Jump to content

Jocke4U

Admin
  • Content Count

    2857
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

Jocke4U last won the day on May 22

Jocke4U had the most liked content!

Community Reputation

196 Excellent

1 Follower

About Jocke4U

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Alingsås
  • Interests
    Bilar/MC och IT

Profile Fields

  • Namn
    Joacim Järkeborn
  • Ort
    Alingsås
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

18335 profile views
  1. Rörande backspeglar så tipsade Indigo Sportscars under årsmötet om Audi A1 speglar - dom är nog ganska najs för montering på dörren - men vad vet jag - jag står ju å stirrar i ett tomt garage 😞
  2. Kolla PDF'en som @fege postad och figur 4 (nu visar denna "spread the leg" men principen är den samma). Clevis 1-2 mm total "glapp".
  3. Får se om jag kan förklara detta 🙂 På min sjua så fick jag anmärkningen att cylindrarna satt för långt isär kontra "cylindern" på pedalen så det var ett mellanrum mellan "clevis'arna" (namn?) och cylindern. Vid en potentiellt kollaps av en cylinder så skulle potentiellt bromsfunktionen helt sättas ur bruk. Så viktigt att mellanrummet mellan "clevis'arna" och cylindern är minimalt så om kollaps så kommer den nypa åt ändå. Sen beroende på bromsbalansen så flyttar man lagret i cylindern och därmed flyttar bromskraft x% fram/bak. Jag fick således lägga några brickor mellan "clevis'arna" och cylindern för att lösa det enkelt. Hoppas OBP har designat rätt så detta inte behövs
  4. @Magoo Går inte att se bilderna...
  5. Funkar säkert jättebra med gummistropp. Jag körde dock med enkelt spännband
  6. Jag hade en sån här och det luktade inget. https://www.demon-tweeks.com/se/mocal-in-tank-breather-valve-moctrv67/ På årsmötet och besöket på Indigo Sportscars så berättade dom om hur jäkligt som hade för att få ner kolväten (hmmm, reservation om det var något annat) men tydligen var det påfyllnadsslangen som "läckte".
  7. På det billigaste verkar det inte ingå en balansaxel - kanske köpte du detta och cylindrar separat?! http://www.obpltd.com/Pedal-Boxes/Pro-Race-V2/Top-Mounted-Cockpit-Fit/3-Pedal-Unit-TCF/3-Pedal-Units-CF-Hydraulic-Clutch
  8. Finns lite tankar i Sorins tråd från denna sida och framåt
  9. Jocke4U

    NeoForty

    @Göran Nilsson Nu har jag inte fått några grejer än och har inte mer än kollat bilder. Tornado är nog "mellan-klass" tillsammans med flera andra. Ska nog funka bra, kanske inte alltid den mest eleganta/snitsiga lösning. Huvudsaken att funktionen är rätt, man kan ju snitsa till senare - eller direkt om det gör för ont. SothernGT kanske är lite högre klass på men kostar också mer. RCR och CAV är hög-klass och inte inom den budget jag kan/vill ligga. Sen finns andra såsom GTForté som även levererar delar som passar till Tornado och andra. Det gäller ju att sprida inköpen smart - dels så bra/billigt (=prisvärt) som möjligt men också att inte det ska bli problem med ursprungskontroll eller dylikt. Då jag inte har fräck utrustning för maskinbearbetning så vill jag i alla fall ha möjligheten att kunna köpa mig "standardprylar".
  10. Jocke4U

    NeoForty

    @LUPUS Det händer inte så mycket, väntar fortfarande på leverans från UK och samlar på mig information. Skaffar inte så mycket delar förrän jag har chassi't hemma. Senaste status från dom kändes dock positivt...så stay tuned 😉
  11. Verkar som Göran/GOX rensar ut "i lagret" https://www.blocket.se/goteborg/Ford_GT40_Replika_85213854.htm Varning: Man ska nog vara väldigt kritisk i granskandet och finns nog andra här som kan tycka till t.ex. @Magnus. Viktorsson
  12. @Arto jag tänker ungefär likadant - enkelhet är alltid bra - komplicerade lösningar och speciellt när det kräver elektrisk inblandning (har lite dåliga erfarenheter med elektrisk vattenpump eller egentligen den "avancerade" styrningen av den). Vill troligen ha 2 tankar för volymen. Men jag har gott om tid att fundera så det är bra att detta ämne kom upp - försöker samla på mig info inom olika områden. När jag väl kommer igång så kommer alla (dumma) frågor på riktigt 😄
  13. Bra där @vedde och det är inte speciellt svårt eller tar mycket tid - mest att man har X personer att dela sysslorna på
  14. Tänker du flera RPi eller en? Jag tänker nog att separera funktionerna till enskilda styrenheter just för att minimera single-point-of-failure. Med fler styrenheter blir Arduino aptitligt - lägre strömförbrukning, mindre i storlek, billigare - än RPi. @swedishGT40 RPi och Arduino kan också hantera PWM om det skulle behövas. Behövs det i detta fall? Är det inte mer att trigga ON och köra x sekunder (eller på tankgivar-värde). Jag hade också gärna sett en "mekanisk" lösning via balansledning mellan tankarna utan pumpar. Typ att man kan tanka i godtycklig tank och att det balanserar till båda. Högtryckspump till ena och retur till den andra. Men en 50mm ledning blir ju en utmaning....men om man har returen via T-koppling till båda tankarna så kanske man kan klara sig med en tunnare?! Är det inte också enklare att balansera bränslet ~lika i båda tankarna och hörn-vikta bilen på andra traditionella sätt.
  15. Snyggt, är lite svårt att få till bra motorljud till filmerna i en sjua, vill gärna brusa för mycket. Testa att labba med en extern mic. Alltid lika kul att köra om Porschar, Ferarris etc 😄
×
×
  • Create New...