heralue Posted July 26, 2019 Posted July 26, 2019 23 minuter sedan, Magnus. Viktorsson sade: Är det någon som har en 2000mm eller 2100mm lång växelvajer liggande med skottgenoföring och m6. Typ denna https://midwestcontrol.com/shop/M6-2000-BH-BH-762?tierOne=Cables%2C Push-Pull&tierTwo=M6 x 1.00&tierThree=2000 mm Long Ha det fint Jag skulle tro att jag har två men dessa sitter redan i min vagn. Bra grejer ! Quote
Arto Posted August 5, 2019 Posted August 5, 2019 Prov...tuuuuuuuurrrr på g, f..n va spännande! Bra jobbat Magnus, kötta på bara 1 Quote
Örjan Brattberg Posted August 7, 2019 Posted August 7, 2019 Det du bygger Magnus, är i särklass. Mvh Örjan Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 19, 2019 Author Posted August 19, 2019 Då har man backat ut ur garaget och fått till första testkörningen. första testet.mp4 7 Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 19, 2019 Author Posted August 19, 2019 Allt verkar hoppfullt. Ska montera golvet sen ska jag köra lite hårdare. 7 Quote
catskalle Posted August 20, 2019 Posted August 20, 2019 Vilken känsla det måste vara! Man längtar lite till den dagen, Snyggt bygge. /Thomas Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 27, 2019 Author Posted August 27, 2019 Har skruvat fast en vajer så att det går att öppna dörrarna inifrån. 2 Quote
Arto Posted August 27, 2019 Posted August 27, 2019 Det kan vara bra, man blir besviken om man försöker veva ner rutan för att öppna utifrån Allt som du gjort ser så otroligt komplett, färdigt och slutgiltigt ut, vad ska du hitta på se´n när den är klar? Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 30, 2019 Author Posted August 30, 2019 När jag skulle testa bromsarna visade det sig att jag hade kraftigt skak från bromsarna. Alla ni som har GOX hubbar och bellhouse behöver ta upp frigång på alla ställen som har kontakt med hubben. Där jag har ritat grönt fick jag tips från Örjan här på forumet att han hade tagit bort material. Jag fick även ta upp hålet i mitten. Quote
Magnus. Viktorsson Posted August 30, 2019 Author Posted August 30, 2019 Slipa slipa slipa, klia klia klia. Snart har jag gjort färdigt all glasfiber.....hoppas jag. Bygger lite kanal för bromskylning fram och försöker få till en någorlunda fin insida av karossen. 3 Quote
Arto Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 26 minuter sedan, heralue sade: Vackert 😍! Mycket! Jag vill åxå ha en lackbox, inge avundsjuk alls 🙂 Quote
Magnus. Viktorsson Posted October 14, 2019 Author Posted October 14, 2019 Slutmontering och lackering fortsätter Quote
Magnus. Viktorsson Posted October 14, 2019 Author Posted October 14, 2019 Lite lampor som lyser 5 Quote
Mikael Nordin Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 Jävlar vad bra det blir, Magnus!!!! Hur snyggt som helst!!! Fick du tag i vår gemensamma vän ConnyÅmål till slut? Med vänlig hälsning, Mikael (Centrumbult som Conny skulle fixa) Quote
Magnus. Viktorsson Posted November 20, 2019 Author Posted November 20, 2019 Hur svårt ska det vara att få till 4 Dzus till lillhuven.... Nu sitter det iallafall på plats. Hade lite olika alternativ men nu är det denna lösning som får duga ett tag 1 Quote
Arto Posted November 20, 2019 Posted November 20, 2019 (edited) Du tog orden ur munnen på mig. Satte mig vid datorn och råkar ha en Dzus i handen, håller precis på med detta Edit: kan du bjuda på en bild utan huven på så man ser fjädrarna? Edited November 20, 2019 by Arto Quote
Klubbsson Posted December 1, 2019 Posted December 1, 2019 Fick en visning av detta fina bygge, passformen på karossdetaljerna är allt annat än engelsk eller amerikansk 🙂 Men det bästa av allt var nog ljudet från motorn. Ska bli kul att se den i trafik eller på bana. 4 Quote
Magnus. Viktorsson Posted December 11, 2019 Author Posted December 11, 2019 (edited) Isolerade bakväggen med 10mm självhäftande motorumsisolering. Köpte på Swedol. Tyckte det var riktigt bra bett i klistret och formade sig bra. Edited December 11, 2019 by Magnus. Viktorsson Quote
swedishGT40 Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 Ligger foamen in mot motorrummet, eller har du mellanvägg? Hade en incident en gång där mattan lossnade och slog eld mot grenröret. Resultatet var en utbränd bil... 🙈 Quote
Magnus. Viktorsson Posted December 13, 2019 Author Posted December 13, 2019 Det är direkt ut mot motorn. Tror dock att denna inte kommer i kontakt med grenrör. Quote
Magnus. Viktorsson Posted December 30, 2019 Author Posted December 30, 2019 Fortsätter med lackering. Man mäter och mäter och ändå när man är klar så ser man att det inte blev rakt eller i mitten... 1 Quote
Magnus. Viktorsson Posted December 30, 2019 Author Posted December 30, 2019 Sorry Arto glömde visa bilder på dzus fjädrar och lås. Men här är några 3 1 Quote
Arto Posted January 1, 2020 Posted January 1, 2020 On 2019-12-30 at 23:52, Magnus. Viktorsson sade: ...bilder på dzus fjädrar och lås. Men här är några Toppen! God fortsättning till dig och alla andra! Jaha, du fick in fjädrarna under, snyggt! Ville ha så jag med men längsta Dzus jag hittade var 3/4" (19,05 till fjädern) vilket är lite för kort. Den kommer att bli riktigt snygg din bil😍, Grattis! Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 1, 2020 Author Posted January 1, 2020 Arto jag kapade och justerade längden. Quote
Arto Posted January 1, 2020 Posted January 1, 2020 Å-fasen, snacka om att gå hela vägen Jag har kontemplerat att plasta om lite, men det går ju faktiskt att ha fjädern på översidan. Tack för bilderna! Hmm, får se vad det blir... Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 6, 2020 Author Posted January 6, 2020 Lackering av stripes på trösklarna. 1 Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 9, 2020 Author Posted January 9, 2020 Fått dit lite lampglas 4 1 Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 11, 2020 Author Posted January 11, 2020 (edited) Edited January 11, 2020 by Magnus. Viktorsson 3 1 Quote
Jocke4U Posted January 11, 2020 Posted January 11, 2020 Så läcker ❤️❤️❤️ Då blir det riktiga turer i vår/sommar - och såklart till Alingsås 😉 Quote
swedishGT40 Posted January 11, 2020 Posted January 11, 2020 Sjukt sexig kupé. Måste kännas enormt för dig nu på slutrakan Magnus 👍 Quote
vedde Posted January 12, 2020 Posted January 12, 2020 Mycket knappar och mätare blir det.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 20, 2020 Author Posted January 20, 2020 Jag visade upp bilen i Hagmans monter på Automässan i Göteborg. Riktigt trevligt och så många intresserade som jag pratade med hela tiden. 4 1 Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 20, 2020 Author Posted January 20, 2020 Nu när allt är på plats så vägde jag bilen. Det är 10 liter bensin i och alla andra vätskor är fyllda. Jag sitter inte i så det blir 100 till... Vad väger ni andra in på. Min heffaklump:) väger strax under 1200kg 2 Quote
swedishGT40 Posted January 21, 2020 Posted January 21, 2020 (edited) Rent spontant så verkar den lite tung, 40/60 i fördelning är också i det baktyngre laget om man jämför med färdiga kits. Även fast motorn är i alu så antar jag att den stora motor/växellådan väger sitt lilla extra? Jag kommer säkert hamna över 1100 jag med då man ska ha AC och har tyngre bromsar än många andra. Gjutjärnsspisen hjälper inte direkt till. Med det sagt så ligger fördelningen ändå inom rimliga gränser då det blir mer vikt bak för grepp där effekten ska ner och underlättar bromsning. Edited January 21, 2020 by swedishGT40 Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 21, 2020 Author Posted January 21, 2020 Googlade lite på andra bilars viktfördelning och det ser ut som även Porsche har samma fördelning som 60/40 ungefär... sport auto shows a weight distribution (front/rear) of 38/1/61.9% for their 991 CS test car Porsche 997 C2 : 38% front , 62% rear Porsche 997 C4 : 40% front , 60% rear Porsche Cayman : 45% front , 55% rear Nog för att jag är lite tung men jag har ju gjutjärns 5.4 i nu så där finns mycket att hämta. typ 40 kg om man vill byta till alu motorn Quote
swedishGT40 Posted January 21, 2020 Posted January 21, 2020 (edited) Lättad motor, lättad förare o lättade bromsar så är du nere mot 1100 ska du se. Sen kan du säkert snåla in på volym av vissa vätskor, batteristorlek o annat 🤣 EDIT: Förresten Magnus, vart köpte du knoppen? Är sjukt sugen på en likadan fast gulf blå/orange. Hittar dem bara i grovgängat dom jag hittar, skulle vilja ha M12x1,25... Får kanske lösa det själv istället i verkstan. Edited January 21, 2020 by swedishGT40 Quote
Örjan Brattberg Posted January 21, 2020 Posted January 21, 2020 Din bilen är i särklass Magnus. 40 - 60 är normalt och ett bra värde för våra bilar. Min hamnade på ca 1050 kg och nära 40 - 60 2 Quote
Magnus. Viktorsson Posted January 21, 2020 Author Posted January 21, 2020 Tack Örjan för dom fina orden. 43 minuter sedan, Örjan Brattberg sade: Din bilen är i särklass Magnus. 40 - 60 är normalt och ett bra värde för våra bilar. Min hamnade på ca 1050 kg och nära 40 - 60 swedish GT40 Jag har köpt min växelspaksknopp på Ebay från denna https://www.ebay.com/itm/Rally-Stripe-Shift-Knob-2005-2006-Ford-GT-Supercar-GT40-Shifter-Ball-Gulf-Blue/272050925025?hash=item3f577fade1:g:S44AAOxy88lRYR8j Quote
Hansol Posted January 21, 2020 Posted January 21, 2020 (edited) Säger som Örjan 40-60 förhållande är normalt för en GT40 MK1-2 och med tanke på ditt motor/växelåde -val så är 1150 kg samt viktförhållandet riktigt vasst . På tiderna när det begav sig landade man monocoque bilarna på 2680 lb (1217 kg) MKI och II och 40-60 förhållanden Edited January 21, 2020 by Hansol 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.