Jari Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 (edited) Nu är det inte långt kvar till träffen, så här kommer en anmälningstråd för årets Tjolöholm Classic Motor som går av stapeln söndag 19/5. http://tjoloholmclassic.se/ Om det finns någon som vill komma med ett pågående bygge eller något annat roligt relaterat till våra amatörbyggda bilar, så är ni välkomna att komma in med förslag. Alla typer av amatörbyggda som platsar inom klubbens ramar är välkomna, det skulle vara roligt att visa upp mer än bara sjuor (inte för att det är något fel på dom ) Jag har gjort en anmälan med 10 bilar, men detta går troligtvis att justera ifall vi ser att det inte räcker. Här är regler från arrangören och lapp som behövs för att köra in på området. C2.pdfOrdningsregler TCM 2019.pdf Anmälningslista: 1. Jari Kinnunen 2. 3. Edited May 12, 2019 by Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Tja! Jag hade tänkt åka dit i min haynes roadster. Ej helt klar men besiktigad och förhoppningsvis körduglig. Finns det plats så ställer jag upp 🙂 /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 2 timmar sedan, martin_ts sade: Tja! Jag hade tänkt åka dit i min haynes roadster. Ej helt klar men besiktigad och förhoppningsvis körduglig. Finns det plats så ställer jag upp 🙂 /Martin Alla typer av bilar är intressant och det finns gott om platser kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 12, 2019 Author Share Posted May 12, 2019 Ni som har tänkt komma nästa helg, det hade varit bra om ni kunde skriva upp er här i tråden. Har även uppdaterat första inlägget med ordningsregler och lapp till bilen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 (edited) On 2019-04-17 at 09:21, Jari sade: Nu är det inte långt kvar till träffen, så här kommer en anmälningstråd för årets Tjolöholm Classic Motor som går av stapeln söndag 19/5. http://tjoloholmclassic.se/ Om det finns någon som vill komma med ett pågående bygge eller något annat roligt relaterat till våra amatörbyggda bilar, så är ni välkomna att komma in med förslag. Alla typer av amatörbyggda som platsar inom klubbens ramar är välkomna, det skulle vara roligt att visa upp mer än bara sjuor (inte för att det är något fel på dom ) Jag har gjort en anmälan med 10 bilar, men detta går troligtvis att justera ifall vi ser att det inte räcker. Här är regler från arrangören och lapp som behövs för att köra in på området. C2.pdf 12 kB · 2 downloads Ordningsregler TCM 2019.pdf 46 kB · 3 downloads Anmälningslista: 1. Jari Kinnunen 2. Kjell Andersson (samma sätt som förra året, följer med en sambo och en kakadua också) 3. Edited May 13, 2019 by Kjelland28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 6 timmar sedan, Kjelland28 sade: Kjell, var det du som hade med ett tält förra året? Det ser ju ut att bli rätt dåligt väder på söndag, så det hade varit skönt att ha lite tak över huvet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 Nä det var inte jag.Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 Ajdå, då får vi leta på annat håll. Är det någon som har ett litet typ 3x3m tält och som kan ta med det på söndag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 Tror det var Joakim han med alfa locosten. Nu när jag har funderat en stundSkickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 Eller fegeSkickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 Nä, det var inte jag. 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 (edited) Då måste det vart Joakim då ?? Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Edited May 14, 2019 by Kjelland28 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted May 15, 2019 Share Posted May 15, 2019 Kollade på utställarkartan, där är vi på plats C1 precis som förra året inte C2 som är utskickat. antar att vi ska till C1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 15, 2019 Author Share Posted May 15, 2019 32 minuter sedan, Kjelland28 sade: Kollade på utställarkartan, där är vi på plats C1 precis som förra året inte C2 som är utskickat. antar att vi ska till C1 Infon som jag fick från arrangören sa C2, men kartan säger C1. Vi åker väl in och hittar våran plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 15, 2019 Author Share Posted May 15, 2019 Kartan på hemsidan är nu uppdaterad. Vi står nästan mitt i C2 fältet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Hade gärna velat komma men såg att bilarna måste stå hela dagen? Tror inte att min sambo klarar så många timmar:( /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 17, 2019 Author Share Posted May 17, 2019 49 minuter sedan, martin_ts sade: Hade gärna velat komma men såg att bilarna måste stå hela dagen? Tror inte att min sambo klarar så många timmar:( /Martin Det brukar rulla ut bilar tidigare än 16:00, så det borde inte vara några problem att smita iväg när ni känner för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Anmälningslista: 1. Jari Kinnunen 2. Kjell Andersson (samma sätt som förra året, följer med en sambo och en kakadua också) 3.Martin Lindberg ( smiter förmodligen lite tidigare 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin_ts Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Super bra väder och jätte många fina bilar att titta på. Men lite tråkigt att det var så få från klubben på plats! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longen Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Blir det någon utställningsplats för Locost 2020 17 Maj i år på Tjolöholm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted March 16, 2020 Author Share Posted March 16, 2020 4 timmar sedan, longen sade: Blir det någon utställningsplats för Locost 2020 17 Maj i år på Tjolöholm? Ifall det finns tillräckligt med intresse och utställningen blir av, så kan vi anmäla oss. Men jag har sett senaste åren att intresset har varit väldigt dåligt, så frågan är det blir någon förändring i år. Jag kan lägga upp en tråd om årets utställning, så får vi se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Frågan är väl om showen blir av överhuvud taget? Visst det är två månader kvar men i dagsläget så är ju ingenting säkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klubbsson Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Skulle det finns något intresse av ett Locost bås på Veterandagarna i Eskilstuna 23/8? Är med och arrangerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted March 17, 2020 Author Share Posted March 17, 2020 6 timmar sedan, Klubbsson sade: Skulle det finns något intresse av ett Locost bås på Veterandagarna i Eskilstuna 23/8? Är med och arrangerar. Lägg upp en egen tråd för att kolla intresset. Blir det tillräckligt med folk som vill vara med, så kan man väl anmäla klubben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts