-
Posts
693 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
23
DomiSeven last won the day on November 4 2024
DomiSeven had the most liked content!
Reputation
156 ExcellentAbout DomiSeven
- Birthday 10/03/1980
Contact Methods
-
Website URL
http://www.bergsland.se
-
Skype
alex.bergsland
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
Vid datorn
-
Interests
Bil
Mc
Foto
Datorer
Musik
Profile Fields
-
Namn
Alex Bergsland
-
Ort
Strängnäs
-
Locost-status
Har byggt locost
Recent Profile Visitors
12,292 profile views
-
Inget ledigt utrymme för bilder? Vad göra?
DomiSeven replied to Danielsson's topic in Forumet & hemsidan
Det finns inget smidigt forumverktyg för att sänka kvaliteten på bilderna. Då får man ladda ner dem, krympa och ersätta dem manuellt. -
DomiSeven started following Klubben har Swish , Inget ledigt utrymme för bilder? Vad göra? and SAABEL 92 E 2.0 uppgradering startad
-
Inget ledigt utrymme för bilder? Vad göra?
DomiSeven replied to Danielsson's topic in Forumet & hemsidan
Du kan se dina bifogade filer genom att klicka på din profilbild uppe till höger och klicka på Mina bifogade filer. Där kan du även ta bort bilder, men då försvinner de från inläggen och ersätts med en tom ruta. Det bästa är kanske att ta bort dem i inläggen, då tas de även bort från servern. Den tidigare gränsen var 600MB för klubbmedlemmar men jag har nu ökat den till 800MB. För icke medlemmar är gränsen 300MB. -
Jag misstänkte att du redan sett den.
-
Det här kanske kan vara nåt? https://www.instagram.com/reel/DCUBX0uR8Tf (Ett klipp med ett manuellt skapat motorljud för elbilar 😉 )
-
Ok, baka ihop det så gott det går. 50 tecken är max, @heralue, det kanske räcker med användarnamn och adress för befintliga medlemmar om det kniper?
-
Konstigt, jag kan ändra meddelande (men inte beloppet).
-
Tidigare har vår kassör Micke skickat ut inbetalningskort med snigelpost för medlemsavgiften varje år. För att göra det enklare och för att få ner kostnaderna har klubben numer ett Swish-nummer. Alla som betalar medlemsavgiften (300 kr) för nästa år innan årsskiftet är med i utlottningen av 500 kr hos vår samarbetspartner Speeding.nu, som medlemmar även har rabatt hos. Det gäller nya som befintliga medlemmar och det går bra att använda Plusgiro 36 74 42-1 också för att vara med. För Swish räcker det med användarnamn i forumet som betalningsmeddelande för befintliga medlemmar, men gör det tydligt för Micke. Nya medlemmar skriver så mycket som får plats av namn, adress och användarnamn, samma där, gör det tydligt. 50 tecken är max. För nya medlemmar gäller även att man skickar ett mail till kassören med samma information samt mobilnummer.
-
Domiseven - Westfield Seiw Zetec 2.0
DomiSeven replied to DomiSeven's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Jag hittade dock inget vettigt med M10x1 på deras sida. -
Domiseven - Westfield Seiw Zetec 2.0
DomiSeven replied to DomiSeven's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Då var det klart, för framtida referens så är det Rally Designs Cortina Donor - Westfield - Powerlite - 265mm Solid Kit BK1P. Problemet var "bara" att de skickade fel adaptrar, BK1P ska innehålla 4st 18mm "Posts", men jag fick 10mm istället. Så efter nästan två veckor hade jag rätt grejer hemma. Nästa problem var gängorna, men nu vet jag att Westfields orginalbromsar och slangar är M10x1, och Wilwoods ok är 1/8-27 NPT. Jag köpte en adapter från från Speeding, lite för att testa om det var rätt gängor. Sen i vinter blir det byte till hela slangar med rätt gänga i varje ände. Det tråkiga är att Westfields bromsslangar har en längre gänga än vad Speedings har, så jag får fixa infästningen på annat vis då. Men det blir ett senare problem Westfields slangände: Infästningen i ramen, Speedings ände är bara 15mm och kommer inte ha plats för muttern och ramfästet: Slang med adapter, NPT-gängan sitter med Permatex gängtätning. Jag fick lära mig att det är fullt normal att det bara går att gänga in 2-3 varv innan det tar stopp, sen 2-3 varv till med verktyg. Luftat och klart: Bromsarna tar bra efter två luftningsomgångar, kanske bra att lufta en gång till efter lite längre tur. Pedalen känns annorlunda mot orginalbromsarna, den tar nästan direkt man trycker på pedalen, men det känns bra vid körning, inga problem att dosera. En annan bonus är att det verkar vara mer mellanrum mellan fälg och ok nu, jag har haft problem med att oken petar bort klistervikter. Vikter: Standardskiva 3867g Standardok 3856g Ny skiva 3562g Nytt ok 1556g Total viktskillnad: 5210g lättare Övrig info, Westfields bromsvåg och 0.625 bromscylinder, hjulen är 13" och på gata är det Nankang Econex. -
Provkörde två vändor i dag. Först kändes det lite som med gamla bromsarna, inte svampigt men pedalen tog en bit in. Sen in i garaget och lufta en vända till och efter det var det som i går, hårt nästan direkt. Men som ni sa så funkade det alldeles utmärkt att köra med, bara lite ovant. Bromsarna tar bra och det är inga problem att dosera.
-
Ok, jag provar 😊
-
Aha ok. Nu känns det som att det blir svårt att dosera bromsverkan.
-
Nu sitter oken på plats och det är luftat, men bromspedalen är väldigt stum, det är inte mycket man kan trycka innan det tar tvärstopp. Ett par centimeter. Jag ska ta en liten provtur i morgon så får vi se hur det känns. Powerlite med 0.625 cylinder och Westfields bromsvåg. Känns det inte bra kan jag prova att byta till 0.7, det borde ge en något mindre hård pedal om jag fattat rätt?
-
Intressant, Speeding har denna: https://www.speeding.nu/p/branslesystem-an-kopplingar/an-kopplingar-an-slang/spd-an-kopplingar/mm-npt-npt-reducering/18-npt-m10x10-reducering.html Jag har mailat Westfield om gängan, vi får se.