du fått för reaktion från SFRO ang valet av att använda aluminium? Tänkte göra som du men tvekar ifall jag får backning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 Jag kör 0.8mm aluband med cyckelslang på. Ingen kommenar ö h t. Varken på SFRO eller bilprovningen.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
galizi Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 @vedde Då kör jag samma linje, och så skyller jag på dig om det blir problem 😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 @vedde Då kör jag samma linje, och så skyller jag på dig om det blir problem Ha ha gör så!Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted October 26, 2019 Share Posted October 26, 2019 On 2019-10-25 at 17:44, galizi sade: @sorin Vad har du fått för reaktion från SFRO ang valet av att använda aluminium? Tänkte göra som du men tvekar ifall jag får backning... @galizi Det var inga problem . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toobb Posted January 31, 2020 Author Share Posted January 31, 2020 Hallå! En liten update! Det blev tankband gjorda av rostfria remsor. Jättesmidigt att bocka och det sitter bra 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted January 31, 2020 Share Posted January 31, 2020 (edited) Det ser bra ut och lika starkt som julabrännvin. Hur mycket rymmer tanken, 159 liter ? Edited January 31, 2020 by Göran Nilsson Stavfel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toobb Posted February 1, 2020 Author Share Posted February 1, 2020 15 timmar sedan, Göran Nilsson sade: Det ser bra ut och lika starkt som julabrännvin. Hur mycket rymmer tanken, 159 liter ? Haha Jajjemen! 😂 Köpte bilen påbörjad så det är tidigare ägaren som byggt om den. Blir en turbomotor och E85 så det lär gå åt rejält med sås 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts