Micael Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 (edited) Vi funderar på att hyra Mittsverigebanan i slutet av nästa vecka (prel Fredag). Är det några som är sugna på att hänga på? För att hålla ned kostnaden så delar vi banhyran på antalet bilar/mc rakt av. Tänkte inte ha nån begränsning på vad man får köra med, bilar,mc,båtar,karts,rullande bygge,etc. Bara dom håller sig inom ljudnivån. Vi kör med öppen "pit lane" och sunt förnuft. I och med att det är lite bråttom med att boka banan så vore det bra att ni som är sugna hör av er så fort som möjligt. Så häng på ett trevligt gäng på en trevlig dag. Få lite tips av Libell om körning stolar etc, Snacka kompressor med Anders, snacka Duratec/zetec med Micke Å, få proffsens tips på kolfiber av Micke R1. Prata fortåka eller grävning med Kimmen. Detssutom är det en stadsfest i Härnösand som vi ev tänkte besöka. Libell har dessutom erbjudigt sig att vara vår Ciceron om vi vill. PM:a Libell, Micke R1, Anders, Kimmen eller mig asap med frågor och bokningar. Edited July 13, 2012 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 (edited) Skulle sitta fint med lite nytt "gummi" EDIT: får peter ordning på kopplingen på sin bil så ! kommer han med en 6 vxl pcr 125 cc o en radical :thumbsup: Edited July 13, 2012 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Nu fick jag sms om det här, det är superbra :) Men det funkar inte med vår planering tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thlu Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 vill gärna delta, men tyvärr så inkräktar lönearbetet på mina fritidsinträssen. Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Synd att det är 75mil bort, annars hade det varit kul att testa en ny bana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Jag är också grymt sugen efter Kullen! Tyvärr är det lite fel världsdel för mig just nu :( Kör så det ryker ni som kommer! Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Kul niclas mdf att ni fixat till nåt :thumbsup: sitter hellre några timmar i bilen väg till en banträff,än o dega i soffan. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Hade jag haft semester hade jag varit på. Håller med Micke ett par extra mil i bilen är lite jämfört med en heldag på banan. :thumbsup: till er som fixar en bandag som denna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Hade varit på men hinner inte få klart bilen tills dess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 (edited) Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger Nästan säker: NisseRush Osäkra: VeddeR1 Intresserade: ErikW Zoddri Har jag missat nån? Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Edited July 14, 2012 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Intresserad men väääldigt osäker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Tog mig friheten o övesätta åmans text till finska ! Som jag sedemera skickade över till våra finska locost vänner. Hej SuomiMeillä on aikomus vuokrata Mittsverigebanan (Härnösand) ensi viikon loppu puolella, luultavasti perjantaina. Olisko innokaita tulemaan reissaamaan meidän kanssa. Että saatais vuokra suhteelisen halvaksi niin jaetaan puokkiin/auto tai moottoripyöra. Tulkaa millä kulkuneuvolla vain auto,pyöra, rullaluistemet ei välitetä millä ajetaan kuinhan vaan ääni pysyy suhteelisen normaalilla. Ajetaan "open pit line" Ois vähän kiire tilata ajopäivä niin ilmoittakaa niin äkkiä kuin pystytte. Härnösandissa on kaupunki päiva samana pyhäna niin sinne sitte illalla juhlimaan. Tulkaa mukaan vaihtamaan oppi tietoja mitä on kertynyt autojen/mootoripyörien rakenus ajalla. Sepä se siinä, tillatkaa lipput laivaan ja tänne ajamaan. Ilmoittakaa Michael Men vi är sent ute o resan över botten viken kan bli för tuff,o jag kan inte korrektur läsa texten (över satt av en jobbar kompis) ... Rena rappa kaljan i mina ögon :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 (edited) Du menar "Jopparkompis" :) Listan är uppdaterad Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger Nästan säkra: NisseRush Gunnar Ö BMW M3 Osäkra: VeddeR1 Intresserade ErikW Har jag missat nån? Om alla ovan kommer så blir priset per bil 654:- (7200/11) Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Edited July 14, 2012 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Du menar "Jopparkompis" :) Listan är uppdaterad Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger Nästan säkra: NisseRush Gunnar Ö BMW M3 Osäkra: VeddeR1 Intresserade ErikW Har jag missat nån? Om alla ovan kommer så blir priset per bil 654:- (7200/11) Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Var har vi Lennart????? han åkte ju inte så många varv förra gången!! mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Helt säker på att jag uteblir. Tvättmaskinen pajade i dag så pengarna får gå till en ny sådan.:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 (edited) Trist Stigge! Men skicka henne till doktorn så får hon kanske piller och kryar på sig, så att hon kan tvätta igen. :) Anders: jag har inte numret till Lennart, nån annan som kan ringa honom? Listan är uppdaterad Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger ErikW Nästan säkra: NisseRush Gunnar Ö BMW M3 Osäkra: VeddeR1 Har jag missat nån? Om alla ovan kommer så blir priset per bil 654:- (7200/11) Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Edited July 14, 2012 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Några frågor Jag är helt klar med mitt bilbygge, SFRO1 är avklarat, nu skall jag göra SFRO2. Har inga försäkringar.Om jag tar dit bilen på släp - finns det då möjligheter att jag kan testa den på banan och samtidigt vara med och dela på kostnaden för banhyra. Fullt medveten att det kanske inte är så smart när alla papper inte är klara - men man skulle ju vilja testa kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Självklart! Kom och kör! Det kommer en radical och en kart. Så det kommer att vara oförsäkrade bilar där. Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Självklart! Kom och kör! Det kommer en radical och en kart. Så det kommer att vara oförsäkrade bilar där. Micke Jag kommer så sätt upp mig på listan över deltagare. Bor under sommarhalvåret i stugan, har en lägenhet i sundsvall som är tom - någon som behöver den för övernattning? kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Kul Kengren!!! Då kan vi prata Duratec :) Listan är uppdaterad Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger ErikW Kengren Nästan säkra: NisseRush Gunnar Ö BMW M3 Osäkra: VeddeR1 Har jag missat nån? Om alla ovan kommer så blir priset per bil 600:- (7200/12). Kommer bara dom säkra så blir det 800:- per bil (7200/9) Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Hej Donkervoort Stefan är ute på sjön, skall tala med honom imorgon och försöka övertala honom att följa med, Trist att Stigge inte kan men det kanske ökar mina chanser att låna en kärra. Är Stigges kärra lånbar kommer jag med 100%, klart med regering och tog ledigt från jobbet - detta måste väl vara viktigare än att harva på jobbet? eller är det bara jag? :hypocrite: /Fredrik Lånsammaste R1:an på bana :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Hej Donkervoort Stefan är ute på sjön, skall tala med honom imorgon och försöka övertala honom att följa med, Trist att Stigge inte kan men det kanske ökar mina chanser att låna en kärra. Är Stigges kärra lånbar kommer jag med 100%, klart med regering och tog ledigt från jobbet - detta måste väl vara viktigare än att harva på jobbet? eller är det bara jag? :hypocrite: /Fredrik Lånsammaste R1:an på bana :o 'Lånsammaste' ??? :lol: full fart spar tid, men det vet du väl Vedde ? GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Kul Vedde!! Då är det bara Nisse som är lite osäker än. Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Ja ja ja Gick väl lite snabbt när jag skrev, men jag blir ju snabbare för var gång man får träna på bana. Practice makes perfect heter det ju. Kul skall det bli i alla fall. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Se till att jaga ett släp nu, Vedde! När tänkte ni rulla upp mot härnösand? Jag planerar att dra på torsdag, kan ju vara kul att ev träffas under vägen och ta fikapaus. Listan är uppdaterad Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger ErikW Kengren Gunnar Ö BMW M3 VeddeR1 Nästan säkra: NisseRush Har jag missat nån? Om alla ovan kommer så blir priset per bil 600:- (7200/12). Kommer bara dom säkra så blir det 800:- per bil (7200/9) Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Trailer säkrad från annat håll, jag är på! Nu håller vi tummarna för sol och minst 20 grader varmt. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Sätt upp mig på listan jag kommer. När på Fredagen drar det igång? (Vedde spännbanden finns hos mig nu) Stefan.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 (edited) Kul Nisse och Stefan! Jag skriver in er! När tänkte ni rulla upp mot härnösand? Jag planerar att dra på torsdag, kan ju vara kul att ev träffas under vägen och ta fikapaus. Listan är uppdaterad Uppställningen hittills Säkra: Libell Kimmen KompressorAnders Micke R1 MickeÅ PeterRadical/Kart JonasTiger ErikW Kengren Gunnar Ö BMW M3 VeddeR1 Stefan S NisseRush Har jag missat nån? Om alla ovan kommer så blir priset per bil 554:- (7200/13). Flera av oss kommer att ha familjerna med oss, så det kommer nog att bli lite liv och rörelse runt om banan också. Edited July 16, 2012 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Jag rullar med upp på torsdagskvällen och ansluter biltåget vid avfart 190(Björklinge) på E4 norrut. Har telefonkontakt med R1Micke för att koordinera när ni kommer. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Banan bokad: Check :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 (edited) Bra :thumbsup: Några punkter o bocka av ! Köpa grill mat. Bädda sängar. Låna en massa bord o stolar. Städa huset o garaget. Klippa gräsmattan. Olja in "gatdäcken" Byta panelen på gavelen. :racesmile: Edited July 17, 2012 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Bra :thumbsup: Några punkter o bocka av ! Köpa grill mat. On order Bädda sängar.Check Låna en massa bord o stolar.Check Städa huset o garaget.Det gör man när svinen har lämnat stian :hypocrite: Klippa gräsmattan.Check Ojla in "gatdäcken" Dom är redan så hala, ingen olja behövs Byta panelen på gavelen.Check :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Ni ser ut att få bra väder så kör så det ryker! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Skulle lasta bilen idag, tyckte att den svarade på gasen dåligt, kollade bränsletrycket och det var inte bra :( har nu beställt en ny regulator från england och den skulle skickas med attackfrakt så den borde dyka upp på Torsdag morgon **håller tummarna**. Har en massa begagnade slicks om någon vill ha, 13" 20,22,23 cm breda. Säg då till här så tar jag med, har 12 st däck. /KImmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 18, 2012 Author Share Posted July 18, 2012 Det blir så där när man inte sköter grejerna ;) Fan va trist, hoppas du får till det. Vet att både Anders och Micke R1 har lite regulatorer liggandes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Skulle lasta bilen idag, tyckte att den svarade på gasen dåligt, kollade bränsletrycket och det var inte bra :( har nu beställt en ny regulator från england och den skulle skickas med attackfrakt så den borde dyka upp på Torsdag morgon **håller tummarna**. Har en massa begagnade slicks om någon vill ha, 13" 20,22,23 cm breda. Säg då till här så tar jag med, har 12 st däck. /KImmen Har du kollat pumpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Har kollat pumpen och den gav 4 bar. Men nu är det fixat, fick göra en adepter så att original regulatorn passade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 18, 2012 Author Share Posted July 18, 2012 Tjenare, Grindarna öppnas kl 08.00 och vi drar förarmötet 08.30. Därefter kör vi! Om det finns intresse så kör vi ett par "Följa Libell" varv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Gärna några följa Libell varv om han kan hålla måttlig fart så vi Newbies hänger med :prop: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Gärna några följa Libell varv om han kan hålla måttlig fart så vi Newbies hänger med :prop: /Fredrik Du har väl R-däck nu vedde? Håll stumt, blunda och sväng in bara så hänger du med! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Lastad och klar, det blir kul det här :racesmile: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 (edited) Lastad och klar, det blir kul det här . Yees håller med ! .....men inte för alla :lol: (Kanske ryker 59,80 tiden) :racesmile: Edited July 19, 2012 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Hej Jag ligger efter känner jag, har inte lastat ännu - hoppas jag hinner hem och lasta klart innan wolfpacken passerar Björklinge. Man vill ju inte sinka gruppen. Sitter på jobbet och längtar till att få dra norrut. Vi ses snart! /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Hägglund Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Yees håller med ! .....men inte för alla :lol: (Kanske ryker 59,80 tiden) :racesmile: hallå är det nån som har sett till han snabbåkarKRISTER han med HÅÅÅÅÅNNDA motorn. Vågar han inte komma,eller vill han göra en Libellare, (sätta ett snabbt varv när ingen ser)????? /kompressorAnders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Givetvis började jag skruva på tändningen i går. Så jag måste lösa det innan jag lastar. Annars är allt packat (tror jag). Det blir jag och Åman JR som åker upp. Min förhoppning är att ingjuta lite motorsportintresse i lilleman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 (edited) kan ge mig f** på att ni (anders o libell ) va där i går på onsdags buset o la några varv ... Du har väl R-däck nu vedde? Håll stumt, blunda och sväng in bara så hänger du med Blunda är nog ingen bra ide ? bättre o bromsa när du ser denna kille (petrus ) aka "sankte per" såg honom en gg där uppe,på slutet av rakan neröver ! de resluterade i 4 st flatspottade däck o en tesked blött :racesmile: vedde ! vi åker snart orkar inte gå o trampa längre,ring när du närmar dig härnösand så får du färdbeskrivning till hotel-libell Edited July 19, 2012 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adellen Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 hallå är det nån som har sett till han snabbåkarKRISTER han med HÅÅÅÅÅNNDA motorn. Vågar han inte komma,eller vill han göra en Libellare, (sätta ett snabbt varv när ingen ser)????? /kompressorAnders har man sem på vintern så måste man tyvärr jobba på sommarn :( funderar på att göra en LIBELLARE på åsen på onsdag om allt går bra :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Nyss hemkommen efter en trevlig dag på mittnordenbanan - tack alla ni som gjorde denna dagen möjlig. kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Hej Också nyss hemkommen, tack för ALLT ni som fixade med detta. Ett extra stort tack till Niklas Libell som lät oss bo hos honom kvällen innan och som hjälpte mig med sina kontakter att laga släpet så jag kom hem med bil och kärra. :notworthy: Detta var riktigt kul! det gör vi ingen - kanske på en ny bana som .... Gelleråsen? Kul att prova nya banor och att se er Ess in action. Stort grattis till R1Micke - gött att få sätta tiden till slut! :racesmile: Tack till Stefan för att du står ut att göra sällskap med mig, och allt annat. :icon_oops: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Här kommer några snabba bilder från Louises kamera. Tackar för en trevlig bandag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts