-
Posts
1,217 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
120
Kjelland28 last won the day on December 31 2024
Kjelland28 had the most liked content!
Reputation
772 ExcellentAbout Kjelland28
- Birthday 06/03/1965
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
Mariestad
-
Interests
Det mesta inom teknik samt lite blandat annat
Profile Fields
-
Namn
Kjell Andersson
-
Ort
Mariestad
-
Locost-status
Bygger locost
Recent Profile Visitors
8,068 profile views
-
dom har bara +-50mm i slag dock så jag fick korta huset lite extra och då blev det 3,3 rattvarv mellan stoppen ca
-
Caterham clone med B230FK, nu med en ny motor
Kjelland28 replied to Jari's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Ok noll eller litet spel på en borde ju ställa till det förmodligen dålig kompression på två cyl då. blir intressant att höra hur den går med täta ventiler. -
Om det är första gen mini så passar Volvos rattaxelknutar till senare 240 och kanske senare modeller. Har en sån kuggstång ihop med 240 resten och lite fyrkantsrör som teleskopdel
-
Caterham clone med B230FK, nu med en ny motor
Kjelland28 replied to Jari's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Ska du bromsa bilen med nya motorn ? Har kollat på overboostracing i arvika han bygger ju motorer på 600 hk med en spec inte helt olik din. fast en seven med 5-600 hk är nog rätt svårkörd om man inte har hjulspinnskontroll på laddet. fast så mycket effekt kräver väl en bättre växellåda, men 300 borde ju inte vara nåt problem med laddtrycks reduktion på de lägre växlarna. God fortsättning också ! -
Detta är extra viktigt vid t.ex stötdämparfästen där du också bör ha en triangel i horisontal planet och som du gör nu knyter ihop fästena
- 2,157 replies
-
- 1
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
- 2,157 replies
-
- 1
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Egentligen så borde det räcka med en diagonal som gör 97 % av styvheten. Så länge du får en plan triangel så uppnår du en mycket styvare konstruktion
- 2,157 replies
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Nu bygger jag ju i vanliga fall inte lättviktskonstruktioner 🙂 men om detta är färdig konstruktion för växellådsfästet så skulle jag förstärka med en skuren plåt på hitsidan eller båda sidor röret, gärna boxad under för att göra röret styvt igen. Du har tagit bort väldigt mycket material ur röret har för mig att tumregeln är max 1/3 av höjden på röret helst centrerat eller mindre ocentrerat. Boxar du så borde 2mm räcka i gods, jag skulle ta 3mm 🙂
-
Priserna hos intatrim är för ett par stolar men visst dom är inte billiga för det jag hittade ett par begagnade från en tiger seven som hade blivit banbil, gav 2500 för två stolar som var spruckna, fick ta isär dom och plasta ihop dom igen. men nu funkar dom. Sen finns ju lusomotors i portugal till rätt bra priser klassiska sevenstolar för runt 3100 styck plus frakt. https://lusomotors.com/wp-content/uploads/2024/12/RCC_CATALOGUE_2024_WEB.pdf
-
Finns ju rätt små vanliga bilar också ! typ toyota aigo med flera dessa borde också vara rätt små. annars så finns ju intatrim.co.uk mfl
-
Caterham gör sina så här ! Noterat att det går stag från nästan alla A-armsfästen till en enda knutpunkt, de har t o m tagit bort en del rör längst fram
- 2,157 replies
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Du kan göra krysset löstagbart så att du kan skruva bort det så blir det lättare att få motorn i och ur.
- 2,157 replies
-
- 1
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Sjuan blir bättre än nånsin
- 2,157 replies
-
- 1
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Nope är på svenska här hos mig
-
Ok det var därför du kollade på en diff allt så ! 🙂