Arrowsmith Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Hallo..Mycket snyggt , Men det har du säkert redan hört!! Har varit på jakt efter en sådan vinkelmätare som du har på bild här uppe. Vart kommer den ifrån och vad är det för märke på den? Har kollat runt i HELA uppsala och halva internet men hittar inget som jag vill ha men din ser ju fin ut. Marcus Inte så klurig att hitta.... Jag har en sådan här, och den funkar kanon... Den hittar du ganska lätt t.ex. här: http://www.amazon.com/Johnson-Level-Tool-7...c/dp/B00004T807 eller här: http://www.sadoun.com/Sat/Products/Accesso...hnson-Level.htm här har du samma fast i svart och lite dyrare: http://www.acehardware.com/sm-ace-magnetic...pi-1285951.html Alternativt gångar priset med 2,5 och byter klistermärke på den och köper den från snap on's internetbutik. http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?P6...amp;dir=catalog Jag köpte min via http://www.farnell.com/ om jag minns rätt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Titta vilken fin :) Skulle ju sitta bra med en "Snap on" men vet inte riktigt om det är värt det :) Blir så dyrt med frakt å allt, du vet ingen svensk återförsäljare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 du vet ingen svensk återförsäljare? kanske något för klubb shoppen... skulle själv vilja ha en.. men skicka efter från utlandet...bara för en.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 jag har också letat efter sådan flera år. claes insjön hade förr och jag har lånat en av en kompis i flera år nu så den är snart så gott som min. men jag köper gärna en eller två. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Det var inte bara jag som saknade en sådan iaf :)... Är det någon som känner sej manad till att beställa några ;)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 de är bra till att mäta in kardanstångens vinkel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke Fredriksson Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Tjenare! En sådan vinkelmätar "vattenpass" kan man beställa via TIBNOR industrihandels katalog. Tyvärr minns jag inte vad de kallar den men de är helt enkelt suveräna. Linjerna gör att den blir otroligt exakt och lättläst. Min mätare har jag fått gratis så jag vet tyvärr inte vad de kostar. Men gissat på 4-500kr + aluskenan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 hittar inget på deras hemsida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Ahlsel har en Hultafors som dom kan plocka hem, dom har den till och med i butiken i Uppsala till och med men den är för stor och klumpig. Vill ha en mindra:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 jag kan ta hem sånna här vid intresse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Intresse finns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Intresserad... Vad är det för märke/kvallitet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 jag är mycket intresserad. kolla pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 (edited) i kör: PRIS ??? är intresserad... jag oxå.. hoppas dom är skarpare... såg lite luddig ut... :lol: Edited June 26, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 priset ja det är ju alltid lite lurigt men efter frakt skatt och mums bör det inte gå över 100lappen iaf kvaliten vet jag inte då jag inte har nån själv har bara sett den i katalogen där jag beställer micrometrar och tänkt köpa men aldrig blivit av lite skarpare är dom nog :racesmile: dom ser ut som snap-on modellen och den där gula i tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 kolla upp det för kostar de inte mer än 100:- så köper jag 2 styck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Blir det inte mera än så vill jag också ha 2 :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Jag oxo B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 jag oxå då kan man utan oro slarva bort en... 2 alltså... :banana: :image224: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Jag är också intresserad om priset landar runt 100-lappen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Jag är också intresserad om priset landar runt 100 kr. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Verkar inte vara någon direkt bristvara, kolla på ebay.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Jag är på om priset är hyfsat /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Jag är på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 På, en bra att ha sak ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Även jag sällar mig till skaran av spekulanter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 om jag kollat rätt ca 14++?? stycken hitintills.... när gör du beställningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 jag har skickat iväg en förfrågan ang pris och frakt mm nästa vecka bör jag hinna beställa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Jag är också intreserad om den hamnar på en hundralapp!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 inget nytt ang. mätarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 nja väntar på fraktpris, har fått ett via ups och det var löjligt dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 oki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 är åxå intresserad av dylik vara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 nu har jag fått nytt fraktpris och det skulle bli lika dyrt oavsett fraktare :angry:, när man lägger på moms tull osv så blir det långt ifrån dom 100kr tyvärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 och priset blir????Kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 det skulle dra iväg till nästan det dubbla vilket jag tyckte var lite för dyrt, har varit med om det tidigare på ebay prylen kostar $2 och frakten $15 + lite till beroende på vart man bor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Så det blir närmare 200 kr st eller? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Eller blir det ingenting kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uttis Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 hej jag tror inte att någon är intresserad nu när priset slutade på det dubbla, det är nog en för billig grej för att tjäna på ett gruppköp. Kollar man ebaylänkarna ovan så hittar man mätare för runt 100kr och då får man den fraktad hem till sin låda och slipper vad jag kan förstå införelsemoms och dubbel frakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonR Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Nån som hittat nåt bra ställe i sverige att handla dessa på? MVH/Jon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klas Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Verktygsboden i Borås har för 395 kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 bra, tack, jag har letat som en idiot efter dessa inom sverige. usa har dem i mängder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 skulle beställa en nu. och när jag kom till kassan så står det frakt 250:-???? det ger ju inte jag. svinpris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Kolla på denna sida han har även cleco`s http://thojo.se/prodlist_content.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts