All Activity
- Yesterday
-
-
Jag mätte upp mina som blev över när jag bytte till andra ventiltryckare. 4st var 2,5 resten var 2,55. //Nisse
- Last week
-
Håller på o renoverar hemma, köket är flyttat till ny placering och bla den gamla diskmaskinen blev över. Någon som har bra tips på tvättmedel som inte skummar eller äter upp maskinen men som inte är fullt så starkt basiskt som vanliga maskindisktabletter? /T
-
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
LUPUS replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Hur kunde jag missa den , måste fått typ2 träffar även på de nyare bussarna . löser ju allt 😀 det är ju en Umlenkgetriebe man skall ha Och kommer alltid finnas att köpa då en vw buss är kult Nästa fråga är utväxlingen 1:1 och byter de håll tro ? hitta ingen sprängskiss -
Tomas m started following Registrera gammal banbil
-
Bilen söker fortfarande ny ägare som vill sätta sin prägel på den 😄
-
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
therealpinto replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Jag tänkte mest att man vill kanske ha fjäderben som inte bygger så mycket på höjden... VW T3 (alltså buss/pickup, 1980-1990 typ) har en variant som är rätt populär: https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/Sök/Bildelar/s1/VW/VW-TRANSP&CARAVELLE-T3/1980_1990/Framvagn-&-Fjädring-&-Styrning/Styrväxel-&-Snäcka-Mekanisk/_/ID-54856947/C251419025 -
ventilshims till Zetec blacktop 2,0
Kristofer oscarson replied to Kristofer oscarson's topic in Locost 7
1st 2,35 2st 2,45 1st 2,43-2,45 dessa är måtten jag behöver. -
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
LUPUS replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Det var nog rimligt pris om man vill ha en till skogen , värdelöst vetande här är att de med ” bulor ” på dörrarna är de sista ej militära Ungern tillverkade , skall ha sämre axlar -
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
rollexe replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
-
Tack för svar. Jo den sitter rejält i spänn. Men tänker att jag kan byta den en gång per år. Om jag kommer ihåg. 😂🤣
-
Jag tror att du kommer lufta ur den luftbublan ganska snart, om inte annat med milt tryck ovanifrån, se bara till att inte slangen sitter för hårt i spänn, då åldras den mycket snabbare. /T
-
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
Mildseven replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Annars får du bygga nått liknande https://www.youtube.com/watch?v=b74w7GLYwqY -
Jag misstänkte att du redan sett den.
-
jo jag har sett den , så klock ren , fram för allt låter det boxer oxå 😆 Plan B är ju -->
-
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
LUPUS replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Mclaren F1 lyckades ju så hur svårt kan det va 😉 Det blir ju AWD så tar man vilken FWD bil som helst och sätter lämpliga efter marknads stöddämpare på dem så är man nog hemma där ( bak och fram) på 92:an har jag något yellow speed kit som går att göra väldigt korta då allt är skruvbart. Men det hade varit trevligt med inga höga infästnings punkter. Det där med vinkel växel lät intressant , någon speciell bil du tänker på. de jag goggla fram såg inte direkt ut att va konstruerade detta seklet ( läs typ bedford och engelskt) -
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
therealpinto replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Det finns inget som direkt hindrar att föraren sitter i mitten men det gäller ju att passagerarplatserna är anpassade till det och att man ser till att speglar mm fungerar. Styrningen löser man nog enklast med vinkelväxel från någon annan bil med liknande layout (det finns flera). Spontant känns det som att fjäderben/framvagn från en bil med relativt låga skärmar är vettigt, jag tänker närmast på saker som BMW e36-e46 - men samtidigt kan du vara hjälpt av styrväxeln bakom framhjulen (så Nissan S13-S14 till exempel). En spindel med lösa styrarmar är kanske att föredra om man vill anpassa Ackermann. -
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
LUPUS replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Motormössigt är det lite som att kasta in en 30 -40 liters bensin dunk centralt. Kanske lätt framåt i tyngdpunkt men undrar om det går att köra något fortare är 50kph om man sitter med tyngdpunkt som en buss = framför allt -
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
LUPUS replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Ja du menar mina ben , 🦵 tänkte inte på det . 😂 -
FIDEL inte Castro en packnings studie ( just nu)
Mildseven replied to LUPUS's topic in Våra Övriga Bilar
Kan man förläng ben så ska det väl gå att korta av dessa med😎 -
DomiSeven started following SAABEL 92 E 2.0 uppgradering startad
-
Det här kanske kan vara nåt? https://www.instagram.com/reel/DCUBX0uR8Tf (Ett klipp med ett manuellt skapat motorljud för elbilar 😉 )
-
Hämta hem lite framtida idiot projekt. ( tack till Anders / offroad för förmedling) Sedan jag såg SFRO bilden på den gula låga valpen i Vw typ2 stil har jag tänkt att den iden förtjänar lite mera effekt är 34hp. ( man älskar eller hatar iden ) Så även om detta nog ligger långt bort (2-3 år) så får man börja samla delar och mäta och fundera lite, finns inget bättre sätt att somna än att lösa meningslösa bil problem. Så en rejält sunkig Valp ( med rätt moss patina) hämtades utan chassi rutor eller det mesta. Priset var väl ca STENA metall baserat och är därmed bara ett plats problem. skulle nästan gissa den är för dålig att använda ( eller snarare frågan på hur mycket vill man svetsa trippel plåtar som rostar ) Tanken är att kombinera väghållning OCH för mycket effekt med det fantastiska cd värdena på en LEGO bit. Som ordleken i namnet pekar åt blir det en valp = FIDO men AWD på el --> FIDEL Det finns ett gäng tekniska problem att lösa som INTE är enkla. Man sitter original på eller framför vänster fram hjul ! Jag får inte plats där , måste va gjort för en 160cm människa. tror man här måste sikta mer mot centralt placerad förarposition ( är det ett problem lagmässigt ? ) alla moderna vettiga hjul upphängningar bygger uppåt i fram = där man sitter. tänkte undvika triangel länkar och plocka något komplett på skroten. Typ Mcpherson och enkelt ram chassi. Men kanske en modern s90 eller alfa 159 historia kan funka ? Styrningen .... sitter framför hjulen , en bra bit. Styrsnäcka tilltalar inte mig. hur löser man det enklast. Rolig fakta är att den är smalare och kortare än 92:an i hjul bas Lånad bild---> L
-
Ecoboost 1,5l Dragon 198 hk? kanske något med 3 cyl som ger lite mer?
-
bear_seven started following LOTUS 7-5
-
Ingen aning faktiskt.. 😄 Det enda som finns på bildelsbasen vill de ha 2500 spänn för, och det känns relativt orimligt för en aluminiumklump som aldrig behöver bytas.... Jag har tänkt kapa och räta ut ett insug så det passar bättre under huven på mitt bygge..