DomiSeven Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Snygga panoreringar Jonte :) Ser ut som ni haft riktigt kul, trots vädret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 (edited) Med tanke på antalet kameror samt videokameror som var på plats (och igång) så är det förvånansvärt magert med bilder, men framförallt film tillgängligt här..... jag såg även flera onboard filmkameror i bilarna... kom igen nu ! det har gått över en vecka, hur låter ursäkterna?? inte hunnit??? :lol: :prop: I väntan på annat bidrar jag med bilder från fredagens husmorsskola i depån. Auf dem heutigen Menü: Schweineschmalz und wurst kasserolle Der Küchenchef "Micke ein". über Koch Wurst Führer "Micke zwei" Edited August 22, 2010 by Arrowsmith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 används dessibel mätaren på bordet vid tillagningen av gris ister stekt?! ost korv... :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 används dessibel mätaren på bordet vid tillagningen av gris ister stekt?! ost korv... :unsure: Mja, användes gjorde den iaf, fick jag erfara...! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 så är det förvånansvärt magert med bilder, men framförallt film tillgängligt här..... Jag filmade en del, men jag suger på videoredigering. Så jag kan bara lova att det kommer i år :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Ha ha!!!! Bara för att man kör locost och sover i släpet så behöver man inte äta som en kyrkråtta. Lite stil och finess måste det vara på maten, Just denna episod utspelas vid lunchtid då en mustig höstgryta värms. Jag vill med detta verka för en bättre matkultur hos senvenåkare i allmänhet och locoståkare i synnerhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Åman !! Du är ett riktigt föredömme för oss "locostare"!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 används dessibel mätaren på bordet vid tillagningen av gris ister stekt?! ost korv... :unsure: Reglerna kring buller på kinnekulle ring är tydligt presenterade här i tråden inför körningen. Avtalet med kinnekulle ring kräver att vi mäter bullret regelbundet under dagen. Att mätaren ligger där den ligger beror på att vi spårade det högsta bullret under dagen dit och fann källan vara Åmans hungriga mage som väntade på "höstgrytan".... :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Älskar bilderna, precis min humor! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Att mätaren ligger där den ligger beror på att vi spårade det högsta bullret under dagen dit och fann källan vara Åmans hungriga mage som väntade på "höstgrytan".... :thumbsup: Aj f-n... Jag som trodde det var min V6:a som hade det rekordet. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Med tanke på antalet kameror samt videokameror som var på plats (och igång) så är det förvånansvärt magert med bilder, men framförallt film tillgängligt här..... jag såg även flera onboard filmkameror i bilarna... kom igen nu ! det har gått över en vecka, hur låter ursäkterna?? inte hunnit??? :lol: :prop: Ursäkten är hemlig.... Fick redigerat ihop en film ikväll och den innehåller vad jag vet det enda dokumenterade dödsfallet den dagen (ca 3.50 in i filmen) :huh: :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Nästa gång får jag har ljuddämparen kring magen då alt se till att äta grytan tidigare på dagen. Trodde dock att min bacon med omelett skulle lugna ner mitt kurrande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 (edited) Fick redigerat ihop en film ikväll och den innehåller vad jag vet det enda dokumenterade dödsfallet den dagen (ca 3.50 in i filmen) :huh: :huh: Nja, Peters urtrampningslager dog en smärtsam död också ;) Fast filmen var fin!! :) Edited August 23, 2010 by Baging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Verkligen ingen som har lite foto att dela med sig av? Med tanke på hur många kameror det var framme under dagen måste någon mer än Jonte kommit ihåg att ta av linsskyddet ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Har en del bilder i kameran.. ska lägga upp dem! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Gör så! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 likaså filmer.... en hel del filmkameror syntes även... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 (edited) Jag hade kamera ombord. Tyvärr valde låsskruven till skärpejusteringen att vibrera loss redan första passet så det enda som finns på minneskortet är ljud och en suddig blobba. :banghead: Lite synd. Det hade blivit en film med många fina omkörningar. Jag körde i och för sig inte om någon, men det var många som körde om mig. Stillbilder finns en länk tidigare i tråden, men här kommer den igen http://sevengallery.superseven.se/ Man trycker (inte helt oväntat) på Kinnekulle 20100813 i vänsterkanten. Edit: Är just nu (20100916) till och från tekniska problem med one.coms webbhotell. Ni som inte kommer åt bilderna. Försök igen om ett tag /Peter Edited September 16, 2010 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) Den som väntar på nåt gott... Peter, du körde iallafall om mig! :) Edit: coolt, IPB och Flickr är kompisar. Edited September 15, 2010 by gka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Snygga bilder gka! Jag tror jag får gå en kurs i fotografering hos dig eller Jonte... Trots bristerna så har jag lagt upp några bilder på http://supersevenkarlstad.multiply.com/photos/album/57 Uppenbart att nya kameran är snabbare än den gamla eftersom de flesta bilder är avtryckta för tidigt. Nåja, övning ger färdighet även inom fotografering får man hoppas! /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 härliga bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) Dubbelpost Edited September 16, 2010 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) Fina bilder! Man längtar tillbaks! Inte till slutet på dan utan till eftermiddagen innan topplockspackningen stack. Ny packning är dock på plats, tädningen är inte fullt så offensivt satt och på lördag blir det Challenge på Lunda. /Peter Edited September 15, 2010 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Efter 11 sorger och 27 bedrövelser har jag nu tillslut hunnit peta lite på bilderna från årets Kinnekulleträff. 89 stycken valde jag ut. Färre än förra året men så fick jag ju ta hand om en kund under dagen via HomeRun på en bensinmack i Götene... Först ett exempel sedan länk till galleriet. :) Länk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 finfint :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 finfina bilder Peter :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Riktigt fina bilder, tror till och med att jag lyckades fastna på något :) :) Jag och grabben ska titta igenom dem och sen hör jag av mig med en beställning av förstoring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Ahhh..... tjusigt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Äh pojkar, nu har snön börjat yra. Dags att drömma sig tillbaka! :) Baging tar i så det knakar i lådbilen!!!!! Lätta fina hjul på Mortys racer! Ahhhh, vad gött jag satt där! :icon_oops: Tack för att du vågade släppa ner mig i bilen Morty!!!:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Ahhhh.... jag vill också ha fälgar det står Ultraleggera på ;) Fina bilder!!! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 (edited) Det fanns fälgar det stod Compomotive på också Baging! Lätta starka och fina! :wub: Edited November 20, 2010 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Din bil drog att visst intresse Baging... Ny och fin Dash2 i bilen!!!! Avstängd... ...och på!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Din bil drog att visst intresse Baging... Hahaha, ja värre rörhög är väl sällan skådad :D :D Fast The Seal kanske blev lite sugen? Man får vara liiite otrogen mot Alfa ;) Trodde ju inte att jag fastnade i en Canon.... hade jag vetat det, hade jag duckat :D Usch ja, bilderna skapar abstinens ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 (edited) Vi fick finbesök som också drog intresse... Det hade blivit en riktig långtur över sommaren. :notworthy: Altså den Alfan är sååååå rätt. Spana in tanklocket och nitningen under det! Vilket fantastiskt bygge! :notworthy: Edited November 20, 2010 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 En stolt ägare förklarar... Jovisst är den hemmabyggd! Det står ju det! :516: :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 En stolt ägare förklarar... Fantastisk bild, skolpojken(vet ej vem det är) till höger står och gapar när "pappa" berättar om sin bil... Troligtvis hann bananen bli dålig innan konvesationen var färdig :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 skolpojk va länge sen nån kallade mig :prop: och ja, bananen tog lite tid att få ner då det var en bra story som jag fick berättad för mig. tyvärr så var min egen seven inte med på regndagen, stod hemma i trollhättan och väntade i 1 timme på att det skulle sluta regna så man kunde ta Caper7 till kullen, kommer dock mer tillfällen 2011 och då... Caper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Det där är ju årets trackdaybilld. Just det där med "pappa" och "skolpojken" är ju så himla roligt. Stereotypen av skolpojk, i shorts och ätandes "mellis" i from av en banan. Inte en cigg, kaffe, bira, krov, etc, utan en banan, mycket energi och fibrer, nyttigt!, precis som mamma vill. Sen "Pappan", berättandes om sin bil och delar med sig av sin livserfarenhet. Ser ut som en målning av Ulf Lundkvist Grymt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Äh, pojkar, nu skall vi vara snälla annars blir det bara tråkiga produktbilder utan en människa så långt ögat ser. Det funkar inte att man inte skall våga gå på våra träffar för att man vet aldrig vad som skrivs när bilder publiceras...;) Edited November 21, 2010 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Det var en viss röd MNR som också drog en del intresserade blickar till sig... Det var många godsaker på den. :wub: Fyrkolvsok märkta "R" där inne bakom 13-tums Compomotive CXR fälgen som är skodd med TOYO R888 SG. Hua, mjuka fina gummin behövs nog på ett sådant här lättviktsbygge. :wub: Vad är det för bromsok som märks "R"??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Vad är det för bromsok som märks "R"??? Tror nog det är Volvo ;) "The R caliper is an aluminum 4-piston type made for Volvo by Brembo. The caliper weighs 7 lbs. 6 oz. (about 3.3 kg)." Volvobromsar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Det var 13" på MNRen, det kanske finns en variant på Volvo/Brembo-oken till så små hjul? Om man jämför R-fonten på MNR-Bromsen med R-fonten i Volvo-länken verkar de vara olika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Om man kollar på MNRs hemsida verkar de ha ok från Raceleda som option. Det verkar också som om Raceleda blivit uppköpta av MNR. R'et kanske är "Raceleda"? Edited November 21, 2010 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Måste väl anses som Sveriges motsvarighet till "il tempo gigante"... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Jag kan intyga att Peter kör bilen med ett "gigantiskt tempo" i alla fall!;-) Jag hade fullt sjå att hänga med under vår 750-milatur genom Europa i somras. Nu är bilen såld och nya projekt på gång. Bygg snabbt nu Peter, så att vi snart kan ta en ny tripp! /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Kul bygge med härlig patina :racesmile: PS: Hade det varit Falo i Uti vår hage hade han sagt: -Näää du vet om man drar i den häringa vajern så kopplas 8st boosters in och höjer effekten med sisådär 3000 pållar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 ... och nya projekt på gång. Bygg snabbt nu Peter, så att vi snart kan ta en ny tripp! OJ! Spännande värre! :thumbsup: Vet du om han har en hemsida så man kan lurka lite då han bygger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Om man kollar på MNRs hemsida verkar de ha ok från Raceleda som option. Det verkar också som om Raceleda blivit uppköpta av MNR. R'et kanske är "Raceleda"? Raceleda oken är "brandade" Outlaw M16 (http://www.outlawdiscbrakes.com/m16.html) Dom har också funnits under namnet"westfield" och "bremsport" Det kostade för några år sen 50 dollar för att få dom brandade med sitt eget brand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Nej, det finns ingen hemsida så vitt jag vet. Jag tror Peter hellre hänger i verkstan än på nätet. Förståndig man, jag borde göra detsamma... /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts