Nallemannen Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Hmm. ja kanske att den slår igenom, men jag tycker inte att det känns så men jag ska göra ett prov. Bilen känndes mycket snäll på banan inga konstigheter förutom att den va lite hal pga däcken. Men som sagt när jag fick hem bilen så satt camber justeringen nästan 1 cm löst, har den gått länge med det så har det nog frästat på hubben. Gjorde nog inte saken bättre att stötdämparen också släppte. Det blir ju ganska hårda slag när man svänger fram och tillbaka. //Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Om du har original 200lbs fjädrar så borde du slå igenom. Jag provade att höja den extra mycket, men slog igenom ändå. Har provat 250, 300, 325 och nu har jag 350lbs bak och 550lbs fram. Har beställt nya dämpare idag med 2,25" fjäderskålar för att kunna öka ännu mer fram. Mitt tips är att Dra ner genomslags gummit på varje sida och kör en runda. Om de är ända uppe är det dags att se över fjäder kraft och dämparens inställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thlu Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Undrar vad jag har för fjädrar bak? Jag har justeringmuttern 6varv från botten nästan så att fjädern är lös och tycker det är precis på gränsen till för hårt för landsvägsåka. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Fick en ide!!! Go pron ska dit på lämplig plats! :) Hoppas bara att det blit tillräckligt me billdrutor så att man kan köra slow motion. Men jag ska kolla me gummina också! Den är ganska stötig bak, kanske är att den slår igenom.. :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Testa att sätta ett litet buntband runt kolvstången på dämparna. När dämparen går ihop så puttar den med sig buntbandet. När den fjädrar tillbaka blir buntbandet kvar i det mest ihoptryckta läget. Ut och gasa så ser du snart om buntbanden sitter upp emot gummina och i så fall har du bottnat (eller varit mycket nära). Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Det kan ju ändå vara intressant att se vad som händer där bak, på med buntband och ställ kameran på 60fps. Säg till om du behöver låna fäste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Buntband i all ära, men det räcker att dra ner gummina. Det ger exakt samma funktion. Buntbandet trycks upp i gummit och är "mindre" roligt att få ner igen. Jag har provat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Putsa av veven med fint smärgelduk 800 eller finar. dra det först mot ett vinkeljärn så grövsta kornen går bort och smörj med olja. Mät sedan upp veven runt om. Har lagren gått igenom till gult så ska de bytas. Vevstakarna som får sån stryk så de är blå är inget att lita på och ofta så är de ovala o hålet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Mera film Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Jädrans vad ni kör pojkar!! Jag tycker ni ska göra som jag. Anamma det saktfärdiga i motorsporten. :) Men Christer får till en fin omkörning, ser ut som han är skjuten ur en kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Ja man förstår att vissa har problem med oljan. det går ju otroligt fort. Jag pratade med en som kör endurance cup och de körde på 62sekunder på kullen och Libell o några andra kör ju på 58sek.?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Christers omkörning får han "gratis" :hypocrite: då jag och Micke ligger bakom den andra bilen. Sen ser det ut som att jag kör ikapp Christer på rakorna, men han kan inte ha åkt fullt då för när han gör det har jag ingen chans. Men däremot är det lite kul att jag hänger med i kurvorna med "gatdäcken". Thomas: Jag har noll koll på Endurance cupbilar, vad åker dom med där ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Men Christer får till en fin omkörning, ser ut som han är skjuten ur en kanon. Han såg ju ut att vara skjuten ur en kanon mest hela tiden tyckte jag, satan vad det gick undan för er i snabba gruppen Det var kul att se. Tyckte jag, nuförtiden är inte sambon så ivrig att bilen ska bli klar längre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Fina filmer! :racesmile: Var också kul på lördag eftermiddag när Christer låg framför dig, Niklas, och han försökte hetsa upp tempot...men du bara låg kvar och chillade :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 kompisens endurance cup är en Toyota celica,kraftigt ombyggd i hjulupphängning och kraftigt lättad o ca 200hkr. Men de är rutinerade förare och har kör många år. Sedan finns det ju andr5a bilar med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 (edited) Hittade ett varv av Kimmen på 53.62 :) Edited July 14, 2012 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 (edited) 53.62 på den skumpiga banan är riktigt snabbt! :D Edited July 14, 2012 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Nu har jag fixat till mina bilder. :) Tyvärr var jag bara där på Lördagen. Söndagen spenderade jag på ett flyg och var sur över att jag inte var på Kinnekulle istället! :angry: Lördagens Förarmöte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 (edited) Banchef CE Alm i fullfart! :D Det kommer alltid upp en massa frågor som man inte kan förbereda sig på, men Calle tog tag i saken och löste det som dök upp. Calle gjorde ett grymt bra jobb som banchef!! Och så har vi en annan mycket viktig del i arrangemanget, Säkerhetsgänget.. Edited July 15, 2012 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stadig1 Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 ErCup körde förra året på 60 sekunder i rejs. tre bilar klarade detta och de var en Opel Ascona med Volvo 2,5L motor, Bmw M3 med Volvo 2,5L motor och en M3 med 2,0L Rak sexa. effekten ligger runt 260-280hk och vikten runt 1000kg. http://www.ercup.se/index.asp?D=700 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 I depån stod fullbloden och väntade på "följa john"-varvet. Baging närmast kameran var "John" (:D) ... Lugnet före stormen..? Och så bar det av med de första flaggvakterna som passagerare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 (edited) Edited July 15, 2012 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 (edited) Du är nu hypnotiserad och kommer att göra exakt som jag säger! - Res dig ur soffan och gå och hämta kameran. - Töm kameran på fräcka actionbilder från kinnekullefestivalen . - Ladda upp bilderna i denna tråden. Edited August 8, 2012 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Skit också, skulle just ladda upp bilderna men kameran var tömd :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Mitt misstag :-) Radera inte bilderna innan ni laddat upp dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts