Krolleg Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Kommer det gå att lösa tillfällig SMA försäkring på plats? tjejen funderar på att åka med i min bil men är inte säker om hon kan den dagen än så hon vill inte lösa en försäkring redan nu om det inte blir av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 14, 2014 Author Share Posted July 14, 2014 Respektive hanterar SMA själv, ref komplettering / förtydligande i maj av Inlägg nummer Ett. Klicka på länken till "SMA", där finns all nödvändig info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 1. Joacim Järkeborn - "Jocke4u" 2. Jari Kinnunen "Jari" 3. Fredrik Pousard - "fege" 4. Per Adelsson - "Pac" med co-driver Jonny Tomsen - "JTZ"(kanske...) 5. Anders Öhman "r Anders" 6. Stefan Larsson - "HovstaSX360" 7. Göran Karlsson - "gka" 8. Micael Åman - "Micael" 9. Tobias Berndtson - Supers#nett (med reservation för bonneri) 10. Alex Bergsland - "DomiSeven" 11. Gerhard Petersson - "Gerhard" 12. Peter Carlsson - "pacman" 13. Björn Nilsson - "Nallemannen" + Kanske frugan! "Depå personal..." 14. Christer Johansson -"Christer J" 15. Andreas Rauherz "seven V8" 16. Svante Sörmark - "svinto" 17. Jarno Taponen - "PC95" 18. Per Lindberg. - "Mildseven 19. Michael Wänström MK-Indy 20. Anders Magnusson - "mson" 21, pelles locost Per Öberg ev sonen blir med 22. Fredrik Engzell - Vedde R1 23. Björn Emanuelsson - Emekseven 24. Arne Nyman - "seven" 25. Kristoffer Gustafsson - Supercat XLT 26. Mikael Brax - mbx 27. Thomas Lundgren - MK-Indy +1 28. Håkan Wennerberg - Raw Striker 29. Christian Wennerberg - Raw Striker 30. Nisse Steen - Caterham 31. Anders Björnson - Super Seven S3 Replica Jag hinner inte få min bil "race ready" i år heller, så jag stryker mig ur denna listan. Siktar dock på att komma på grillningen och titta på er som kör. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 1. Joacim Järkeborn - "Jocke4u" 2. Jari Kinnunen "Jari" 3. Fredrik Pousard - "fege" 4. Per Adelsson - "Pac" med co-driver Jonny Tomsen - "JTZ"(kanske...) 5. Anders Öhman "r Anders" 6. Stefan Larsson - "HovstaSX360" 7. Göran Karlsson - "gka" 8. Micael Åman - "Micael" 9. Tobias Berndtson - Supers#nett (med reservation för bonneri) 10. Alex Bergsland - "DomiSeven" 11. Gerhard Petersson - "Gerhard" 12. Peter Carlsson - "pacman" 13. Björn Nilsson - "Nallemannen" + Kanske frugan! "Depå personal..." 14. Christer Johansson -"Christer J" 15. Andreas Rauherz "seven V8" 16. Svante Sörmark - "svinto" 17. Jarno Taponen - "PC95" 18. Per Lindberg. - "Mildseven 19. Michael Wänström MK-Indy 20. Anders Magnusson - "mson" 21, pelles locost Per Öberg ev sonen blir med 22. Fredrik Engzell - Vedde R1 23. Björn Emanuelsson - Emekseven 24. Arne Nyman - "seven" 25. Kristoffer Gustafsson - Supercat XLT 26. Mikael Brax - mbx 27. Thomas Lundgren - MK-Indy +1 28. Håkan Wennerberg - Raw Striker 29. Christian Wennerberg - Raw Striker 30. Nisse Steen - Caterham 31. Anders Björnson - Super Seven S3 Replica 32. Stefan Strand Super Seven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Tack Cealm jag avvaktar jag. Kul att se att Stefan vaknat från sin dvala, kommer du med på grillningen Stefan? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Tyvärr har jag fått motorproblem så jag tar bort min anmälan tyvärr //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Hur sent kan man anmäla sig? Kan man anmäla sig/betala på plats? Lite väderberoende huruvida jag trailar ner bilen eller inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 Svar: Banledningen hanterar inga kontanter på plats. Kassören behöver tid att hinna pricka av avgiften på kontot. Så några / någon dag innan 2/3 aug behöver avgiften finnas på klubben konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Det närmar sig bankörningsdagen 3 augusti. För att allt skall fungera smidigt för såväl banledning som deltagare vill jag påminna om några saker. 09:00 öppnar banan för körning. Innan 09:00 skall incheckningen vara klar, kontroller i samband med incheckning vara klara samt förarmöte genomfört. Målet är att få så många tillgängliga timmar och minuter med öppen bana för körning som det är möjligt. För att vi skall klara målet skall deltagarna noggrant läsa Inlägg Nummer Ett i denna tråd och göra det som skall göras i förväg så administrationen innan förarmöte och sedermera körning är en "formalitet". I checklistan finns exempel på checkpunkter som giltigt svenskt körkort, att bilen är "i trafik" mm. Deltagarna skall kunna visa upp vid incheckningen att alla kriterier är uppfyllda. Skulle tex ett körkort vara glömt så har banledningen ingen egen möjlighet att kontrollera denna punkt via något datasystem och följaktligen hindras den deltagarens möjlighet att komma ut på banan tills giltigt körkort kan visas upp. Så jag ber er alla var noggranna så checklistan verkligen är checkad och bekräftad innan er avfärd mot Kinnekulle och bankörningen. Jag kanske är övertydlig i detta inlägg men hellre kritik för övertydlighet än tvärtom. Andra detaljer som är viktiga för att få många timmar och minuter tillgängliga på banan är att flaggvaktsbyten fungerar klanderfritt. Banledningen kommer att presentera en tjänstgöringslista för flaggvakter. Senast 10 minuter innan flaggvaktsbyte skall inkommande flaggvakt anmäla sig vid banutsläppet för tjänstgöring. Körtimmen indelas i två pass första och andra halvtimmen. I första halvtimmen är omkörning tillåten på hela bansträckningen I andra halvtimmen är omkörning endast tillåten på start- och målrakan. Av erfarenhet från ett antal tidigare års banledning så brukar hel- och halvtimmes uppdelningen inte behövas från runt klockan 12 men hel- och halvtimmes principen gäller tills annat beslutas. Jag har bett kassören att kontrollera listan över betalda startavgifter. Som jag nämnt i tidigare inlägg hanterar inte banledningen kontanter dvs startavgiften måste vara avprickad och klar på postgirot innan. Än finns det tid att få listorna att överensstämma. Är det något oklart eller någon annan fråga kring bankörningen som behöver ventileras passa på att ta upp detta nu när vi har tid att reda i oklarheter / frågor. Till sist ett Stort Välkommen till Kinnekulle 3 augusti och hoppas att bankörningsdagen blir en bra och rolig dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted July 24, 2014 Share Posted July 24, 2014 Många andra klubbar brukar reservera ett antal extraplatser åt t.ex medlemmar från rejsa.nu, hur ser ni på sånt på locost klubbens banträffar? Har en kompis som skulle vilja följa med och köra...han har en banpreppad Alfa bertone coupe med Hondamotor: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32278 Den är påställd, försäkrad och skattad men inte besiktigad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Magnus 2074: Svaret på frågorna finns i Inlägg Nummer Ett under länken till LocostSweden Mk regler for bantraffar 2013-05-02.pdf ---- Många andra klubbar brukar reservera ett antal extraplatser åt t.ex medlemmar från rejsa.nu, hur ser ni på sånt på locost klubbens banträffar?--- Varje evenemang har sin "banledning / ansvariga" som kan lägga till eller dra ifrån text i reglerna. Det finns alltså inget generellt skrivet om hur vi "brukar göra". Det vi beslutat inom klubben är ett projektorienterat arbetssätt där vi utgår från grundreglerna. Respektive projekt om det gäller tex bankörning använder till fullo eller justerar i reglerna. Detta för att säkerställa tex ansvarsfrågor mm. Banledningen för Kinnekulle 3 augusti går efter regelverket 2013-05-02 som är länkat i Inlägg Nummer Ett bokstavstroget dvs din kompis bil är inte av "Seventyp". Andra projekt (bankörningar) inom LocostSweden Mk kan ha andra regler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Se nyligen gjord Komplettering 2014-07-24 av Inlägg Nummer Ett. Ett x i listan nedan innebär att Startavgiften noterad av kassören på klubbens pg 367442-1 Är det några frågor för er som ännu inte har ett x före "er rad" kontaktar ni enklast vår kassör och reder ut det hela. Är orsaken till det saknade "x-et" att Startavgiften ännu inte är betald bör den betalas per omgående så kassören kan pricka av er i god tid. Ref något inlägg upp i tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 25, 2014 Author Share Posted July 25, 2014 Inlägg Nummer Ett är kompletterat med hållpunkter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 Bäste kassören Min betalning hade inte gjorts på tillfredsställande sätt varav den inte kommit er tillhanda då den skulle varvid jag idag betalat den högre summan. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Tyvärr har jag fått motorproblem så jag tar bort min anmälan tyvärr //Per . :516: Det verkar funka för mig efter att ha "fuskrenoverat motorn" provkört idag och det verkar funka Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 28, 2014 Author Share Posted July 28, 2014 Inför 3 augusti Kinnekulle, komplettering i grundregelverket om läckage.. 2012 hade vi en otäck avkörning efter målrakan. Det var en Sevenbil som "halkade" av banan och efter en flygtur landade i Amcor-räcket. Det gick både bra och dåligt. Rejält omskakad och med en otrevlig och kraftig smäll över bröstet klarade sig föraren trots allt bra. Bilen fick repareras under vinterhalvåret. Det är vid sådana här tillfällen man enkelt inser skillnaden mellan ett bra varv på Kinnekulle och ett varv som kunde sluta precis hur som helst. Marginalerna är små, mycket små. Avkörningen berodde inte på ett förarmisstag. Avkörningen berodde glykol. Det är några dagar kvar och på uppmaning så ber jag samtliga deltagare att fundera på glykolens vara eller icke vara i bilarna. Det finns produkter som kan ersätta glykol, dock inte som antifrysmedel men som kylmedel. På vissa bankörningar är glykol bannlyst. Det behövs så illa lite glykol eller för den delen andra västskor som olja för att få en bil ur balans. LocostSweden Mk grundregler som tillämpas på Kinnekulle 3 augusti hanterar läckage enligt följande: --- • Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat. --- Läckage finns på flera sätt. Det vanligaste är att något är trasigt eller en slang glider isär men det finns också läckage som inte syns förrän vid belastning, där tex en varm slang har skador och läcker när temp och tryck blir för högt men är absolut tät vid andra tillfällen. Det kan också vara att expansionskärlet trycker ur sig för volymen i kylsystemet inte räckte till dvs kylsystemet är överfyllt för den hårdare körningen men i vanlig trafik så läcker det inte. Reglerverket kompletteras härmed på punkten "Läckage": - att varje förare säkerställer att kylsystemet inte är "överfyllt" och därmed riskerar att läcka vid expansionskärlet eller motsvarande inför första passet på Kinnekulle. för efterföljande pass gäller utöver grundregeln - att varje förare efter ett körpass ansvarar och säkerställer att bilen inte visar några tendenser att läcka västskor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Ett litet tips inför lastningen K. Lindqvist har världens finaste små(1m omkrets) 2tons rundsling på rea just nu: http://www.lindqvist-msk.se/produkt.php?art=62201. Passar superfint för att surra genom fälgar, 110 sek för 4st! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Är det nån från södra Skåne som ska ditt och har plats att ta med sig lite delar ner till mig ? Mvh Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Jag kommer dyka upp och hämta inspiration till mitt bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Får men åka på slicks? Ser inget i locostreglementet. //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 1. Joacim Järkeborn - "Jocke4u" 2. Jari Kinnunen "Jari" 3. Fredrik Pousard - "fege" 4. Per Adelsson - "Pac" med co-driver Jonny Tomsen - "JTZ"(kanske...) 5. Anders Öhman "r Anders" 6. Stefan Larsson - "HovstaSX360" 7. Göran Karlsson - "gka" 8. Micael Åman - "Micael" 9. Tobias Berndtson - Supers#nett (med reservation för bonneri) 10. Alex Bergsland - "DomiSeven" 11. Gerhard Petersson - "Gerhard" 12. Peter Carlsson - "pacman" 13. Björn Nilsson - "Nallemannen" + Kanske frugan! "Depå personal..." 14. Christer Johansson -"Christer J" 15. Andreas Rauherz "seven V8" 16. Svante Sörmark - "svinto" 17. Jarno Taponen - "PC95" 18. Per Lindberg. - "Mildseven 19. Michael Wänström MK-Indy 20. Anders Magnusson - "mson" 21, pelles locost Per Öberg ev sonen blir med 22. Fredrik Engzell - Vedde R1 23. Björn Emanuelsson - Emekseven 24. Arne Nyman - "seven" 25. Kristoffer Gustafsson - Supercat XLT 26. Mikael Brax - mbx 27. Thomas Lundgren - MK-Indy +1 28. Håkan Wennerberg - Raw Striker 29. Christian Wennerberg - Raw Striker 30. Nisse Steen - Caterham 31. Anders Björnson - Super Seven S3 Replica 32. Stefan Strand Super Seven 33. Magnus Nyholm - "Magnus 2074" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Ursäkta min sena anmälan, men jag ville komma hem från sommarens Europatur med 7:an och se att den fortfarande fungerar innan jag vågade tro på ännu en dag på Kinnekulle. Betalning sker under kvällen. Jag ska skriva någon rad i min byggtråd om årets resa, men som en teaser kan jag nämna att det blev 622 mil genom Tyskland, Schweiz, Italien (ner en bit söder om Pisa) längs hela kuststräckan upp genom Toscana och Ligurien bort till Frankrike och Nice. Därefter hem igen på knappt tre veckor. Givetvis mestadels sol! ;-) /Bengt 1. Joacim Järkeborn - "Jocke4u" 2. Jari Kinnunen "Jari" 3. Fredrik Pousard - "fege" 4. Per Adelsson - "Pac" med co-driver Jonny Tomsen - "JTZ"(kanske...) 5. Anders Öhman "r Anders" 6. Stefan Larsson - "HovstaSX360" 7. Göran Karlsson - "gka" 8. Micael Åman - "Micael" 9. Tobias Berndtson - Supers#nett (med reservation för bonneri) 10. Alex Bergsland - "DomiSeven" 11. Gerhard Petersson - "Gerhard" 12. Peter Carlsson - "pacman" 13. Björn Nilsson - "Nallemannen" + Kanske frugan! "Depå personal..." 14. Christer Johansson -"Christer J" 15. Andreas Rauherz "seven V8" 16. Svante Sörmark - "svinto" 17. Jarno Taponen - "PC95" 18. Per Lindberg. - "Mildseven 19. Michael Wänström MK-Indy 20. Anders Magnusson - "mson" 21, pelles locost Per Öberg ev sonen blir med 22. Fredrik Engzell - Vedde R1 23. Björn Emanuelsson - Emekseven 24. Arne Nyman - "seven" 25. Kristoffer Gustafsson - Supercat XLT 26. Mikael Brax - mbx 27. Thomas Lundgren - MK-Indy +1 28. Håkan Wennerberg - Raw Striker 29. Christian Wennerberg - Raw Striker 30. Nisse Steen - Caterham 31. Anders Björnson - Super Seven S3 Replica 32. Stefan Strand Super Seven 33. Magnus Nyholm - "Magnus 2074" 34. Bengt Löwenhamn - Suntec Seven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 30, 2014 Author Share Posted July 30, 2014 Komplettering av Inlägg Nummer Ett. Flaggvaktslista, grundversion. - Gula pilar markerar respektive postering samt förslag på väg till posteringen. - Senast 10 (tio) minuter före passbyte skall respektive anmäla sig i depån. - Vill någon byta pass så ordnar respektive detta själv. Bytet anmäls så banledningen alltid har en korrekt förteckning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Betalat idag. Hoppas på fint väder trots att prognosen säger nåt helt annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 . :516:/> Det verkar funka för mig efter att ha "fuskrenoverat motorn" provkört idag och det verkar funka Per Fuskrenoveringen gick inte bra :banghead: Men kommer ändå och kollar //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 (edited) Respektive hanterar SMA själv, ref komplettering / förtydligande i maj av Inlägg nummer Ett. Klicka på länken till "SMA", där finns all nödvändig info. Jag skulle vilja ha ett förtydligande kring SMA-försäkringen. I ovan inlägg framgår det att all nödvändig information finns om man följer länken. Dock saknas namn på tävlingen samt tävlingsgren. Jag är ganska säker på att en försäkring inte skulle vara gällande om denna information är felaktig, alt att det finns flera olika namn och grenar på olika försäkringsbevis. Detta gör mig också lite förundrad när de fastställda reglerna för banträffar (Antagna av styrelsen 2013-04-29) framgår att banträffar inte är tävlingar, men sen skall tävlingsnamn och tävlingsgren fyllas i. Är det så att jag har valt fel försäkring? Eller ska vi fylla i ett namn och gren och hoppas på att försäkringen gäller trots att det inte är en tävling. Bifogar formuläret Edited July 30, 2014 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 30, 2014 Author Share Posted July 30, 2014 Inlägg Nummer Ett är kompletterad med LocostSweden Mk SMA Tillstånd. Endags-SMA skall matcha detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 (edited) Inlägg Nummer Ett är kompletterad med LocostSweden Mk SMA Tillstånd. Endags-SMA skall matcha detta. Baserat på Micaels fråga så synade jag engångslicensen jag köpte till flickvännen och som jag hade köpt innan denna information var upplagd och dessutom angivit 2/8 dvs Tävlingsnamn: LocostSweden Trackday 2 Augusti 2014 :banghead: så jag drog iväg ett mail till Fredrik Skoghag om licensen var giltig eller inte....hade ett svar efter 35 min :D Dock var start/slut-datum satt till 2014-08-02 - 2014-08-04 men hans svar var: Nej, det är ok……. Jag noterar datumändringen här…… så den blir då giltig på önskad datum istället… även om det nu står fel datum på den fysiskt.Och om någon arrangör undrar så kan du visa mitt svar här. Jag vet inte men kanske att Calle/Jörgen som arrangörer skall signera engångslicenser så det finns något att de är "förbrukade/giltiga" denna dag?! PS. Jag vet att dom sålde engångslicenser på SVKG sist och tror de signerade dessa?! DS Edited July 30, 2014 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 30, 2014 Share Posted July 30, 2014 Det var ju fint med ett exempel på rätt ifylld licens, men hur noga är det egentligen? Jag köpte ju en för att kunna åka med om man får tillfälle, men jag tänkte att det måste ju räcka att man pekar ut klubb, plats och datum så kan inget misstolkas. Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Just nu: ser vädret ut att bli helt OK. Lite regn efter 14.00 men inga större mängder innan vi hunnit packa ihop. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Lite tider o satsa på ! cec 52.14 bec 56,01 O anders !!! tvinga inte ner mig till kinekulle en gg till i år :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Yr.no åsikt om vädret på Kinnekulle 2 och 3 augusti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thlu Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 1. Joacim Järkeborn - "Jocke4u" 2. Jari Kinnunen "Jari" 3. Fredrik Pousard - "fege" 4. Per Adelsson - "Pac" med co-driver Jonny Tomsen - "JTZ"(kanske...) 5. Anders Öhman "r Anders" 6. Stefan Larsson - "HovstaSX360" 7. Göran Karlsson - "gka" 8. Micael Åman - "Micael" 9. Tobias Berndtson - Supers#nett (med reservation för bonneri) 10. Alex Bergsland - "DomiSeven" 11. Gerhard Petersson - "Gerhard" 12. Peter Carlsson - "pacman" 13. Björn Nilsson - "Nallemannen" + Kanske frugan! "Depå personal..." 14. Christer Johansson -"Christer J" 15. Andreas Rauherz "seven V8" 16. Svante Sörmark - "svinto" 17. Jarno Taponen - "PC95" 18. Per Lindberg. - "Mildseven 19. Michael Wänström MK-Indy 20. Anders Magnusson - "mson" 21, pelles locost Per Öberg ev sonen blir med 22. Fredrik Engzell - Vedde R1 23. Björn Emanuelsson - Emekseven 24. Arne Nyman - "seven" 25. Kristoffer Gustafsson - Supercat XLT 26. Mikael Brax - mbx 27. Thomas Lundgren 28. Håkan Wennerberg - Raw Striker 29. Christian Wennerberg - Raw Striker 30. Nisse Steen - Caterham 31. Anders Björnson - Super Seven S3 Replica 32. Stefan Strand Super Seven 33. Magnus Nyholm - "Magnus 2074" 34. Bengt Löwenhamn - Suntec Seven Det blir ingen körning pga motorras idag. kommer och grillar o tittar på. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 SÅ där ja! Då var sista kontrollrundan på sju mil genomförd. Nu skall Dolly upp på kärran för att imorgon fraktas i sakta gemak till kullen. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 P.s det var enligt utsago 30 grader på Kinne-kleva idag så räkna med värme! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moberg Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Då går de åt några liter vatten i kroppen.. finns det nåt uppe på kullen som säljer vätska å käk eller e det medtag som gäller? har inte vart där sedan jag va liten pojk så jag har ingen koll :icon_oops: Moberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Det brukar vara en korvmoj mitt på dagen och vatten tror jag finns att tillgå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moberg Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Gött.. synes på söndag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 Jag tar med mineralvatten och Resorb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 Resorb, bra tänkt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 Det finns flera kranar med dricksvatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelleöberg Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 lite bilder från idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 3, 2014 Author Share Posted August 3, 2014 Tack för en bra bankörningsdag. En extra eloge till alla förare att så nära man någonsin kan komma 100 procent att få LocostSweden Mk grundreglers egenkontrolldel ifylld och medtagen hemifrån kan vi inte komma. Det var bara att ta emot "pappersexcersisen" och pricka av i incheckningen på löpande band. Ett Mycket Stort tack för det!! Ni som var där vet att vi hade en del regn men också en del tid utan regn och faktiskt sol också. Jag fick lite solbränna i ansiktet. Förmodligen på sista timmen. Körningen gick som helhet mycket bra. Dock hände några incidenter men alla slutade bra för personerna. Däremot får några bygga på sina bilar en del. Ett par nya bärarmar behöver ordnas och minst en styrväxel behöver bytas och kanske några karossdelar och fälgar. Det blev utöver dessa incidenter tre eller möjligen fyra avåkningar i grus och gräs för att sedan komma in på banan igen. På en bil sprack en kylarslang men som tur var hände det inte under körning på banan. En bil behövde dra om en avluftning till tanken för det läckte ut bensin på banan via den. Marginalerna är små och även små detaljer kan ställa till mycket oreda. Hur man än håller koll på allt på sin bil så vet man aldrig vad som händer när bilarna går hårdare på en bana. Det viktiga är att vi lär oss av det som sker. Tack alla för Kinnekulle 2014-08-03 hälsar banledningen cealm och Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Nyss hemkommen, hann precis att lasta av bil och packa ur allt innan himlen öppnade sig fullständigt. Jag lyckades med mitt mål den här helgen, att komma ner under 1 minut när jag låg och jagade Fege under 3 varv. Men jag har inte bevis på detta, utan mitt snabbaste loggade varv blev 1:01 vilket också är snabbare än förra året. :) Tack för den goa maten och trevliga tillställningen igår kväll!! Tack Calle och Jörgen för en lyckad bandag! Jag tyckte att allt flöt på bra under dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Trevligt med bilder Pelle! :) Just hemkommen med en rejält blöt sjua(Dolly) och sjuaägare(jag). Tack till alla deltagare för en riktig trevlig bandag! Efter det här behöver både Dolly och jag några dagar på "spa"(läs: garaget...) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Tack alla arrangörer och förare för en bra dag. Mycket kul att få köra på bana för första gången i mitt liv. intressant föreläsning av Johnny, och några bra tips till min nybyggda bil fick jag också Christer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Ja, tack så mycket för en bra arrangerad träff med mycket bantid! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Tack för en mycket trevlig dag! Kul att få prova hur r däck beter sig i regn! Ska försöka fixa till filmerna från gyrokoptern så fort som möjligt! :) //Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Instämmer i kören och vill tacka Calle och Jörgen för ett bra arrangemang. Jag var ju en av de som smakade på amco-räcket :banghead: så väl hemkommen igår strippades NeoZeven på lite kaross och jag tog en gravöl på pallen i garaget ;) Skall väl strax ge mig ut i garaget och kolla mer detaljerat för att beställa nödvändiga delar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Jag var ju en av de som smakade på amco-räcket Ett tipps ! inte dir locost men kanske iaf billigare än att sätta en bil i räcket o roligare. Köp full-wets Körde helt odramatisk i monsun regnet på 1.05 o 1.01 när dom värsta pölarna på banan var borta.roligare än så kan man inte ha med byxorna på :lol: Synd att man missade det torra pga ett trasigt styrstag o en bula i fälgen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.