Jump to content

Långa Hjulpinnbultar Ford?


vedde

Recommended Posts

Hej

Behöver lite hjälp.

Som titeln beskriver behöver jag längre pinnbultar till sjuan då jag vill byta muttrar till bättre sort och upptäkte då att med mina fälgar så sitter den inte på många gängor vilket känns lite oroande och med nya öppna muttrar vill jag att dem sticker ut lite grann. Bra tips emottages tacksamt, får inte fram vettiga alternativ.

Ford M12x 1.5, 13mm splines, behöver nog upp i längd om 75mm. 

/Vedde

Link to comment
Share on other sites

KL har långa 70mm M12x1,5 till 740 men då behöver du kunna borra upp hålet för splinesen till 16,40-16,45 eller nåt åt det hållet 50 kr styck så det är väl nästan samma pris. varför så långa ?

Edited by Kjelland28
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, vedde sade:

Är det 115kr för 2 st eller per st? Är 2 på bilden men framgår inte om det säljes styckevis eller likt bilden parvis?


Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
 

Stycket

Link to comment
Share on other sites

Fy så dyrt, längden p g a att jag vill att den tar mer gäng än idag. När jag satte på de inköpta öppna muttrarna så insåg jag att de inte tog mer än ett par gängor därav vill jag ha mer gänga i muttern så det håller för min körning

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, vedde sade:

Fy så dyrt, längden p g a att jag vill att den tar mer gäng än idag. När jag satte på de inköpta öppna muttrarna så insåg jag att de inte tog mer än ett par gängor därav vill jag ha mer gänga i muttern så det håller för min körningemoji12.png

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
 

Snåljåp bra grejor kostar

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Snåljåp bra grejor kostar
Jo men inte lika mycket överallt, en del tar ut mer bara för folk ska tro att det är exceptionellt bra utan att vara det. Man får handla smart så kan man handla mer.

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vill man vara snål på riktigt kan man gå till skroten, Mondeo, Focus mfl brukar ha längre bult än det som Ford monterade på Sierra.

Annars så tycker jag 30 kr styck för dessa;

https://spacer.se/produkt/wheelstud-ford18-d13-1/

är helt okej... Jag har ännu inte kört av någon 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Vill man vara snål på riktigt kan man gå till skroten, Mondeo, Focus mfl brukar ha längre bult än det som Ford monterade på Sierra.
Annars så tycker jag 30 kr styck för dessa;
https://spacer.se/produkt/wheelstud-ford18-d13-1/
är helt okej... Jag har ännu inte kört av någon
 
Dem var bra, men Dalhems var längre för 32kr st vilket jag tror funkar bra, mer OK pris än 112kr st.

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...