-
Posts
40 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
3
LOLA-Christian last won the day on February 23 2023
LOLA-Christian had the most liked content!
Reputation
21 ExcellentAbout LOLA-Christian
- Birthday 12/04/1954
Contact Methods
-
Website URL
www.racetech.se
Profile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Christian Carlsson
-
Ort
Åmål
-
Locost-status
Övrigt
-
LEVECHE - Fick till sist ihop tekniken från 1970-talet med 2020, tack vare lite hederliga motstånd och kretskort. Det är lite tunt med ingångar på PDM20, allt kan inte/vill inte gå via CAN 🤔 IMG_2953.mov
-
LEVECHE - Uppdaterad torkarmotor (40 år nyare borde innebära någon sorts förbättring, förhoppningsvis 🙂💪)
-
Sista pysslet innan jul, fick fast den "elektriska gaspedalen": Så nu har jag den först inköpta pedalen till salu (fick inte plats, den var för stor), hoppas någon kan tänkas behöva den....... (850.00 + frakt)
-
Nej, "blånering" såhär ser en "original" Reynard krängare ut (jag vet inte vad de gör för sorts behandling på dem, men det blev väldigt snarlikt - så jag är nöjd) 🙂
-
-
-
Den personliga utvecklingen (=vikt) löser det automatiskt....... Fast, jag tänkte att man skulle bygga in ny teknik i de gamla lådorna - bara för kunna att säga "nä, det är original" .....
-
Funderar ibland på motorstyr till F3:an. När det begav sig 1985 så ingick REYNARD/SAAB 853 sas i de fältprov som SAAB/Mecel genomförde på tänd kassett och styrdon. För bränslet nyttjades Bosch LH 2.2, med HLM (!) ända till ett "wet-race" dränkte värmetråden och gav alldeles för mycket bränsle till motorn. Då skrev Bosch om mjukvaran så last-info blev TPS (undrar vad den SW-uppdateringen kostade... 😉). I slutet av säsongen kom ZYTEK in och bytte ut Bosch mot deras modifierade styrsystem (en 4-cyl variant av deras system som användes på Jaguars Grupp C V12 motorer). Jag tror iofs att motorn kanske fortfarande skulle kunna köras med denna kombinationen.... Men, det finns ingen möjlighet att justera någon av dem (var lovad PC-SW av Bill Gibson för länge sedan, men men...). Och som tur är, så tillåter reglementet att man får byta ut styrsystemet då det är svårt att hålla liv i dessa. Alternativen är: - T5Suite (där har jag ju en ypperlig SW från Lola'n), behöver bara byta bländarskiva och tändkasset. - MaxxECU MINI (ett IFC till tändkasset behövs/alt byta till "Coil on plug"). När man jämför "då och nu" så inser man vilken otrolig utveckling som har skett 😮!
-
3D printade en hållare till styrdonet (till LEVECHE), tyvärr helt i onödan då det visade sig att MoTeC var för "instängt" enligt mitt tycke......, får börja om (igen...)
-
Långt......., det går såå sakta (motivationen är inte speciellt hög), men listan blir iaf kortare och kortare 😏 Resterande chassie-kablage är nästa punkt, sedan karosseri (lackering) Sista punkt är byta av bränsle-tank (eftersom den är datumstämplad så kommer den allra sist (fråga mig inte varför jag vet att jag skall fixa den som sista punkt 💰))
-
-
Insåg att när jag grejade undertill på den vita att jag skulle ju ha en "lower stress bar strut". Men eftersom det sitter en vajer-låda (02A (AGC))så passar inte en "katalog-artikel". Så det fick bli lite bock & svets:
-
Kulled, "förstörande prov"
LOLA-Christian replied to LOLA-Christian's topic in Upphängning & styrning
Lutar väldigt mycket åt den slutsatsen, och precis som du påpekar så är det med största sannolikheten klämförbandet som kommer att vara den svaga punkten (dvs min konstruktion 😬!) -
Kulled, "förstörande prov"
LOLA-Christian replied to LOLA-Christian's topic in Upphängning & styrning
Jättestort tack för det mycket uttömmande svaret, Gustaf. Det måste vara Mats Hällströms test som fastnade i de grå cellerna, men hur jag än har letat så hittar jag inget på nätet 😞 Uppskattningen av 400kg är inkl två (icke) muskulösa personer, till den vikten skulle det kunna lägags till ett par säckar jord e dyl......