Jump to content

vedde

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2851
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    115

vedde last won the day on December 10 2019

vedde had the most liked content!

Community Reputation

337 Excellent

About vedde

  • Rank
    #KändfrånTV
  • Birthday 08/13/1969

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Uppsala
  • Interests
    Locost, Ducce

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Engzell
  • Ort
    Uppsala
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

22974 profile views
  1. Viktbesparing Wilwood kitet mot Sierra original = 1626g per sida. Se min tråd för individuella vikterna. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  2. Jag har gjort lite kontrollvägning för att se hur mycket vikt min bromskonvertering sparade. Bild 1&2 är nya Wilwood kitet, bild 3&4 är sierras std grejor. Wilwood = 6679 Sierra =8305 Viktbesparing = 1626/ sida! Ganska bra tycker jag. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  3. Där har vi problemet för jag hittar inte vart de går eller var de 2 kablarna kommer ifrån. Får gå med det till Mazda och fråga om de kan hjälpa eller få någon på Mazdanet att hjälpa mig med multimeter. De verkar sega där dock. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  4. Hej Någon som är bra på det här med elscheman? Har en Mazda Hall Camsensor (se bild) hur skall +, - och sensor signal kopplas?( se kopplingsdiagram) Ser den som är minus men de andra två?
  5. Aha då fattar jag. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  6. Med 40 magneter?Ger ju inte wheelspeed åt sprutet heller. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  7. Hej@the real pinto jag förstår att den blit smutt men då måste hag byggs om mina rear uprights och det ligger inte i plan nu, får leta ringar i rätt dimention eller svetsa den på en plåt och bulta mellan axel och diff. Tack Nisse för bra förslag på alternativ lösning. Idag sitter en givare och läser de 6 bultskallarna på deivaxeln men jag skulle vilja ha en mer detaljerad signal för hasighetsmätare och sprutet. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  8. Tack Gustaf Tänkte inte använda orginal positionen utan sätta den inne vid diffen om det var en lös krans med egen givare. Jag får tänka vidare. Alltid lika trevligt att få så välinformerade svar av dig! Tack för att du förgyller vårt forum med din kunskap. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  9. Hej Christer Hade du skruvade drivaxlar bak och fanns det kransar som satt på insidan på något sätt som skulle funka på våra sjuor? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  10. Hej Någon som vet om Sierran fanns med ABS ? Tänkte man kunde ta en ABS krans och montera bak så kan man ta hastghetssignal eller signal till sprutet på Wheelspeed. Årsmodeller emottages tacksamt. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  11. Hej Jag vet inte, köpte en via min fd svåger som driver Generatorservice i Uppsala. typ 50Ah kostade runt tusenlappen. står inget namn på den men jag kan kolla om du vill ha exakta specifikationer. /Vedde
  12. Mycket knappar och mätare blir det. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  13. Jag kör lättat svänghjul från england med ap racing koppling till typ 9 på min Duratec. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  14. Hittade denna när jag googlade lite: http://www.speedstersandspyders.org.uk/a-z-guide.htm /Vedde
  15. Har nu kollat måtten och det verkar som om att de alternativ som finns på fästöron 3.25" och 3.75" inte passar på Sierrans cc90mm mellan hålen. Man får kanske göra någon sorts adapter. Men det är precis såna jag är ute efter, får beställa när fattig januari lagt sig[emoji16] /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
×
×
  • Create New...