Jump to content

Rikard Larsson

Forumdeltagare
  • Content Count

    3720
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Rikard Larsson last won the day on June 10

Rikard Larsson had the most liked content!

Community Reputation

111 Excellent

About Rikard Larsson

  • Rank
    Är det kul med turbo?
  • Birthday 07/30/1981

Contact Methods

  • Website URL
    http://seven.no-ip.info

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Rikard Larsson
  • Ort
    Malmö

Recent Profile Visitors

16426 profile views
  1. Rikard Larsson

    Lådbil

    Kul att du lagt upp en tråd här 🙂 Kör hårt, elbilar är ju inne.
  2. Jag ringde Besikta och fick tid samma dag. Inga problem trots "modern" turbomotor med insprut. Så att alla delar ska vara 50 år är trams.
  3. Så tolkar jag det också. Och när jag gjorde det så nämnde besiktningsmannen att det behövdes en vanlig besiktning också eftersom det inte var gjort någon gång 🙂
  4. Jag har provat två externa pumpar, varav en 044-kopia. Båda lät väldigt mycket. Numera har jag en i tanken.
  5. Volvo 140-spindlar. 5x108 alltså. Men sen har jag spacers för att byta till BMW. 5x120? Hjulbas och spårvidd vet jag inte. Kollar. Edit: står ju på Transportstyrelsens hemsida 🙂 Axelavstånd 2430 mm Spårvidd 1460 mm
  6. Är det de rören allra längst fram? De väntade jag med tills resten satt ihop.
  7. Jag har bara ändrat två rör i mitt chassi. Så bygg du hela ditt chassi klart. 442 är ju stort, så du får i motorn med lätthet. Beror ju på hur man satsar, jag sket ett stort stycke i vikten när jag byggde. Och även rätt mycket i hur snyggt det var under huven och på ställen där det inte syns. Det gjorde att det gick fortare att bli klar. Sen har det blivit småändringar efter hand med förbättrad finish och lite viktminskning här och där. Är väl inte jättemycket stora grejer jag skulle vilja ändra på på mitt bygge. Jättenöjd med motor/växellåda och den stela axeln. Det jag ev. skulle vilja ändra på är andra fälgar och lite delar i framvagnen. Nya spindlar, bromsok och bromsskivor. Tveksamt om det behövs ventilerade skivor. Känns som jag kunnat spara 15 kg ofjädrad vikt per sida fram. Framhjul, spindel, bromsok, bromsskiva och spacer väger 36 kg per sida... Just det, och riktig blinkersspak saknar jag fortfarande 🙂
  8. Hej och välkommen. Vet inte om du sett mitt bygge, men där har du ett McSorley 400-chassi med 17-tummare. 20" är riktigt stort på en sjua. 442-chassit är i och för sig 5 cm högre än mitt, men kolla mina bilder. Som motor/växellåda tycker jag såklart att du ska köra Saab och Omega. Din bil kommer att bli tung och några 150 hk kommer du inte bli nöjd med 😉
  9. Nä, max 40 cm från ytterkant. Är snarare 50 cm. Inte E-märkta heller... Men man kommer undan med mycket om man är trevlig. Faktum är att jag inte gillar dem. Ska byta tillbaka till mina icke besiktningsvänliga framlampor och i samband med det göra något åt blinkersen.
  10. Regbesiktning 2 gick bra. Fick igenom T12BF 🙂 Besikta Valdemarsro. 1200:- för besiktningen och 479:- för en vanlig. Ringde i morse och fick tid samma dag. Det var lite gråzoner med felplacerade framblinkers och diffust halvljus, men jag behöver inte komma tillbaka. NÅGONSIN! 🤩
  11. Fick rulla ut den i friska luften efter lite lack och polering. Bara besiktning kvar 🙂 Målade avgassystemet med värmetålig färg. Får nog måla intercoolern svart också.Det svarta gallret framför försvinner typ.
  12. Det är nog jag som tänker fel. Utgick från att den inte fungerade som en vanligt värmepump, men hur ska den annars fungera? 🤔
  13. Går inte med 12 V AC i en bil, där är det 12 V DC... 🤣 Skämt åsido så är jag lite försiktigt skeptisk mot att de anger kylkapaciteten till upp till 450 W men max strömförbrukning 150 W. Jag vet inte vad kylkapaciteten är i en vanlig bil.
×
×
  • Create New...