Jump to content

Recommended Posts

Posted

Finns det inte rum i huset du kan ta i beslag? Jag hade bakre huven i matsalen ståendes mot väggen i 1,5 år 😆

• Like 1
Posted

Jodå, det finns lite plats i trädgårdsförrådet men där flyttade sommarmöblerna in...

Kanske kan jag smyga in den i vardagsrummet om jag lägger en grön lack och hänger lite kulor på den... Det är ju ändå den säsongen... Ingen (hon) kommer märka något... 🙄🙄🙄

• Like 1
  • Haha 1
Posted
5 timmar sedan, swedishGT40 sade:

Finns det inte rum i huset du kan ta i beslag? Jag hade bakre huven i matsalen ståendes mot väggen i 1,5 år 😆

Jag har förmånen att vara särbo med ❤️ 7 km ifrån så har ~250 kvm att husera...speciellt sen sonen "nästan" har flyttat ut. Så det kan förekomma bildelar inomhus.....eller som en hantverkare sa innan jag träffade särbon "inte undra på att du är singel".

Särbo is da shit ....möjligen att det inte är helt ekonomiskt eller arbetsmässigt fördelaktigt...

• Like 4
Posted (edited)
11 timmar sedan, Jocke4U sade:

Jag har förmånen att vara särbo med ❤️ 7 km ifrån så har ~250 kvm att husera...speciellt sen sonen "nästan" har flyttat ut. Så det kan förekomma bildelar inomhus.....eller som en hantverkare sa innan jag träffade särbon "inte undra på att du är singel".

Särbo is da shit ....möjligen att det inte är helt ekonomiskt eller arbetsmässigt fördelaktigt...

Ska vi ralliera lite så kan man också utöva hävd.
Jag hävdar alltid bestämt redan från start att garaget och all förvaring jag erfordrar är mitt.
Har funkat genom alla år, eller är det därför man bytt tant några ggr kanske? 😆

Edited by swedishGT40
  • Like 2
  • Haha 2
Posted
2 timmar sedan, swedishGT40 sade:

Har funkat genom alla år, eller är det därför man bygg tant några ggr kanske? 😆

....eventuellt... 😁

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Finns det någon där ute som skulle kunna hjälpa mig med måttet på öppningen till insuget? Min kaross är ju anpassad till den modernare Ford-motorn så jag skulle behöva återställa öppningen till ursprungsbredden. Så skulle någon kunna assistera med måttet på öppningen enligt bilden nedan vore jag högst tacksam.

image.thumb.jpeg.c48d1bf07b3441a07daf058edfa2868a.jpeg

Posted

330*495 centrerat och mätt från framkant av hyllan.

Jag skulle dock valt att bredda aningen om du ska ha runt filter, ska du ha ovalt eller trattar så blir hålet bra dock.

• Thanks 1
Posted (edited)

Och har man motorn långt fram kan man göra det lite kortare. Jag har på min "att göra-lista" att plasta dit en skiva i underkant som täpper till lite bättre, får se om det blir av:image018:.

Lägger till lite bilder, kollade även radien i hörnen som jag mätte till 42mm. 

20241212_103003.thumb.jpg.e551e3a68d691a89d8592fd4e6901a02.jpg

20241212_103257.thumb.jpg.6cc246b8ffa8ecc40dac5a338c2a03af.jpg

Edited by Arto
  • Like 3
Posted

Toppen Arto! 

Jag tror jag kommer snida till en turkey-pan som skärmar av motorrummet lite när jag väl kommer så långt.