Jump to content

fege

Ledningen
  • Posts

    1,352
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    86

fege last won the day on February 27

fege had the most liked content!

Reputation

436 Excellent

About fege

  • Birthday 01/20/1975

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Pousard
  • Ort
    Lindome
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

12,155 profile views
  1. Det rullar på så sakteliga och efter lite väntan på material, något omtag och det sedvanliga offret till skrotlådan så är nu växellänkaget på gång. Lite finlir till så är väl växelspaken klar i alla fall.
  2. Du kommer förmodligen höra ända till Alingsås att jag skulle använt kablar istället när jag väl börjar försöka få ihop mitt länkage... 🤣🤣 Det blir säkert finemang när du får donat klart! 👍
  3. Undrar om inte de små sakerna tar längst tid och j€&@%las mest... 😁
  4. Känns igen...😁
  5. Ja det är en fantastisk hobby! 🥰 Japp, hanteringen av alu har jag koll på åtminstone i teorin. Hoppas kunna praktisera det någon gång framöver. Anlöpning, kan det heta så?🤔
  6. Har sett någon som kört 2 mm men då var utskriften med 100% infill (helt solid). Min är till 1 mm plåt och utskriven med 8 lager solida väggar och 40% infill. Funkar kanon att klämma i skruvstycket. Men det är väl inget för storproduktion då den tar lite stryk av plåtkanter och så. Men borde funka till åtminstone 30+ inpressningar.
  7. Prototyp för bakre huvlåsfästen testad och klar. Bockningsordningen och falsningen av hålen får man tänka till på ( lärde jag mig...) om det inte skall skeva iväg alltför mycket. Men nu har jag koll och kan ge mig på ett skarpt försök. Blev fästringar till tankgivarlocken också. Tröttsamt fast terapeutiskt att handgänga 28 hål... 🙂
  8. Efter lite stiltje i garaget är det dags att börja ta tag i kupén och börja passa in växellänkage, ratt, pedalställ m.m. Fick slöjdat ihop en enkel stol så nu finns det något att utgå ifrån. Lite justering av några mått så skall det nog vara ok.
  9. Nu börjar det bli dags att fixera B-stolparna på karossen och grovt justera in passningen mellan bakhuv och tak. Fästpunkter inspirerade av originalutförande är under tillverkning. Sedan är det väl dags att ta tag i kupéutrymmet och körställning. Parallellt med detta tänkte jag även börja titta på bakre spindlar och hjulupphängningar. Origami... 🙂
  10. Fastnade lite i plastträsket så nu är kapen framme igen. 🙂 Nedre delen av bakhuven hade ett urtag för den växellåda som Mangan använder (som är onödigt för mig) och så var den lite allmänt sladdrig och skev. Detta är nu åtgärdat tillsammans med urtaget för nummerskylten som inte lirade med min mentala bild. Så det rök och nu blir det en helt slät bakstam á la raceutförande
  11. God fortsättning Johan! Jag handlar av Montano som Jocke länkade till ovan. Främst ur deras sortiment av småbitar för div fästen och stag som jag kompletterat med men även 6m pipor när jag satte ihop mitt byggbord. Trevliga att ha att göra med och de ligger 20 min från mitt jobb så det är väldigt smidigt.
  12. Grymt! Har redan fixat utfasning och plastat från utsidan nu så det blir nog bra. Resterande ingrepp gör jag från utsidan framöver. 👍
  13. Tack för tipset Christer! 👍 Jag fasade ut på baksidan men kanske inte riktigt till 40xt. Har klurat på detta lite och eftersom det ändå skall spacklas på utsidan innan ytan är ok så kanske jag skall fasa ur skarven utifrån också och lägga lite väv även från den sidan. 🤔 Troligen bäst om inte annat så för sinnesfriden...😊
  14. Japp, med någon omgång spackel till blir det nog bra det här.
×
×
  • Create New...