Jump to content

kinekullefestival


Anders

Recommended Posts

Hmm. ja kanske att den slår igenom, men jag tycker inte att det känns så men jag ska göra ett prov. Bilen känndes mycket snäll på banan inga konstigheter förutom att den va lite hal pga däcken. Men som sagt när jag fick hem bilen så satt camber justeringen nästan 1 cm löst, har den gått länge med det så har det nog frästat på hubben. Gjorde nog inte saken bättre att stötdämparen också släppte. Det blir ju ganska hårda slag när man svänger fram och tillbaka.

//Björn

Link to comment
Share on other sites

Om du har original 200lbs fjädrar så borde du slå igenom. Jag provade att höja den extra mycket, men slog igenom ändå. Har provat 250, 300, 325 och nu har jag 350lbs bak och 550lbs fram. Har beställt nya dämpare idag med 2,25" fjäderskålar för att kunna öka ännu mer fram. Mitt tips är att Dra ner genomslags gummit på varje sida och kör en runda. Om de är ända uppe är det dags att se över fjäder kraft och dämparens inställning.

Link to comment
Share on other sites

Undrar vad jag har för fjädrar bak? Jag har justeringmuttern 6varv från botten nästan så att fjädern är lös och tycker det

är precis på gränsen till för hårt för landsvägsåka.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fick en ide!!! Go pron ska dit på lämplig plats! :) Hoppas bara att det blit tillräckligt me billdrutor så att man kan köra slow motion. Men jag ska kolla me gummina också! Den är ganska stötig bak, kanske är att den slår igenom.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Testa att sätta ett litet buntband runt kolvstången på dämparna. När dämparen går ihop så puttar den med sig buntbandet. När den fjädrar tillbaka blir buntbandet kvar i det mest ihoptryckta läget. Ut och gasa så ser du snart om buntbanden sitter upp emot gummina och i så fall har du bottnat (eller varit mycket nära).

Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Buntband i all ära, men det räcker att dra ner gummina. Det ger exakt samma funktion. Buntbandet trycks upp i gummit och är "mindre" roligt att få ner igen. Jag har provat....

Link to comment
Share on other sites

Putsa av veven med fint smärgelduk 800 eller finar. dra det först mot ett vinkeljärn så grövsta kornen går bort och smörj med olja.

Mät sedan upp veven runt om. Har lagren gått igenom till gult så ska de bytas.

Vevstakarna som får sån stryk så de är blå är inget att lita på och ofta så är de ovala o hålet.

Link to comment
Share on other sites

Jädrans vad ni kör pojkar!! Jag tycker ni ska göra som jag. Anamma det saktfärdiga i motorsporten. :)

Men Christer får till en fin omkörning, ser ut som han är skjuten ur en kanon.

Link to comment
Share on other sites

Ja man förstår att vissa har problem med oljan. det går ju otroligt fort.

Jag pratade med en som kör endurance cup och de körde på 62sekunder på kullen och Libell o några andra kör ju på 58sek.??

Link to comment
Share on other sites

Christers omkörning får han "gratis" :hypocrite: då jag och Micke ligger bakom den andra bilen.

Sen ser det ut som att jag kör ikapp Christer på rakorna, men han kan inte ha åkt fullt då för när han gör det har jag ingen chans.

Men däremot är det lite kul att jag hänger med i kurvorna med "gatdäcken".

Thomas: Jag har noll koll på Endurance cupbilar, vad åker dom med där ?

Link to comment
Share on other sites

Men Christer får till en fin omkörning, ser ut som han är skjuten ur en kanon.

Han såg ju ut att vara skjuten ur en kanon mest hela tiden tyckte jag, satan vad det gick undan för er i snabba gruppen burnout.gif

Det var kul att se. Tyckte jag, nuförtiden är inte sambon så ivrig att bilen ska bli klar längre cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Fina filmer! :racesmile:

Var också kul på lördag eftermiddag när Christer låg framför dig, Niklas, och han försökte hetsa upp tempot...men du bara låg kvar och chillade :)

Link to comment
Share on other sites

kompisens endurance cup är en Toyota celica,kraftigt ombyggd i hjulupphängning och kraftigt lättad o ca 200hkr.

Men de är rutinerade förare och har kör många år. Sedan finns det ju andr5a bilar med.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag fixat till mina bilder. :)

Tyvärr var jag bara där på Lördagen. Söndagen spenderade jag på ett flyg och var sur över att jag inte var på Kinnekulle istället! :angry:

Lördagens Förarmöte...

IMG_8693_small%20copy.jpg

IMG_8687_small%20copy.jpg

IMG_8698_small%20copy.jpg

IMG_8699_small%20copy.jpg

Link to comment
Share on other sites

Banchef CE Alm i fullfart! :D

IMG_8689_small%20copy.jpg

IMG_8696_small%20copy.jpg

Det kommer alltid upp en massa frågor som man inte kan förbereda sig på, men Calle tog tag i saken och löste det som dök upp. Calle gjorde ett grymt bra jobb som banchef!!

Och så har vi en annan mycket viktig del i arrangemanget, Säkerhetsgänget..

IMG_8695_small%20copy.jpg

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

I depån stod fullbloden och väntade på "följa john"-varvet. Baging närmast kameran var "John" (:D) ...

IMG_8701_small%20copy.jpg

Lugnet före stormen..?

IMG_8702_small%20copy.jpg

IMG_8703_small%20copy.jpg

IMG_8704_small%20copy.jpg

IMG_8705_small%20copy.jpg

Och så bar det av med de första flaggvakterna som passagerare!

IMG_8706_small%20copy.jpg

IMG_8707_small%20copy.jpg

IMG_8708_small%20copy.jpg

IMG_8709_small%20copy.jpg

IMG_8710_small%20copy.jpg

IMG_8711_small%20copy.jpg

IMG_8702_small%20copy.jpg

IMG_8713_small%20copy.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

post-1216-0-06174200-1344415616_thumb.jpg Du är nu hypnotiserad och kommer att göra exakt som jag säger!

- Res dig ur soffan och gå och hämta kameran.

- Töm kameran på fräcka actionbilder från kinnekullefestivalen .

- Ladda upp bilderna i denna tråden.

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...