Antas Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 (edited) Nu har jag bytt bromsbelägg på framhjulen. Hade Biltemas belägg men tyckte att de gav låg retardation. Har nu bytt till Ferodo (hmm... kommer inte ihåg typnr.). Erfarenheter: -mycket bättre bromseffekt. -Ferodo har större friktionsyta jämfört med Biltemas. Antas Bromsar sällan men ofta. Edited August 3, 2012 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Prova Biltemas belägg på bana så får du vara med om en rolig upplevelse! För finåka på stan tycker jag att dom är helt ok, om man har starka ben vill säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted June 29, 2012 Author Share Posted June 29, 2012 Aha...är det därför mina benmuskler har ökat i volym! Billigare än att betala gym..........bortsett från bränslekostnaden förståss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Hoppas du vänsterbromsar ibland... Annars lär du gå i cirklar :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Jag kör biltema och de funkade på de 2 bandagar jag var på förra året, retardationen var gott över 0,8 enligt SFRO och jag tycker att jag kan stanna på en femöring. Men med andra kanske man kan stanna på en ettöring :prop: Får se vad som händer i år med en lättare men starkare bil. Finns det Biltema nära Kinnekulle? om de skulle brinna upp! /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Det är ju så att dom köper in olika grejor hela tiden, om du är nöjd med dom du har nu så ska du inte vara så säker på att du får likadana nästa gång. Kvaliten varierar något otroligt mellen deras delar. I bland kan man ha tur och hitta märkesdelar i deras askar, medans andra gånger är det bara skräp. Vilda chansningar. Har sett batterier som hållit i 6-7 år, styrleder som varit glapppa från början. Men eftersom jag står ansvarig för vad jag monterar på bilarna, så monterar jag aldrig delar därifrån. Däremot använder jag många verktyg därifrån, gör inte lika mycket om man skulle misshandla något, men inte ½" dragskaftet.... Där är det Snapon som gäller, efter att nästan knockat en kompis vid en vinkeldragning av en topp. Christer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Har kört Ferodo DS3000 på mina senaste bilar. Sjukt nöjd med dom...... och samtliga har rullat i daglig trafik. Retardationen har med kalla belägg aldrig varit sämre än med originalbeläggen. Biter i ruskigt bra med värme och sliter knapp nånting.... Testade även 2500-serien på Bertonekupén, men dom var obetydligt bättre än originalen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 vart köper man dessa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Fyller på Krollegs frågeställning med: Och vad kostar dem? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Krolleg: Köpt mina på Bil-Allt vid Örslösarondellen...... du är ju lokalt förankrad, så du vet nog var det ligger ;) Och FMK-rabatt har dom också!! Kommer inte ihåg vad dom kostar, men jag har för mej runt 1000-lappen till Lådbilen...... till Alfa 166an skulle dom gå loss på 3000, så den fick klara sej utan ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Ferodo DS3000 har jag köpt på Demon Tweeks, Burton Power och Flatoutperformance. Håller med Båging om att det är utmärkta belägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Camskills har dem också. och kolla på Ebay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elken Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Hej! När vi ändå är inne på DS3000, finns dom till Sierra bak? Jag har nya ligger i låda till frambromsar och vill gärna matcha bak. Mvh Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 ja http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=ferodo+ds+3000+sierra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Funderar på ds3000 till mina frambromsar. Hittar dock inga belägg till Volvo 240 fram, bara bak. Några andra tips på bra belägg till 240? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 (edited) Mintex har nåt rallybellägg och kolla med PEAN http://www.peansweden.se/ KG har Mintex 1144 och Tarox till 240 http://kgtrimning.com/ finns i katalog sid 154 Edited January 18, 2013 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 (edited) . Edited January 18, 2013 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Här finns EBC Tarox black diamond fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts