Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2905
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    101

LUPUS last won the day on July 31

LUPUS had the most liked content!

Community Reputation

363 Excellent

1 Follower

About LUPUS

  • Rank
    Petrol Head

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

18394 profile views
  1. Tänkte ta den vägen hem från jobbet . Någon som skall dit ? https://svkg.se/evenemang/sprintrace-2020-4/
  2. jepp bulta ihop med lådan och bygg allt annat så kan du fundera på om du skall ha 9000 eller 9-5 grenrör senare ( skiljer i plats ) och hur du läser insug ( den toppen du har på 9-5 passar inte riktigt helt 100% på en 9000 insug men du kan ju få det roliga att svetsa något, kanske ett ultimat insug som magnus hart på sin )
  3. Samma block i princip så borde funka fint det stora som skiljer är lite på frontkåpan och generator fäste . Men den är flyttbar mellan motorerna om det behövs
  4. Som bonus är svänghjulet lättare på t5 motorer , inte fel på en sjua b205/b235. Är beteckningen på 9-5 eco motorer b204/b234 Är de tidigare Troligen får du oxå svetsa om insuget på en 9-5 svårt att få plats uppåt .
  5. Som jag tror jag tipsa om på fejjan ( om jag inte blandar ihop dig med någon) Saab 94-99 t5 styrsystem RÖD tändkasett under lättar . 9-5 går även sena og 9-3 men inget jag hade använt av de enkel anledningen du är ganska ensam att lösa el / can buss problem och det finns inga fördelar förutom eventuellt biopower funktionen . Du hoppar i princip 10 år framåt i tiden på avgas krav och lag krav. Grund motor 9-5 är däremot ganska lik 9000 ( lite klenare med eco ) så skruva över styrsystemet från en 9000 eller ng 900 den Krister tipsar om är oxå väldigt lagom i effekt för en sjua
  6. 9000 och 9-5 har helt olika styrsystem , elektrisk throttle och luftmasse mätare = t7 på 9-5 och IMO som är svårt att få bort . och en hel ”låda” mera diagnos som vill prata med resten av bilen via can bus lite överdrivet) 9000 t5 är enbart tryck styrt och mekanisk throttle , IMO går stänga av och i princip själv körande Du kommer behöva mer än bara motor styr för enkel återanvändning eller special mjukvara till motorn. Troligen Dice och twice Hade nog rekomenderat att använda motorn men inte styrsystem från 9-5 an
  7. Hej , finns det någon som har lite hålltider för start av saker fredag och lördag (sammanfattade ) lyckades bland annat inte hitta föreläsnings start ? Men kanske står solklart någonstans
  8. Kan du skissa lätt hur du koppla så vi inte fattar fel ? Jag tolkar det som det borde fungerar och är som orginal principen men gärna en bild Lättaste vägen lär ju oxå vara ut genom luftfiltret om du nu får en extrem stöt och rören inte är extremt tunna Och sedan går nog ingen turbo 30 000 mil och sedan lite steg 3 på det 🤔 Med höga turbin varvtal Vilken turbo var det ? Var den bytt ? Min Saab vevhus ventilerar genom påsvetsat 20mm rör rakt ner i en petflaska (1 krona dyr ) med några lufthål borrade i överkant och sedan en extra typ gardena slang i överkant till strax efter luftfiltret för i princip laglig vevhus vid normal körning , ingen back ventil alls
  9. Har en reserv låda stående ( r28 jm ) så den stackars r25 håller än , kanske är dax att bara visa den för bilen så det håller ett år till 😀. Bäst vore en diesel låda men såldes knappt några sådana bilar i Sverige nya
  10. Förutom just den äkta r28:an , JM och någon mer ( ganska ovanligt ) så är ju lådorna nästan gratis så är nog ovanligt med renovering , skulle dock gissa det ör samma syncar i en jm som de andra https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/r5.html Kan finnas info här men det vet du säkert redan
  11. Jädrigt sugen på en topp men de kommer bli dyra , Holy graal grejer
  12. Jag har slang i sjuan , inga problem . Drog slang i den ej Klara 92:an oxå , plast överdragen svart stålpmspunnen med rabatten vi har är det ingen större grej med pris , du behöver ju ändå 4 slangar till hjulen . Lite petigt vid mätning , jag grov mätte och tog någon dm för långt där det var lite svårt att montera och klippte och tryckte det i en andra omgång
  13. I morgon Lördag kör samma gäng Gymkhana. På fältet vädret ser så där ut just nu , men kanske man skulle ta på sig ett regn ställ ?
  14. LUPUS

    92 E

    Just nu 12 kanske 14 cm ? med fullt ihoptryckt bumpstop cm = total fjädrings väg. Andelen in och ut går forfarande justera med undre fästet . Inser idag att man nog skall göra det skruvbart som du föreslår och därmed lösa finjusteringen senare Flyttar nog in fästet på armen lite oxå så jag når lite bättre ” motion ratio” och kanske 15 cm slag oxå . Coilovers är ju köpta på överblivet här på forat , egentligen borde man nog beställt med extra lång slaglängd direkt
×
×
  • Create New...