Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Tänkte försöka dela med mig av mitt kommande projekt och inte bara snikläsa alla andras framfart i garagen.

Hur som helst så guppar nog min blivande Zero på vågorna på väg till Göteborgs hamn i detta nu. Spänd väntan!

Postar en bild på hjärtat i skapelsen så länge.

 

616B1183-3F52-475C-9A0C-FF2E570EFBA0.jpeg

  • Like 4
Posted

Tack!

Det är 240hk så visst, relativt mkt effekt.

Siktar på att bygga enl dispansen på 20kw/100kg, ska bla förstärka motorrum, sittbrunn samt eventuellt även ha bur + lite andra viktöjande options, bredare däck, större tank (E85) etc.

750-760 kilo verkar inte vara onormalt för en Zero i std utförande så är nog inte allt för långt ifrån.

 

/M

Posted

Vid 760 kg landar du på 31 kW per 100 kg lite drygt dubbelt mot vad som godkänns som std och 11 kw /100 kg mer än vad som godkänns med dispens. Bilen behöver egentligen väga 885 kg för att landa på 20kW.

Posted

Vid 760kg så blir det 152 kW med dispens det är en diff på 25kW mot de 177 kW du har, kan bli lite mycket att gömma.

Posted

Har en zero glasfiber kaross eller är den plåtklädd ? 1mm galvad plåt i stället för aluminium borde kunna hjälpa till. 

  • 2 weeks later...
Posted

Hej, man får tynga ner sitt fordon med diverse plattjärn etc. Hade en bukplåt som vägde modiga 70 kg samt ett nätt plattjärn på 20x120x700 fastbultad ovanför tanken på min Locost 31:a.

Man får dock inte skruva bort dem efter regbesiktningen............

Mvh Pär

  • 4 weeks later...
Posted

Efter lite andra måsten så har nu Zero’n fått lite tid.

Motorn är nu inpassad och diffen någorlunda på plats den oxå, provisoriskt ska väll tilläggas och man behövde inte vara allt för brysk med kapskivan. Nu ska det smidas fästen. Trotts att motorn är relativt stor så sitter den förvånadsvärt bra i bilen, avstånd, bredder är synnerligen bra och då golvet på GT’n är försänkt kan man oxå kosta på sig att släppa ned motorn ngt. En hasplåt blir sedan lägsta punkten.

E3A9DDCB-B755-4136-AE9F-7107C599CD8B.jpeg

C620FC6F-2475-4E41-9144-B3640E082339.jpeg

37187FF7-79A8-49A0-8F11-87A2F50CCC5E.jpeg

  • Like 2
Posted

Jag hade ju lite bly i min bil tidigare när man körde hojmotor(300kg)
Lätt att placera (gömma) och väger bra. Köpte på lokala metallskroten. Men man får ju inte ta bort det efter vägning såklart...
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Posted

Nä jag köpte för typ 5kr/kg osorterat bly och sålde för 4kr/kg tillbaka. Så 1kr/kg hyra kan man säga

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Det tog några timmar och otaliga i o ur lyft men nu sitter den exakt där den ska! Växelspaken i rätt position, motorn centrerat o i ok höjd med bra motor/växellådskuddar. Kardantunnel även förstärkt. Tur det finns så stora marginaler i dessa bilar, hela 4mm till godo. Går faktiskt demontera motorn utan vinkelslip.. 😉

 

D5AABAAD-898D-4FF5-893E-2F243862C651.jpeg

63E6EB4F-5168-43C0-AA8C-4ACFC45CD2D6.jpeg

36F59EF2-EF61-48FD-8C4B-BC6977FB339B.jpeg

D663B540-0474-4829-B7DA-C0729B3C9124.jpeg

A6AF4830-E908-4DD0-BC7C-DC75C62ADD6E.jpeg

  • Like 1
  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 3 years later...
Posted
5 timmar sedan, Marcus Hedström sade:

Dax att riva för målning och foliering 😊

1D7F153E-7569-468B-B33F-98E2DA6D71B9.jpeg

8257810B-EA97-453C-8D36-7657AEE4C9D8.jpeg

Grymt jobbat😎

Bara de sista kvar nu!

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...