Jump to content

Rikard Larsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3872
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34

Rikard Larsson last won the day on April 23

Rikard Larsson had the most liked content!

Reputation

158 Excellent

About Rikard Larsson

  • Birthday 07/30/1981

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Rikard Larsson
  • Ort
    Staffanstorp

Recent Profile Visitors

18309 profile views
  1. Ingen aning än tyvärr. Har använt min för lite för att kunna svara.
  2. @Christer JLa du till som en extra låda under tråget så att du fick större oljevolym? Typ så här:
  3. Ska nog försöka få till någon form av baffling ändå när tråget ändå är nere. Lär ju inte skada.
  4. Stort tack för input Kippe! Så ditt råd är att skippa bafflingen och installera accusumpen?
  5. Ja, det nog relativt mycket G-krafter. Och jag har aldrig kört så långt och länge i ett sträck tidigare. Jag har inte vidtagit några åtgärder för att säkerställa oljetillförseln, så kanske lite självförvållat. Motorn är ju vriden 90 grader och tråget kapat. Inte de bästa förutsättningarna...
  6. Jaha, inte mycket kört denna säsong. Men jag och @Frena var med i Lergökarallyt med avslutning på Vallåkra i alla fall. Mycket trevlig tillställning. Körde runt 30 mil den dagen som tyvärr avslutades med lagerknack 2 mil hemifrån. Men det var det värt. De två bakhjulsåkande pågarna lärde sig att de inte kan köra ifrån alla bilar trots att de sitter på en MC 😁 Bilen har gått skitbra utan några problem om man räknar bort gammal soppa i tanken och lagerknacket då. Vad säger saab-expertisen? Bara att byta lager och se glad ut. Veven ser fin ut fortfarande. Har bra oljetryck på tomgång (3-4 bar) och har inte sett lampan tändas vid körning. Min nya dash har jag inte haft oljetryckssensorn inkopplad på så jag vet inte vad trycket har varit under körning, mer än att det varit över varnings-lampa-nivå. Ska installera en accusump i vinter, men nu börjar man ju fundera på om det krävs mer, bafflar i tråget t.ex. Eller utökad storlek på tråget. Kanske lika bra när det ändå är nere. Och när jag numera har tillgång till AC-tig. Lite intressant att inte två cylindrar är lika vad det gäller vevlager och ramlager. Antingen är ett kass, fast olika, inget, eller båda.
  7. Intressant detta. Jag hade för mig att 12.9 t.o.m. var förbjudet p.g.a. "bättre att böja än knäcka". Brukar man inte för övrig säga att man kan gå ner en klass på muttrar jämfört med bulten?
  8. Tråkigt, som sagts tidigare. Men tack för att du delar med dig. Jag har vev- och ramlager som behöver bytas, inga bafflar i tråget och en accusump som inte är monterad... Då vet jag att automatiskt tillslag ska fixas på direkten.
  9. Ja, någon form av hårdmetallklinga. Japanese Tungsten-Carbide-Tipped enligt tillverkaren. Som jag skrev, knappt några gnistor alls. Stressar man den kan det komma några. Kolla detta klippet, från 5.20: https://youtu.be/Iwr1SZLbk_o
  10. Jag köpte min på Amazon, funkade bra 🙂
  11. Det här med 12.9-bult i hjulupphängningen. Jag har lärt mig att det INTE är godkänt?
  12. Jag har Volvo-bromsar. 240 fram och 940 bak, standard belägg. 240 huvudbromscylinder. Ingen servo. Vid besiktningstillfället vägde den nog 850 kg och jag har aldrig saknat servo.
  13. Denna köpte jag nyligen. Har mest testsågat lite, men önskar att jag haft den när jag byggde min ram... 25x25x2 mm är som att såga i smör. Även 5x50 mm plattjärn går bra. Inte mycket till gnistor och snitten är svala direkt efter. R210CMS - 210mm Compound Mitre Saw - HandymanTools
  14. Här är en bild på en i aluminium: amazon projektet (BONNEVILLE-67s fotoalbum) - Garaget
×
×
  • Create New...