Jump to content

Rikard Larsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    3810
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

Rikard Larsson last won the day on September 9 2020

Rikard Larsson had the most liked content!

Community Reputation

138 Excellent

About Rikard Larsson

  • Rank
    Är det kul med turbo?
  • Birthday 07/30/1981

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Rikard Larsson
  • Ort
    Staffanstorp

Recent Profile Visitors

17419 profile views
  1. Wow. Instämmer i kören. Mycket prydligt. Tycker mig ana en Blomqvist BS600 på bilderna? Jag köpte en sådan för ett tag sedan men har inte kommit igång att använda den. Har du några specifika tips kan vi kanske ta det över PM?
  2. Rial Nogaro 9x17 med 255or. 23,1 kg 😄
  3. Fy fan vad coolt! Hoppas verkligen du kommer igång ordentligt och genomför projektet! Man kan verkligen kalla det pussel redan nu. Vad gäller motorvalet så skit i om det är 12 eller 8 cylindrar. Man kan få 8 att låta fränt också. Planera bara grenrörsbygget 🙂
  4. Intressant tanke. Har aldrig sett det dock. I princip borde det fungera att koppla på ett kondensatorpaket på ett litet batteri. Super farad capacitor automotive electronic rectifier 16v83f 2.7v500f large capacity capacitor with protection board double row Sale - Banggood.com Däremot är jag förvånad över de små starthjälparna som finns med litiumbatteri. Var väldigt skeptisk tills jag provade.
  5. Jo, så fungerar både Megasquirt och Trionic vet jag (flood clear). I det här fallet så är verkstaden inne på att operatören gasat i onödan och på det viset surat ner motorn.... Tror inte gaspådrag ändrar startsekvensen. Kan ju tillägga att detta inte rör min bil utan något jag blivit lite inblandad i på jobbet.
  6. Dessutom borde den väl inte prima varenda gång startknappen trycks in? Tänker om den är svårstartad av någon anledning och man måste trycka på knappen flera gånger.
  7. En fråga av mer nördig karaktär... Bakgrunden är att en helt ny bil surat ner sig och krävde nya stift för att starta. Helt ny som i årsmodell 2020 och startknapp och keyless. Enligt den inblandade tekniska specialisten beror det på att motorn har sekventiell insprutning men under startsekvensen sprutas bränsle in i alla cylindrar. Många korta körningar (logistik, upp och ner från biltransport) ska då ha orsakat beläggningar på tändstiften vilket i förlängningen kan göra att bilen blir svårstartad. Jag har svårt att acceptera det riktigt. Dels att motorn sprutar in bränsle
  8. Du gör dig själv en stor tjänst om du går på Trionic 5 istället för Trionic 7. Betydligt enklare att anpassa efter våra behov med t.ex. startspärr. Plus att du slipper den svarta tänkassetten och luftmassemätaren.
  9. Standard är väl ren koppar och mässingsnipplar. Jag har kört så plus T-kors i aluminium från nån gammal volvo. Inte haft några problem. Tänk på dragningen av slangen så du inte får för korta slangar. Min besiktningsman var noga med att inget skulle kunna skava emot eller komma in i stötdämparens fjäder.
  10. Välkommen. Trevlig läsning du bjöd på 🙂
  11. Och motivera köpet av en kryp/sträck 😉
  12. Hur är det med takhöjden på bottenvåningen?
  13. Intressant att denna tråden kommer upp dagen efter jag mätt och funderat på hur jag ska stärka upp ett bjälklag hemma hos mig 🙂 Där ska det bli träningsrum, så då vill man klart ha det stadigt. En vind som inte ska belastas med mer än lättare förvaring är ganska förlåtande. Loftet ovanför min verkstad har en spännvidd på ca 7 m. Spåntade golvbrädor som bärs upp av träbjälkar ca 150x150 mm med cc 800-900 mm, lite mer på sina ställen. Räknar man på det så är det alldeles för klent. Och visst bågnar det ner på mitten och gungar lite om man hoppar, men det har stått i 60-70 år. Ett
  14. Inga hårfina sprickor i porslinet? Jag såg inte mina sprickor direkt...
×
×
  • Create New...