ktm_micke Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 Tack för kommentarerna. Har börjat på cab installationen jag har egentligen fel cab ställning den är till den 2 sitsiga så det saknas en båge bakåt har bockat till en i 16mm rör som övriga cab ställningen är gjord av. Röret ska justeras lite så det sträcker upp den lite bättre. På denna bilden är bakre bågen inte monterad Lösa sidorutor En del Teenax fästen monterade Inte fastsatt i framkanten ännu så det ska sträckas lite till 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Nu är caben färdig så nu kan det regna. Rätt gott att ha om man är ute och det börjar regna det ökar användbarheten på bilen. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted July 16, 2017 Share Posted July 16, 2017 Vad är det för torkare du använt ? funderar på vad som kan funka på en stor ruta till mitt bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted July 17, 2017 Author Share Posted July 17, 2017 Hej torkarna och torkarmotorn har jag köpt på car builder Solutions https://www.carbuildersolutions.com/uk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 Otroligt snyggt bygge! Tillverkas karossen fortfarande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted December 22, 2017 Author Share Posted December 22, 2017 Tack Tomas. jag köpte karossen av Härdplastteknik I Dösjöbro. Men jag tror han har sålt formarna då han pensionerat sig till Sideways Engineering AB Landskronavägen 796 257 30 Rydebäck Har inte hänt något med bilen sedan jag stalled in den I höstas har lite småfix som ska ordnas under vintern. Sådant man marker när man börjat använda bilen bla gaspedalens placering den behöver flyttas lite framåt för en bättre körställning. Bakfjädrarna är lite mjuka ska bytas mot lite hårdare. God Jul på er alla bilbyggare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted February 27, 2018 Author Share Posted February 27, 2018 (edited) Håller på att putsa för fulla muggar. Kommer med bilen till Bilsport custom show på Elmia I påsk Edited February 27, 2018 by ktm_micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Det är ju nästan en anledning att åka dit ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted June 5, 2018 Author Share Posted June 5, 2018 Äntligen har jag fått fälgarna jag beställde från Imagewheels i början på februari. De fick göra nya centrum för att passa mina bromsar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted June 6, 2018 Share Posted June 6, 2018 Cool! 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts