Kilkenny Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 (edited) Hur ligger vi forum-diggare till egentligen? Hänger ju rätt mycket folk här alla i olika stadier av Seven/Locost ägande, så jag blev nyfiken på hur förhållandet är mellan drömmare/byggare/färdiga åkare. Skriv gärna om ditt tillstånd och hur det känns :) Jag börjar: Byggare, SFRO1 klar, det är skitkul att bygga och prata med andra skadade själar. Hoppas bli "helt klar" innan nästa sommar är slut. :racesmile: Edited November 10, 2009 by Kilkenny Quote
Triggerhappy Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 SFRO 1 klar, bygger...håller på med elsystemet...är kämpigt just nu, men gnetar på. Skall vara körbar tidigt i vår och helst inreggad i maj. Quote
Robban1 Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Eftersom man sålde westfield :banghead: , så fick man ju bygga nytt :D , fick hem ett nytt kit i oktober, så nu är man på G igen, byggtid? kanske sent 2010 eller tidigt 2011, just nu i förstärknings stadiet :D Quote
Morty Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Jag röstade på färdig, men i verkligheten skulle jag velat ha en kategori med "Inreggad gatlegal, men kommer aldrig att bli färdig". Quote
Martin A Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Blev reggad i somras men klar blir man nog aldrig. Nu står bilen slaktad för vinterns obligatoriska modifieringar och man längtar redan till vårens första provtur. MVH Martin A som hoppas på en kort vinter! Quote
Micael Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Reggad 2006. Men ombyggd till förbannselse. Quote
LUPUS Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Färdig i måttet av reg skylt med skatte märke...... men jag antar att den stora byggnationen startar nu.... göra om allt man byggde fel eller hitta kunde vara bättre lättare osv...... Sneglar oxå lite på en 100 kvadrater stor vind som skall bli hus påstår en del .... ajajaj Quote
Arrowsmith Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Färdig höst/vintern 2004 besiktigad april 2005 Quote
cealm Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Bil nummer 1 färdig våren 2008 Bil nummer 2 färdig hösten 2009 Bil nummer 3 på gång och gärna färdig så fort som möjligt eller något senare. Quote
sorin Posted November 10, 2009 Posted November 10, 2009 Regad Maj 2009 :lol: Nu i delar igen :( Quote
Jörgen Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 sfro 1, håller på med det roliga elsystemet :hypocrite: SKA vara klar före jul så jag kan ut å testa mitt värmepaket på minst 20kw :lol: kommer att bli bra värme i bilen ,hoppas jag. Då du Lupus kan vi ta en raggarrunda i vinterväglaget :thumbsup: Jörgen Quote
Panzer Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Bokat SFRO1 den 30/11. Är inne på femte veckan i rad på tjänsteresa motsv. Lär bli stressigt...... Quote
Janne L Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Jag är nog i det närmaste SFRO2 färdig! Lite småfix kvar så jag kommer att göra SFRO2, bullerprov ocg regbesiktning i vår , är det tänkt. M :D h Janne Quote
Berne Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 "Färdig" sommaren 2006. Därefter bytt motor 2 ggr, bytt fråm Weber till Ms med plenum och sen till 4 st. Suzuki TB Nya stolar osv osv Kontollbesiktning i oktober u.a. Planer: Ny topp och nya kammar. Quote
vedde Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 SFRO 1 klar i våras klar att göra Buller Saknar bågar och bälten för SFRO 2 I övrigt klar, väntar på vårvärmen för buller - SFRO 2 -Regbes. 2010 skall den ha plåtar! /Fredrik Quote
conco Posted November 11, 2009 Posted November 11, 2009 Reggad Aug 2005. Mindre ändringar gjorda sedan dess men kör mest när man får lite tid över. /Conco Quote
super7 Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 2001: Inregad 2004: Kambyte trimmning :revs: 2006: Motorbyte ut med båtmotorn DOHC in med Zetec 2007: Växellåds byte ut med Mt-75 in med Typ-9 med quaife innehåll :eclipsee_steering: 2008: Kambyte trimmning :revs: //Nisse Quote
Challe Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Köpte färdig bil eller besiktigad 2005.Har bytt hela drivlinan turbokonventerat ändrat på i stort sett allt och skall ändra lite till.Skall regbesikta med nya motorn. Tror aldrig att bilen kommer att bli färdig men för mig är det det som är tjusningen.MVH Challe Quote
ezroller Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Polerar delar i väntan på att det ska bli plats i fars-gubens garage. CAD-ritningen nästan klar... återstår att räkna fram bakvagnen... Quote
Krolleg Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Alla donatordelar skaffade, hälften renoverade till nyskick. Kitet skall beställas till våren å bygget startar i april-maj, Klar våren 2011, det är min plan iaf :) Quote
Daffe Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Dala 7 reggad och klar 2004 MK Indy Gul reggad och klar 2007 MK Indy Röd Reggad och klar 2009 MK Indy Svart Reggad och klar 2009 Nytt projekt på G Quote
BeLo Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 7:an reggad och "klar" juni 2008. Diffbroms och grupp-A-topp monterad förra vintern. Denna vintern blir det renovering av motorns bottendel, stoppning i stolarna samt förhoppningsvis en tonnau att täcka sittbrunnen med. Ca 1200 underbara mil avverkade hittills. Nästa projekt, bygget av en Lotus 23-kopia, har äntligen startat med lite ramsvetsning. Massor av detaljer återstår att lösa, men grundkomponenterna blir R1:a kopplad till en Sierra-diff. Egna hubbar med Sierra-drivaxlar bak och Wilwood spindlar fram. Byggtråd kommer! Om någon råkar ha två vänster drivaxlar till Sierra (bultade typen) så är jag spekulant! Den kortare axeln används på båda sidor dels för att minska spårvidden (som ändå blir för stor) och dessutom för att förskjuta R1:an åt höger i bilen. Föraren hamnar på vänster även denna gång. /Bengt Quote
Bengt Norell Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Klar och regad i våras, nu väntar en renoverad motor på att förenas med en bättre växellåda. lite andra förbättringar för kylvattnet skall också göras.I övrigt har allt funkat klockrent, jag har inte behövt skruva nåt under hela sommarn Samtidigt sitter jag och caddar på ett chassi till en Austin Healey. Jag har skaffat en fram och bakaxel från Jaguar och det blir troligen en BMW 6:a. Kolla gärna på Jaggans framaxel, mycket smidiga och snygga bärarmar. / Bengt Quote
Thomas Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Reggad Dutton okt. 2006. sedan utvecklad i olika steg, tar aldrig slut om man har intresse. Sep.spjällhus GSXR 1000, MBE ECU programbar,m.m.m.m. I vinter kanske mina H-profilstakar åker i. Quote
ord bind Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Samtidigt sitter jag och caddar på ett chassi till en Austin Healey. Jag har skaffat en fram och bakaxel från Jaguar och det blir troligen en BMW 6:a. Kolla gärna på Jaggans framaxel, mycket smidiga och snygga bärarmar. / Bengt Hej Bengt. ursäkta ni andra att jag bryter in i tråden. undrar om du har karossen eller om du vet var man kan fåtag på en. mvh jean Quote
Bengt Norell Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Samtidigt sitter jag och caddar på ett chassi till en Austin Healey. Jag har skaffat en fram och bakaxel från Jaguar och det blir troligen en BMW 6:a. Kolla gärna på Jaggans framaxel, mycket smidiga och snygga bärarmar. / Bengt Hej Bengt. ursäkta ni andra att jag bryter in i tråden. undrar om du har karossen eller om du vet var man kan fåtag på en. mvh jean Jag skickar Pm så vi håller tråden ren Bengt Quote
Thomas Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 det fanns Hult Healey, någon bör ha formen kvar. Det går en grön i småland Nybro tror jag det var. Quote
Panzer Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Hej! Jag tror att Härdplastteknik i Dösjebro har formarna från Hult Healeyn! // JEK Edited November 26, 2009 by Panzer Quote
Michael Th Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 grattis Jonas !! några anmärkningar?? Quote
Panzer Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Hej! Tack så mycket, det är ju som ni alla som har varit där jag är nu vet en riktig milstolpe. Vi hade en riktigt trevlig stund i Bosses garage med en hel del skratt. Han bad mig beskriva bilens ingående komponenter och förklara hur jag tänkt. Det var tydligen tillfylles för det jag fick att åtgärda är gummi på pedalerna, vilket jag inte har satt dit då jag först skall måla pedalerna. Jag kommer troligen även att höja de nedre länkarmarna i syfte att sänka ramen och bygga in mer camber-gain. Besiktningsmannen i fråga har ju tidigare "hängts ut" i negativa ordalag på detta forum - Något jag verkligen inte kan hålla med om. Jag fick ett seriöst intryck av honom! // JEK Quote
Sören Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Jag är i det närmaste SFRO2 färdig! Lite småfix kvar så jag kommer att göra SFRO2, bullerprov och regbesiktning i vår. Quote
klas Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Jag är nu efter 2,5 år framme vid reg.besiktning under våren. Sedan skall bilen lackeras och ny instrumentbräda tillverkas och sedan pedalställ flyttas fram. Men färdig blir det nog aldrig. Quote
Sonett7 Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Kämpar fortfarande på mot SFRO1... har hållt på sedan december 2004! :icon_oops: I nuläget skulle jag nog egentligen ha kunnat göra en SFRO1 men jag vill vänta tills jag har haft bygget körklart med bromsar, bränsle etc färdigt (det är ju en tidsgräns på 5 år mellan SFRO1 och SFRO2 så jag vill gärna ha hunnit långt innan jag gör första besiktningen) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.