Jump to content

Christer J

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3,191
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    56

Christer J last won the day on August 20 2024

Christer J had the most liked content!

Reputation

226 Excellent

About Christer J

  • Birthday 09/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Lindesberg

Profile Fields

  • Namn
    Christer Johansson
  • Ort
    Lindesberg
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

23,387 profile views
  1. Bränslepumprelät styrs från T5 boxen och ska inte kopplas till Mo Unit, och kabeln till startmotorn kommer från tändlåset från början.
  2. Pintomotorerna äter ventiltätningar. Det är sen gammalt.
  3. Flödar det i returen så har du bränsle så det räcker. Vanligt vid hög CO (fet blandning) var ju lambdasond eller luftläckage någonstans mellan topp och kat. Luftmassemätare osv. Kollat blinkkoder? Bäst är ju en fyrgasmätning om man ska diagnostisera istället för att gissa.
  4. Passerar där ibland. Återkommer.
  5. Shockproof ska bytas varje år om man läser det finstilta. Min opellåda gick bra i början tyckte jag, men den var sig inte lik efter återköpet. Lådan hade innan gått ett okänt antal mil innan den fick smaka på 400nm, men hittade en gammal flaska Castrol SMX-O och tippade i. Natt och dag.. efter 2500 mil med Shockproof så skänker jag gladeligen tre flaskor lightweight till frälsta.
  6. Det är egentligen bäst att lägga väven utifrån, men fasa ur och lägg en remsa runt så håller det bättre. Bilden hämtad ur min flygteoribok.
  7. När du plastade igen hålen, gjorde du det helt och hållet från insidan då? Man bör (måste) fasa skarven 40 ggr tjockleken. Risken är att du får en sprickanvisning som inte blir så snygg annars.
  8. Blandat med vatten, hur basisk blir tvättlösningen med maskindiskmedel? Jag hade en hetvattentvätt på verkstan förut, den körde vi med något som liknade vanligt tvättmedelspulver till kläder. Fanns inget namn kvar på hinken.
  9. Är det inte enklast att hitta det raka, kapa bort det krokiga och bygga nytt?
  10. Hur passar ett fyrkantigt rör bra på en rund axel? Skaffa ett runt rör i rätt dimension och material. SFRO boken förklarar väldigt bra hur man skarvar och bygger rattstången.
  11. Jag antar att det är andra kolvar och/eller vevstakar i turbovarianten med 9,5 i komp. Är de ohemult dyra? Det kan ju vara det bästa sättet för att bibehålla den förmodligen väl genomtänkta formen i förbränningsrummet.
  12. Motorfästet rör ju på sig iom att den är gummiupphängd. Menade han verkligen så? Det kommer ju att vibrera, sträcka och trycka på rattstången, lederna och styrväxeln. Det låter väldigt konstigt tycker jag. Gör en längre axel och skippa ett lager om du får plats för turbon.
  13. Du har ju fäst lagret i motorn, sa de inget om det?
  14. https://www.facebook.com/share/r/71i3mZUwDUzNr5RJ/
  15. https://www.speeding.nu/p/bromssystem/bromstillbehor/bromslasning/elektronisk-line-lock.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw0t63BhAUEiwA5xP54dZSGrcKc1b0o1liPUxaSQRNuu_SrYpxukjUP4fh5tUIH90ibIUFqxoCYLAQAvD_BwE
×
×
  • Create New...