steel Posted December 7, 2021 Share Posted December 7, 2021 Hej, måste ha något att svetsa och skära i med vinkelslipen, ingen verkstad annars. Lovar att varva med Elvito 50/50. Mvh Pär 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 är jag förvånad ....? Underbart driv ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 Så frågan alla ställer sig är ju hur många project det rullar parallellt egentligen 😎 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Och vi som även följer dig på Instagram undrar hur många timmar dina dygn har. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted December 9, 2021 Author Share Posted December 9, 2021 @heralueTack, Micke ! @LUPUS Öhh, bra många. Gäller att ha några på rull, samla delar etc 😉 @Rikard Larsson Man sover mindre ju äldre man blir😃 En släkting avföljde mig då han tyckte det var så jäkla drygt att se allt.... Mvh Pär 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted December 14, 2021 Author Share Posted December 14, 2021 Hej, jobbat lite mer med Suzukin: Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted December 21, 2021 Author Share Posted December 21, 2021 Hej, fortsätter byggandet. Mvh Pär 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted January 1, 2022 Author Share Posted January 1, 2022 Hej, smet ut i verkstaden... Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Offroad Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 Hej. Jag har med glädje följt dina filmer. En undran, ram och axlar sitter på åkhöjd på fixturen, dämpare och fjädrar är fullt ut fjädrade. Jag hoppas att det är jag som fattat fel, annars blir det göra om för dig tyvärr. Med en förhoppning om ett Gott Nytt byggår. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted January 2, 2022 Author Share Posted January 2, 2022 Hej, Offroad ! Kul att du gillar filmerna. Det är lite lurigt som du skriver och egentligen har jag gjort "fel". Axlarna är i tänkt max utfjädrat läge i fixturen. Väldigt lätt att tänka bort sig när jag gjort så. Kommer även i ett delikat läge nu när det gäller panhardstagen och styrtstaget. Hur mycket ska jag eventuellt "förskjuta" dessa i sidled ?? Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 3, 2022 Share Posted January 3, 2022 Hej Per ! kardanaxel heter väl propshaft på engelska 🙂 var bara tvungen att kommentera ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted January 3, 2022 Share Posted January 3, 2022 Med tanke på alla dina projekt är du gift? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted January 4, 2022 Author Share Posted January 4, 2022 (edited) 19 timmar sedan, Mildseven sade: Med tanke på alla dina projekt är du gift? 😀😀👍 Mildseven, lyckligt gift sedan många år! Har en lika projekttokigt hustru som jag själv är, turligt nog. Så jag får hålla på och greja på min kant. Mvh Pär Edited January 4, 2022 by steel 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted January 30, 2022 Author Share Posted January 30, 2022 Hej, byggvansinnet fortsätter. Börjar bli trött på mig själv.. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 Ja du nog allt lite galen 😉 😄 med alla projekt 😉 Jag har i alla fall äntligen beställt solcellsanläggning till kåken (bara 10 kW som jag kunde få plats med) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 2, 2022 Author Share Posted February 2, 2022 Hej, kul med solceller @Jocke4U, du kommer inte att ångra dig. En kompis Fredrik P var med på Klotet idag på P1: https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-sanker-vi-elpriserna-mitt-i-omstallningen och pratade om fördelarna med sin anläggning !! Värt att lyssna på. Mvh Pär 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 7, 2022 Author Share Posted February 7, 2022 Hej, gör om gör rätt... Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted March 5, 2022 Author Share Posted March 5, 2022 Hej, bygger vidare... Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 8 Author Share Posted February 8 Hej, håller nu på att jobba mig in i verkstaden och börjat med det som står längst ut mot porten, Suzukin. Fixat med avgassystem, tank, golv, plåt över växellådor, upphängning av bromsrör och bränsleledningar, bakljus, ny förgasare, elektronisk tändning, tak och skärmar. Bara funktion inget finlir. Lite småplock kvar. Mvh Pär 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted February 10 Share Posted February 10 Ser lättad ut ! 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 11 Author Share Posted February 11 @Kjelland28 😀Lättad som äntligen eller lättad som lättad, lite svårtolkat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 15 Author Share Posted February 15 (edited) Hej, nu är den nere på egna hjul, orkade inte plocka ur motorn så telfern fick jobba😬 Den väger mindre än 1000 kg iaf. Har fixat med batterihylla, elektrisk styrservo etc. Blir ganska frän, fattas fästen till nummerskyltar, sedan tror jag alla fästen är klara👍 Mvh Pär Edited February 16 by steel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted February 16 Share Posted February 16 Det var ju bilen jag tänkte på men antar att det gäller dig med ur den andra aspekten då ! 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted Tuesday at 03:27 PM Author Share Posted Tuesday at 03:27 PM (edited) Då var det premiär i verkstaden på jag vet inte hur länge. Strategin är som förut att jobba mig igenom projekten från ytterdörren och innåt. Suzukin står först. River för att måla alla grejer och köra den ut genom porten👍 Edited Tuesday at 03:28 PM by steel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted Tuesday at 09:54 PM Share Posted Tuesday at 09:54 PM Du vet detta bara är fördröjningen för de stora jobben 😜 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bexander Posted yesterday at 03:24 PM Share Posted yesterday at 03:24 PM Hur långt in står el-Vito:n..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts