vedde Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Hej Den 9/7 kommer Biltokig att sändas på SVT och då kommer det vara ett inslag om mig och min sjua. Jag försöker tala om klubben och vår niche inom bilbyggandet. Stefan Donkervoort Strand var med på inspelningen men blev bortklippt då det tydligen blev ett delat inslag med Persbrant, vad som skulle vara kul är om de kunde få in att jag spöade honom med mitt hemmabygge på Challange förra året -han körde Porsche och AMG 55. Ni får väl hänga mig sen om det är faktafel men jag försökte framhäva klubben och vår fantastiska möjlighet att kunna bygga egna bilar. Bra positiva kommentarer tillåtet!! :515: /Fredrik 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 synd att stefan inte fick va med,han har väl ett av landets finaste locostar :bowdown: (men de var väl kontrasterna dom ville åt rik/fattig) o stefans ser väl dyrare ut ? Persbrant har ju satt en stekar tid på "ringen" tror inte han vill höra på tv att vedde med sin locost är snabbare. positivt ? :image018: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Kul. Ska ses! Jag som tyckte det var lite nervöst att vara med i tidningen :) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Gött, ska bli roligt att se! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 vedde ! persbrant har köpt nytt :eclipsee_steering: http://www.expressen.se/motor/bilklipp/har-kor-persbrandt-sin-nya-ombyggda-ferrari/ Tänk va ledsen han kan bli :hyper2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 "spöade honom med mitt hemmabygge på Challange" "vedde ! persbrant har köpt nytt :eclipsee_steering:" AJJ AJJ det blev dyrt att bli ifrån körd av en sjua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Det är rätt kul att köra med SVKG ...där det finns flera fina bilar (Ferrari 430 Scuderia, McLaren, Porsche GT3,...etc) och när man sen kommer ikapp dessa så viker dom fint åt sidan :D ....inte för att jag är sugen på närkontakt så men ok då :) ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Tänk va ledsen han kan bli :hyper2: Ja, han har väl lite större chans med ferrarin, men inte särskilt mycket. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Ni får väl bjuda in persbrant som ett "wildcard" till locost träffen så vedde o han får göra upp... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 2, 2015 Author Share Posted July 2, 2015 SVT 1 20:00! Jag har inte sett den nerklippta versionen men hoppas de tar med lite om amatörbygge och klubben! Ni får en länk till fulllängden när den visats, där är Stefan och min dotter med epa bygget med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Näsbypatrik Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Fint reportage du gjorde. Tyckte du fick det rätt bra samanfattat vad Locost handlar om. Du gjorde det bra tycker jag. Persbrand kunde du sponsrat med en ny tshirt som inte var maläten i ryggen. Men så är det väl när pengarna går till dyra skrytbilar och kokain? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Missade programmet på TV, men har precis kollat på avsnittet på SVTPlay. Mycket bra reportage, det gjorde du bra. Såg min bil skymta förbi på Kullen också. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleiper Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Mycket trevlig inslag, bra jobbat Vedde! :) :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Riktigt kul! Jag hade inte läst innan vad programmet skulle handla om, och så ser man plötsligt en Locost i rutan. De kunde klippt bort allt med Persbrant på dendär bilmässan, han stod ju bara i vägen hela tiden. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Tummen upp vedde! Det gjorde du bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Hatten av för TV-profilen, du var bäst! Nu lär snart servern krascha när alla som vill veta mer går in på hemsidan samtidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DuttJansson Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Riktigt kul å se! Som sagt så var Persbrandt bara i vägen under programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 All heder till dig Vedde ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Riktigt kul å se! Som sagt så var Persbrandt bara i vägen under programmet. Han gav förvisso intrycket att ha tagit sig några öl före tagning, men han verkade faktiskt intresserad på en djupare nivå än jag hade trott. Då han dessutom visade sig ha riktigt sunda värderingar och förstod att uppskatta såväl snygga skruvskallar som rejäla däcksprofiler smälte åtminstone jag en liten aning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Bra snackat Wedde, vår nya presstalesman :bowdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Bra inslag med Vedde. Persbrandt kan man va utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Det var ett mkt bra inslag du gjorde Vedde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Bra gjort! Inspirerande /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 (edited) Han gav förvisso intrycket att ha tagit sig några öl före tagning, men han verkade faktiskt intresserad på en djupare nivå än jag hade trott. Då han dessutom visade sig ha riktigt sunda värderingar och förstod att uppskatta såväl snygga skruvskallar som rejäla däcksprofiler smälte åtminstone jag en liten aning. Håller med dig Ronny. Man kan tycka vad man vill om herr Persbrandt men när det gäller bilar verkar vi väldigt lika han och jag. Lite gott är det när någon sågar Pagani som för mycket bling. Precis vad jag tyckt i alla år! :) Edited July 10, 2015 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Snyggt skött Vedde! Informativt och gav en härlig känsla. :) (direkt länk till programmet på SVTplay) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Han gav förvisso intrycket att ha tagit sig några öl före tagning, men han verkade faktiskt intresserad på en djupare nivå än jag hade trott. Då han dessutom visade sig ha riktigt sunda värderingar och förstod att uppskatta såväl snygga skruvskallar som rejäla däcksprofiler smälte åtminstone jag en liten aning. Ja, jag håller helt med dig. Det är nog mer entusiast i Persbrandt än vad han fått cred för. Han gör ett riktigt sympatiskt intryck. :) Och ytterligare en verkligt fin grej är att han inte verkar vara "ytterligare en" jänkevurmare som får airtime. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 :checkeredflag: Bra gjort ! Det tyckte jag var en lagom nördig (på ett bra sätt) beskrivning av oss. Skratta lite för mig själv när jag såg kameran på håll filma er och ni diskutera insug och grejer man kunde meka ihop som aldrig suttit ihop förut. Kanske lite synd de gjorde en vinkling på dyrt VS billigt men det kanske var tvisten de var ute efter . ( och så har man ju själv varit med 4 sec med orange regnställ i tv ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 Såg precis reprisen, bra jobbat Vedde! Ang Persbrandt, är jag lite kluven, känns som han umgåtts för mycket med Torsten Flinck... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Kul att se en representant från klubben vara med och visa Locost konceptet i TV. Bra Vedde!! Förhållandevis bra motorprogram för att vara svenskt ändå måste jag säga..... Det fick ungdomens Carl-Ingemar Perstad och Christer Glenning att kännas än mer avlägsna än tidigare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 11, 2015 Author Share Posted July 11, 2015 Tack alla för de fina orden, jag ville göra vår del av bilhobbyn lite mer känd för det är alltsomoftast V8 och jänkare som visas. Hoppas vi får förnyat intresse på hemsidan och fler medlemmar p g a detta. Släkt, vänner, arbetskamrater och ortsbor har gett mig tummen upp men tyngst väger såklart era insatta kommentarer - tack alla ni som bemödat er att skriva något. / Fredrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Det fick ungdomens Carl-Ingemar Perstad och Christer Glenning att kännas än mer avlägsna än tidigare... Halleluja! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 (edited) Såg avsnittet på SVTPlay nu och bra gjort Vedde! Det blir fem tummar på det :-) Efter att ha dokumenterat så många kärringstopp i TV, så förstår jag bytet till Dyratec ;-) Edited July 11, 2015 by Morty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 :checkeredflag: Bra gjort ! Det tyckte jag var en lagom nördig (på ett bra sätt) beskrivning av oss. Skratta lite för mig själv när jag såg kameran på håll filma er och ni diskutera insug och grejer man kunde meka ihop som aldrig suttit ihop förut. Kanske lite synd de gjorde en vinkling på dyrt VS billigt men det kanske var tvisten de var ute efter . ( och så har man ju själv varit med 4 sec med orange regnställ i tv ) ja, och du åkte bakåt :lol: :lol: Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Och du var tvungen att köra om mig precis i början???? :D :D :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts