pacman Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 (edited) KINNEKULLE 7-8 JULI 2012 Välkommen till Locost Festival 2012! Locost Sweden MK har i år bokat Kinnekulle två dagar, 7 & 8 Juli, för en kombinerad banträff och festival med locost seven-bilen i focus. Festivalen erbjuder framförallt möjlighet att köra din bil på bana under två dagar men också gemenskap med trevliga likasinnade. På lördagskvällen har vi gemensam middag. Utöver detta har vi en hel del kul på gång som vi kommer att presentera på denna sida vartefter det blir spikat. För övernattning går det bra att campa på banområdet mot avgift på 50:- (som betalas på plats). Annars finns det hotell och vandrarhem i i närområdet. Deltagare får själva ordna boende. Deltagaravgift; 500 SEK t.o.m 31/5. Efter 1/6 höjs avgiften till 750 SEK. Observera att anmälan är giltigt endast efter erlagd deltagaravgift! Märk inbetalningen "festival" samt ditt namn eller medlemsnummer. Deltagaravgiften betalas in på plusgirokonto 367442-1 Anmälda bilar skall vara av seven-typ eller liknande. I mån av plats kan även andra bilar godkännas. Arrangörerna förbehåller sig rätten att avgöra om anmäld bil är lämplig och får köra. Alla medverkande kommer att få tjänstgöra som flaggvakter efter fördelningsschema. Krav för att få delta i bankörningen; - Medlem i Locost Sweden MK - Bilen skall vara godkänd på SFRO2 eller ha vagnbok. - Giltig SMA-försäkring för samtliga som skall åka i bilen på banan. - Hjälm samt lämpliga kläder. - All alkoholförtäring i samband med bankörning är förbjudet. Överträdelse innebär startförbud. - Ljudnivå max 92 db (kontroller kommer att göras). Anmälan sker i denna tråd och skall innehålla följande uppgifter; - Namn; - Bil; - Antal personer; - Deltar dagar (lördag/söndag/båda); - Boende (banan/vandrarhem/annat); - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). Välkomna! Följande har betalt: 1. Joacim Järkeborn 2. Jesper Stadig 3. Jari Kinnunen 4. Mattias Kristiansson 5. Fredrik Pousard 6. Stig Hellberg 7. Anders Magnusson 8. Stefan Strand 9. Arne Nyman 10. Thomas Lundgren 11. Tobias Berntsson 12. Mikael Berg 13. Peter Grandies 14. Kristoffer Gustafsson 15. Stefan Larsson 16. Alex Bergsland 17. Anders Ahlzèn 18. Jonas Hägglund 19. Andreas Rauherz 20. Peter Thornadtsson 21. Anders Öhman 22. Michael Wänström 23. Erik Hang (avbokat) 24. Björn Nilsson 25. Johnny Johansson 26. Lennart Johansson 27. Mikael Back 28. Peter Boström 29. Fredrik Engzell 30. Peter Carlsson 31. Anders Karlqvist 32. Henrik Bergsten 33. Björn Emanuelsson 34. Peter Helbro 35. Christer Adell 36. Pelle Öberg 37. Lennart Berg 38. Tommy Ångström 39. Claes Ångström 40. Bengt Löwenhamn Edited June 26, 2012 by heralue Betalning tillagd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 1, 2012 Author Share Posted May 1, 2012 Anmälan! (Namn) Peter Carlsson (Bil) Shark seven (Antal pers) 1 (Deltar dagar) Båda (Boende) Banan (Förslag) - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 (edited) Klart man skall med! :) - Namn: Jari Kinnunen - Bil: "Caterham" 2.3 Turbo - Antal personer: 1 (just nu, kan bli fler senare) - Deltar dagar (fredag/lördag/båda): Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat): Troligtvis på banan - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). Vart ska betalningen, det vanliga kontot eller? Betalar man både körning och ev. boende på banan direkt eller bara körningen? Edited May 1, 2012 by Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Hur blir det med klassindelning blir det en klass med endast markerad omkörning som vi haft tidigare? Undrar Michael Wänström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Min bil är sannerligen inte färdig att köra tills dess men jag kommer naturligtvis och tittar på och viftar med flaggan som vanligt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 - Namn; Per Adelsson - Bil; Tiger SuperCat - Antal personer; 1 - Deltar dagar (fredag/lördag/båda); Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat); Banan - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt); Massvis, tråd kommer :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 (edited) Namn: Stefan Båging Bil: Lådbilen V2 Antal pers: 1 med reservation Deltar: Bägge dagarna Boende: På banan. Förslag på aktivitet: Kommer i därför avsedd tråd när den kommer upp :) Edited May 1, 2012 by Baging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mson Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 (edited) 7-8e juli är lör-sönd enligt min kalender kommer i vilket fall men kan vara bra att veta. Namn: Anders Magnusson Bil: Estfield super8 Antal: 1 pers troligen Deltar: Båda dagarna Boend: Banan Edited May 2, 2012 by mson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Hej Jag kommer med mitt nygamla bygge och hoppas på bättre varvtider i år! - Namn: Fredrik "Vedde" Engzell - Bil: Vedde 007 - Antal personer:1 - Deltar dagar (fredag/lördag/Söndag/båda): Kommer fredag och kör lördag & Söndag - Boende (banan/vandrarhem/annat): Banan Jag har väntat hela året på detta! Vart betalar jag? Konto och betalar jag boendet på kontot eller på plats? / Vedde R1 007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Vedde, nu är snart väntan över! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Japp 1:11 är min egen tid att slå på snabbaste egna varvet runt Kinnekulle med en Pinto. Nu blir det R1 och förhoppningsvis R däck. :thumbsup: :racesmile: /Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Självklart kommer jag! :) Namn: Joacim Järkeborn Bil: Westfield NeoZeven Antal personer: 1 Deltar dagar (fredag/lördag/båda): Kommer fredag och kör lördag+söndag Boende (banan/vandrarhem/annat): Banan Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt): Skall fundera... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Alzheimers light... Klart det är lördag - söndag. (Ändrat i texten!) Vart ska betalningen, det vanliga kontot eller? Betalar man både körning och ev. boende på banan direkt eller bara körningen? Betala till vanliga kontot dvs. plusgirokonto 367442-1 Endast körning. Boendet betalas cash på plats. Hur blir det med klassindelning blir det en klass med endast markerad omkörning som vi haft tidigare? Undrar Michael Wänström Det blir klassindelning i år också. Förslag är att som förra året initialt dela in i tre grupper; snabb, medel och långsam. Efter hand när vi blir varma i kläderna så blir det nog bara två grupper kvar, snabb och medel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 (edited) "Det blir klassindelning i år också. Förslag är att som förra året initialt dela in i tre grupper; snabb, medel och långsam. Efter hand när vi blir varma i kläderna så blir det nog bara två grupper kvar, snabb och medel." Med andra ord så kan jag bara köra lite i början. Finns det ingen möjlighet att ha kvar långsam hela tiden? jag är ingen räserförare och kommer aldrig att bli det. Jag tycker det är jätteotrevligt när det visslar förbi bilar på båda sidorna. När vi har haft en långsam grupp så har det inte varit direkt tomt i den gruppen det vill säga den med organiserad omkörning. Undrar Michael Wänström Edited May 3, 2012 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Naturligtvis kommer vi att så långt det är möjligt se till att alla får så mycket körtid som möjligt efter var och ens förmåga. Du är inte ensam om att vilja ha roligt på banan utan att behöva oroa dig för andra bilar. Ingenting är hugget i sten vad gäller klasser. Om det finns behov av en långsam grupp under båda dagarna så kommer det att ges utrymme för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seven V8 Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Hej Anmäler mig - Namn;Andreas Rauherz - Bil;Seven V8 - Antal personer;1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda); Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat);Banan - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 - Namn: Kristoffer Gustafsspm - Bil: Tiger Supercat XLT - Antal personer: 1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda): Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat): Bana troligen - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). Ska tänka på nått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Naturligtvis kommer vi att så långt det är möjligt se till att alla får så mycket körtid som möjligt efter var och ens förmåga. Du är inte ensam om att vilja ha roligt på banan utan att behöva oroa dig för andra bilar. Ingenting är hugget i sten vad gäller klasser. Om det finns behov av en långsam grupp under båda dagarna så kommer det att ges utrymme för det. Toppen Vi ses Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 (edited) - Namn: Jörgen Bock- - Bil; Caper S7 - Antal personer; 1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda); Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat); Troligen banan - Förslag på aktivitet eller annan informa tion (frivilligt). Edited May 6, 2012 by Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stadig1 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 (edited) - Namn Jesper Stadig - Bil Stadig Seven - Antal personer 2 - Deltar dagar (båda) - Boende (Campa på området) Är det någon som kommer att stanna från fredag kväll? Eller är grindarna låsta? //Jesper Edited May 6, 2012 by Stadig1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villeit Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Vad kostar det för "vanligt" folk utan bilar? Försöker lura med mig familjen på detta så man får lite motivation och kanske lär sig några tricks för hur man skall lägga upp ett locost projekt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Är det tillåtet att ta med passagerare ut på banan om passageraren har SMA-licens? Jag funderar på att åka dit som hangaround, inget banåka troligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Alla som skall åka på banan måste ha giltig SMA. Förare och passagerare, inga undantag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Klart man ska me! :) Vart löser man SMA och vad kostar en sådan? För en som är nybörjare? :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Klart man ska me! :) Vart löser man SMA och vad kostar en sådan? För en som är nybörjare? :icon_oops: http://www.svenskamotorsportalliansen.se/ 350 kr/år Direktlänkar Utbildning: http://www.svenskamotorsportalliansen.se/offdoc/licensutbildningsmaterial.pdf Testet: http://www.svenskamotorsportalliansen.se/forarlicenstest/forarlicenstest.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Alla som skall åka på banan måste ha giltig SMA. Förare och passagerare, inga undantag! Ok, bra! Ville bara kolla eftersom en del träffar inte tillåter passagerare alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 (edited) Vad kostar det för "vanligt" folk utan bilar? Försöker lura med mig familjen på detta så man får lite motivation och kanske lär sig några tricks för hur man skall lägga upp ett locost projekt :) Vi har inget "inträde" på området. Det är bara att packa ihop familjen och komma på besök. :) Edited May 7, 2012 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seven Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Anmälan. - Namn:Arne Nyman - Bil: RUSH R1 - Antal personer:1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda):Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat):annat - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 (edited) Anmäler mig - Namn;Stefan Strand - Bil;Locost - Antal personer;1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda); Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat);Banan - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). Edited May 9, 2012 by stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Namn: Mattias Kristiansson Bil: Blackbird Seven XX Antal personer: 1 (med reservation) Deltar dagar (fredag/lördag/båda): Kommer fredag och kör lördag+söndag Boende (banan/vandrarhem/annat): Banan, om det blir dåligt väder: vandrarhem... Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt): Slalombana, konbanekörning? Det här skall bli sköj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Namn: Fredrik Pousard Bil: MNR R1 Antal personer: 1 (med reservation) Deltar dagar (fredag/lördag/båda): lördag+söndag Boende (banan/vandrarhem/annat): Banan Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt): Funderar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villeit Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Vi har inget "inträde" på området. Det är bara att packa ihop familjen och komma på besök. :) Vad bra, då blir det ett stop där under semesterturen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Anmälan. - Namn:Tobias Berndtson (Lupus) - Bil: SuperSonett - Antal personer:1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda):Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat):väder beroende fint väder kan det bli tält, annars hemma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Anmälan! Namn: Bengt Löwenhamn Bil: Suntec 7 Antal: 1 pers (kan ev. revideras) Deltar: Båda dagarna (kommer troligen ner fredag kväll) Boend: Banan /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 - Namn: Stig Hellberg - Bil: Pegasus 7Plus - Antal personer: 1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda): Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat): Bana troligen - Förslag på aktivitet eller annan information (frivilligt). funderar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 18 anmälda hittills :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 - Namn: Berne Fransson - Bil: Esther - Antal personer: 1 - Deltar dagar (lördag/söndag/båda): Båda - Boende (banan/vandrarhem/annat): Banan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Hur många platser finns det? Kommer med största sannolikhet vilja närvaro men är deluxe-pank nu och kan därför inte anmäla mig förän den 25:e. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Anmäla dig kan du och betala efter lönen 500:- eller efter sista maj 750:-, står i inledningen . Anmälan inte giltig förrens betalning inkommit. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 (edited) Förslag till Road book! Om det passar på slingan så tror jag gamla macken i Vettlösa kan vara värd ett besök? Ligger strax utanför Götene söder ut (Vättlösa om man vill Googla). /Bengt Edited May 9, 2012 by BeLo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Förslag till Road book! Om det passar på slingan så tror jag gamla macken i Vettlösa kan vara värd ett besök? Ligger strax utanför Götene söder ut (Vättlösa om man vill Googla). /Bengt Mycket bra förslag!!! Antecknat!! Tack! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thlu Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Anmälan till festival Thomas Lundgren bil: mk-indy deltar: båda dagarna antal personer: 1 + 1 licencierad flaggvakt. boende : banan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Förslag till Road book! Om det passar på slingan så tror jag gamla macken i Vettlösa kan vara värd ett besök? Ligger strax utanför Götene söder ut (Vättlösa om man vill Googla). /Bengt Hehe.. Ser ett gammalt King instrument uppe på hyllan.. Undrar om inte mina båda King Kondensatortestare och tändstiftsprovare skulle passa fint bredvid för att komplettera macken lite.. Eller Bosch (prins nånting) matlådan som är en raritet... eller så öppnar jag porten i min källare på verkstan å gör ett eget museum.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hoppas att termostaten håller i år Thomas annars får jag hålla mig framför dig. :o /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 (edited) Anmälan! Namn: Anders Öhman Bil: LTr Antal: 2 pers (Anders Öhman och Peter Lilja) Deltar: Båda dagarna (kommer troligen ner fredag kväll) Boend: Banan /Anders Edited May 21, 2012 by r Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Vi kanske skulle nämna detta evenemang på hemsidan i år också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelleöberg Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Anmälan Namn per Öberg Bil Jon seven Antal 1( ev2) Bägge dagarna Boende. Banan. kommer ner fredag kväll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Namn Björn Emanuelsson Bil Emekseven Antal 1 eller 2 Två dagar Boende. Vid banan i rangligt tält. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Sweden Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Anmälan: Mikael Berg Tiger Aviator Bägge dagarna Bor stugby Anmälan: Peter Grandic Tiger R6 Bägge dagarna Bor stugby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Anmälan Anders Ahlzen MK kompressor båda dagarna familjen (4pers,) stugby (falkangen.se) Jonas Hägglund Tiger båda dagarna familjen stugby (falkängen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts