Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det är intressant att som enda man stå i kö bland kvinnor på tygaffärer.

Man känner sej lite udda. Expediten frågade vad jag skulle använda såååå tunt skumgummi till, min förklaring var att det skulle användas för att isolera insugningsljud på en 2,9 V6 som sitter i en kopia av en Lotus Super Seven. Snacka om frågetecken på den expediten!!!!!!

Nåja, hon tog det med humor och frågade intresserat om "rörhögen", även andra damer tom äldre än mej var intresserade. Kände mej som tuppen i hönshuset i påskatider.

För att i möjligaste mån sänka insugningsljudet, åtminstone under ljudprovet, lindar jag 4 mm skumgummi runt insugningsslangarna och fäster det med silvertape.

Insugningsljudet på en 2,9 V6 är högt utan dämpning - tro mej jag vet!

På bilden är bara två luftslangar monterade av fyra.

Tänker även göra en "huva" över luftfilterboxen av skumgummi med alufolie på utsidan. Får väl se om det sänker ljudet.

Glad Påsk på er alla, högtiden lär enl hörsägen firas av någon religiös anledning.

Antas

Tillförordnad tupp i hönshuset (dock utan makt!).

Posted (edited)

Hahaha......trots mitt påsknyktra tillstånd upptäcker jag att en av slangarna på bilden är felmonterad!

Påpekar detta innan någon skarpsynt forummedlem upptäcker fadäsen eller som min hustru brukar säga "ingen kommer att se det om du inte skulle påpeka det!!"

Nu till Biltema för inköp av livets nödvändigheter - silvertape!

Antas

Svälter pga häx....flåt hustrun har flugit iväg med sina kollegor på kvastarna och lämnat mej utan markservice.

Edited by Antas
Posted (edited)

Biltema har öppnat i Karlskrona idag. Jag var bland de första där. Och de flög med sin Spitfire (flygplan) över området. Tjusigt

Du menar att ena slangen inte är ansluten för du var för snål för att köpa rätt längd?=Locost

Edited by Thomas
Posted (edited)

Biltema har öppnat i Karlskrona idag. Jag var bland de första där. Och de flög med sin Spitfire (flygplan) över området. Tjusigt

Du menar att ena slangen inte är ansluten för du var för snål för att köpa rätt längd?=Locost

Hahaha....Locost!

Inget motorljud är så vackert och njutbart som en Rolls Royce Merlin-motor! Det slår både Mozart och Jerry Lee Lewis med "hästlängder"!

Edited by Antas
Posted

Eftersom det är Påsk och mänskligheten ska hålla sej i stillhet och kontemplation har jag bestämt mej för att bara göra små delar till "rörhögen".

Dessa detaljer utgör bevis på att jag lever enl konvenansen.

Glad Påsk på er alla!

Antas

Tillfälligt religiös.

Posted

Snyggt Antas, glad påsk själv!

PS. Ang. marktjänsten så gäller "en bra karl reder sig själv" ....mamma scans och några pilsner i garaget :) Ds.

Posted

Eftersom det är Påsk och mänskligheten ska hålla sej i stillhet och kontemplation har jag bestämt mej för att bara göra små delar till "rörhögen".

Dessa detaljer utgör bevis på att jag lever enl konvenansen.

Glad Påsk på er alla!

Antas

Tillfälligt religiös.

Hej. Tänker du ha några verktyg med i bilen ?? Verktygsväska eller hylsnyckelsats ??

Hur förvarar du dom i så fall ??

Posted

Jag hade tänkt mej en Sverigeresa till de kanske bebodda regionerna söder om Dalälven till sommaren. Skulle vara kul att träffa några av er under den resan. Färdvägen är tänkt Luleå-Gävle-Västerås-Jönköping-Ronneby-åter till friheten i Luleå.

Frågan är om man då måste medföra verktyg av säkerhetsskäl. Skämt åsido, jag räknar med att klara det mesta med enkla verktyg, man vet ju vad man bör ha eftersom varenda bult och skruv har man satt dit själv. Något litet verktygsfack blir det nog där bak.

Iofs har Cealm väckt tanken om dragkrok och en mindre släpvagn, men då kanske svetsen åker med!

Komplett hylsnyckelsats behövs nog inte eftersom jag vet vilka dimensioner som är mest frekventa.

Domkraft har jag fått tag på en liten och nätt sak, har tillverkat fästen under bilen för ev lyft. Den ska också fästas i "bagageutrymmet".

Fan, snart är det fullt!

Hade även tänkt snickra ihop ett bagageräck i rostfritt och mahognylister ovanpå "bagageluckan".

Antas

Liiider av att Fjollträskarna (AIK) leder med 1-0 mot Skellefteå (SAIK).

Posted (edited)

Jag hade tänkt mej en Sverigeresa till de kanske bebodda regionerna söder om Dalälven till sommaren. Skulle vara kul att träffa några av er under den resan. Färdvägen är tänkt Luleå-Gävle-Västerås-Jönköping-Ronneby-åter till friheten i Luleå.

Frågan är om man då måste medföra verktyg av säkerhetsskäl. Skämt åsido, jag räknar med att klara det mesta med enkla verktyg, man vet ju vad man bör ha eftersom varenda bult och skruv har man satt dit själv. Något litet verktygsfack blir det nog där bak.

Iofs har Cealm väckt tanken om dragkrok och en mindre släpvagn, men då kanske svetsen åker med!

Komplett hylsnyckelsats behövs nog inte eftersom jag vet vilka dimensioner som är mest frekventa.

Domkraft har jag fått tag på en liten och nätt sak, har tillverkat fästen under bilen för ev lyft. Den ska också fästas i "bagageutrymmet".

Fan, snart är det fullt!

Hade även tänkt snickra ihop ett bagageräck i rostfritt och mahognylister ovanpå "bagageluckan".

Antas

Liiider av att Fjollträskarna (AIK) leder med 1-0 mot Skellefteå (SAIK).

Ja, jag har hört talas om en Tjeckisk konstruktör som byggde en motorcykel med samma dimension på alla skruvar, så det skulle gå att skruva isär hela motorcykeln med

ett enda verktyg.

Undrar hur många olika skruvdimensioner som bilbyggarna här på locost.se använder ??

Och hur vet man vilken dimension de olika skruvarna har, så man inte tar med sig onödigt många verktyg ??

En tanke har varit att färgmärka skruvarna. T.ex alla med Blå färg har samma dimension.

Och alla med Grön färg har em viss dim. och så vidare.

Edited by Tabac
Posted (edited)

Smart!

Tycker dock att man ändå snabbt tränar upp ögat och fingrarna att känna igen dimensionerna.

Men hur gör man när det är mörkt och ficklampan som vanligt har tomt batteri?

Iofs det är inget problem här i Rikets centrala område i norr när det är ljust 24 tim/dygn.

Antas

Övar med förbundna ögon.

Edited by Antas
Posted

Jag hade tänkt mej en Sverigeresa till de kanske bebodda regionerna söder om Dalälven till sommaren. Skulle vara kul att träffa några av er under den resan. Färdvägen är tänkt Luleå-Gävle-Västerås-Jönköping-Ronneby-åter till friheten i Luleå.

Frågan är om man då måste medföra verktyg av säkerhetsskäl. Skämt åsido, jag räknar med att klara det mesta med enkla verktyg, man vet ju vad man bör ha eftersom varenda bult och skruv har man satt dit själv. Något litet verktygsfack blir det nog där bak.

Iofs har Cealm väckt tanken om dragkrok och en mindre släpvagn, men då kanske svetsen åker med!

Komplett hylsnyckelsats behövs nog inte eftersom jag vet vilka dimensioner som är mest frekventa.

Domkraft har jag fått tag på en liten och nätt sak, har tillverkat fästen under bilen för ev lyft. Den ska också fästas i "bagageutrymmet".

Fan, snart är det fullt!

Hade även tänkt snickra ihop ett bagageräck i rostfritt och mahognylister ovanpå "bagageluckan".

Antas

Liiider av att Fjollträskarna (AIK) leder med 1-0 mot Skellefteå (SAIK).

Är det inte lite fegt att ta med verktyg? :whistling:

Tror du kan få hjälp rätt snabbt av oss på forumet om det skulle knipa. Vi finns ju över hela landet.

Jag skickar gärna PM med mitt mobilnummer om du planerar att förirra dig till Malmötrakten.

Posted (edited)

Jag hyser inga tvivel om att detta forums deltagare hjälper en broder i nöd.

Jo lite fegt är det. Vissa brukar vilja ha hängslen, livrem, flytväst och följebil för att känna sej säkra - jag är inte av den typen!

Malmö! Avståndet mellan Malmö och Luleå är ca 150 mil, Treriksröset ligger ca 50 mil norr om Luleå - nog är Sverige lååångt!

Min lillasyster bor i Ronneby och det känns nästan utrikes.

Ska försöka göra denna spännande resa till sommaren....hmmm...nästan som Nils Holgersson.

Antas

Väntar på att häx....flåt, hustrun ska begära landningstillstånd efter återfärd från Blåkulla.

Edited by Antas
Posted

Jag hyser inga tvivel om att detta forums deltagare hjälper en broder i nöd.

Jo lite fegt är det. Vissa brukar vilja ha hängslen, livrem, flytväst och följebil för att känna sej säkra - jag är inte av den typen!

Malmö! Avståndet mellan Malmö och Luleå är ca 150 mil, Treriksröset ligger ca 50 mil norr om Luleå - nog är Sverige lååångt!

Min lillasyster bor i Ronneby och det känns nästan utrikes.

Ska försöka göra denna spännande resa till sommaren....hmmm...nästan som Nils Holgersson.

Antas

Väntar på att häx....flåt, hustrun ska begära landningstillstånd efter återfärd från Blåkulla.

Ja, "huvva" eller hur det nu är ni brukar låta, ni Norrlänningar.

Jag körde 160 mil söderut med familjen i bilen och vi hamnade i Venedig. :prop:

När är du i Ronneby? Det är en ganska stor bilträff på Ronneby Brunn i sommar, så du kanske ska försöka pricka in det när du ändå är söderut.

Posted (edited)

Medborgare söder om Dalälven brukar klumpa ihop oss ärevördiga och härdade innevånare boende norr om denna älvgräns till "norrlänningar". Betänk att Norrland utgör 60% av Rikets yta.

När jag blir tillfrågad om jag är norrlänning brukar jag kontra med - är du svea- eller götalänning? Stor förvirring och förvåning brukar uppstå!

Norrbotten utgör 24% av Konungariket men här bor ett härdat folkslag på 2,6% av Rikets totala befolkning. Vi 2,6% har en tuff uppgift att försörja er sydstatare med el, malm, stål, pappersmassa och skog.

Om Fjollträsk skulle ha samma befolkningstäthet (inv/km2)som Arjeplog skulle det bo 16 personer i Kungl.huvudstaden.

I morse vid 5:15 sken solen och det var -9c.

Mössan är av viträv från Murmansk oblast(län). Inköpt för en mycket billig peng på en tjänsteresa dit för några år sedan. Hmm.....hoppas att inga antipälsdjursdemonstranter hugger huvudet av mej! OBS! Det är odlad viträv....tror jag?

Antas

Spadförare (försöker få upp dörren till förrådet på bilden)

Edited by Antas
Posted

Kommer ihåg i min ungdom hur långtråkig långfredagen var.

Som jag nämnt tidigare gör jag bara små detaljer till "rörhögen" denna dag.

Domkraften och veven är på plats i bagageutrymmet, allt fäst så att vibrationsljud inte ska irritera förare och ev skrämda passagerare.

Hustrun har utstött ett halvkvädet ljud som jag har tolkat att hon ska bistå i sömnad av en skyddspåse till domkraften.

Antas

Långfredagsstillhetsbrytare.

Posted

Det skulle vara kul med en långväga sjua i Blekinge. Jag sålde en P1800 till Skellefteå för några år sedan. Han kom ner här och hämtade den och körde hem. Med en trimmad 6:a i. ha ha

Posted

Skulle vara lika kul att se en långväga 7:a i dessa centrala delar av Riket.

Att man sällan ser någon här måste bero på att det är uppför hit från söder, som att ta sej upp ur ett gyttjehål.

Har tänkt försöka besöka några av er byggare under min "eriksgata" genom landet till sommaren. Som har nämnts tidigare kan det behövas några replipunkter för ev reparationer under färden.

Har nyss syndat på långfredagen genom att inta en superb måltid på lammfiol nersköljd med obilligt vin (ej Locost, blev bjuden!)

Antas

Syndare och frossare på långfredagen - inget hopp om att bli förlåten!

Posted

Så har 2012 år första utrullning gått av stapeln!

Nödvändigt för att äntligen kunna städa verkstad/garage.

Antas

Rullar runt.

Posted

Roll-out är kul - städa...mjaaa.

Tyvärr är det nödvändigt för att kunna slutföra projektet. Endast mindre detaljer återstår.

Lever efter Curchills ord "this is not the end, but perhaps the beginning of the end".

Antas

Njutare av återstående små detaljer.

Posted (edited)

Hustrun har i all sin nåd och vänlighet på självaste uppståndelsedagen (påskdagen) förfärdigat en skyddspåse till domkraften som är monterad i bagageutrymmet.

Antas

Hustrufjäskare

Edited by Antas
Posted (edited)

Den blev bra. Du kan vara lycklig som har en hustru med ett brinnande intresse för bilhobbyn. :notworthy:

Edited by Thomas
Posted (edited)

Våra älskade grannbarn brukar komma för att "hjälpa till" med bilbygget, deras kärleksfulla namn på mej är "gubben".

"Gubben, min cykel har gått sönder - kan du laga den - jag hjälper till?"

Självklart kan bilbyggeriet anstå för så viktiga uppdrag, speciellt eftersom dom själva vill hjälpa till. Tar betydligt längre tid - but so what!

Förra våren ville dom också ha en "rörhög", tillsammans gjorde vi två st. Lägg märke till att hon har egna speciella byggerihandskar. Det gäller att tidigt skapa intresse för bilbyggeri!!! Barns kreativitet och att våga ska uppmuntras.

Nu väntar dom med spänning och förväntan på att "rörhögen" ska bli färdig så att de får provåka och vinka åt kompisarna.

Tjejen på bilden har redan åkt ett varv runt kvarteret med mej på "järnhästen" - ack vilken lycka. Hon skulle rita teckningar på dagis och visa för kompisarna.

Bilden är från maj 2011.

Antas

Barnroare och kvartersmekaniker.

Edited by Antas
Posted

Skulle vara lika kul att se en långväga 7:a i dessa centrala delar av Riket.

Att man sällan ser någon här måste bero på att det är uppför hit från söder, som att ta sej upp ur ett gyttjehål.

Har tänkt försöka besöka några av er byggare under min "eriksgata" genom landet till sommaren. Som har nämnts tidigare kan det behövas några replipunkter för ev reparationer under färden.

Har nyss syndat på långfredagen genom att inta en superb måltid på lammfiol nersköljd med obilligt vin (ej Locost, blev bjuden!)

Antas

Syndare och frossare på långfredagen - inget hopp om att bli förlåten!

Hej Antas kan rekomendera en långfärd agusti förra året åkte jag från Järvsö via kalstad där jag blev gajdad av Hans Kumlin till flera bilbyggare

vidare till tvååker vände hemmåt totalt 140 mil du är välkommen till Järvsö på en fika när du reser söder ut

MVH Pareli

Posted

Som jag tidigare nämnt är insugningsljudet högt på Ford 2,9 V6.

Har isolerat slangar och luftfilterbox, får väl se om det har någon effekt.

Slangarna har 5mm skumgummi inlindat med silvetape och luftfilterboxen 10 mm motorrumsmatta.

Antas

Ljudprovsmanipulatör.

Posted (edited)

Om det inte räcker med din isolering (vilket jag misstänker om det bara är 5 mm) så kan du fylla motorrummet med stenull. Vet en Cobrabyggare som gjorde så när inget annat hjälpte. Besiktningsmännen kliade sig lite i huvudet, men kunde inte göra så mycket, det är inte förbjudet att packa huven full med stenull!laugh.gif Gör hål så dom kan se motor och ramnummer, annars så kommer det att klia någon annan stans.prop.gif

Edited by Drake
Posted (edited)

Har fått ett erbjudande av en bekant, professor på LTU specialist på strömningslära (vågrörelse=ljud), att mäta in ljudkraktäristikan för att få ett lagligt "rätt" ljud. Genom avpassning av rörlängder mm kan man tydligen sänka ljudnivån till godkända värden.

Med rådande vädersituation i Luleå får snöslungedjä....stå kvar och vila sej fram till hösten.

Om ni synar bilden syns det att det snöar - nej, den vräker ner. Månne det är Herrans straff för att Påsken inte har firats på ett adekvat och vördnadsfullt sätt?

Antas

Fortsatt snöslunge- och spadförare.

Edited by Antas
Posted

Inte bara journalister gör scoop.

När jag flyttade motorn 10 mm mot höger och 10 mm uppåt blev det för trångt under scoopet. Fördelaren kom att ta i motorhuven, scoopet måste förlängas.

Alternativet var att göra ett nytt scoop eller åtgärda befintligt.

Efter lite tänkande kapade jag bort den bakre delen på scoopet ersatte den med en bit gummiduk, kvarstod dock problemet med höjden. Enkelt, höjde scoopet ca 7 mm och fäste en utvikt gummilist runt kanten.

Varför gjorde jag denna operation,

-behövde inte baka ett nytt scoop

-gummidelen blev låg och om den tar i pga motorrörelser saknar det betydelse

-enkel tillverkning, tog vad som fanns till hands i verkstan.

-har inte sett att någon annan har gjort det (som damer och hattar!)

Om det är snyggt kan väl diskuteras men "smaken är som baken delad i tvenne hälfter".

Det som återstår är att måla alulisterna matt svarta.

Antas

Scoopör

Posted

En variant av huvmodifiering som kunde ha passat mig också, men jag tog den andra vägen :)

Posted

I immaterialrätten kallas ett märke på bilens front (eller akter) "ornament".

Nu sitter ett "ornament" på rörhögens front.

Känns som ett steg litet framåt.

Antas

Ornamentör.

Posted

Det är viktigt för många hur något ser ut på utsidan oavsett hur det ser ut på insidan.

För att förebygga frågor om varför "rörhögen" har nakna rör i inredningen gör jag vinylklädda paneler mellan rören. Saknar fullständigt betydelse för funktionen men döljer svetsfogar mm.

Design och bra "utseende" ska inte underskattas.

Panelernas tillverkas av 25mm cellplast, vinylen ska limmas med vattenbaserat kontaktlim (svårt att få tag på i handeln!).

Besiktningsmän/kvinnor brukar inte gilla utstående detaljer på t.ex. instrumentbrädor framför passagerarna. Handskfacksluckan har därför fått ett inbyggt grepp och borde därför inte föranleda anmärkning.

En ny ratt som inte är försänkt är på ingående...eller heter det "inrullande"?

Ibland känner jag mej som en amatörernas amatör när jag ser alla proffsiga byggen men jag bygger ändå - får väl köra efter mörkrets inbrott om jag skulle möta någon av er!

Antas

Designör.

Posted

du behöver inte klä in rören. jag har inte ens en stol. en sån här bil bygger man för sig slälv och för att den ska vara kul att köra.

Posted (edited)

Äntligen fick jag tag på vattenbaserat kontaktlim - till rånpris!

Märkligt att vattenbaserat är 3 ggr dyrare än lösningsmedelsbaserat.

Har nu klätt cellplastpanelerna med vinyl limmat med "guldpriskontaktlimmet".

Stolarna kommer att täcka de lägre partierna därför behövs inga paneler där.

Jo, jag ska snart dammsuga ur allt damm och annat skräp ur rörhögen.

Antas

Paneltupp.

Edited by Antas
Posted

Väntar på vindrutetorkaraggregat från Europaspares i England och att stolarna ska bli färdiga. Stolarna lämnade jag till en biltapetserare som för ca 1500-2000 SEK skulle sy klädslarna. Hustrun fick ångest inför att sätta lädermaskinen i skinnen som min lillasyster har broderat in mitt märke i.

När dessa två åtgärder är genomförda inträder SFRO2 och SBP - känns lite pulshöjande!

Under väntetiden passar jag på att göra sånt som inte behöver vara färdigt till besiktningarna.

Idag har vindavvisare på förarsidan färdigställts, nu återstår att göra samma till passagerarsidan. Lägg märke till att jag vek övre kanten på avvisaren framåt a´la bryggan på marinens torpedbåtar. Plexiglaset är splitter- och repsäkert. Det märkliga är att det går att böja i en plåtbock - mycket praktiskt.

Nu återstår polering av fästena.

Antas

Mannen med oruffsad frisyr i fartvinden.

Posted

Väntar på vindrutetorkaraggregat från Europaspares i England och att stolarna ska bli färdiga. Stolarna lämnade jag till en biltapetserare som för ca 1500-2000 SEK skulle sy klädslarna. Hustrun fick ångest inför att sätta lädermaskinen i skinnen som min lillasyster har broderat in mitt märke i.

När dessa två åtgärder är genomförda inträder SFRO2 och SBP - känns lite pulshöjande!

Under väntetiden passar jag på att göra sånt som inte behöver vara färdigt till besiktningarna.

Idag har vindavvisare på förarsidan färdigställts, nu återstår att göra samma till passagerarsidan. Lägg märke till att jag vek övre kanten på avvisaren framåt a´la bryggan på marinens torpedbåtar. Plexiglaset är splitter- och repsäkert. Det märkliga är att det går att böja i en plåtbock - mycket praktiskt.

Nu återstår polering av fästena.

Antas

Mannen med oruffsad frisyr i fartvinden.

Det där tyckte jag var snyggt.

kenneth

Posted (edited)

Ahh...tack för det positiva omdömet!

Min hustru kommer nu att påstå att mitt maximerade självförtroende kommer att bli ännu mera odrägligt.

"Fästkonsollen" som går ut på plexiglaset har jag dubblerat - en på varje sida av plexiglaset - för att förhindra varje tendens till fladder. Konsollerna sågade jag ut ur 3 mm alu.

Plexiglaset har en fd.klient bistått med. "Gratis är gott" speciellt eftersom glaset kostar 4-5000 SEK/m2!!!

Tyvärr syns avvisaren dåligt på bilden.

Antas

Onjutare av ruffs i håret.

Edited by Antas
Posted (edited)

Nu sitter båda vindavvisarna på plats!

Söndagen har helgats åt tillverkning av högra sidans avvisare.

Återstår lite finputs så kanske medföljande tjusiga och anständigt klädda damer inte behöver införskaffa dyra sidenscarfs för att avnjuta en blåsig färd i öppen "rörhög".

Antas

Gentleman, fast fan tro´t.

Edited by Antas
Posted

Gött jobbat! Nu får du ge dig ut och tina gatan med hårfön så du kan ut å köra och besiktiga :)

Posted

Väntar på att Herran i sin ynnest ska släppa fram några ynka solstrålar som tinar billigare än en hårfön (=Locost!).

Nu återstår bara att få hit vindrutetorkaraggregatet från England och att stolarna blir klara från biltapetseraren därefter blir det SFRO2 och SBP - spännande!

Antas

"Gentlemen always travel behind six cylinders"

Posted

Nu sitter båda vindavvisarna på plats!

Söndagen har helgats åt tillverkning av högra sidans avvisare.

Återstår lite finputs så kanske medföljande tjusiga och anständigt klädda damer inte behöver införskaffa dyra sidenscarfs för att avnjuta en blåsig färd i öppen "rörhög".

Antas

Gentleman, fast fan tro´t.

Jag hade vindavvisare på min förra bil. Lite mindre än dina men ack så effektiva.

Det var väldigt bekvämt med vindavvisarna på och hemskt jobbigt utan.

Posted

Att de blev stora beror bara på att jag fick plexit gratis (=Locost). Å andra sidan får jag nog en luftmotståndsökning som ökar bränsleförbrukningen, men vem fan bryr sej om bränsleförbrukningen när färden ger maximal njutning!

"Det man vinner på karusellerna förlorar man på gungorna".

Antas

Blyfot utan ruffs i håret (kan bero på lite hår också!)

Posted

Ansökan om ursprungskontroll inskickad till Transportstyrelsen idag.

Märkliga frågor på blanketten som inte passar speciellt bra för byggande av egen "rörhög".

Kvitton finns inte många eftersom bygget är utfört efter slogan "man tager vad man haver" och "Locostprincipen" vilket har effekten att allt skrot har varit gratis och "gratis är gott".

Skickade dock med registreringsbeviset på donatorn där det framgår att jag var registrerad ägare.

Eftersom Transportstyrelsen inte verka leva i det "papperslösa samhället" bifogade jag även byggbeskrivningen och tillverkarintyget i analog form.

Väntar med spänning på att få veta om jag har stulit "rörhögen" eller orättmätigt tillförskansat mej godset på annat sätt(den sista formuleringen är en yrkesskada)!

Antas

Numera avdankad byråkrat.

Posted

Bilbyggeri är en ständig väntan!

Om jag skulle få mina säten och vindrutetorkareaggregat från EuropaSpares i England skulle jag kunna göra de två återstående besiktningarna tämligen omgående.

Ahh...glömde att ursprungskontrollen inte är godkänd än, hmm....betyder det att jag fortfarande är en kriminell tjuv? Hahaha...tjyvar är väl alltid kriminella!

Märkligt, när bygget har hållit på i 7 år blir man otålig när man får vänta 1 mån!

Antas

Som ett barn som väntar på jultomten.

Posted (edited)

Recycling är ledordet vid bilbygge, i synnerhet vid Locostbyggen!

En strimlad punkterad cykelslang blir en "skrammelförhindrande packning" mellan motorhuv, scuttle och noskon.

Tunt och smidigt material som går att kontaktlimma.

Punkteringshålet finns med som trofé.

Antas

Ljudprovsmanipulatör.

Edited by Antas

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...