Jump to content

Jocke4U

Admin
  • Content Count

    3235
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

Jocke4U last won the day on December 2

Jocke4U had the most liked content!

Community Reputation

451 Excellent

1 Follower

About Jocke4U

  • Rank
    The only thing constant is Change !
  • Birthday 03/13/1970

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Alingsås
  • Interests
    Bilar/MC och IT

Profile Fields

  • Namn
    Joacim Järkeborn
  • Ort
    Alingsås
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

20565 profile views
  1. Kul att se dig här @Niclas Börjeson 🙂 Hur går det med ditt bygge? Lägga upp en lite tråd på forumet kanske, vet att du har "huvudtråden" på annan plats men lite hade varit najs här på ditt fina bygge 😉
  2. Obalans utgår jag inte finns (let the shit hit the fan 😉 ) utan mest om det är för tajt att kunna "hugga in" i startkransen 😉
  3. Tack för stöttning och bollplank! Som Ni vet så är Locost Sweden det bästa, hjälpsamma och mest ödmjuka forum som finns för amatörbyggda fordon. Det är Ni, medlemmar, som gör det 👍👍👍👍
  4. Jag har noterat nåt litet ställe på min kaross där jag har liknande problem. Hur gör man bäst? Spruta i epoxi och klämma ihop som @swedishGT40 skriver eller annat sätt?
  5. Dessa kan ju också vara ett alternativ
  6. Hmm, det är en bra tanke för att förstärka gängorna 🙂 Båda plattorna är i stål och kanske en bra/enkel lösning är som @heralue skriver Vad säger expertisen om avståndet mellan startmotor kuggarna och startkransen? 2mm lite för tajt? Man kan ju tänka sig att avverka 6-7 mm så att spelet blir 3-4 mm och "greppet" blir 1-2mm mindre dvs 10,6-11,6 mm. Eftersom kuggkransen är 10 mm tjock så borde båda funka. Kanske ska torrköra startmotorn för att se hur mycket den rör sig faktiskt och inte bara förlita sig på när jag drar ut axeln
  7. Möjligen om man tar av mindre än 8 mm och vinner lite gängor och tappar lite grepp
  8. Startkransen är 10 mm tjock. Nej det går inte att förlänga gängorna då adapaterplattan är uppborrad för frigång 😞
  9. Så var det en något segdragen historia - köpte ett adapter-kit för Ford Windsor 302 och Audi 01E växellåda. Detta bestod av adapterplatta, svänghjul, koppling, tryckplatta, startmotor, spigot laget, urtrampningslager och lite övrigt. Efter första provmontering så insåg jag att det kommer inte funka och ytterligare mätning/kontroll bekräftade detta. 3 problem som jag ser det: Startkransen ligger utanför adapterplattan och kommer ryms inte i "sprängkåpan" på växellådan Spigot lagret ligger för nära växellådan Startmotorn ligger för långt ifrån startkransen på svänghjule
  10. Dåligt med uppdateringar men här kommer en liten. Testar och provar vidare med stol-placering och styraxel. Stolen är vinklad mer och har OK frigång vid huvudet. Dock fortfarande 25 mm sänkning av golvet. Stolen behöver hamna så nära "tunneln" det går för att det ska bli centrerat med Tornado's fästen för styraxel. Funderar på om jag ska kapa bort fästet på styraxeln för att det ska bli mer linjerat med främre fästet och istället montera en sådan här Sen är det shopping (dock inte black friday/cyber monday 😞 ) Davies Craig EWP 150 vattenpump, s
  11. Jag hade GAZ på min sjua och det funkade absolut för mitt behov. Jag kapade varvtider mer pga bättre hjulinställning och hårdare fjädrar.
  12. Jocke4U

    92 E

    Original handbroms med någon fjäder som ger känslan men microswitchar som styr en elektrisk handbroms? 😉
  13. Jocke4U

    92 E

    Nu känns du som omväxling lite old-school @LUPUS 😄 Hur många dagar kommer din bil finnas i arvidsjaur (=0 skulle jag anta) Jag bygger i alla fall GT40 med målet om elektrisk handbroms (hi-spec)
  14. Nog för att det kan finnas någon som har ett block till salu men undrar om du inte får bättre träff på t.ex. http://www.opelsportclub.com/forums/
×
×
  • Create New...