Jump to content

CealmSeven Nummer Två Seven med Cheva V8 + T5 låda Start 2008-05-20


Recommended Posts

Jobbar på med pedaler och koppling. Känns lite segt och långsamt nu faktiskt. Får jag bara till kopplingen och allt som det innebär blir det mer livat igen med bilen.

Jag måste lyfta bilen så jag kommer under och kan montera bränsleledningen. Efter mycket tänkande har jag hittat en bra väg för cu-ledningen. Hoppas att bränslet också gillar min idé. I vilket fall är det den "kallaste vägen" jag kan hitta. Det sitter så många grenrör och avgasrör ivägen annars.

Jag undrar verkligen vad den här bilen kommer att dra per mil sedan. Säkert 2 liter. Tur att tanken är på 56 liter.

Link to comment
Share on other sites

Jay-c: Vad drar en Impala? 1,5 i snäll gång? Jag har haft en 10 liters jeepdunk som referens. Tar soppan direkt ur dunken till de motorkörningar jag har gjort och "det har slurpat bränsle" för det är inte så förfärligt många minuter jag kört och det har varit mest på tomgång. Tids nog avsöljas det rätta värdet för mig.

Link to comment
Share on other sites

dom drar typ 1,5-1,1 beroende på körning. blir de mer är de säkert för att den kanske går lite fett eller hög utväxling, utväxlingen gör ganska mycke på förbrukningen hos dessa "klumpar". enda jag kan se hos din bil som skulle göra att den drar mer är om den har högre luftmotstånd, lite svårt att testa dock :S

Link to comment
Share on other sites

Min drar 1,1 landsväg med 3,62 i slutväxel. Min fugge och tändning är inte justerad ännu så jag hoppas på att komma ner till 0,8-0,9 med 3,32 och insprutning. Om man lattjar lite så drar den nog 3-5l litermilen. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Min sa Slörp-i-jeep-dunken där av funderingen. Sevenbilar har luftmotstånd motsvarande en fyrkantig betongklump.

Jag har 3:73 till 1 i utväxling. DEt kommer bli spännande att få veta tids nog.

Tur har jag. Strax åker jag och får 10kg pedalstället blästrat. Toppen.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Jag jämför med V70 och 9000. På vägen hem kan jag om jag håller en viss fart (som inte är alltför hög) rulla de sista 2,5 kilometrarna. Jag tappar med de bilarna 30 till 35 km/h. Dvs jag får bromsa mig in till huset och bromsa för att inte parkera ute på ett gärde bakom.

Med Sevenbilen om jag skulle parkera där den stannar och jag har motsvarande grundfart. Då får jag väl gå de sista 1,5 eller 2 kilometrarna. Det är en enorm skillnad och jag kan tänka mig att den öppna hjulupphängningen är "skurken".

Fast det är väl det jag har motorn till att förflytta bilen och övervinna luftmotståndet.

Fick höra idag en för mig nyhet att man börjat köra dragracing i någon klass med eldrivna bilar och även eldrivet i någon annan klass för "yngre personer". Det låter intressant om eldrift är på gång inom de grenarna. DEt kommer säkert betyda lägre priser och bättre batterier. Eldrift är ju inget nytt men det är fortfarande rätt dyrt.

Skall googla runt lite på eldrift och se vad som finns. Kanske någon på forumet som vet mer och kan tipsa om länkar.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick inget blästrat pedalställ idag. Åkte ut för att hämta det vid 21 snåret. Det jag hittade var en av de största tröskor jag sett som fyllde hela utbyggda utrymmet där blästringen normalt sker och det är inget litet utbygge. Det STORT men allt tog upp av tröskan. När man parkerar en V70 framför monstret och tröskbordet hänger högre än v70 taket. Idealiska ljusförhållanden, med mörkt och skuggor och lite ljus här och var. Då kommer nästan känslan, hmmm, vad gör jag här egenligen, varför är det inte ljusa dagen istället, äter såna där V70 bilar till kvällsmat eller har jag tur och den är mätt redan. Undrar vilken bil eller traktor den åt sig mätt på??

Jag har aldrig parkerat så någon gång förut och det var faktiskt en upplevelse trots att jag sett både en och två tröskor förut.

Kan väl tillägga att mitt lilla lilla lilla pedalställ om 10kg låg bakom monstert så jag fick klättra runt bland högspänningshäststängsel och diverse annat. Åker dit imorgon istället då är det nog klart (plus dagsljus).........

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Idag får jag inte bygga förrän till eftermiddagen. Igår kunde jag inte heller bygga för då höll jag i en Föreningsmässa till en bit in på eftermiddagen. Köpte alldeles för mycket hembakt gott bröd (lås chokladmuffins, chokladbollar) så jag nästan svimmade som katten Gustaf i sort sett inte i stånd att röra mig. Jag är för otränad på sånt. Det här var säkert orsaken till att jag inte kunde åka ut och kolla om pedalstället var blästrat eller ej. Utan det tog till nästan natten mitt bland tröskspökem mm.

Först lite frukost till mig sedan om en dryg timme skall jag ut i skogen. Lugn ingen fara jag skall inte motionera jag skall tanka motionslöpare som ränner runt i Arboga skogen i det 37:e LasseMajaloppet.

LasseMaja-loppet

När sisten är förbi då kan vi städa av kontrollen och så får jag åka hem eller om blästringen är klar åka direkt att hämta 10kg pedalställ (i dagsljus).

Det är jättefint väder just nu och håller det sig tar jag CealmSeven bilen till skogen.

Det finns nog inga som har så bråttom i skogen som elitlöpare och det finns heller inga som försöker ta vatten/saft eller sockervattnet så fort med så klent resultat som just elitlöpare. Av det som är i muggen spills cirka 98 procent ut och sedan välts ofta 3 eller 4 muggar vid varje greppningsförsök i farten. Fast det är inte så många 23km elitlöpare denna gång var det bara 9 stycken anmälda på långa sträckan. Det skulle om förra årets resultat står sig innebära 27 till 36 välta muggar och obetydligt med dricka.

Sedan kan de riktiga njutarna som springer komma. Någon till och med tackade ja till kaffe och smörgås samt småprat. Vi delade med oss av vår "kontroll-mat". Alla kan inte få kaffe och smörgås men någon lugn och sansad löpare med gott om tid. Deras resultattid måste blivt bra för de fick "mycket utav tid i banan" samt ordentlig valuta för startavgiften. Alla vad jag vet kom i mål förra året. Det blir säkert så i år också för sist så kommer en 4.hjuling och samlar upp. När den passerat då bryter vi kontrollen.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Då var min POWER-frukost avslutad.

- 3 stadiga hembakta chokldbollar med pärlsocker på

- En ordenlig tallrik med fil och med havregryn

- En hel rund knäckbrödsskiva

- Två glas vatten.

Det blir som att köra på full-choke spetsad med nitro (chokladbollar). Nu borde jag stå mig för att kunna dela ut bränsle till LasseMaja löparna.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Då var LasseMaja-loppet klart. En hel bunt med folk som löpte förbi och skulle tankas med vatten eller sockervatten eller saft. Denna gång var det ingen som hade tid för kaffe och smörgås.

En del hällde vattnet på huvudet istället för i huvudet. Vattenkylning alltså. Någon tog sockervatten på samma sätt. Alla sätt är bra utom de dåliga...

Kan jag varit enda tävlande i "bilklassen" måntro.......? Då vill jag ha Guld!

DSC01145%20(Small).JPG

Ett blästrat pedalställ och pedaler är hämtat. Nu skall det grundmålas och installeras.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Tackar, det också alltid mycket lättare att vinna när man är ensam bil i en löptävling. Jag erbjöd en 23 km löpare skjuts för han var helt slut där vi stod vid cirka 11,5 km. Han var ändå tröttare och satte sig i en vilstol vid nästa kontroll några km längre bort sedan vilade han ett tag och tog sig till sist i mål. Förmodligen mer än helt slutkörd.

Jo, vinklar. Vilken vinkel vill du veta? Kan du göra en triangel i Paint eller något annat och rita i vad jag skall mäta för vinkel. Så jag inte mäter fel vinkel och ställer till det för dig.

Gerhard: ---Jag saknar sladdspåren i bakgrunden ---- Det där är ju bara för du är rallyåkare. Jag var ju tvungen att stanna för att få ett fint kort.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Ett par bilder på pedalstället.

Med blixt

CIMG4152%20(Small).JPG

Utan blixt

CIMG4153%20(Small).JPG

Här syns alla bulthålen som det sedan skall sitta M8a bult i för att hålla fast pedalstället.

CIMG4154%20(Small).JPG

Link to comment
Share on other sites

Här syns alla bulthålen som det sedan skall sitta M8a bult i för att hålla fast pedalstället.

är det genom det skottsäkra golvet alla bult skall.. :516: är du säkert att det räcker med dom... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Michael Th: Japp så är det. 5 mm golv och 5 mm pedalställ. Passar väl bra ihop? Blir jag osäker om det verkligen räcker med 12 M8 kan jag borra upp till M10 eller M12. Men jag tror att 12 stycken M8 klarar av jobbet.

Nu är pedalstället grundmålat och pedalerna också. Det jag inte vet riktigt klart än är om det skall bli gult, vitt, nej inte vitt förresten, svart eller grått pedalställ.

Stalltipset var i ett svagt ögonblick, gissa, jo just det Volvo BM RacingGul men jag vet inte. Lutar mer åt att ta svart och blanda i lite vitt så blir ungefär i samma färg som bilens ram.

Jag har hela nattens drömmar på mig att välja.

Link to comment
Share on other sites

Med den vikten på pedalstället så vet i tusan om du behöver skruva fast det....

Jag gjorde mina pedaler i rostfritt och aluminium så där blev ingen lack alls. Vikten på mitt är högst 20% av ditt.

Link to comment
Share on other sites

Morty: Det borde du sagt innan jag borrade alla (lättnings)hålen .........

2 kg det är ju nästan ingenting, då måste stället sitta mot någon vägg som stöd eller? Det jag har är helt fristående men om jag vill kan jag lätt komplettera med ett plattjärn eller två mot 5mm torpeden som extra tryckstöd. Nu tror jag det inte behövs men säker är jag inte förrän jag provat.

Jag har vikt ett pedalställ på en SFRO 1,7 kontroll hos kompisen, men som tur var att vi gjorde det provet för tänk om besiktningsmannen gjort det. Nu hann han bygga till en ordentlig stabilisering.

Efter det så vill jag ha starka grejor direkt, ja alltså pedalställ ....

Link to comment
Share on other sites

Runt 19:36 ikväll hörde jag ett ovanligt ljud långt långt borta i fjärran....

Jag kunde inte förstå vad det var, men nu när jag läser denna tråden så förstår jag att

när Cealm lade in bilden på sitt pedalställ i 5mm plåt så var ljudet jag hörde naturligt vis

ljudet av Colin Chapman som helt hysteriskt roterande i sin grav......

Link to comment
Share on other sites

Arrowsmith: DEt är lugnt Colin och jag är överens, när han behöver vända sig så tillverkar jag något, och det har funkat hittills. Han är så nöjd så............

Link to comment
Share on other sites

- Bränsleledningen är snart färdig dvs det finns Cu-rör från bränslepumpen till tanken men den är inte inkopplad än.

- Bromsledningen till bakre bromsarna är klammerfäst i kardantunneln.

- Ett fäste är tillverkat för expansionskärlet. Expansionskärl är inte kul med en V8 i Sevenbil. Det är så att jag får skaffa ett takräcke för att komma tillräckligt högt upp. Känns så i alla fall.

- Pedalstället är grund- och täckfärgsmålat

Link to comment
Share on other sites

Kilkenny: Lessen att jag ställde till det för dig. Det var FM som kallade till möte i Stockholm så jag loggade inte ens in på morgonen för att hinna i tid till bilköerna på södra vägens (E20) infart. Jag hann bra till köerna redan vid Salem eller kanske Botkyrka eller något sådant blev det stopp. Därefter kunde jag i lugn och ro studera olika bilar på skapligt nära håll. Det fanns även gott om tid för "kisspaus" i de olika totalstoppen. Stoppet släppte inte förrän i Norrtull. Det är likadant varje gång. Ju tidigare jag åker ju tidigare startar stoppet. Hur nu ett stopp kan starta. Den där meningen skall jag överväga lite.....

För jag kommer fram samma tid. Kan övriga Stockholmstrafikanter känna till min kalender när FM kallar... och gå man och kvinna ur huse??

Men det blev ju kväll och jag hade med hjälm och varma kläder för sedan blev det Sevenåkning i Stockholm med omnejd. Vi hann inte med att åka på alla Stockholms vägare så vi gjorde ett urval. Och jag körde inte så jag kunde njuta av åkturen, kunde titta på allt möjligt allt ifrån "andra trafikanter" till busshållplatsskyltar, hus, trafikgupp, poliser, mer hus, häkten, tågstationer, Tullinge, Muffins, ja vi köpte kakor på ett fik, en annan Sevenbil och andra fina bilar hade tydligen hade träff just vid det fik vi landade vid. Vi parkerade såklart på "finbilsparkeringen".

Sen åkte jag hem och kom hem rätt sent.

Är jag förlåten Kilkenny? Om jag skriver två inlägg idag då?

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

"Hur nu ett stopp kan starta"

Du startar ju ett stopp i datorn genom att trycka på "start" först!

Annars har jag ett tips från en rörmokarkompis som tog ett litet expansionskärl från ett värmesystem till villa och klämde in i bilen, den är en röd liten burk med gummiblåsa i och en luftventil om jag minns rätt. Då kunde det sitta lägre än högsta punkten, jfr pannrummet i ett hus.

Hittade en länk: http://www.varmepumpsforum.com/faq/index.php?action=artikel&cat=11&id=34&artlang=sv

Link to comment
Share on other sites

Pågen: Ligger något i start av stopp som du säger. DEt var en intressant idé. Till och börja med kör jag med ett runt Volvo 240 kärl men en "hydropress" kan vara något. Vad var det för bil som kompisen körde hydropress på? Stor eller liten motor? Finns det någon Seven eller Sevenliknade bil som använder det? Någon som vet?

Jag har bara sagt godmorgon till bilen idag mer har det inte blivit för jag har varit på andra aktiviteter hela dagen och kvällen. Däremot hann jag inna alla aktiviteter startade idag köpa på mig några saker som behövs och var slut i förrådet. Tex 8 och 10mm klammor till Cu ledning och bromsledning. Dessvärre fanns det inga förlängningsmuttrar i M6 som jag behövde. Jo det fanns i saldo men inte i lager.

På cu-ledningen skall jag ha ett bränslefilter. en vanlig liten plastplutt. Finns det något som säger att det är bäst att ha filtret vid tanken eller precis innan pumpen. Reningsmässigt lär det vara likvärdigt men vad suger pumpen bäst genom. Har det betydelse?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag lagt locket på, skriver inget mer, nej skoja bara lite.

Det lock jag lagt på är kardantunnellocket för nu sitter den längsgående bromsledningen och cu-bränsleledningen på plats. Jag hoppas att jag inte behöver in och rota mer där.

Remspännaren, så vattenpumpen driver är monterad. Remspännaren heter Generator. Den är inte inkopplad och skall inte kopplas in utan jag kommer bygga ett nytt lägre fäste till nya generatorn men det har jag inte tid med nu har jag bråttom.

I förra inlägget har jag en fråga, någon som har ett bra svar?

Dags nu att komplettera pedalstället med några svarvade stabiliseringar och lite annat smått och gott.

Nästa vecka skall jag bullerprova (om inget ställer till det för mig tex att kopplingen inte fungerar eller att det regnar).

Vilket fabrikat på db-disksvampar dämpar bäst? Art no??

Link to comment
Share on other sites

På förgasarmotorer brukar man väl sätta filtret efter pumpen?

Bland annat Ica-maxi har diskbollar som är framtagna av SFRO. Priset är ju samma hur många bullerprov man än gör, så dom tyckte att det var bäst att ta fram specialutvecklade dB-bollar så slipper dom en massa omprov. Hör med din SFRO-gubbe var du kan köpa dom. ;)

Link to comment
Share on other sites

javisst brukar man sätta filter efter pumpen på förgasarmotor.

jag tänkte insprut här som vanligt. men det är inte fel att ha det för för då får man inget skit i pumpen som kan ställa till det med pumpens backventiler. ofta har de en grovsil inbyggd och då räcker det med ett filter efter pumpen.

Link to comment
Share on other sites

56 literstanken sitter snart fast i bilen. Tre av fyra fästen finns monterade. M12 bultar såklart det är ju 56 liter plus tankens vikt och fästramen som skall hållas fast. Totala vikten för tank, fäste och bränsle är nog strax under 100 kg.

Ikväll skall kopplingen formas helst så jag kan prova den också. Tänk om det inte fungerar, katastrof!!!!

Det få hanteras då inte nu.

Link to comment
Share on other sites

- Expansionstanken på plats.

- Börjat med att montera ihop pedalstället

- Måste tillverka en anslutning för kopplingshuvudcylindern till pedalen

- Bromsvågen är ihopsatt och ansluten tilol bromspedalen.

Jag lyfte in stället för att se om det känns bekvämt och det tycker jag.

Gaspedalen skall tillverkas först tänkte jag placera den som en del i pedalstället men jag tror jag bygger den mot kardantunnelväggen istället. Den 5 mm den också så någon flexrisk är det inte tal om. Jag får måtta lite och se om det blir tunnelväggen.

Imorgon lördag skall jag ut och åka tillsammans med 37 stycken V6-or och V8-or. Huvuddelen av ekipagen är V8-or. Det skall bli kul. Jag har också bestämt mig för att köra tow-bar till startplatsen i Julita. På äldre dar bli man ju lite bekväm. Jag kopplar loss där nere i alla fall, (är planen skall väl tilläggas).

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Under huven på en Camaro gen 2 i Julita, vad kan man hitta där?

Den snabbe säger en motor och det är rätt och på motorn finns just det generatorfäste som jag har på min. Nu vet jag vad som saknas samt hur vattenpumpen skall se ut för att kunna hantera det generatorfästet.

Jag har faktiskt undrat en del på konstruktionen och här hittar jag exakt samma. Bra va?

Link to comment
Share on other sites

Byggt el till HEI-fördelaren och till startsolenoiden. Nu fungerar tändningsomkopplaren, dvs den får matning från rätt håll via säkringsdosan. Samma sak gäller för startsolenoiden, startknappen kopplad och rätt matning via säkringsdosan. Förut hade jag bara en kabel som jag duttade på plus direkt.

Håller på med en avskärmning av värme på höger sida för grenröret. Jag har lagt bränsleledningen lågt på nedre ramens sida och nu sätter jag en Al-plåt, jag ni läser rätt en Al-plåt, tunn också som värmeskydd. Sedan kom jag på att ta lite Biltema avgasbandage som jag fick tidigare och poppa fast på plåten.

Julita-Camaron som jag hamnde under huven på idag hade en spännande bränsleledningsdragning. Det var original utförande och duger det då borde jag inte ens behöva någon värmesköld alls.

Kunde inte hålla mig fick lov att prova de kopplade knapparna och provstarta en liten skvätt.

Nu skall jag ut igen och koppla in bränsleledningen men först fixa värmeskölden på plats.

Just det glömde nämna att jag svetsat klart specialkonstruktionen som sammanför kopplingscylindern och kopplingsarmen. Måste provas imorgon.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

CealmSeven V8a är provkörd.

Total körsträcka för egen maskin hittills cirka 5 meter framåt och cirka 5 meter bakåt. Fördelat på flera körningar.

Antingen flyttar jag V70 bilen, eller det måste jag göra i vilket fall och ansluter en Klassisk Ryck & Slit-gaswire som på den gamla goda tiden. Då kommer jag iväg på en lite längre provkörning nästan direkt. Då blir det en vanlig 1,5 mmFK kabel, troligen i blå färg.

eller så stillar jag mig och konstruerar en fungerande gaspedal och wirelänkage.

Skall nu omedelbart (nästan) ut och klippa till en lämplig blå FK kabel.......... Återkommer..

Link to comment
Share on other sites

Blå 1,5 mm FK-gas-wire tillverkad.

Hmm,FK.. ? Volvo har ju FK-turbo, De kanske kör med 1,5 mm också.....

Jag gjorde en lyxvariant med blå ringkabelsko och röd Biltema krympslang. *Skitsnyggt* jag lovar.

Link to comment
Share on other sites

FK-gas fungerade bra, nyligen hemkommen efter totalt cirka 700 meters körning. Jag skall koppla in bakbromsen för tillfället har jag bara handbroms.

Jag har också spelat in en video på en del av körningen, den på egna uppfarten. Det andra är på en liten skogsväg. Ljudet på videon är måttligt bra förmodligen finns det någon ljuddämpare i kameran som storknar när jag gasar till för det låter som motorn dör men det gör den inte. Det är nog bara kameran som får korta svimmningar.

Link to comment
Share on other sites

Blå 1,5 mm FK-gas-wire tillverkad.Hmm,FK.. ? Volvo har ju FK-turbo, De kanske kör med 1,5 mm också.....Jag gjorde en lyxvariant med blå ringkabelsko och röd Biltema krympslang. *Skitsnyggt* jag lovar.

Nu börjar vi snacka Hitec-lösningar :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Och man får ha precis hur många tillfälliga lösningar som helst när provkörning vankas

STOPP STOPP !!!

Nu har jag den inte tillgänglig, men ni som kommer ihåg den filmen med (jag tror det var ) en amerikan som

provkörde ett par rundor i kvateret i sin sjua med enbart punktade bärarmsinfästningar fram som tillslut brast, kan ni inte länka in den här som avskräckande exempel.

DÄR är gränsen paserad för tillfälliga patent på allmän väg.....

För att inte låta som en moralkärring och glädjedödare av rang, så kan jag meddela att jag själv varit

ute och kört ett 15tal mil, bitvis som ett "skållat troll" i och runt byn innan min bil var besiktigad.

Det jag vill påpeka är:

- Att använda huvudet när man kör ofärdig bil är av största vikt....

Link to comment
Share on other sites

kan berätta när jag provkörde min nyligen ihopsatta vw buggy..(för 5år sedan, troligen preskriberat..) bara en liten sväng hem till bäste kompisen typ 200m

inga bromsar förutom handbroms el, batteri på plattan med startkablar..

kör till kompisen allt okey.. pratar lite tokgasar till lite vid avfärd.. gasen hänger sig pga blästersand/spunnen vajer.vid axeleration kliver rattaxeln isär.. hade satt ihop med m8 med vanlig slät mutter..för hand.. glömt av det.. trampar broms..just det ingen sådan vill inte frikoppla för att inte varva ijäl maskinen..

el.... buggyn skenar snett mot grannens stenstolpar/tujja häck... genom ett under??!! lyckas små kantstenar och lämplig framvagns inställning räta upp ekipaget motorn tappar gas och jag drar tillslut handbromsen..

pust...kompisen donera en låsmutter och jag ... smög sakta hem...

skador.. lite grönt på framskärmen.. och jag hade förhöjd puls en stund..

blir lätt så när man som i mitt fall, hållt på några år och precis ställt ner schassiet på egna hjul..

blir gärna så man monterar demonterar osv i det oändliga sen glömmer man.. inte dummt med färgprickar på muttrarna så man vet vad som är fast dragit..

körde någon mil i em/kväll .. önskar jag monterat stolsvärme.. åkte hem till en kompis och tiden gick.. daggvåta stolar och kallt vid hemfärd..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

--- tillfälliga lösningar --- så länge de tillfälliga lösningarna är "riktigt gjorda" och inte bara "hopsmackade". Körning på egen väg och tomgång eller tomgång plus 200 eller 300 varv då är det ok för mig.

På tal om tomgång. Det bästa ljudet på V8an är vid tomgång upp till ytterligare cirka 200 varv. En riktig ljudnjutning att lyssna. Det kommer väl bli att jag kör bilen på det varvet till elände för medtrafikanterna. Till och med lagliga EPA traktorer (om sådana finns)kommer swischa förbi. Vad gör man inte för att få lyssna på rätt ljud?....... Tydligen bygger en bil.

Link to comment
Share on other sites

Mja, nu sa jag ju det där med glimten i ögat, när det gäller att hålla motorn igång kan man ju fuska hejvilt! (det gjorde jag)

Men bromsar, (färd och handbroms) styrning, störtbåge, bälte och se till att allt är fastdraget å helsvetsat hör till sunt förnuft, hoppas jag.

Kul att åkturen gick bra! :)

Link to comment
Share on other sites

På onsdag skulle jag bullerprovat V8an men så blir det inte. Fick ebrev idag om att minst en bullerprovare var sjuk. Nästa tänkbara tid i Västerås är onsdag 7 oktober. Så kan det bli.

Just nu är det mycket annat som *%&+=()!! med bilen så bullerprovet känns inte så besvärande trots allt.

Jag har provkört idag också, i mörker, på en liten skogsväg. Nu har jag rivit vissa delar, i värsta fall måste hela drivlinan ur och sedan i igen men det vet jag mer om imorgon.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...