Jump to content

MK indy med Saab motor

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Tyvärr går bygget sakta just nu. Har byggt igen min carport och köpt en dieselvärmare från Vevor. 
Så igår var jag tvungen att testa den. Helt oisolerat "garage", carport med OSB skivor. 
4,7 grader vid 17:00 i garaget. Startade värmaren och efter 30min hade jag 10,9 grader. Klart godkänt. Hoppas det funkar även när det är lite kallare. Ska försöka isolera taket, det kanske hjälper lite till. 

Köpte Cobra slangar och får nog det att funka. Tack för tipset, tpau. Måste bara lösa dumpventilen, finns tydligen kit att köpa så det går att få ett uttag till dumpen. 

Har även köpt en bromsvåg som jag håller på att montera. (efter tips från både Finess, SFRO bes.mannen och flera trådar här).  
När jag ändå håller på att ändra i bromsarna, skulle ni byta ut original Sierra bromsar mot något annat? 

Vad mer för ändringar skulle ni gjort om ni byggde en ny bil? 
Jag tänker att vissa ändringar kanske är lika bra att göra direkt, innan färdigställandet. 

/Raine

Tack. 

Antar att du menar dessa? 
Är det värt 5-6000kr? Kommer köra en del på bana, men har ingen koll på hur bra original Sierra är. 
Den roligaste bilen jag kört på bana var min Megane RS, just för att den hade så grymma bromsar. 
Kommer jag få samma känsla, som i min RS, med dessa bromsar kan det vara värt 5000. 🙂

https://www.burtonpower.com/brake-kit-ford-sierra-2wd-265x12mm-powerlite-rdbk1s.html

Försökte beställa, men fick bara till svar att de inte kunde leverera/att de var slut i lager. Fast på hemsidan står det att de finns hemma. 
Har mailat dem och frågat hur jag ska gå tillväga.