Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Verkligen kul att ni kom förbi och det var fler ekipage än jag vågat tro med tanke på de lägre temperaturerna. Nu är det lastat och redo för morgondagen 😎
  3. 3 bilar trotsade kylan och visade upp sig på Ekerö. Sören, Alex och Vedde! Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  4. Han med att modifiera rattstångens låsning på fm och den är nu så smäcker o smidig som jag önskade 😊 Ska fixa handtag för att skjuta pedalstället samt vajer till låshandtaget så man kan lossa o skjuta pedalstället. Sen kan man börja slutföra o skruva in saker permanent i kupén.
  5. Grattis!
  6. Ras nr2. Lätt att ladda på lite mycket. Får bli safe tryck över sommaren, och jaga kraftigare vevstakar till vinterns projekt.
  7. Ja, från https://www.carbon-nv.co.uk Skydden över bakskärmarna kommer också därifrån. De väger ingenting men flexar lite mer än Westfields i glasfiber, vilket gör att det trycks in lite runt popnitarna. Det ser bra ut på håll, så länge @Pedalen inte inte tittar för noga. 😜
  8. Snygga, är det kolfiber? Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  9. Grymt jobbat, en mycket fin bil- jag hade röstat på den. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  10. Yesterday
  11. Vinterprojektet är nu avklarat (det påbörjades i tisdags). Nya skärmar fram, jag har monterat dem något lägre baktill samt med styvare stänklappar som går ner närmare marken. Det är två gummilappar som limmats ihop. Vi får se om det hjälper. Efter att ha varit ute lite i kväll märkte jag att de skrapar i lite ibland.
  12. Jag har en del sådant material i en fd musikstudio på väggar och tak men jag tycker det materialet har väldigt låg densitet, funkar bra när det är så stora ytor men i en liten luftfilterburk är jag mer tveksam.
  13. Jag använder en liknande denna. Öppna celler och stor area i många vinklar.
  14. Ganska nöjd med panelen. Hoppas den passar. Har ju inte bilen hemma. 🙂
  15. Det kan man ju inte missa Vedde. Du får hälsa och gratulera! Ja det är verkligen en rolig bana för våra bilar och har kört ifrån många porschar och annat skräp🤪 där.. Det kommer ett nytt tillfälle den 31 maj då de har sportvagnsdagarna och det brukar vara mycket folk och många olika bilar. Brukar även vara uppvisningskörning av massa gamla fina bilar då.
  16. Last week
  17. Stort grattis till priset 🏆
  18. Den 1 Maj deltog jag i Italienska dagen på Tykarpsgrottan där min lilla bastard lyckades ta hem " Folkets val ". Väldigt kul efter all tid , energi och inte mins pengar jag har lagt i denna projekt . // Sorin
  19. Gasvajer monterad, saknas returfjäder på spjället för att det ska fungera fullt ut som jag vill, men det är beställt och fixas nästa vecka samtidigt som jag avslutar fästet med en förstärkning för att göra det stumt.
  20. Tror ni denna funkar till hastigheten? https://www.amazon.se/dp/B071JVDV83?psc=1&smid=A1ZJKGYC1NCLC9&ref_=chk_typ_imgToDp Hoppas, för jag var snabb på beställarknappen. 🙂 /R
  21. Dottern fyller år och har mottagning, kan därför ej. Sviestad är en rolig och svängig bana som passar våra bilar bra[emoji16] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  22. Tack Gustaf😊 Jag börjar mad att prata med min lokale sfro man👍😊
  23. Hej! Jag söker halvdörrar till Westfield Seiw - allt är av intresse! Jag hade en beställning på gång från Carbon NV i UK men nu dem verkar ha lagt ner verksamheten tyvärr..
  24. Ok, loggning för mappning företogs i går på en runda till Bauhaus och tillbaka, 4 mil. Såklart hade adaptern till serieporten fallit bort ut pc'n så det blev massa jobb med att få till den att funka seriell->usb. Sen är det glapp i serieporten så den slutar funka vid minsta skakning- Suck. Ingen loggning och bilen lät som en gammal bubbla- brukar tyda på att den går på 3 cyl. Väl hemma tog jag fram lasertempmätaren för att kolla att alla cylindrar går är det lätt att se ungefärliga lika temperaturer på grenröret. 3st på 150 grader men 4:an på 60, hmm något skumt. Drog av tändhatten och ingen skillnad på gången- här var det något fel! Höll tändhatten i närheten av ventilkåpan så att jag kunde se om den gav ström till tändstiftet- japp klickade fint med blå blixtrar. Ryckte lite och klämde på injektorkablaget och vips så vart det annat ljud i burken! Nu fick jag temp i 4:ans grenrör och lambda var tillbaka på normala nivåer. Verkar löst nu så jag kommer nog åka till Ekerö på lördag om vädret håller. Note to self: kolla alla kontakter och kablar innan man misstänker de svåra felen. [emoji16] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
  25. Testade en hålmall för växelvajrarna ikväll efter lite övervägande. Hålen satt klockrent 😎 Frigång skall skapas genom o ändra formen lite och dela plåten i två etapper.
  26. Några framsteg iaf. Ursprungskontroll godkänd. Buren är punktad. Hoppas på helsvetsning i veckan. Så jag kan hämta hem den och fortsätta med instrumentpanel, inredning och lite plast. Instrumentpanelen skar jag ut i ”skyltaluminium”. Hoppas den blir tillräckligt styv. Den är lite väl tunn. ska bara hitta något spännande att klä den med. Kolfiber kanske. Har en rulle fejk alcantara ligger. Kanske ska testa med det först. Men nu till stora problemet/utmaningen. HUR ska jag lösa hastighetsgivaren? jag har läst Jocke och Lupus trådar men fattar inte riktigt hur lösningen ska bli mot Givare->T5->Dash2. Någon som har en enkel lösning? Om inte annat så jag kan besiktiga den..? Och ett par bilder.
  27. Har för mig att det sitter en etikett på kamremskåpan. i vissa reservdelskataloger online kan man även få fram motorkoden när man anger regnummer. Alternativt skicka regnummer eller chassinummer till mig så kollar jag.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...