Jump to content

Jocke4U

Admin
  • Content Count

    3021
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    74

Jocke4U last won the day on January 13

Jocke4U had the most liked content!

Community Reputation

341 Excellent

1 Follower

About Jocke4U

  • Rank
    Snart våras det :)
  • Birthday 03/13/1970

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Alingsås
  • Interests
    Bilar/MC och IT

Profile Fields

  • Namn
    Joacim Järkeborn
  • Ort
    Alingsås
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

19109 profile views
  1. När det gäller tum-storlekar (UNC/UNF) vilket är ert bästa tips på online shoppar? Har handlat på http://www.regale.se/ (Partille, Göteborg)som har en hel del bra grejer och speciellt när jag åker förbi varje dag - men det kostar mer såklart. Har även köpt något från http://centry.se/ - hyfsade priser, inte så supersnabb leverans ("inom" 5 dagar)
  2. Hade tankar på en liknande lösning innan jag bestämde mig för Hi-Spec's färdiga. Nedan följer några videos och länkar jag har samlat på mig: Andra: https://gtmbuild.weebly.com/electric-parking-hand-brake.html http://supercarbuild.blogspot.com/2013/04/emergency-brake-and-cables.html Motorer https://www.firgelliauto.com/products/linear-actuators https://www.firgelliauto.com/products/heavy-duty https://www.e-motioninc.com/ROD_TYPE_12V_ELECTRIC_LINEAR_ACTUATORS_s/2.htm
  3. Varför inte fixa båda? T.ex. som för några år sedan när vi stod i lång kö en varm sommardag på väg in till Tjolöholm har för mig att vi båda hade kylningsproblem då.
  4. Absolut har begagnade kyl sämre kylförmåga än nya. Jag hade även en elektrisk vattenpump EWP115 som varierar flödet med temperaturen. Platsen framför motorn gör att du potentiellt enklare kan lyfta ur motorn (ev. och växellåda) utan att röra kylet mer än koppla loss det via slangarna
  5. Jocke4U

    NeoForty

    Får kolla på det. Vill helst att det ska vara så problemfritt som möjligt att få igång version 1.0 😉
  6. Jag monterade både IC och vattenkyl framför ramen. Bra utrymme för att få bort det och gott om plats framför motorn. Nackdelen kan vara att vid en mindre krock så är ju risken större att vatten/olje-kylet går sönder och bärgning behövs. Sen tycker jag spontant att vattenkylet verkar litet. Jag hade ett (dock begagnat) MB kyl först och problem med tempen. Monterade sen ett kina-kyl (2200 kr med frakt) som var 50 mm tjockt och mycket bredare än ditt. Till detta en bättre sugande fläkt (Kenlowe tror jag) samt bra tätning emot noskonen. Sen lirade det mycket bra. Finns bilder i NeoZeven's bygglog nedan
  7. Jocke4U

    NeoForty

    Din distributor ser mycket mindre ut än min ... Ett alternativ är ju som @Hansol skriver eller en "hybrid" som https://www.summitracing.com/int/parts/msd-601523/overview/make/ford men det kostar. Hoppas få nya motorfästen i veckan så jag kan få hjärtat på plats och börja med växellåda etc. Tändningen kommer senare på ett eller annat sätt
  8. Jocke4U

    NeoForty

    Det är väl inget måste men den följde med motorn. Får läsa på om sådana system.
  9. Jocke4U

    NeoForty

    Mätte ca 13 mm och sen är nog packningen ca 3 mm så landar på ca 16 mm. Både pickup och tråg kommer från Canton 🙂
  10. Så läcker ❤️❤️❤️ Då blir det riktiga turer i vår/sommar - och såklart till Alingsås 😉
  11. Jocke4U

    NeoForty

    Inte så mycket nyheter men ändå 😉 Mätte avståndet olje-pickup-tråg. Hade ingen modellera så lite vetemjöl och vatten fick funka 😉 One piece packning sen tråget på... Skulle sen lyfta i motorn i chassit och först var det uppenbart att fördelaren tar i men konstaterar att motorfästenena inte är som de bör....får reda ut detta först
  12. Hör med @fege - han har fått ett "flat-pack" av GT Forte och har erfarenheter runt det
  13. OffTopic: Kul att se dig här igen @Thomas 🙂 känns som det vare länge sedan 😄
  14. Vill minnas att en kommentar SFRO hade på mina kardanfångare - att göra dom så tajta som möjligt för att minska "slagutrymmet". Nu vet jag inte men är det inte större risk för främre brott i svetsen?
×
×
  • Create New...