Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3147
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    148

LUPUS last won the day on June 22

LUPUS had the most liked content!

Reputation

570 Excellent

1 Follower

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

20937 profile views
  1. Det var ju bra ( nu har jag lite beställda prylar över 😞) Men har detta i såfall ändrats över åren , har för mig det var stor diskussion för 10+ årsedan då cykle datorer började användas på sjuor och det var svårt att hitta med kilometer räknare som inte nollades. Men det kanske var mer en "bra at tt ha" funktion mer än lag. Hur som helst blir att beställa mera saker :🙂 Rug du vill inte dela sketchen ?
  2. Mena inte tripp utan total antal mil , för det är väl krav vid bilprovningen ?
  3. Det där ser ju snyggt ut och är helt klart ett alternativ till de andra mätarna , temp , ladd ström etc , min lilla hake som jag kanske missa var att oxå försöka få tripp mätaren att fungera då det troligen är ett krav på regbesiktningen. Det hade ju gått att lösa temporärt med en cykel dator men det får bli plan B
  4. får beställa lite prylar 🙂 tror redan det ligger en DC driver i posten men den får bli hyllvärmare. Det finns dåligt med max varv info på motor ? Men kanske är inom vettiga värden, min "hand" vevade test gav mig 20 kph så borde vara ganska lågvarvigt.
  5. Sista bilderna på ett tag nästa kommer bli film skurit upp orginal härvorna och slängt lite överflödiga kablar till p-spärr och AC mm provmåttar att längderna räcker och försöker hitta lämpliga vägar in genom torpeden. Hålet är ännu inte färdigt byggt pågrund av en sista rattstångs justering skall göra med ALLT monterat några timmar senare nästan allt utrett mycket lött och kanske 10 kablar kvar att koppla som inte är spännings matningar det är mindre grejer än på ett insprut 😳
  6. första frågan är ju som du säger motor ..... jag antar att det finns någon enkel överförings funktion från 0rpm tll kanske max , jänkare verkar ha (60 MPH at 1,000 RPM ) Och hastigheten finns ju redan på CAN bussen så den skall bara göras om till rpm. Enkel tabell borde fungera. Har steg motorn 100% koll på vilken hastighet det blir. ? Det är ju inget krav på super korrrekt utan inom några kph borde räcka Det mekaniska borde gå att lösa , det verkade snurra väldigt lätt Du kan väl se vad du hittar
  7. Vill gärna ha kvar en mekanisk hastighets mätare med rätt utseende. Tyvärr finns ju ingen källa för att driva vajern. Det går att köpa en låda för detta från dakota instrumnet för ca 3500:- men hur kul eller prisvärt är det 🙂 https://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=886/category_id=-1/mode=prod/prd886.htm Så plan B är ju en liten dc motor och någon enkel krets att driva det med ( typ aurdino ) Finns det någon som snubblat på ett sådant projekt . googlat runt en stund men hittar inget klockrent
  8. Du har ju varvtal så då borde nästa va och kolla om du har bränsle tryck , sedan allmän felsökning antar jag
  9. Vss är immo och ser avstängd ut så borde inte vara det ( om sw i bilen är denna sw) ram locked vill du klicka ur , måste vara flashad med en sw med denna ur för att kunna ändra online när du kör
  10. Samma meny som Purge inställningar , längst ner till vänster se oxå till att du ställt in t5 suite på ”utvecklare/expert/enhanced ” eller vad det kallas
  11. går du online under crank borde du till och med kunna se rpm som input
  12. hade orginal sw IMMO active ? det är väl första enkla frågan Cyl fel får man med lite random , tror inte det ska va det som är problemet.
  13. Gött det funkar 😝 tips t5 lådorna börjar bli gamla (minnena) , jag hade inte flashat massor i onödan utan ändrat mycket online när man små fixar , kan oxå vara värt att öppna lådan och kolla vilka minnen du har ( finns tre olika) och processor 16 eller 20. Jag skriver på mina lådor vad det är. Tror i och för sig flash sw blivit smartare men förr fick man ställa in minnes sort för att öka flash stabiliteten liiite .
  14. Mackan i tråden ovan ( en av guruna) säger du behöver .net 3.5 .net 4 C++ redist (2008 and 2010) Usually whats needeed tror detta är default i lite aldre windows versioner men nya kan behöva han påläggning 😞
  15. 15v på pinnen behövs bara vid ner flashning , lugna dig med det inget bråttom . Man kan ändra online i den befintliga filen en stund tills man ser allt för fungerar. Så läsa ut det som är i är startpunkten jag installera allt på en nyare dator för något är sedan och då var problemet faktiskt för nya drivrutiner på datorn tror det var .net något som inte fick va absolut senaste ( men det kan va fixat nu) det borde gå att hitta något på trionic forumet med samma problem som du. Allt är ju gratis så helpdesken blir ju lite därefter , skulle gissa du ställer samma frågor andra redan ställt många gånger , då kanske responsen blir dålig , ingen hjälp att höra med troligen sant. du har ingen gammal XP maskin i någon garderob tror det hade varit lite enklare
×
×
  • Create New...