Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3079
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    132

LUPUS last won the day on November 12 2021

LUPUS had the most liked content!

Reputation

507 Excellent

1 Follower

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

20042 profile views
  1. Så frågan alla ställer sig är ju hur många project det rullar parallellt egentligen 😎
  2. Jag hämta precis in årets första ved ..... nu blev det dyr el, solcellerna ger inge vidare just nu 😞
  3. alla "riktiga" bilar säkerställer att kontaktorerna kan göra batteriet isolerat i från allt. Mao är det full Pre-charge mm för att starta igång att ladda bilen. Det innebär ju oxå att full spänning ligger på fram till inverter men det skall ju inte va ett problem. Så när ladd handske stoppas i DÅ är det första gången batteriet kopplas upp mot omvärlden. BMS är ju dock i gång på batteri sidan per cell . ( skrivet på telefon så bilderna är för små att titta på )
  4. Tycker du skall kopiera rakt av men med lite större däck , dessa va mesiga 😎
  5. Såg denna någonstans och tänkte på detta project , sjua derivat eller hotrod ?
  6. måste bara fråga är nödstoppen HV ? eller går den till något relä? eller är det bara färgen jag fastnar på
  7. Förlåt för ett nonsens inlägg i fakta delen . Men denna onödiga fakta tycker jag passar in här i balansgången mellan ”add lightness” och vettiga SFRO krav och kanske självbevarelse drift. 370 blås i 42 kilo ram , med gissar jag någon downforce
  8. Begagnat priser på alla bilar är väl lite höga , min bil inköpt för 4 år sedan är värd MERA idag. coronaoch bonus/malus Effekter antar jag
  9. en 1.8t är ju egentligen en 2.0t motor med dåliga ettor och nollor så borde ge ca 220 hp på bensin. Jag antar att priserna är ganska bra på en 1.8t
  10. Men vill du pilla själv är det här adressen du söker https://www.trionictuning.com/forum/index.php
  11. är lite mera tröskel för att få det bra i t8 , tror jag numera hade rekommenderat dig åka till borås och MACKANIZED det hela ( och skruvat Gt40 istället) Är ju trots allt Mackan som är gurun på trionic forat och du har ju nära dit. Min Dizzzel fick dubbla hästarna och går billigare https://www.facebook.com/Mackanized
  12. Grattis , nu är du ju i mål på första långa resan. Nu startar ju resten , köra och börja sortera ut småsakerna.
  13. Du får 300 hp ur båda motorerna med i princip bara en lite större turbo och spridare. Själv har jag varit på väg till E85 de senaste 10 åren 🙂 men inte fått tummen ur. Nu tvekar jag då det börjar bli långt emellan E85 mackarna runt mig ( liten tank oxå ) . 2.0 kan du varva mer ( jag varvar 7200 med orginal HW och b202 kammar ) 2.3 ger mer mördar moment i botten ( och tilll lådan) men borde nog inte gå över 6500rpm . Så med "bara" 300hp är inte E85 ett måste mer en rolig grej eller förbereda för mera mos
  14. Ok , brytpunkten hamna högre det var ju bra
  15. Finns det inte en Morot i att E85 regga från start ? Skatten faller ju till nästan inget. Speciellt som vi ju betalar Bonus Malus på våra grejer ( kanske inga jätte summor på lätta bilar men ändå , bättre göra innnan regg)
×
×
  • Create New...