Norlin Posted December 28, 2015 Share Posted December 28, 2015 Sett denna? http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=449226 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted December 29, 2015 Author Share Posted December 29, 2015 Det här är så vackert att jag blir lite rörd av det hela. Maken till inspirationstråd får man leta efter.... Kul att idiotin uppskattas. Bilderna ligger nog 5 månader efter verkligheten men bättre att skriva något när det är klart än görs fel och görs om :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted December 29, 2015 Author Share Posted December 29, 2015 Sett denna? http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=449226 Jo har allt ramlat över den . imponerande jobb men ett varnande exempel på hur det kan gå om man breddar bak konstigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Tornblad Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 En liten fundering i sammanhanget dök upp. Skiljer det mycket i hjulbas mellan 92:an och GTR:en? Har du ändrat styrarmarna något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted January 2, 2016 Author Share Posted January 2, 2016 Skiljer ca 30 cm , tror inte det kommer bli något större problem. Hela idén är ju oxå att inte röra komplett subframe så det bli som original med kanske något litet fel på ackerman. Har faktiskt inte ens kollat än var original pekar , vem vet kanske blir mer rätt än innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooeell85 Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Hej skulle jag kunna komma i kontakt med dig på något vis? jag skall göra precis samma sak som du gjort nämligen koppla ihop en Saab motor med skyline så hade gärna tagit lite hjälp av dig som gjort det innan mvh Joel Skicka gärna sms på 0733389898 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Hej, Lupus. Nu måste du snart ha funderat klart !! Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 16, 2016 Author Share Posted March 16, 2016 Jo det kan va dax. Får bli på lördag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Söndag kväll nu !! Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 (edited) Söndag kväll nu !! Mvh Pär Börja nu ...... så innan kvällen är slut skall det nog bli något måste ju slåss med iphone VS windows XP de är inte direkt kompatibla om man vägrar itunes Edited March 20, 2016 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 (edited) På order skall detta nu uppdateras ( inte bara du Steel) Bygget ligger nog 3-4 månader före uppdateringarna här men det innebär ju inte att så mycket hänt , skall dock ta lite om -> Pusslande med motorer, subframes och kaross + en jädra massa måttande på om det får plats Senast var det ju tigersågande i det förbjudna och efter detta var gjort fick man lite mera känsla för vad som gick att göra , detta var en klart rolig del av bygget för inte ens jag själv som måttat med tumstocken innan vågade tro detta skulle gå. Man kan säga att bygget mycket lätt kunnat dött här. Torpeden ursågad och två förstärkningar i punktade provmonterade komplett subframe på ungefär höjd och plats, den ser ut att funka hyfsat OM man sopar torpeden ( se ovan) Det gick oxå att stopp in hela bak delen på ungefärlig plats , tanken är oxå att man kan enkelt binda fast främre subframe bussningen till tröskeln på original bilen ( eller i iallafall den nya tröskeln som behövs). Tanken är att byta ut orginal trösklarna mot ungefär den som finns i en Cobra ram och låta karossen stå på detta. (Och som ni ser håller vi just nu till i förrådet igen) NY OLD På plats För att hoppa fram lite fortare i tiden och inte hänga upp sig på alla timmar man fått såga lite mera med sågen för att få dit grejerna, så kan man nu oxå montera ihop hela subframen och stoppa i motorn med lämpliga brädbitar som "motorfäste" Och helt plötsligt tycker jag det ser ut som detta var planen redan 1950+ , det fantastiska är oxå att gtr hjulupphängningen kommer precis utanför original motor rummet och än så länge krockar INGA viktiga delar man inte kan flytta på . Motorn sticker till exempel upp i original bulan och efter att ha tagit bort en liten förstärkning där har jag 3-4 cm luft FUL eller helt tidlös ? Någon tyckte den såg ut som den här ( ni med barn vet vad det är) Det sticker oxå ut något konstigt i mitten på bilen, ungefär vid förarens knä , men det är säkert något man kan kapa bort eller lösa senare ( förnekelse fasen är viktig i sådana här byggen) Fram och bakvagn står på plats och just nu är fälgarna fortfarande orginal ET Ser lite halv fet ut Markfrigången är satt efter detta norska mycket snygga orginal bygge ( kolla gsv.no) för detaljer , bilderna är lånade där Tror dessa bilderna ger en bra bild på hur bilen kommer se ut och ungefär vilka delar som ingår och som ni sett så här långt det är inget direkt lättvikts packet. Troligen tål subframe, diff, låda med mm säker 3 gånger original effekten i en GTR :eclipsee_steering: , denna bil var gjord att rejsas med från fabrik och tyvärr är nu detta nu en klar nackdel för mig. Frågan är ju om en 2.0 lättryckare ens orkar driva runt alla diffar Nästa gång svetsar vi ramen och tyvärr blir det inte direkt fack verk utan mera cheva pickup 62:a. dock sitter den mesta vikten lågt Edited March 20, 2016 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Såg att jag dubbel postat , man skall tydligen läsa de gamla inläggen när det är långt mellan. Så jag slänger in en stil studien av motor fästen oxå. Originalen ser ut så här och lite på vinst och förlust beställde jag ett par med sådan här för det såg ut som saab motorn var smalare och jag hoppades på enbart en alu platta med dubbla bult mönster i skulle funka ( köpa tid) . Tyvärr måste jag uppskattat helt fel för de var för långa båda två och en ny alu platta fick måttas in och sedan fick det "feg" sågas på bandsågen troligen 3-4 gånger innan avstånden stämde. Grannen brände sedan ihop det med AC/DC miggen ( bra grejer , snabbt som fan) Plattorna skall skäras runda när alla andra fästen är på plats. Men just nu har en saab motor hitta in på orginal fästena ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallyelwood Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Häftigt bygge! :bowdown: Själv hade jag tänkt göra något liknande i framtiden, nu får jag nog tänka ut något nytt... :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Det kan nog bli något udda om det blir klart , ganska lång väg kvar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Det där blir hur bra som helst !! Tack för uppdatering, väldigt kul bygge att följa. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 När jag nu fick den gamle XP datorn att bli kompis med Ajpånen finns det mer bilder , får bli uppdatering snart igen, upptäckte att det var kass att skriva i efterhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 (edited) Ram: Då bilen helst skall gå att öppna "flickfångardörrarna" på utan att det skall sticka fram rör och kryss + att a-stolpen är så tunn att det är knepigt att få dit en rörram invändig bestämde jag ganska tidigt att det får bli en mera hederlig ram med ganska kraftig balk om man jämför med vad vi bygger våra sjuor med. Man kan kanske se det som lite av en cobra ram med bonus av att svetsas fast i en gammal kaross. Dock skall karossen ses endast som bonus. Googlar man är målet är min skiss nästan skrämmande likt en pickup ram delen från någon 50-tals cheva. För hoppningsvis skall det inte påverka vikt eller väghållning för mycket åt fel håll. Men vi får se. ( referens nytillverkad cheva 49 ram) så redan i december köptes det in lite ( håll i er nu ) 100x50x3, lite för att det kändes lite klent med "bara" 2mm gods och efter en första kontakt med sfro var ju beskedet att det är omöjligt att ge en bra indikation eller Ok på något utan att ha sett det. Vikten kommer dock 15cm från jordpunkten så inte jätte illa. Subframen fram rensades, tvättades med hög tryck och lades upp på lyft bordet med två bastanta för långa profiler, Subframen sitter med 8 kraftiga bult så jag svetsade i rör på rätt ställe och lade sedan en massa tid på att mäta upp så inget var snett. Det visade sig att det var mycket enkelt att få det hela att bli parallellogram på minst två håll :thumbsdown: och mitt lyft bord i är inte exakt plant lärde jag mig. I stället för att sedan fortsätta bakåt med ramen funderade jag en del på var övre infästningen på triangel länken skulle hamna. Det blev inte bättre än att jag fick gå ut med svetsen till min "lilla JIGG" och tillverka en fixtur för att få ungefärliga positioner för skruvar. Hel plötsligt var det där dumma iden att hämta en kaross som blivit över en ganska bra ide ( ingen som behöver en kaross , den är numera "över" hos mig med ) Några fyrkants rör svetsas tillfälligt fast i orginal ramen och ett par dubbletter av övre a-armar får offra sig som svets ämnen Så efter en ordentligt brandvakts tid på säkert 12 timmar (gammal vedboden och storm ute) ser resultatet ut som nedan. En mall där egentligen bara bussningarna sitter på rätt ställe i rymden. Gjordes naturligtvis ett första försök att ställa in det på rätt ställe i karossen oxå. Ingen krock än ! Här ser man oxå att rören är något långa. Efter det skedde den omvända operationen och ett rör med exakt längd svetsades provisoriskt in på rätt plats och har nu det korrekta främre infästningen för en orginal R33:a, hela internet diskuterar för övrigt om detta ens är en bra geometri förut i högfart men det bryr jag mig inte om just nu. :image018: dessa fästen får sitta där som mall tills det är dax att göra överdelen av framvagnen och någon slags rör ram typ seven kommer smyga förbi för lämplig infästning av dämpare mm Ganska omgående kunde man nu montera på kompletta hjulupphängningen med däck och få känsla för om man tänkte rätt när man mätte med tumstocken och klia sig i huvudet. Stämmer hyfsat med original innerskärm , ser nästan planerat ut Verkar gå fritt för fullt hjulutslag också. Här fattas nog något...... Det blev även tvungen att testa med motor i och se så man inte gjort bort sig med remskivan vs hjul centrum och huv Finns den del saker som börjar nu bli O-återkalleliga om man inte tar till vinkel slipen. Så nu fanns ju den framme delen av ramen eller som den del verkar säga framre "kickup". Nästa steg var mera huvud kliandet och funderingen på hur fötter , pedal ställ , grenrör, turbo, stolar, markfrigång mm skull gå att få till. 92- karossen kapades nu oxå upp under ifrån och trösklarna blev nu som mallar för de längsgående rören . Bilen pallades upp på rätt höjd över marken på de tänkta tröskel profilerna , subframen pallades upp på rätt höjd med däck och drivaxlar , man titta fundera, justera en masonit skiva upp eller och tillslut fick man bara ta en mått som stämde bra med de passbitar som låg i verkstan :burnout: Mycket luft och lite tröskel till vänster Nästa steg kunde tas i mellan dagarna . Mera material inköptes, tyvärr hade firman märkt upp det fel och jag kom hem med 4mm istället för 3mm gods tjocklek !!! detta upptäcktes en dag in på lång ledighet :-( Lite sent att byta och lediga dagar vad göra ????? Kom till slut fram till att tid är det ont om och straffet blir bara ca 6 kilo totalt :image018: . Och jag antar att i dörröppningen är det väl i iallafall mest påkänning ändå. Kommer dock reta mig på detta länge. Så fram delen 3mm, bakdelen heavy duty 4mm , kommer nog inte gå sönder speciellt med en fet kardan tunnel + bil kaross som support. ......... 6 kilo....... :doh: MYYYCKET tråkig tid tid lades på att kryssmäta och se till att det inte var snett, motor paketet åkte nog i två tre gånger för att se att det inte krocka . Värdelöst vetande här är att trösklarna på en SAAB lutar ca 4.5 grader inåt bakåt och INGET är i 90, 45, 60 eller 30 grader :turtle: fick ta fram bygglaser , sin , cos och deras kompisar innan jag kom rätt mot centrum Strids vagn :banghead: Och efter helsvetsning monterar vi naturligtvis i paketet och kontrollerar igen Efter det att främre ramen var gjord och helsvetsad , motor fästen tillverkade var det dax att stopp på karossen för första gången på riktigt. Alla andra gånger har allt varit monterat på plankor och masonit bitar. Så med karossen hängande i taket på trucken och ramen stående på lyft borde kunde man skjuta ihop allt och på liknande sätt som alla de större bil fabrikerna gör :w00t2: sänka ner karossen över ramen och efter kontroll mätning dra borrmaskinen genom trösklar och ram och dra i TVÅ m6 styr skruvar för fixering kaross mot ram = Nu skall det inte flyttas mera Nu står oxå ramen med hjul på korrekt höjd på lyft bordet. Bakre delen bara in ställd på rätt höjd . Lite bre om rumpan , eller är det en fet sådan kanske det får räcka så för denna gången ! Hoppas det går att förstå, mycket bilder lite text Edited March 27, 2016 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Så jäkla coolt, vilket stiligt bygge. Bry dig inte så mycket om kilona, se det som en trimningsmöjlighet istället! ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Stora framsteg! Kul att läsa, fortsätt så. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Spännande att följa. Roligaste fasen av bygget när bitarna faller på plats och man kan skönja stuket. Kämpa på ! Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Fint bygge kräver tydligen finöl :-) (Dugges har många goda öl!) Blir en riktigt cool sleeper! Jag hade nog tagit en funderare på att behålla "patinan" istället för att lacka om den, när den dagen kommer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Det är en riktigt höjdpunkt när man ser att du har uppdaterat. Fantastisk roligt att följa ditt bygge Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 31, 2016 Author Share Posted March 31, 2016 Så jäkla coolt, vilket stiligt bygge. Bry dig inte så mycket om kilona, se det som en trimningsmöjlighet istället! ;-) Vi får hoppas på under 1100 kilo , men det skall nog röra på sig ändå , fick ett paket från garret för ett tag sedan OEM delar till 92.... Stora framsteg! Kul att läsa, fortsätt så. :) Tycker själv det går trögt men man har ju 1/4 av tiden man hade när man byggde sjuan, hoppas man blivit effektivare Spännande att följa. Roligaste fasen av bygget när bitarna faller på plats och man kan skönja stuket. Kämpa på !Mvh Pär Bakdelen föll på plats i helgens 15 min tänkande nu vet jag hur det blir bara skaffa material och hitta en svarv Fint bygge kräver tydligen finöl :-) (Dugges har många goda öl!)Blir en riktigt cool sleeper! Jag hade nog tagit en funderare på att behålla "patinan" istället för att lacka om den, när den dagen kommer... det är ju min man cave så det har runnit några 'fin' öl där, har nämligen upptäckt att man bara kan dricka EN om man skall utföra något. På någotvis optimalt för att ta beslut ( som inte är dumma). Kan förövrigt rekomendera electricnurse , bra svetsar med den. Original patinan hade jag gärna behållt , har lite dragning åt sleepers och kanse nytt under gammalt utanpå. Men tror kaross ändringarna som måste till kommer göra det svårt att inte lacka den. vet inte om någon lackar bilar i halv matt beige färg ?. Måste oxå ha en färg som döljer att den blivit ändrad. Kanske två färger för att lura ögat Det är en riktigt höjdpunkt när man ser att du har uppdaterat. Fantastisk roligt att följa ditt bygge Sent from my iPhone using Tapatalk har nog material i kameran till en uppdatering till , sen är vi ikapp verkligheten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 Här är den ju! Tack för att du stannade och pratade med mig efter jobbet idag. Nu är jag garagesugen igen! :-) Den här tråden skall följas med stort intresse! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Då får du byta glykolen på VW och komma förbi ! Finns lite mer att se än bilderna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Jo har allt ramlat över den . imponerande jobb men ett varnande exempel på hur det kan gå om man breddar bak konstigt. Ja, det här måste du se till att lösa på ett bättre sätt för det blev inte snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Det kan låta konstigt men just det är enda problemet jag har ? Resten har jag lösning på. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Jag hittade en modell på en Saab 96 i Sketchup 3D warehouse och labbade med att enbart flytta ut skärmarna på den, ungefär som du gjort med dina passbitar och ungefär som man brukar bredda skärmarna på VW typ 1. Det är nog smidigaste och lättaste sättet att lösa problemet. Skall du börja med att flytta ut även dörrsidor och mellanplåten så blir det mer problem i form av att dörren öppnas bakåt och inkräktar då på utrymmet som nya mellanplåten befinner sig i. Då får du verkligen trixa med nya gångjärn så dörren svänger ut mycket mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Allt skall ut ? Ingen DTM bil här Kan du ge dig på ett försök i programmet ? Gångjärnen har redan flyttat ( virtuellt) så det är löst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Skit också! Jag skall försöka... Annars fastnade jag lite för Neo Brothers projekt med denna bild: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 (edited) Ett snabbt photshopjobb gav detta: originalbild och sedan hela sidan utflyttad ca 10 cm, eller något sånt. Fast originalbilden är från v6-projektet, ser jag i efterhand, så jag kan inte vara 100-procentig på att karossen inte är ändrad, men det ser inte så ut. Edited April 26, 2016 by Cyberdennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallyelwood Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 ...Fast originalbilden är från v6-projektet, ser jag i efterhand, så jag kan inte vara 100-procentig på att karossen inte är ändrad, men det ser inte så ut. Tycker mig minnas att jag läst att skärmarna är vidgade i alla fall i nerkant. Skit också! Jag skall försöka... Annars fastnade jag lite för Neo Brothers projekt med denna bild: ... Länk till projekttråd? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Länk till projekttråd? http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=144550 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Tycker mig minnas att jag läst att skärmarna är vidgade i alla fall i nerkant. Japp, det stämmer, men det är så snygg gjort och inte så mycket så det är svårt att se det om man jämför med en originalbild. Jag har suttit ett tag här nu och letat bland en massa bilder just för att göra den jämförelsen :) Så i Tobias fall där han vill ha en hel bilsida utflyttad så funkar min bild. Skönt att veta, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Snyggt gjord , kan man även lura in lite kurvatur i breddningen , åker ju på det i överkant Har bilder hemma skall se om de är bättre 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Jag hittade en annan bild där man ser framifrån och bakifrån. På den försökte jag bredda med lite kurvatur i överkant på skärmar och dörr. En sida är breddad per bild ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Dubbelt så breda däck och sänkt 10 cm så kan ju det där bli riktigt .........konstigt ? ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Lite så här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 FETT!!!! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberdennis Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Jag bara var tvungen att spegelvända de båda ovanstående halva bilderna så man får en bättre bild över hur en komplett bil blir :) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Blir riktigt häftigt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 3, 2016 Author Share Posted May 3, 2016 Man skulle kanske efter den bilden byta namn till 92 tunnan Efter tidstypiska andra Saabar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 nu börjar det spåra ur , ramlar in konstiga resevdelar från tradera. ingen som har resten Men posten lovar bättre saker snart , väntar ju på dämpare :banana: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Näää, inte drag på en sportbil !!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Blir mer drag i bilen då.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Detta draget kommer öka vikten Max 1 kg nästan all vikt sitter i draget ( som lämnas hemma) Krävs bara ett rör längst bak och det skall få dubbel jobba som bagage golv . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Jag trodde det var en länkarm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallyelwood Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 (edited) nu börjar det spåra ur , ramlar in konstiga resevdelar från tradera. ingen som har resten... :thumbup: Då kan du få med dig ännu mer reservdelar/verktyg till banträffen! Edited June 2, 2016 by rallyelwood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Ångrar att jag inte montera ett drag på sjuan som jag kunde skruvat av enkelt , det är ett helvete för mig som inte åker PÅ en kärra att få med saker. Bensindunkar verktyg, däck ... Denna bil skall oxå i teorin kunna dra sjuan ? Är det tänkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 En bild säger mer än tusen ord. Kör utan drag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.