Starhonk Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Dumburk har fått en ny innebörd 😃 Bäst att köra lite tester själv först. Tror att det står i SFRO boken hur tester går till. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 13, 2018 Author Share Posted June 13, 2018 Efter att ha levt i ett vacuum sedan mars 2017 hoppas jag nu komma vidare. Hyr en lokal 5 minuter hemifrån (jag kan åka både båt och bil dit 🙂 ) så nu skall vi på att igen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Härligt Micke - verkar vara ett najs garage också 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Detta var dagens gladaste nyhet !! Såg nämligen en annons på blocket för ett tag sedan som var mindre rolig att läsa. Bara upp i sadeln igen Micke !! Mvh//Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted June 13, 2018 Share Posted June 13, 2018 Kul o höra! 😃 Några planer vad som skall göras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 14, 2018 Share Posted June 14, 2018 Var lite tråkigt att se annonsen men destu roligare att ha dej tillbaka. Lycka till med återstoden. Du har ju trots allt det mesta bakom dig. Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted June 14, 2018 Share Posted June 14, 2018 +1 på alla glada tillrop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 Gud vad man blir glad att det löste sig Micke 😃 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Som Musketörerna vi vill inte tappa någon 🙂 Härligt ger kraft och liv till våra Garage projekt som växer fram , Härligt Hälsn Dan Ps firar 30 år i år med min garage sambo 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Lite tomt här....eller hur 😉 (så snodde en bild 😉 😄 ) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 Ja ja .... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Tändstiftsbytarkit Ford SB med 2” 360-graders headers!😁 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 @heralue har du kört nåt med den så du behöver byta tändstift då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Jobbar på det @Jocke4U 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Jobba på med det! ❤️ Jag (och flera med mig) skulle älska att se bilen körandes av dig på vägen 😄 Video är ok men helst IRL i passagerarsätet 😄 Håller själv på att optimera garaget, idag blev svetsarna byggda på höjden för att optimera golvyta. Återkommer om det 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 29, 2019 Author Share Posted April 29, 2019 Att byta garage under projekttiden är det sämsta man kan råka ut för ! Hyr lokal som funkar men allt är inte på plats. Mer än en sak har fått göras om för att den ej hittas i alla lådor. Nu sitter burkarna som skall dölja skönsången vid ett par tillfällen sedan ALDRIG mer på plats. Hade det varit kräm i batteriet så hade tändningen justerats idag ..... Snart PROVKÖRNING ! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 29, 2019 Share Posted April 29, 2019 Snyggt @heralue ...vad vi/jag ser fram emot att du kommer i mål! Du är sååå nära 😉 🙂 Försök ta dig igenom de lite primitiva förhållanden så kommer du kunna njuta GT40 mellan varven som du fixar permanent garage osv. Hejja hejja!! ....snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 29, 2019 Share Posted April 29, 2019 Spännande 🥂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 2, 2019 Author Share Posted June 2, 2019 Jag lyckades att backa ut ! 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 2, 2019 Share Posted June 2, 2019 Den gör sig stilig ute i solljuset - @heralue 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted June 2, 2019 Share Posted June 2, 2019 Vackert! Bra perspektiv med Passaten bredvid. GT40 är verkligen en "småbil" med stor motor. Grattis Micke, det ser ut att vara nära på riktigt nu 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 12, 2019 Author Share Posted December 12, 2019 Ja man kom ju inte riktigt i mål 2019 men 2020 kanske ??? 7 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 Shit va läckert!! Stort GRATTIS! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted December 12, 2019 Share Posted December 12, 2019 6 timmar sedan, heralue sade: Ja man kom ju inte riktigt i mål 2019 men 2020 kanske ??? INTE kanske 😉 Jag vill åka med 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crister Borg Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 On 2010-10-31 at 22:17, heralue sade: Corsastången har fått ett moddat Merca nav (med rätt splines) och adapter för Snap-Off. Ratten kommer att bli mer GT40:ish. Konsol för Toytaspaken med fäste för vajrar. Gaskolvar för bakdel. Lätt och smidigt att öppna. Lite lull-lull plåt fixat.... Sådärja, plats för V4 lysen. 😆 Jag har en likadan rattstång som du men lyckas inte hitta passande rattnav... Vilken merca har du tagit ditt ifrån!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 28, 2020 Author Share Posted January 28, 2020 Kommer ej ihåg men det finns väl nav både Corsa B/C att köpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crister Borg Posted January 29, 2020 Share Posted January 29, 2020 Jo, men dom passar inte... Jag får söka vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 29, 2020 Share Posted January 29, 2020 10 timmar sedan, heralue sade: Kommer ej ihåg men det finns väl nav både Corsa B/C att köpa. Det är väl en jäkla skillnad mellan Corsa b och c där b är mycket mindre dim? Läste på något eftermarknads-rattnav att det passar Corsa C och Saab 93, har inte undersökt om det verkligen stämmer men kanske värt att kolla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 29, 2020 Author Share Posted February 29, 2020 Har gett mig på något som jag dragit mig för länge. Nedre tätningslist för dörr. Hittade en alulist på jobbet som efter moddning verkar passa bra ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Fint och funktionellt som vanligt ser jag ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 14, 2020 Author Share Posted March 14, 2020 Nya bromsar på G! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Ser fint ut Men vad hade du innan? Mvh Örjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Fint och bra blir det som vanligt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Du har glömt nämna ditt reportage Micke 😏 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Struve Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Tittade precis på reportaget med Motornörd och helsike sicket jobb, gillat ditt bygge sedan tidigare även om jag inte skrivit något här. Snyggt jobbat 😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 31, 2020 Author Share Posted August 31, 2020 Jag skäms lite grann för hur dåligt tråden uppdaterats 😕. Det blev ju lite justeringar efter SFRO #2 förra året. Bromsarna som skulle bytas efter hand blev jag tvungen att byta för att matcha motor, jag kunde då dessutom erhålla 20 kW/100. Annars var det bara vevhusventilationen och batteriets fastsättning som strulade (slarvigt av mig) Bullerprovet kunde ej genomföras den dagen. Hösten innebar även byte av kylare samt vattenpump, nu sitter det en EWP150 samt 100 mm:s kylare. Adaptrar till nya ok och även p-bromsok togs fram och och rotorhattar ritades och togs fram. Datum för bullerprov i början på juni kunde ej lösas då kopplingsarmens nedre infästning brast dagen innan 😠. Nya prylar beställdes och att lyfta ur och i lådan gick på 1,5 timme. Sedan kom semester och det blev lite småpul i garaget. Kylfläktar byttes från china crap till SPAL och ivrig som man är kunde man inte låta bli att jämföra dessa innan montering. Denna "provkörning" resulterade att den nya fläkten lossnade men jag lyckades fånga den med 6 blodiga fingrar som resultat (och fläkten damp i golvet) Då andra bygare haft framgång med avgassystemet hemskt utformat så gjorde även jag så och detta resulterade senare i bullerprov med nivån 75 dB. 25/8 var det dags ! Fixade intyg från Bilprovningen samt trafikförsäkring så att man kunde ta sig till och från besiktning utan släp (ingen j-a trailerqueen 🤪) 2,5 timme senare var det klar (inkl. ett besök med GT40n på Biltema) 10 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 Gillar kroken ut på avgassystemet 😄....och även blinkers fram. Så jäkla skönt att då är i mål med v1.0, sen kommer resan bortsätta 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Fantastiskt kul. Stooort grattis till en riktigt läcker bil. Det ska bli kul att se den live och träffas i Borås (om jag förstått det rätt) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 Antar att det blev T12 BF så att du kan hänga dit några mer tidstypiska blinkers 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusS Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Kul att träffas igår på superstage, när vi snackade o du sa att du hade en bil hemma fattade jag inte att det var en sån här drömbil, vilket jävla projekt. Grymt imponerad av din arbetsinsats, hoppas att jag får chansen att se (och höra) den nån gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 22, 2021 Author Share Posted August 22, 2021 Tack ! Det får vi väl lösa någon gång @MagnusS! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 4, 2023 Author Share Posted February 4, 2023 Man kan väl säga att bilinnehavet har krympt!😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted February 4, 2023 Share Posted February 4, 2023 Får ju lite blandade känslor förstås men allt har sin tid. Fantastiskt läcker bil byggd med känsla och en massa fina detaljer, Grattis Micke! Hoppas du hittade en värdig köpare och att du är nöjd med utfallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted February 5, 2023 Share Posted February 5, 2023 Jaha vad ska du göra nu då ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 5, 2023 Author Share Posted February 5, 2023 2 timmar sedan, Kjelland28 sade: Jaha vad ska du göra nu då ? Kolla på hockey och fotboll ….. 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted February 5, 2023 Share Posted February 5, 2023 Lycka till med då ! 😂😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 5, 2023 Author Share Posted February 5, 2023 2 timmar sedan, Kjelland28 sade: Lycka till med då ! 😂😂 Först garage men sedan nåt sånt här ….. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 18 timmar sedan, heralue sade: Kolla på hockey och fotboll ….. Beklagar, det är en hemsk sjukdom att drabbas av. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 On 2023-02-04 at 18:03, heralue sade: Man kan väl säga att bilinnehavet har krympt!😉 Köpa ett vindkraftverk? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts