Christer J Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Sökte osökt på Westfield F1 och fann detta.. http://blog.bespokeventures.com/wp-content/uploads/2010/01/re_amemiya_westfield_01.jpg Bortsett från lacken har den en del intressanta aerodetaljer, väntar med spänning om du laborerar vidare med det på din bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 (edited) intressanta aerodetaljer Fram rutan ? :biglaugh2: Framvingen ser bra ut :bowdown: Man ska kanske lacka om med alien tema ? Edited March 21, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 (edited) christer ,nu har du satt griller i mitt huvud :doh: Jag som redan har svåra bivärkningar av epoxy o kolfiber....en sån framvinge måste man ju ha :racesmile: i bak såg de inte så bra ut Edited March 22, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Jag gillade också fronten, Både vingen och lysena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Gillar lacken ,lär ha kostat en slant.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 Lacken är ju ett konstverk, men tänk vad kolfiber, däck och trimdelar du skulle få för den slanten istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Slog till på 4 st weller wheels stål fälgar o ett sätt slicks av Ralph,däck nya men några år gammla 500 kr styck... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Spännande! Dimensioner, fabrikat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 yokahama 160/200 smalare än de jag har, men de funkar nog. Sök på slicks på Blocket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 (edited) Tack för hjälpen och tipset! Slog till på en uppsättning jag med. Kan vara kul att testa. Edited March 29, 2015 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Hej ! Har flashat om hayabusa ecu,n med http://ecueditor.com/för att få bort varvtals begränsningen på sexan trodde jag !! märkte på anderstorp att den varvade mer på femman. Köpte då en S.K tre modul som åxå ska göra samma sak. Fråga ? Nu i sommras så har den börjat lagga o visa fel växel i bland ligger den ett par steg fel,sen rätt va de är kan den visa rätt. Nån som har nån ide va de kan va om de är tre modulen som spökar eller o de kan va nåt annat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Kan ha en teori om att det har samband med de övriga elproblemen du haft? Ska från Söder till Östhammar på Söndag, ingen stor omväg för en kaffekopp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 välkommen :bowdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted April 5, 2015 Share Posted April 5, 2015 Fråga ? Nu i sommras så har den börjat lagga o visa fel växel i bland ligger den ett par steg fel,sen rätt va de är kan den visa rätt. Nån som har nån ide va de kan va om de är tre modulen som spökar eller o de kan va nåt annat ? Hur vet systemet vilken växel du har i ? Givare? //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Sitter väl en på växel trumman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Då kan det vara givaren som spökar..... rally kompisen har bytt ett gäng växel givare på Seat:n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Tack nisse! Får kolla den iofs inget stort problem,som jag inte kan leva med! spelar inte så stor roll om den laggar lite på när man gasar runt lite i maranello o på imola. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Tack nisse! Får kolla den iofs inget stort problem,som jag inte kan leva med! spelar inte så stor roll om den laggar lite på när man gasar runt lite i maranello o på imola. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Jag är inte nöjd med weller wheels. Fick ta kontakt med pay-pal för att nån respons från dom. O då ville dom ha x antal pund till för frakten till Sverige vilket ja förstod att dom ville ha o jag betalade omg. Nu har de gått en vecka utan ett svar.O inga fälgar inte ok tycker jag... Jag hade redan betalt fälgarna o en del av frakten (de tog dom över en vecka) o ett mail till paypal för att få en räkning till på den extra frakten O nu är de tyst igen. Edited April 11, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Tråkigt! Kan du inte använda dig av Pay Pal igen och begära pengarna tillbaka? Av någon anledning brukar just pengabiten sätta fart på många dåliga leverantörer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Morty ! vill inte ha några pengar till baka. vill ha mina gat fägar..... De blir en vända med pay pal igen,o nåt sms til ralph,s däck ang mina slick,s som jag har betalt o inte dykt upp. Edited April 10, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Tråkigt. Hur ska man veta var man inte ska beställa delar ifrån? England verkar ha ett fåtal firmor med service. Är i samma knipa just nu, har beställt däck till på Torsdag, men dom har inte skickats ännu från Tyskland. Vill inte åka på Michelinslicksen* på Gelleråsen.. *Hyland gatdäck tyvärr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Man ska beställa från tyska firmor! ,Där kan få en banträff på köpet :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Begär du pengarna tillbaka via PayPal, så kontaktar PayPal företaget för att få en förklaring och min "tro och gissning" är att de lyssnar en aning bättre på vad PayPal säger än oss kunder. Dvs chansen att du får dina fälgar i år ökar. Dieter Knüttel var bra att beställa ifrån. Får se om hans efterträdare är lika vassa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) men jag gillar inte riktigt att man betalar i försk o inte får de man betalat föt :image018: Edited April 11, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Spelar ingen roll hur detta slutar kommer inte köpa nåt mer av weller/ralph (orkar inte tjafsa) när dom fått pengar o inte lev... Edited April 10, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Håller med. Inom vissa branscher räknar man med pålitlighet, alternativt så drar man av postförskottskostnaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Vad har du köpt för däck? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Samma som jag har på nu fast i soft till gatan, jag ska ju byta till 15" och R däck, men nu skiner ju solen varje dag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 14, 2015 Share Posted April 14, 2015 Nu snart kanske weller fälgar kommer? Dom värkar bara kolla sin webb shop o sina konton nån gång i månaden om dom sålt nåt ;) När jag inte hört ett ord från dom 2 veckor efter jag betalt så kontaktade jag pay pal o då höll dom på pengarna! o då kommer weller på att man kanske ska ta o skicka dom där fälgarna o är helt oförstående hur de kunde bli så här :) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 14, 2015 Share Posted April 14, 2015 Så bra! Bättre sent än aldrig, men hur går det med däcken från Ralph? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Inte sätt dom än dom gick enl upp gift för flera " veckor sen" ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 slicksen har dykt upp ! de va schenker som hade tabbat sig .... weller har åxå lev :bowdown: Dieter Knüttel var bra att beställa ifrån. Får se om hans efterträdare är lika vassa. näe de är dom inte ! knuttel svarade omg o levererade på ca 3-4 dagar nu svarar dom inte på mejl eller deras webb formulär. tänkte testa avon zzr 185/210 som "gatpuckar" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Micke, du kan ju fasiken inte sitta med fälgarna i knät och ha lördagsmys utan att posta bilder....vikt? Kvalitet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 (edited) Dom ser bra ut ,lite som braid formrace. inte vägt dom men dom väger nog mer än braidisarna med däck :banghead: Edited April 25, 2015 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ser bra ut :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Trist att höra ;( spelade ingen roll när man mailade han svarade alltid inom några timmar o skickde så man hade däcken på några dagar mot faktura. Finns inte många som han som litar på folk..... Hello , Dieter died last year on 21. October on a Heart attack! But for you everything stays the same ! 185 / 55 R 13 ZZR cost 111€ without Tax 215 / 55 R 13 ZZR cost 124€ without Tax And Shipment cost per Tyre 25 € without Tax Kind Regards Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Aj, aj! Tråkigt att höra. :( Grymt bra service och snabba leveranser hade han! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Jag skrev för för en månad sedan "Dieter Knüttel var bra att beställa ifrån. Får se om hans efterträdare är lika vassa.". Det var detta jag syftade på. Har beställt däck från hans efterträdare också och de är bra och skickar fortfarande mot faktura, men man får ge dem 1-2 timmar innan de svarar och inte 10 minuter som Dieter svarade på 24/7. Utan tvekan var han den bästa jag beställt delar ifrån till min sjua worldwide.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Vilken firma är det? hur får man kontakt med dem.? Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 http://www.avonmotorsport.com/dealer-locator/germany/avon-renndienst-crew-knuttel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Tackar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts