Jump to content

Banträff 20 Juli (Prel)


Micael

Recommended Posts

Vi funderar på att hyra Mittsverigebanan i slutet av nästa vecka (prel Fredag). Är det några som är sugna på att hänga på?

För att hålla ned kostnaden så delar vi banhyran på antalet bilar/mc rakt av.

Tänkte inte ha nån begränsning på vad man får köra med, bilar,mc,båtar,karts,rullande bygge,etc. Bara dom håller sig inom ljudnivån.

Vi kör med öppen "pit lane" och sunt förnuft.

I och med att det är lite bråttom med att boka banan så vore det bra att ni som är sugna hör av er så fort som möjligt.

Så häng på ett trevligt gäng på en trevlig dag.

Få lite tips av Libell om körning stolar etc, Snacka kompressor med Anders, snacka Duratec/zetec med Micke Å, få proffsens tips på kolfiber av Micke R1. Prata fortåka eller grävning med Kimmen.

Detssutom är det en stadsfest i Härnösand som vi ev tänkte besöka. Libell har dessutom erbjudigt sig att vara vår Ciceron om vi vill.

PM:a Libell, Micke R1, Anders, Kimmen eller mig asap med frågor och bokningar.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Skulle sitta fint med lite nytt "gummi"

EDIT: får peter ordning på kopplingen på sin bil så ! kommer han med en 6 vxl pcr 125 cc o en radical :thumbsup:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Jag är också grymt sugen efter Kullen! Tyvärr är det lite fel världsdel för mig just nu :( Kör så det ryker ni som kommer!

Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Kul niclas mdf att ni fixat till nåt :thumbsup: sitter hellre några timmar i bilen väg till en banträff,än o dega i soffan. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Hade jag haft semester hade jag varit på. Håller med Micke ett par extra mil i bilen är lite jämfört med en heldag på banan. :thumbsup: till er som fixar en bandag som denna.

Link to comment
Share on other sites

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

Nästan säker:

NisseRush

Osäkra:

VeddeR1

Intresserade:

ErikW

Zoddri

Har jag missat nån?

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Tog mig friheten o övesätta åmans text till finska !

Som jag sedemera skickade över till våra finska locost vänner.

Hej Suomi

Meillä on aikomus vuokrata Mittsverigebanan (Härnösand) ensi viikon loppu puolella, luultavasti perjantaina.

Olisko innokaita tulemaan reissaamaan meidän kanssa.

Että saatais vuokra suhteelisen halvaksi niin jaetaan puokkiin/auto tai moottoripyöra.

Tulkaa millä kulkuneuvolla vain auto,pyöra, rullaluistemet ei välitetä millä ajetaan kuinhan vaan ääni pysyy suhteelisen normaalilla.

Ajetaan "open pit line"

Ois vähän kiire tilata ajopäivä niin ilmoittakaa niin äkkiä kuin pystytte.

Härnösandissa on kaupunki päiva samana pyhäna niin sinne sitte illalla juhlimaan.

Tulkaa mukaan vaihtamaan oppi tietoja mitä on kertynyt autojen/mootoripyörien rakenus ajalla.

Sepä se siinä, tillatkaa lipput laivaan ja tänne ajamaan.

Ilmoittakaa Michael

Men vi är sent ute o resan över botten viken kan bli för tuff,o jag kan inte korrektur läsa texten (över satt av en jobbar kompis) ...

Rena rappa kaljan i mina ögon :prop:

Link to comment
Share on other sites

Du menar "Jopparkompis" :)

Listan är uppdaterad

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

Nästan säkra:

NisseRush

Gunnar Ö BMW M3

Osäkra:

VeddeR1

Intresserade

ErikW

Har jag missat nån?

Om alla ovan kommer så blir priset per bil 654:- (7200/11)

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Du menar "Jopparkompis" :)

Listan är uppdaterad

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

Nästan säkra:

NisseRush

Gunnar Ö BMW M3

Osäkra:

VeddeR1

Intresserade

ErikW

Har jag missat nån?

Om alla ovan kommer så blir priset per bil 654:- (7200/11)

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Var har vi Lennart?????

han åkte ju inte så många varv förra gången!!

mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Trist Stigge! Men skicka henne till doktorn så får hon kanske piller och kryar på sig, så att hon kan tvätta igen. :)

Anders: jag har inte numret till Lennart, nån annan som kan ringa honom?

Listan är uppdaterad

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

ErikW

Nästan säkra:

NisseRush

Gunnar Ö BMW M3

Osäkra:

VeddeR1

Har jag missat nån?

Om alla ovan kommer så blir priset per bil 654:- (7200/11)

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Några frågor

Jag är helt klar med mitt bilbygge, SFRO1 är avklarat, nu skall jag göra SFRO2. Har inga försäkringar.Om jag tar dit bilen på släp - finns det då möjligheter att jag kan testa den på banan och samtidigt vara med och dela på kostnaden för banhyra. Fullt medveten att det kanske inte är så smart när alla papper inte är klara - men man skulle ju vilja testa

kengren

Link to comment
Share on other sites

Självklart! Kom och kör!

Det kommer en radical och en kart. Så det kommer att vara oförsäkrade bilar där.

Micke

Jag kommer så sätt upp mig på listan över deltagare. Bor under sommarhalvåret i stugan, har en lägenhet i sundsvall som är tom - någon som behöver den för övernattning?

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Kul Kengren!!! Då kan vi prata Duratec :)

Listan är uppdaterad

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

ErikW

Kengren

Nästan säkra:

NisseRush

Gunnar Ö BMW M3

Osäkra:

VeddeR1

Har jag missat nån?

Om alla ovan kommer så blir priset per bil 600:- (7200/12). Kommer bara dom säkra så blir det 800:- per bil (7200/9)

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Donkervoort Stefan är ute på sjön, skall tala med honom imorgon och försöka övertala honom att följa med, Trist att Stigge inte kan men det kanske ökar mina chanser att låna en kärra. Är Stigges kärra lånbar kommer jag med 100%, klart med regering och tog ledigt från jobbet - detta måste väl vara viktigare än att harva på jobbet? eller är det bara jag? :hypocrite:

/Fredrik

Lånsammaste R1:an på bana :o

Link to comment
Share on other sites

Hej

Donkervoort Stefan är ute på sjön, skall tala med honom imorgon och försöka övertala honom att följa med, Trist att Stigge inte kan men det kanske ökar mina chanser att låna en kärra. Är Stigges kärra lånbar kommer jag med 100%, klart med regering och tog ledigt från jobbet - detta måste väl vara viktigare än att harva på jobbet? eller är det bara jag? :hypocrite:

/Fredrik

Lånsammaste R1:an på bana :o

'Lånsammaste' ??? :lol: full fart spar tid, men det vet du väl Vedde ? GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Link to comment
Share on other sites

Ja ja ja

Gick väl lite snabbt när jag skrev, men jag blir ju snabbare för var gång man får träna på bana. Practice makes perfect heter det ju.

Kul skall det bli i alla fall.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Se till att jaga ett släp nu, Vedde!

När tänkte ni rulla upp mot härnösand? Jag planerar att dra på torsdag, kan ju vara kul att ev träffas under vägen och ta fikapaus.

Listan är uppdaterad

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

ErikW

Kengren

Gunnar Ö BMW M3

VeddeR1

Nästan säkra:

NisseRush

Har jag missat nån?

Om alla ovan kommer så blir priset per bil 600:- (7200/12). Kommer bara dom säkra så blir det 800:- per bil (7200/9)

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Link to comment
Share on other sites

Kul Nisse och Stefan! Jag skriver in er!

När tänkte ni rulla upp mot härnösand? Jag planerar att dra på torsdag, kan ju vara kul att ev träffas under vägen och ta fikapaus.

Listan är uppdaterad

Uppställningen hittills

Säkra:

Libell

Kimmen

KompressorAnders

Micke R1

MickeÅ

PeterRadical/Kart

JonasTiger

ErikW

Kengren

Gunnar Ö BMW M3

VeddeR1

Stefan S

NisseRush

Har jag missat nån?

Om alla ovan kommer så blir priset per bil 554:- (7200/13).

Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Jag rullar med upp på torsdagskvällen och ansluter biltåget vid avfart 190(Björklinge) på E4 norrut. Har telefonkontakt med R1Micke för att koordinera när ni kommer.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Bra :thumbsup:

Några punkter o bocka av !

Köpa grill mat.

Bädda sängar.

Låna en massa bord o stolar.

Städa huset o garaget.

Klippa gräsmattan.

Olja in "gatdäcken"

Byta panelen på gavelen.

:racesmile:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Bra :thumbsup:

Några punkter o bocka av !

Köpa grill mat. On order

Bädda sängar.Check

Låna en massa bord o stolar.Check

Städa huset o garaget.Det gör man när svinen har lämnat stian :hypocrite:

Klippa gräsmattan.Check

Ojla in "gatdäcken" Dom är redan så hala, ingen olja behövs

Byta panelen på gavelen.Check

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Skulle lasta bilen idag, tyckte att den svarade på gasen dåligt, kollade bränsletrycket och det var inte bra :( har nu beställt en ny regulator från england och den skulle skickas med attackfrakt så den borde dyka upp på Torsdag morgon **håller tummarna**.

Har en massa begagnade slicks om någon vill ha, 13" 20,22,23 cm breda. Säg då till här så tar jag med, har 12 st däck.

/KImmen

Link to comment
Share on other sites

Det blir så där när man inte sköter grejerna ;)

Fan va trist, hoppas du får till det. Vet att både Anders och Micke R1 har lite regulatorer liggandes.

Link to comment
Share on other sites

Skulle lasta bilen idag, tyckte att den svarade på gasen dåligt, kollade bränsletrycket och det var inte bra :( har nu beställt en ny regulator från england och den skulle skickas med attackfrakt så den borde dyka upp på Torsdag morgon **håller tummarna**.

Har en massa begagnade slicks om någon vill ha, 13" 20,22,23 cm breda. Säg då till här så tar jag med, har 12 st däck.

/KImmen

Har du kollat pumpen?

Link to comment
Share on other sites

Tjenare,

Grindarna öppnas kl 08.00 och vi drar förarmötet 08.30. Därefter kör vi!

Om det finns intresse så kör vi ett par "Följa Libell" varv.

Link to comment
Share on other sites

Gärna några följa Libell varv om han kan hålla måttlig fart så vi Newbies hänger med :prop:

/Fredrik

Du har väl R-däck nu vedde? Håll stumt, blunda och sväng in bara så hänger du med! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Lastad och klar, det blir kul det här .

Yees håller med ! .....men inte för alla :lol: (Kanske ryker 59,80 tiden) :racesmile:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag ligger efter känner jag, har inte lastat ännu - hoppas jag hinner hem och lasta klart innan wolfpacken passerar Björklinge. Man vill ju inte sinka gruppen.

Sitter på jobbet och längtar till att få dra norrut.

Vi ses snart!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Yees håller med ! .....men inte för alla :lol: (Kanske ryker 59,80 tiden) :racesmile:

hallå är det nån som har sett till han snabbåkarKRISTER han med HÅÅÅÅÅNNDA motorn.

Vågar han inte komma,eller vill han göra en Libellare, (sätta ett snabbt varv när ingen ser)?????

/kompressorAnders

Link to comment
Share on other sites

Givetvis började jag skruva på tändningen i går. Så jag måste lösa det innan jag lastar. Annars är allt packat (tror jag).

Det blir jag och Åman JR som åker upp. Min förhoppning är att ingjuta lite motorsportintresse i lilleman.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

kan ge mig f** på att ni (anders o libell ) va där i går på onsdags buset o la några varv ...

Du har väl R-däck nu vedde? Håll stumt, blunda och sväng in bara så hänger du med

Blunda är nog ingen bra ide ? bättre o bromsa när du ser denna kille (petrus ) aka "sankte per"

såg honom en gg där uppe,på slutet av rakan neröver ! de resluterade i 4 st flatspottade däck o en tesked blött :racesmile:

vedde ! vi åker snart orkar inte gå o trampa längre,ring när du närmar dig härnösand så får du färdbeskrivning till hotel-libell

post-3782-0-49169700-1342700542_thumb.jpg

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

hallå är det nån som har sett till han snabbåkarKRISTER han med HÅÅÅÅÅNNDA motorn.

Vågar han inte komma,eller vill han göra en Libellare, (sätta ett snabbt varv när ingen ser)?????

/kompressorAnders

har man sem på vintern så måste man tyvärr jobba på sommarn :(

funderar på att göra en LIBELLARE på åsen på onsdag om allt går bra :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Också nyss hemkommen, tack för ALLT ni som fixade med detta. Ett extra stort tack till Niklas Libell som lät oss bo hos honom kvällen innan och som hjälpte mig med sina kontakter att laga släpet så jag kom hem med bil och kärra. :notworthy:

Detta var riktigt kul! det gör vi ingen - kanske på en ny bana som .... Gelleråsen? Kul att prova nya banor och att se er Ess in action.

Stort grattis till R1Micke - gött att få sätta tiden till slut! :racesmile:

Tack till Stefan för att du står ut att göra sällskap med mig, och allt annat. :icon_oops:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...