Jump to content

vedde

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2682
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    101

vedde last won the day on July 19

vedde had the most liked content!

Community Reputation

286 Excellent

About vedde

  • Rank
    #KändfrånTV
  • Birthday 08/13/1969

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Uppsala
  • Interests
    Locost, Ducce

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Engzell
  • Ort
    Uppsala
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

21808 profile views
  1. Hej alla som har semester. Vi åker till Nifsta på torsdag då det skall bli fint väder och varmt. Kom mellan 16- 20 med sjuan eller bara sparka däck och snacka strunt. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  2. [emoji1787][emoji1787][emoji12] resten av sommaren såklart. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  3. Fick nya remmar igår så nu är den ihop igen och fit for fight. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  4. Nu har jag förstärkt lite med en 5mm aluplåt så att remmen inte ska slita av bultarna. Tack Mats för svarvhjälp av distanserna. Nu fattas bara remmen från ebay så kan vi köra igen[emoji16] Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  5. Hej Kompis pris till er som är medlemmar i Locost Sweden! 1100kr bara för er, kompis! Det skall löna sig att vara med i klubben!
  6. Den har samma kapacitet så då är det väl kopplingarna som är raceiga på den andra[emoji1787]. Det är svårt att köra AN kopplingar på denna. Vill man ha en pump som levererar är denna en äkta Bosch. FYI Bosse! sitter även i Alpine, Alfa Romeo och Porsche 911! Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  7. I samband med klubbträff eller årsmöte kanske? Skulle vara intressant att får lite mer kött på benen. /Vedde
  8. @Christer J& @super7 jag hade ingen botten och den kom inte ut i andra änden, jag hade svinpittar så jag tyckte att de skulle vara bättre än Torx. Men tack för bra tips!
  9. Ha ha @Kjelland28 jag tog det inte alls på det sättet , jag respekterar allra högst din kunskap i ämnet och förringar inte det alls utan försöker bara förklara hur det funkar för oss som inte har din fantastiska djupa kunskap däri! Jag hade problem att få in borren och sen var den så hård så jag fick gå upp på 5mm borr för att något skulle hända och sen när jag drog i svinpitten så tror jag gängorna följde med ut, aluminium är mjukt. Nu har jag en helicoil i hålet så att den skall hålla lite bättre i gängan. Jag fattar att vridsäkring torde vara bäst av allt men svårt att få dit nu - tror att jag gör såhär som jag tänkt och får jobba om den i vinter om det inte håller och den vrider sig. Jag är tacksam för alla synpunkter och allt ert kunnande som ger mig kunskap varje gång jag är inne och ställer en fråga. /Vedde
  10. Äkta 044 inline pump - oanvänd. Säljes p g a felköp. Jag behöver skruvanslutning i botten denna har slanganslutning. Kostar ny från 1995kr. Fri avhämtning Uppsala, Solna eller Klubbkörningen på Kinnekulle. Köpare betalar ev frakt. 1300 pok /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  11. Tack för utförlig beskrivning, jag köpte en lång skruv, starkare äv vanlig 8.8, drog åt den hårt så att hjulet satt fast- däri ligger min design av förbandet. Jag förstår att det finns massor med vetenskap bakom detta men för oss som inte är där går det nog till på det sätt jag gjort. Brottet var där skruven tar i gängan och i mitt fall var detta 10mm innanför ytan på kåpan - i själva blocket. Gick inte att få tag i skruven framifrån eller på baksidan då hålet är genomgående. Jag kanske borde ha den genomgående så den går att dra ut på baksidan vid brott men det gäller bara 1 av de 3. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  12. Var ett helvete att borra ur den del son gick av inne i alu blocket med 10.9. Borde inte 8.8 vara segare och böja sig innan brott så man kan få ut den? Om man får fråga förbandsspecialisten@Kjelland28 ?[emoji16] /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  13. jag håller på med ett liknande bygge med en Rotrex 31 snurra som är till en Honda S2000.  Kan du ange vad du har för inner diameter på insugsidan av din snurra.  Jag blir nämligen inte klok på måtten på min den stämmer inte med någon som dom har på sin hemsida.   Måtten stämmer om det är bytt kompressor del till en större

  14. Jag förstår men tror att det kommer räcka som jag gjort det nu. Blir väldigt bökigt med lång distanshylsa och inte lika snyggt. Jag får kontrollera drt efter varje körning för att se om drt behöver förstärkas ytterligare. /Fredrik Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
×
×
  • Create New...