cealm Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Har beställt 50 cm rödbok hyvlad till 5mm. Kan hämta det om 1 timme. Pris=mycket bra. Helst hade an velat köra brickan i CNC fräsen med de hade datorhaveri och nya datorn var på villovägar från Italen. Så jag får morra och fräsa själv. Det skall bli spännade och se hur detta lyckas. Rödbok till en rödblockare borde bli bra harmoni, i all fall intalar jag mig det. Lyckas jag inte bra med att borra upp hålen utan att träet spricker eller krånglar då blir det fram med hålsågen och bygga om huven till en Schweizerost. Det kan bli kul det också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 visst tusan hade de en "bakelitbricka" som värmeisolator Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Thomas: Volvo svär sig fria till B230 serien. B20 fanns det till. Jag kan kolla med en Volvo återförsäljare till. Har hämtat min rödbokplanka. Fin och platt. Fräst till 5 mm. Går det inte att göra värmepackning av den kan det blir en planksteksplanka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Hi Hi men köp till B20 då!! det är samma fläns Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 (edited) Hi Hi men köp till B20 då!! det är samma fläns Sillnaden är att B20 mot B230 är att det är ett avluftningshål i denna för 230 Om jag minns rätt är det art nr 1317315 på 230 brickan jag kan ha fel det är väl ca 20 år sen man sålde en sådan senast kollar i morgon //Per Edited July 1, 2009 by Mildseven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 EG. så vart det så att B20 hade denna för de kunde bli extra varma p.g.a. ihopbyggt med avgasgr-rör. men värma vandrar och i alu extra bra. har du förvärmningen inkopplad kan du prova att gå förbi med den Är det avluftningshål i mellanplattan? plugga det då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 hur är kondingen.. vill minnas när min moppe var varm ..i ett tidigare liv.. var den svårstartad.. efter byte inga problem.. men det var som sagt en moppe..för 30+ år sedan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Är det avluftningshål i mellanplattan? plugga det då. Då kvarstår problemet med att förgasaren blir för varm och att flotörhuset behöver avluftas rätt art nr är 3501514 för isoleringsflänsen //Per Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Lite lustigt det som var tvärt nej på ett ställe var ja på ett annat. --- rätt art nr är 3501514 för isoleringsflänsen --- och nu var det ja på första stället. Tack Mildseven för rätt art no. Isolerbrickan kommer i eftermiddag. Jag måste ha förklarat dåligt igår, något annat kan det inte vara. Så glad man kan bli på morgonen. Så nu vet jag att min motor i CealmSeven är klassad Classic trots att registreringen säger 2008. FÖr brickan var Classic-grejor. Rödbokplankan får blir tallrik till en plankstek. Rätta isolerbrickan kostar 144,50 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Är det avluftningshål i mellanplattan? plugga det då.Då kvarstår problemet med att förgasaren blir för varm och att flotörhuset behöver avluftas rätt art nr är 3501514 för isoleringsflänsen //Per Du får nog förklara med bild hur du menar? menar du att den suger "tjuvluft" där? jag har då aldrig sett lufthål i isolerplattor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Cealm. hur är det med elektriskt tomgångs munstycke? där har du också något som kan bråka. men börja med plattan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 (edited) Har jag pluggat ett eller möjligen två hål för mycket. Slangen vid vänstra pilen gick om jag minns rätt till någon sak monterad på motorblocket. Grejen sitter kvar men slangarna till den är borta och där slangen gick ut från förgasaren pluggade jag. Högra pilen är kanske en avluftning som skall vara öppen? Jag har alltid haft den pluggad förut så det är ingen förändring. . Skall jag ta bort pluggen? Thomas: Elventilen syns på bilden och den klickar när jag slår på tändningen. Edit- Tillägg: Kollade historien bakåt med huv. 12 maj satt den på plats. Kjula 30 maj där började startproblemen vid varm motor. Och där blev motorn varm ordentligt och jag med för det var fint väder, rejält fint väder. Det kanske är så enkelt att värmen pga huv är spöket. Men borde inte andra med helt tilltäppt förgasarmotor råka ut för liknande problem. Sprutmotorerna är påverkas säkert inte. Alla har inte insprut......än. Edited July 2, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 (edited) Du får nog förklara med bild hur du menar? menar du att den suger "tjuvluft" där?jag har då aldrig sett lufthål i isolerplattor. En liten snabb ritning på flänsen med avluftningshålen hålen är till för att ventlera flotörhuset //Per Fl_ns.bmp Edited July 2, 2009 by Mildseven Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Ibland blir jag sååå trött på mig själv. Nu visserligen med "fastskruvad" fördelare och ånglåsbricka på väg hem mm så kanske alla nu kända motorfel är avhjälpta. Men jag tänker mera på att jag ville köpa en extra fördelare till B230. Jodå jag har varit effektiv och letat. Hittat några men kom inte till skott riktigt reparationsalternativ hann dyka upp.. Hade jag letat ordentligt i den egna verkstaden så kan ni säkert ana vad jag hittat. Inte kom jag ihåg att det redan fanns en brytarspetsfördelare hemma i lagret. Trodde bara jag hade brytarlösa fördelare. Jag ställer mig i skamvrån några minuter, sen kan även denna miss läggas till handlingarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 En liten snabb ritning på flänsen med avluftningshålenhålen är till för att ventlera flotörhuset //Per Ja nu är jag med dig. jag trodde du menade hål ut i sidan så den kan ta tjuvluft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Nu har jag hämtat den efterlängtade ångspärren. Så här ser den ut. Fortfarande kvarstår frågetecken om röret på förgasarfoten (Inlägg #463) Vi tittade gemensamt på Volvo och på deras bilder står det "plugg" men jag har ett rör. Det verkar som en pluggning inte är alldeles fel än så länge i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 bara kör pluggar, den ena bör vara till fördelaren den andra vet jag inte för det kan väl inte vara så att motorn haft kolkanister? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 (edited) Thomas: Nä jag tror inte det funnits någon sådan på den motorn. Den får vara pluggad. En går till fördelarens vaccumdosa. Edited July 2, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 Ånglåsbrickan monterad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 (edited) Provat ånglåsbrickan (vid ett tillfälle) och då startade motorn perfekt. Har haft lite "ploppande" oljud ur avgasröret vid tomgång och en liten bit upp till kanske 12 eller 1400 varv. Fick tips om att det kunde vara ett tändstift som spökade med följd att "färskabensingaser" tändes i grenröret istället för i cylindern så jag bytte tillbaka igen till de gamla med stålborste avputsade stiften och "ploppanden" slutade. Det är mycket möjligt att tipset med ett tomgångssläckt stift som fungerar vid varv istället var orsaken. Tack för tipset! Lite mycket regn och blött men väldigt stabilt och förutsägbart väder så tillfällen att köra kännas inte som de är överhängande många. Hoppas jag kan göra ett större fältprov imorgon men läser man Accuweather så är det bara att glömma. Titta själva hur det ser ut. Jag klippte bort de närmaste dagarna med de såg istort sett lika ut. Det var visst någon soltimme på onsdag eller om det torsdag denna vecka. Edited July 5, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Arrowsmith: Ditt tips om ett tändstift som inte hängde med riktigt vid läga varv stämmer. Tack! Har varit ute en sväng och provat bilen mellan regnskurarna. "Ploppandet" från avgasröret är borta och motorn sjunker fint ner till en stabil och lugn tomgång från alla varvtal. 30k mil motorn har fått en renässans. Riktigt kul. Det kan jag säga att tändstiftfelet hade mycket väl kunnat gjort att jag bytt förgasare mm alltså en massa onödigt jobb. Nu fick förgasaren en liten extra översyn ändå som nog inte var fel med förgasargummi och ny inloppsventil samt ånglåsbricka. Förresten skall jag strax ut och göra ett prov till på varmstart för nu har bilen stått snart 10 min och det var då ungefär som startomöjligheten började förut. Startar den snällt nu då kan jag nog rätt säkert bocka av brickan som rätt åtgärd, annars får jag leta vidare i höstacken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Klockren start! Gjorde värsta möjliga dvs start utan någon hjälp med gasen. Det var helt omöjligt förut när den var varm och inte hade ånglåsbricka monterad (och kanske också tändstiftstrulet som grädde på moset). Då går det igen tills något annat dyker upp för så är det väl med alla motorer, även de som börjar så smått bli inkörda (30k-mil). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 Några reflektioner: Vattenkyld Sevenmotor har de senaste veckorna fått en helt annan dimension. Skall väl tillägga att molnigt och bara lite sol är mitt idealväder. Toksol med tillhörande kokhett kan jag vara utan. Men uppehåll på dagen är bra eller någon enstaka hel regndag. Annars kör sprinklern nattetid. Jag tror också mig veta varför det ser ut som det gör med regn. Titta själva. Det måste vara någon i Arboga trakten som tryckt fel , ja missuppfattat betydelsen av länken. Kolla själva på era motsvarande SMHI kartor, nog har ni också en knapp för Favorit-väder. Det är inte jag som tryck på den knappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Strålande sol och fint vid Hjälmare docka. Två Sevenbilar på plats, Arboga och Vingåker representerade gruppen. I övrigt fanns V8-bilar rad-4 & rad-3 bilar samt andra bilar med 6:or och en hel bunt med nya och gamla MC i alla olika genren på plats. Minst en Jaguar fast jag glömde att räkan om det var 6 eller fler cylindar. Kan ha vart en bunt till. Riktigt trångt och en härlig röra med tillhörande total trafikstockning när det vara dags att bryta upp. Kul på alla sätt som vanligt vid dessa träffar. DEt är bilträffar varenda dag nuförtiden. Det är nog bara fredag och lördag som är ledig. Tur jag har semseter och ställer väckarklockan på 05:50 varje dag och ut så fort som möjligt och bygg på V8-kärran. Lite bilder (tagna med mobilkamera kan tilläggas). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 Hittade Arvika El & Motor en firma mest för V8or men i innehållsraden finns en länk "Säkerhet" och sedan underrubriken Stolar.. Fanns lite klädslar och stolar som möjligen är intrressanta även till Sevenbilar. Hittade inga mått men det går nog att få tag på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Tog av motorhuven igår. DEn är för lång ellerkanske man skall säga för bred istället. Jag kommer at bort runt 50 mm på var sida. Inte en chans att jag kommer att sakna de plåtbitarna. Eventuellt sågar jag av huven i längdriktningen också och skruvar fast ett par gångjärn så det räcker att bara lossa något fäate för att komma år förgasarsidan på bilen. Blir ni förvånade om jag säger att motorhuven kommer få lite "traktor-stuk" om jag installerar gångjärn? Plus att det blir SÅ MYCKET mer praktiskt!! Oljor. Det är ett träsk för sig. Då menar jag inte om Biltemas eller märkesoljan med samma specifikation är bäst. Nej det jag menar är förr i tiden när jag var ung och det är ett tag sedan då fanns det motorolja och hypoidolja och ATF olja och såklart tvåtaktsolja. Sedan om det Castrol, Gulf eller BP. Smaksak. Nu är mineral, hel eller halvsyntet eller något annat. ATF hel eller halv. Bläääääääääääääääääää Volvo 740 bakaxel utan diff. Där finns det just nu hypoidolja från början av 1990 men helt nyifylld. Hade en pava kvar. Om jag nu skall fylla på mer vilket jag behöver göra. Vad skall jag hälla i då??? Går jag på tjockleken 80/90W olja då är det inget problem, OK/Q8 har. När jag sedan läser på flaskan så blir jag mer osäker. Borde jag inte tappa ur det jag nyss hällde i och bara fylla på med den nya typen av olja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 det står i Autodata Sae 90W så 80/90W kan du köra på. jag skulle hällt ut det gamla möget o fylla på med ny frisk olja. Hypoid 80/90W idag kan den kallas transmissionsolja men kolla så den är för hypoid. många bilar är ju framhjulsdrivna idag med transmission ihopbyggd med gemensam olja (v-låda o slutväxel.) har för mig Biltema har en 36-2744 2ltr 64,90:- 36-2745 1ltr 44,90:- den är för Hypoid. och 20år nyare än den du har i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 glömde ju. 740 axeln rymmer 1,6ltr enligt Autodata Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Thomas: Det var just det jag såg på flaskan när jag skulle handla på OK/Q8 och började fundera på vad som är rätt och fel med olja ---- transmissionsolja ----. Skall kolla om ordet hypoid fanns med också. Annars kommer jag kanske till Biltema nästa vecka och jag fick artno av dig så då är det lätt. Tror du det var tokigt att ta den 20 år gamla pavan och hälla i bakaxeln? Oljan var ny bara lite väl lagrad och det borde väl inte förstöra? Men två frågor kommer som brev på posten. En av dem har jag nog svaret själv på: - Kan gammal men ny olja vara lika blandbar med den som köps idag. - Det finns ingen avtappningsplugg (vad jag sett hittills) utan då måste jag lossa kåpan bak och låta oljan rinna ut bara. Det är väl så det går till på en bakaxel utan plugg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 eller får du suga ur det. Jag vill hävda att den sämsta oljan idag är bättre än de bästa för 20 år sedan och oljan tillsatser bryts ner även om den inte används, jag skulle lämna den till återvinning eller nån nostalgimack för exponering. oljan är så billig så att chansa och få haveri är inte lönt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Thomas: Då blir det oljebyte och i med ny olja från 2000-talet. (hmmm dock tillverkad för någon miljon år sedan av en dinosaurie.....) Poloj Öppethus nästa anhalt. Efter det oljeköp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 (edited) Kul att se lite Cobra replicor. Edited August 8, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 (edited) Ungefär enligt linjen kommer jag kapa av huven. En kort-kort-huv. Nytt mode snart kommer alla följa efter. Eller? Edited August 8, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Får jag fråga varför?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 9, 2009 Author Share Posted August 9, 2009 (edited) Morty: Japp det är tillåtet att fråga och tillåtet att få svar. ---- > Bekvämlighet endast. För mig skall väl tilläggas. Med mina "muskulösa" biceps och triceps och allt vad musklerna kan heta (obs ett skämt) så river jag mig alltid när jag skruvar av eller på motorhuven. Det är för trångt mellan övre ramröret och nedre kanten få huven. Dvs placeringen av 8 stycken M6 bultarna som håller huven kunde gjorts annorlunda. Kapar jag efter linjen försvinner 4 bultar och 4 problem. Problemen kommer ersättas av två stycken problemlösande huvlås i gummi BS-15301 á 14,00kr styck från Swedol. Blir inte det bra heller så får jag fortsätta att leta låsanordningar eller borra 4 nya hål för M6. Kapningen för att få huven mer traktorlik dvs med gångjärn är också ett led i förenklingen. Det mesta som behöver kollas / göras på en Volvo är förlagt på vänstra (förgasar) sidan. Tex oljesticka, hela förgasaren med länkage, fördelare (på min), tändspole, startmotor mm. Edited August 9, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 9, 2009 Share Posted August 9, 2009 OK! Jag har visserligen hel huv och fyra huvspänne. Det tar säkert 5-10 sekunder att ta av huven. Problemet som jag har är var man ska lägga huven när man tagit av den för att lacken inte ska skadas.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 Jag har bytt förgasare på bilen. Något jag borde gjort för länge sedan eftersom den förra förgasaren hade en ovana att flöda över titt som tätt. Ändå hade jag bytt munstycke i flottörhuset och putsat den invändigt men något var det som stökade. Nu har jag en annan likadan förgasare och bytet tog bara en kvart. Vid provkörning så verkar allt fungera men det är gamla och begagande grejor. Fast just denna förgasare vet jag exakt hur långt den åkt bil och vilka två ägare som haft bilen mm. Lite annat som är gjort idag. Motorhuven är kapad 50 mm på var sida nu. Blev riktigt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 16, 2009 Author Share Posted August 16, 2009 Den förgasare som jag nu har på bilen är bestyckad med en el-anslutning av något slag på förgasarfoten. På insuget har jag sedan tidigare en elventil men kan den andra vara motsvarande men flyttad till förgasarfoten? A= ventil på insuget som jag hade från början B= extra ventil på förgasarfoten. Den har dessutom två anslutningar istället för en. Hoppas nu det går att länka en bild. Nähej, det går visst fortfarande inte så den verbala beskrivningen får räcka så länge. DEt verkar som den ventil som sitter på insuget räcker. Det skall vara en glödtändningsventil om jag förstått rätt. Det klickar så fint i den när jag slår på tändningen. Så jag tror inte jag behöver göra något med den "extra ventil" som jag fått i och med förgasarbytet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 20, 2009 Author Share Posted August 20, 2009 19 augusti 2009 Nostalgibyn Jag gjorde ett besök i Nostalgibyn mellan Frövi och Fellingsbro. God räkmacka och som efterrätt två dammsugare. Hälsokost eller?? Tror det, vill tro det i alla fall. Åkte Sevenbil dit i konvoj med 10 motorcyklar. På vägen hem fick jag skrämselhicka när motorn hostade till och nästan lade av. Nej, varför blev första tanken men den kom igång igen. Så hostade den till gång nummer två. På något sätt verkade det vara varvberoende. Det fick bli låg växel och tokvarv på motorn för att hålla liv i maskin. Jag måste ju ta mig hem tanken for runt i huvuet. Jag tog mig hem också för egen maskin. På vägen hem såg jag vad det var för fel för idag körde jag utan motorhuv och kunde se överdelen på motorn. En kabel hade lossnat på elventilen som sitter på förgasarfoten. Den kabeln guppade runt i allskönsro och när den duttade till någon jordpunkt så hickade motorn (och jag). Det var inte värre än så. Just den kabeln har jag bytt kabelsko på för att den skulle sitta ordentligt samt klämt till lite extra men det ser ut som jag får borra ett litet hål och låsa med en pytteliten plåtskruv eller göra någon annan typ av låsning så kabeln inte kan nå jord. Ett litet dutt på jord då hickar motorn till men blir dutten för lång då går säkringen för bilens tändning. Då blir det stopp. Det vill jag ju inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Elmunstycket är till tomgångsmunstycket och stänger av kanalen från bränsle när strömmen/motorn fimpas, det är för att motorn inte ska kunna "glödtända". Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 Ny trendig huvlinje i kort-kort. Eller? Praktisk och luftig är den. Skall montera excenterlås istället för det jag tänkte ha från början som var minigummilås. Allt för att hålla kvar den lilla motorhuven vid körning så den inte blåser bort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Du får allt lufta den lite på Kinnekulle...koppla tow-bar'en på V70'n och dra den ca 15-20 milen till kullen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 (edited) Jocke4U: Du tror inte den luftar sig bra där den står då? Jag skall ju titta på "fortåkarna". Det är säkert ett heltidsjobb bara det. Plus att prata. Blir nog övertid med ....... Edited August 21, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 13, 2009 Author Share Posted September 13, 2009 På lördag 19 september är det dags för sista cruisingen och "åka tillsammans med V8or-körning" för i år. I alla fall som jag vet om. Julita Blir regn och blötväder då hoppar jag över körningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 Hemkommen från Julita. Minst 42 bilar dvs 41*8 + 1*4 = 332 cylindrar som åkte runt sjön Öljaren. Kluirga frågor som vanligt. Reultatet av tipspromenaden(åkningen) kan vi väll skippa. Tack.. Fick trevligt sällskap i bilen av Carina B från Katrineholmskuriren. Hon hade aldrig åkt Sevenbil förut och det här var ju ett alldelses utmärkt tillfälle. Hmm kanske skall tänka om och trots allt göra nästa bil tvåsitsig. Tål verkligen att tänka på....... Det blev tow-bar ner till Julita, varmt och skönt i V70 bilen för det var lite dimmigt och rått imorse men vid Hjälmaresund sprack moln / dimtäcket upp och solen lyste på för fullt. Fantastiskt vad snabbt man kommer fram i 30 km/h med tow-bar ......... Krovgrillning, däcksparkning, prat och mingel. Kul var det. ----Som sagt det där med två-sitsig ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Låter kul, hur gick det på tipspromenaden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 --- Låter kul, hur gick det på tipspromenaden? --- Sa vi inte att vi skulle skippa resultatet...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 :hypocrite: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 (edited) Lite CealmSeven körning på höstkanten är inte fel. Det som möjligen är fel är att jag fick ta bort is på kardantunneln. Det var något blött samt lite bottenfruset ovanpå. Trist att få ner isen på sätet och sedan "värma upp isen till flytande form igen" dvs bli blöt på byxorna. Tänk vad man kan vänja sig vid fler cylindrar är fyra fort. När jag startade radfyran så saknades det något kändes lite fel kanske att alla cylindrar inte är igång men inga ristnigar hoppningar skakningar, nej de är nog igång alla fyra. Motorljudet var annorlunda mot var jag hört ett tag nu och det tog någon minut att "vänja sig" vid fyra. Var helt ok när jag väl kom ut på vägen och börja köra. Småkallt om händer och fingrar annas gick det bra att åka öppen bil. Nu är det sol, kallt och fint ut samt ser en liten rödhake sitta och titta på mig utanför fönstret. Dags att gå ut i verkstaden och göra det som göras skall med V8a bilen. Edited October 10, 2009 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Har du/skall du fixa värme i bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts