Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    3025
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    119

LUPUS last won the day on April 3

LUPUS had the most liked content!

Community Reputation

473 Excellent

1 Follower

About LUPUS

  • Rank
    Petrol Head

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

19097 profile views
  1. LUPUS

    92 E

    Hej , jo de sitter bakåt på rätt sätt , använde exact samma spindel på sjuan men converterad till triangellänkar . Men undre bärarmen är där 50 cm så hade i princip noll bumpsteer nästan oberoende på var jag satte växeln. Men du har rätt spindel verkar ha ganska mycket ackerman och även sitta ganska högt så enklast är nog att justera mera och fundera teori mindre Sedan jag skrev det förra har jag nu hittat en plats där jag går toe in på både in och utfjädring , detta borde ju innebära jag behöver ytterligare lite lite kortare arm . Men då behöver mitt gängsnitt anlända först , är
  2. Jag kör helt utan ventil i grovt ”gardena” rör ner i en Loka flaska , aldrig haft mer än någon ml olja där . ( kostnad 2 kr) borrat ett gäng hål högt upp i flaska + en är en tunn slang till luftfiltret ( ofta bara kopplad på besiktning) Mitt problem var att på fult ladd fick jag lite mera luft förbi kolvarna än vad orginal rören svalde och det blev tryck ur det tunna. På gränsen till okej men bra mot knack då olja helst inte skall in då
  3. LUPUS

    92 E

    nä denna är ganska normal ET38 borde va ganska lik en orginal 9-3 saab förutom något kortare fjäderben ( dock samma vinklar) däremot är ju det andra projectet 92GTR lite knepig Et 75ish men det är ju skylinen orginal där med fin lösning med växeln i linje med undre bärarmen Ska kolla om jag kan få till simuleringen , kanske är det som krävs , hade hoppats det skulle gå enkelt att malla in på plats
  4. LUPUS

    92 E

    Bump steer ska det va så svårt 🙂 , var ju sket lätt i sjuan. teorin säger tror jag ( bild snodd av real pinto från rejsa ) att röd är teoretiska stället för inre leden. Och jag har testat att hålla mig EXACT på eller runt den punkten men det måste va något jag missar med Mac phääärson eller är det bara något sjukt mycket känsligare än våra sjuors triangel länkar ? Koncepet : Jag har saab armar med styrarmen något bakåt innåt och styrarmen är relativt hög orginal , 10 cm offsett uppåt från undre kulan . Det enda som ger någorlunda bra värd
  5. LUPUS

    92 E

    Det är ju en fast utväxling på ca 8:1 i leafe så finns inget att styra ( om man inte vill ha fungerande p-spärr )
  6. LUPUS

    92 E

    jo har allt gjort det då det borde se likadant ut både i plats och längd . MEN....... när jag bara hade ramen lös fick jag allt att fungera med en egentligen för lång styrväxel och korta armar . Men den magiska platsen är nu upptagen 😞 och det verkar peka åt att jag måste korta växel 😞 och göra mera teoretisk rätt så m22x1.5 gängsnitt och en alu svets vore najs nu
  7. LUPUS

    92 E

    Då får svampen plats 🙂 men det är XXX så svårt att få till bump steer nu då jag måste flytta ner växeln från optimal ställe . Kanske en gammal fråga som säkert står i boken men hur noga är det att bumpsteer sticker vid max in/ut fjädring ? Denna bilen kommer nog bli ganska mjuka fjädrad och det gör ju frågan ännu svårare.
  8. LUPUS

    92 E

    Just nu har jag det berömda håret tillgodo , men med sönderkapad framvagn , pajad bump steer och troligen nya pedal fästen kan det gå att få en fingers frigång i närmaste hörnet. Synd man inser nu att framvagnen borde varit 4 cm anorlunda
  9. LUPUS

    92 E

    Nu är det helomvändning i garaget Diverse andra bilmärkes laddare och DC/DC läggs för tillfället på hyllan och orginal bilens "Svamp" eller PDM sätt tillbaka på orginal plats. . Ett LITET problem är att den har aldrig fått plats 😞 för att få vettiga drivaxlar har hela paketet offsettats lite som orginal och detta innebär att huvens ena hörne tar i. Men fan den som ger sig så i går kapades precis alla förstyvningar som finns i huven bort ( nu sladdrig som ett löv) och sedan sattes vinkelslipen i ramen i botten på bilen. Operation " hem och sänk" startades och 3cm
  10. Koppling är väl bra att uppgradera , på något konstigt vis har min 228mm hållt i flera år , men allt var flång nytt då det stoppades dit kanske hjälper till , tror dock det sparar min låda lite , den orkar inte riktigt hålla fullgas växlingar utan att släppa pedalen , så de värsta vxl spikarna sliras bort ( växlar i varvtalstoppet med fullt nedtryck pedal om det är bråttom )
  11. LUPUS

    92 E

    Då världen är som den är så skjuter vi lite till på SFRO 1. Om man mest jobbar hemma kanske man inte skall träffa "utsocknes" i onödan i ett trångt garage. Men för att bevisa det inte står helt still blir det några bilder , kanske ytterligare bilder på samma sak man blir hemma blind, men stora skillnaden är att nu börjar det bli klart och svetsat inte bara fast klämt. Stols fästena/balk omgjorda en gång till från skratch då jag insåg att jag satt för högt (3 cm) , nu blir det istället ett helvete att göra inner govet senare då det inte längre är plant fördelen är det blev ha
  12. sten sprutet är väldigt däck baserat , r-däck eller vanliga däck är jätte skillnad , r-däcken har en tendens att lyfta det fina småstenarna direkt i gummit en sommar dag ( jag har 200 meter grusväg til asfalt så jag vet )
  13. Denna sida är i och för sig rysk ! Så fullt virus program på & klicka inte på onödiga popups kanske är en bra start. ( lite dåliga erfaranheter på detta för många år sedan ) Men om man gjort det så är detta i allfall för mig en väldigt bra källa till ideer att ta bitar från adra bilar. arbets gång 1. hitta delen du tror passar gonom att klicka runt 2. sök på artikel numret och googla typ bildelsbasen ( de har ofta bra bilder ) 3 är du inte nöjd med deras priser kanske det finns nya grejer på de stora reservdels ställena , de listar o
  14. körde en 9-5 ( provbil) så varm en gång så när man titta på turbon i mörkret kunde man se turbinen som lite mörkare, fortfarande inte fattat hur man kan se genom stål
  15. Men det gäller kanske och hitta grenrör som inte spruckit oxå ( gjutna) , det är inte nya grejer och många kan ha levt ett hårt liv. OG 900 bild
×
×
  • Create New...