Jump to content

vedde

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2872
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    116

vedde last won the day on February 4

vedde had the most liked content!

Community Reputation

339 Excellent

About vedde

  • Rank
    #KändfrånTV
  • Birthday 08/13/1969

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Uppsala
  • Interests
    Locost, Ducce

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Engzell
  • Ort
    Uppsala
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

23140 profile views
  1. Tack för den@Morty ! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  2. Nu har jag fått lite välbehövda delar. 1 rf avgasfläns till nya avgasrörsbygget i rostfritt. 10mm vattenskuren. 1 Nuke Performance 50mm BOV. för min kompressor blev min lilla 32mm Kina BOV för liten. Nu tar avgasrörsbygge och BOV montering vid. Håller på att byta handbroms också till en hydraulisk. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  3. Samma som min då, men lite nyare. Min är 2003 utan VVT men sen med lite godis i 🤩. Jag kör RX8 lådan som jag tycker är väldigt trevlig och håller för lite pulver om det är den vägen du vill gå. /Vedde
  4. Mycket stilrent och snyggt jobb! /Vedde
  5. Fick fatt i det nu@daromer ga551 nippon- denso Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  6. Ha ha ingen turbo här inte, lite för mainstream för mig.😆 Tänkte nämligen fasa upp flänsen till att ta 2" direkt ut från toppen och sedan gå som du säger 4 till 2st 2" och dem sedan 1 uppkonad till 2½" som blir dämpare och slutrör p g a platsen det skulle ta med 3" på dämparna - för stora helt enkelt. Undrar om det blir dov klang i den då? men jag tänker att jag vill ju få upp andningen och ökar man in bör man öka ut så det inte blir restriktioner som hindrar utloppet då det bör hämma pumpens andning.
  7. 0-1 är bra för väg och 2+ för bana skulle jag säga. Om du inte kör på väg som om det var bana d v s. [emoji38] Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  8. Vad har du för storlek på avgas i toppen och vilken storlek har du på primärrören som sitter på flänsen? Jag tänker att om man fasar in så kanske man ska fasa ut och gå upp en storlek på avgas också för att bli av med luften i andracänden? /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  9. Fick svar från lite vänner på en Duratec grupp på FB.
  10. Fanns ju massor i Guiden, eller skulle det vara i Sverige? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  11. Kul, vilken storlek och årsmodell är det på MZR:en? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  12. Viktbesparing Wilwood kitet mot Sierra original = 1626g per sida. Se min tråd för individuella vikterna. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  13. Jag har gjort lite kontrollvägning för att se hur mycket vikt min bromskonvertering sparade. Bild 1&2 är nya Wilwood kitet, bild 3&4 är sierras std grejor. Wilwood = 6679 Sierra =8305 Viktbesparing = 1626/ sida! Ganska bra tycker jag. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  14. Där har vi problemet för jag hittar inte vart de går eller var de 2 kablarna kommer ifrån. Får gå med det till Mazda och fråga om de kan hjälpa eller få någon på Mazdanet att hjälpa mig med multimeter. De verkar sega där dock. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  15. Hej Någon som är bra på det här med elscheman? Har en Mazda Hall Camsensor (se bild) hur skall +, - och sensor signal kopplas?( se kopplingsdiagram) Ser den som är minus men de andra två?
×
×
  • Create New...