Jump to content

LUPUS

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    2783
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    88

LUPUS last won the day on February 13

LUPUS had the most liked content!

Community Reputation

295 Excellent

1 Follower

About LUPUS

  • Rank
    Petrol Head

Contact Methods

  • Skype
    supersonett

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    T#bias B#rndtson
  • Ort
    Gr#storp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

17148 profile views
  1. just en STOR kofot är ju rätt verktyg när man mekar EL
  2. nu fick nog speedstern ta smällen iställer för sjuan
  3. LUPUS

    92 E

    Det står inte helt still , nu har kontakt donen till cheva grejerna anlänt och jag har till slut fått ordning på stor och liten endian i bussmaster ( can ) Gjort tvivelaktiga ... ....tillfälliga HVDC kabel kontakter på garage golvet ( tur man är ensam i ena ändan av garaget när det är juice i kalblarna ) Använt gratis programmet bussmaster att skicka lite ettor och några nollor , läst tillbaka temp , volt och ström . Så det borde gå att få in detta i en audino senare -Bevis -> convertera 382V DC till 13,8V DC på ett gammalt bly batteri . Strömmen var bara 3 amp men skall leta fram lite gamla extraljus och lasta ner 12v systemet till helgen. Det skall gå att få ut nästan 140 amp 12v , då kanse även strömmen på can jämfört med tång ampere metern stämmer , nu var det så där i resultat. Bild med safety låset på batteriet UR
  4. mera brackets än binky
  5. blir att tillverka eller om man hittar riktigt billigt köpa ett sånt har , https://www.vidaxl.se/e/8718475034681/ventilfjaderverktyg-universal
  6. Figgz är noga med vad han gör tror det där är ett kap han bytte ju precis motor inför säsongen nu blev jag nyfiken
  7. Hej i en lätt förvirring fick jag för mig skruva sjua motor igen. Grejerna var egentligen tänkta för nästa bil (GTR) men nu får de åka på sjuan då jag misstänker den andra tar en liten stund till . Det borde få den stackaren att andas bättre över 4000rpm flytta moment lite uppåt för lådans skull och med lite otur ge lite förbättrade hm.... avgas värde ..... . Det är en EXD kam och har ca 1mm högre lyft och 10 grader mera duration än mina b202 + justerbara kamdrev men då krävs starkare ventil fjädrar ( volvo b23) Men vill ju inte ta ur toppen för ventil fjäder bytet 😞 söla glykol , byta topplocks packning, avgas och säkert göra sönder någon slang på vägen - Det skall gå att ringla ner ett snöre ELLER tryck sätta cylindern via tändstiftet och kompressor. Den delen är jag med på och finns massor med youtube. Men hur ser ett verktyg ut för en lämplig 16v topp ? inbillar mig att detta är ganska likvärdigt på alla 4cyl bilar.
  8. Har elservo på min ATV , jädrigt skönt men det drar ju mera saker och ” kräm ”
  9. Efter pulat med dcdc i mitt garage är ju frågan har du tillräckligt med 12 kräm för servo ? Eller blir det stort bly 12v ?
  10. LUPUS

    500 Maxi

    jädrar vad snyggt det blir
  11. Var enda gång jänkarna gör något på Discovery trycker de ju in någon caprice framvagn model nyare, ser ut som en Volvo 140 historia men kraftigare
  12. Slutet sida 2 här finns en bild på en orange givare och det lilla bockade plåt fästet . Hall eller induktiv är ju fritt beroende på efterbehandling
  13. Kan du svetsa kan du säkert hänga dit en ABS givare på kardan. En del av oss andra hängde dit en hallsensor bakkant vxl som producerar en fyrkant direkt . Men allt beror ju på omgivningarna och vad som är lättast jockes och min tråd har nog någon bild på det
×
×
  • Create New...