Fizz Posted May 22 Posted May 22 Håller på och funderar kring montering av handbromsspaken, och av estetiska skäl skulle jag kunna tänka mig att krångla en del för att få en "ren" mittkonsol på bilen när den är klar.. Enklast är att göra något liknande GBS Zero; Men det är lite raka motsatsen till hur jag vill att det ska se ut... Finns det någon som sett några andra kreativa sätt att montera spaken på? Fördelar/nackdelar med andra sätt? Något man absolut INTE ska göra? Spaken från Miatan är ganska platt så jag lekte lite med tanken att placera den som på bilden, eller möjligen på vänstersidan i själva ramverket; Alla funderingar tas tacksamt emot! Quote
tpau Posted May 22 Posted May 22 Jag har en Mgb gt spak monterad på högra sidan av tunneln min på sjua. Den sitter klockrent där tycker jag. Lätt att nå med god ergonomi. Original var under instrumentpanelen, tror att @Kjelland28 monterat sin där. 2 Quote
Tomas m Posted May 22 Posted May 22 Hej. Jag har fällt in min på höger sida. Så får armen fortfarande plats. 2 Quote
Fizz Posted May 22 Author Posted May 22 Knapp (med el?) har jag funderat på och övergett, vill ha en analog spak... Under instrumentbrädan var ett alternativ, det ska jag titta lite närmare på... Quote
highXspeed Posted May 22 Posted May 22 24 minuter sedan, Fizz sade: Knapp (med el?) har jag funderat på och övergett, vill ha en analog spak... Under instrumentbrädan var ett alternativ, det ska jag titta lite närmare på... Du kan ju ha en sån najs spak som man drar ut från brädan och vrider på så den låser sig. Minns inte vilka som hade så original. 1 Quote
Fizz Posted May 23 Author Posted May 23 Tanken har slagit mig, tror jag kört nån amerikanare som också hade den lösningen...🤔 Å ena sidan krävs det ju lite mekanik för att få det att fungera, jag tror utväxlingen gamla trumbromsars handbroms var annorlunda jämfört med inbyggd i oket som det är på Miatan.... Å andra sidan är det ju roligt att konstruera sånt... 😄 Quote
Kjelland28 Posted May 24 Posted May 24 (edited) Japp min sitter under panelen ovanför passagerarens knän. Syns uppe i högra hörnet av bilden använder lite plattjärn en fönsterhake och en original Volvo 940 wire för att få ihop det. wiren går bak på bilens högra sida, funkar fint. praktiskt för allt utom konbana Edited May 24 by Kjelland28 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.