Jump to content

Ett Kinnekulle 2013 för LocostSweden ?


cealm

Recommended Posts

Det här SMS meddelandet skickade jag ut 24 september till alla som jag hade ett telefonnummer till och som var med vid Kinnekulle 2012.

Hej. Du får detta SMS för du var med vid Kinnekulle 2012. Styrelsen vill lyssna på synpunkter mm för ett eventuellt Kinnekulle äventyr 2013. Därför ber jag dig att hålla uppsikt på LocostSwedens forum. En ny Tråd kommer ut senast kvällen 25 sep och då kan vi alla diskutera där. Hälsningar Carl-Erik Almskoug (cealm) ordf LocostSweden.

----------------------

2012 hade vi två bandagar. Vi hade även andra aktiviteter kring bandagarna. Hur skall vi göra 2013? Vi kan önska, vi kan fantisera, vi kan vara konkreta, vi kan vara realistiska....... I den här tråden är allt möjligt. I verkligheten så skall det som beslutas också genomföras, det skall finnas folk som gör jobbet. Alltså precis som vanligt....... 2012 fixade vi det och många år före det. 2013?

För att dela upp det hela lite:

1 eller 2 bandagar? ------->> sedan stannar jag där och låter tråden leva sitt eget liv med alla synpunkter som kommer in. Till sist dvs 15 oktober då kommer styrelsen besluta. Tråden blir ett av våra beslutsunderlag.

Med detta lämnar jag ordet fritt!

Link to comment
Share on other sites

Hej Calle

Tack återigen för Kinnekulle 2012!

Jag kan säga för min del att jag har svårt att orka köra satan i två dagar, puttra runt kan gå men vill man sträcka ut så orka inte jag i alla fall.

Jag tycker att 1 dag är fullt tilräckligt, med kanske en gemensam runda dag 2 som var så bra planerat men frågan om någon åkte?

Om man nu bara lägger 1 dag på Kinnekulle kanske man kan ha en dag på t ex Gälleråsen(fin & kul bana) vid ett annat tillfälle så sprider man glädjen och alla orkar köra ändå. De som inte kan ena helgen kanske kan den andra. Det skulle ge fler möjligheten att delta men kanske inte alla vid samma tillfälle.

Jag sticker ut hakan och börjar där eftersom jag ändå sitter här nu och såg detta.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jag körde tre heldagar på raken här om året (olika klubbar) - men då hade jag iofs kylproblem och annat, så det blev irriterande lite fokuserad körning ändå. Utmattning var minsta problemet. :banghead:

En dag "ska" ju räcka gott om allt funkar, men för min del blir det nog övernattning i vilket fall (ca 3 timmars resa), så jag kör gärna en dag extra när jag ändå är på plats. Trevligt om man hinner snacka, kolla på andra bilar, skruva hjulvinklar och annat emellanåt och ändå få kört så det räcker och blir över. :)

Link to comment
Share on other sites

Även jag röstar på 2 dagar så att man inte behöver känna stress att hinna åka alla pass. Dessutom tror jag det kan locka lite med långväga gäster om man har mer tid på banan att spela med. Tiden rinner fort iväg och får man ett haveri med efterföljande sanering likt det vi hade i år kan det bli tight i schemat.

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte även upplägget med tre grupper till en början som sedan mynnade ut i "open pitlane" var kanon! Med den disciplin och hänsyn vi alla uppvisade i år så var det inga problem att blanda på banan (tyckte jag i alla fall).

Link to comment
Share on other sites

Jag är nog också inne på att två dagar vore trevligt, av samma anledningar som redan nämnts. Dessutom blir chansen större att pricka in torrt väder iallafall en av dagarna.

Men hellre en dag som inte krockar med SSM än två dagar som gör det. ;)

Två dagar på Kinnekulle behöver väl inte heller utesluta en på Gälleråsen eller någon annan bana ett annat tillfälle, men det behövs ju nån som drar i det också. Eller hur ser det ekonomiska ut? Behövde klubben skjuta till mycket pengar för att Locostfestivalen skulle gå ihop? Det var ett imponerande startfält trots att flera prioriterade SSM!

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit med 2009, 2010 och 2011. Det har varit kanondagar alla gånger. Nu 2012 krockade det med SSM och det är synd för jag hade jätte gärna kört i år också.

Personligen röstar jag för 2 dagars körning och att det gärna inte krockar med någon SPVM körning.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker tvådagars konceptet var jättebra för då blev det ett gott gäng på kvällen med mycket tjöt skitkul . Turen till Lidköping var oxå riktigt bra. Det är alltid roligt att visa upp bilarna.

Så som den gnällröv jag då och då är har jag lite negativa funderingar

som inte är en jättebra förare tyckte inte det var det minsta roligt att kära med open pitlane och skulle vilja få lite mer körtid än några pass på ena dagen. Disciplinen är god men det var ju minst en otrevlig situation med dåligt omdöme. Vi fick även synpunkter från ambulansen.

Jag har tänkt mycket på körningen på kullen och vill gärna vara med fler gånger men tyvärr så tycker jag inte det är speciellt roligt när man får koncentrera sig mer på backspegeln än att köra. Det som jag är mest rädd för är när någon kör om på insidan i en kurva. Skulle vi kunna ha en grupp med omkörning på utsidan så borde problemet vara löst och även långsamma jag kunde köra.

Tack för ett trevligt arrangemang

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Kanonarrangemang i år igen! Trevlig med övernattning på banan.

Två dagar ger tillräckligt med tid för allt snack i depån, vilket är lika viktigt som körningen!

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Bra synpunkter! Kanske två grupper med lite längre pass i varje grupp? Sedan tycker jag inte att man som "långsam" skall behöva stirra i speglarna hel tiden. Det är den som skall om som får lösa det på ett snyggt och säkert sätt.

En variant som praktiserats, av bl.a. Ducceklubben, är att man i långsamgruppen tillåter omkörning endast på långa rakan, i medelgruppen på alla raksträckor och i snabba gruppen fritt att köra om var man vill. Kanske kan vara något att kika på?

Link to comment
Share on other sites

Bra synpunkter! Kanske två grupper med lite längre pass i varje grupp? Sedan tycker jag inte att man som "långsam" skall behöva stirra i speglarna hel tiden. Det är den som skall om som får lösa det på ett snyggt och säkert sätt.

En variant som praktiserats, av bl.a. Ducceklubben, är att man i långsamgruppen tillåter omkörning endast på långa rakan, i medelgruppen på alla raksträckor och i snabba gruppen fritt att köra om var man vill. Kanske kan vara något att kika på?

Det lät ju kanon ett toppenförslag :notworthy:

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag röstar också på 2 dagar. Då får man chansen till att göra justeringar på bilen under dagarna och chansen är större att man har åtminstone 1 "soldag".

Sedan är det alltid kul att få tjata av sig lite på kvällarna.

Jag skulle kunna tänka mig att lägga en extra peng för att få köra ytterligare en gång på någon annan bana än Kinnekulle, typ Gelleråsen.

Link to comment
Share on other sites

Hej, mina synpunkter ifrån helgen som arrangör och banchef ihop med Cealm bla är att det mesta funkade fint.

på lördaden hade vi 47 av 50 anmälda seven ute och körde , mycket roligt.

Men på söndagen hade vi efter ca 2 timmar endast 22 och vid 12tiden ca 11 st. då känns det inte lika roligt att stå där

som funkis när dom flesta åker hem innan det är slut.

Jag pratade med en del som skulle åka hem och dom flesta ville åka tidigt för att dom hade en del mil att åka.

Dom flesta var nöjda med att köra 1 dag enligt dom kommentarerna vi fick när vi frågade runt, så 1 dag är nog det som räcker

på kullen.man skulle kunna som redan föreslagits att lägga 1 dag på exvis Karlskoga vid en annan tidpunkt ,skulle kunna

vara kul.

Det var ju en himla massa bantid man fick på kullen så orken tröt på dom flesta ,det såg och hörde man.

Det är ju trots allt en del jobb att arrangera en sån här helg, så det är bara att anmäla sig som frivillig inför nästa år ,det behövs.

Å så hade vi rätt så tur med vädret i alla fall.

Jörgen Bock

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Jag röstar nog också på 2 dagar! :)

En ev lösning på blandning av långsamma och snabba bilar, kanske kunde vara att tillämpa samma regler som på Nordslingan under allmänåkningen. Inga omkörningar överhuvudtaget på höger sida?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...