All Activity
- Past hour
-
Ulfulf joined the community
- Today
-
-
Lite småpill idag, drog klart tryckluften för lyftsystemet och monterade främre krängningshämmaren också. Hade besök av Klubbson dessutom, alltid trevligt och vi siktar båda på reggning o körbara bilar till sommaren 😁
- Yesterday
-
Blev lite återmontering i helgen, halvvägs ungefär [emoji869] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
- 2,181 replies
-
- 5
-
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
GalneHåkan started following Glassätar Zero med Pinto EFI
- Last week
-
Japp, absolut ingenting passat på en GT40! 😜
-
Meeeen va f**n , tänkte inte på det! Det stämmer alltså: Det är verkligen INGENTING som passar på en GT40 Men det blir sexigt!
-
Tyvärr har ju Audi-lådan växelarrangemanget på vänstersidan så jag har ju lite meckande med länkaget framför mig. Varför göra det enkelt när man kan krångla till det... 😁
-
Vackert, snyggt jobbat! Jag måste medge att det är lite extra sexigt med spaken i tröskeln och du slipper mankemanget med att jobba dig runt motorn, love it!
-
Som smör... Nu står knixen bak vid växellådan på tur och sedan skall jag få över rörelserna till andra sidan lådan... 🙂 20250323_121229.mp4
-
-
Pel started following Westfield FW Zetec 2.0L
-
Har du kvar bilen, till salu?
-
Pel joined the community
-
Rören färdigsvetsade och täta. Återstår o få tag i klammer(slutsålt på kraftiga fjäderklammer i rätt dimension) o dra åt samtliga anslutningar i kylsystemet samt fixa fästöron till expansionskärlet samt röret på blocket.
-
Efter några år av uppehåll av byggande så kör jag igång en tråd igen. Den förra 7uliusS7 bara går och går, så något blev rätt med den. En helt scratchbyggd bil efter egna idéer och med målet att vara bekymmersfri och praktisk. Körd till och från ett antal trackdays, med undantag från den första träffen på Kinnekulle några veckor efter det enskilda godkännandet, och tre dagar i rad i Finland på Botniaring och Kemora. Efter det efter en dag på Gelleråsen. Körde totalt 7 trackdays från den 7e juli första året. Den består av en helt egen ram, en Saabmotor, Omegalåda, 1041 bakaxel och 210 liter bagageutrymme, vilket jag tror är helt unikt i en 7a. Allt på bilden får plats .. Den bilen sålde jag efter 1500 mil 2018, men köpte tillbaka den i somras efter sex år av saknad. Nu är den precis som den var när jag sålde den. Nu är det ett 200 kilo lättare bygge på gång. SFRO1 gjordes för tre veckor sedan. Nu är ramen målad och återmontering pågår. Receptet är som följer MNR Vortx RT+ ram, vilket innebär att man får göra om en del saker. Jag har lagt till en del rör i kardantunneln som helt saknade diagonala rör, ett par extra rör ner mot motorfästen och fick kapa bort hela styrväxelfästet för att jag kortat styrväxeln för att få till bumpsteer. Jag har också gjort baljor till golvet för att få ner stolarna och sänkt bågen. Zetec 2,0 helt ny motor. Tilton tvåskivig koppling på ett Turbosport 2,7 kilos svänghjul. Link Monsoon insprutning och GSXR spjällhus. Eget insug. Wilwood ok, bromsvåg och 260 mm skivor. CuNi bromsrör och lite Hydroscand slangar ut till oken. GF kaross som kommer att folieras pärlemovit. Sierra viscodiff Och typ 9 låda 13x6½ och 8 tums MB racing tredelade med magnesiumnav och aluminium banor. Avon ZZR 185 och 215/55R13 Återkommer med.uppdateringar Hälsningar Christer J
-
- 7
-
-
Hej Finns denna fortfarande kvar? mvh Mats
-
Den tanken har redan funnits och pedalerna kommer hamna i ena triangeln så inget rör i vägen. Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
En tanke bara, tänk på vilken sida du har pedalerna på. Bättre med plant golv på den delen, än ett diagonalt rör vid hälarna.
-
Håller på o syr ihop sista kylarrören. Ska försöka avgöra hur jag avslutar sista an10 kopplingarna för kupevärmen och sugsida expansionskärl innan jag sätter i svetsen o drar ihop det hela.
-
Idag blev det en halvdag i garaget och då började jag med bottenramen. Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Jon_R joined the community
-
Idag dök det upp ett efterlängtat paket som kom ända från Portugal Det innehöll 2st RCC mk3 stolar från Lusomotors. Dök även upp en aluminiumkylare Nu blir det till att börja skissa och bygga ramen när jag kan se så det blir tillräckligt med plats i sittbrunnen. Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Niclas GT40 Bygge -AK Sportscar/SGT
Niclas Börjeson replied to Niclas Börjeson's topic in Våra GT40 Bilar
Så var vi här igen. Jag och växelspaken, i en bitter kamp om vem som egentligen bestämmer. Växelspaken och jag har en komplex relation. Jag bygger om den, den sviker mig, jag bygger om den igen. Nu är vi på version 21 Men en guldstjärna till Mats! 🏆 Var inte riktigt nöjd med mina vajrar, men efter tips så beställde jag hem två stycken jag också. 24 :- styck (!) Riktigt smidiga, lagom långa och med gott om vinkelspel. Och så fick jag såga sönder hela armaturen igen 😁 Nästa steg är bakre fästet vid lådan -
Ett väldigt arbete att kapa ur rutan bara för att konstatera att det inte passar... Får bli en platt ruta efter mina mått.
-
Norlin started following Garagerensning, spindlar, nav, bromsskivor
-
Miata oken vill jag ha, och kanske spindlarna. Kan nog ta hjulen åxå. Hur går vi vidare? PM.
-
Skickat pm. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
-
Pris på det i sista bilden? IMG_2288 Jag är intresserad av allt på bilden. Gissar att det är Sierra Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
-
5st plåtfälg 4x100; 4,5x13" ET36; nav 60,1; varav 2st med "nya" (0815) däck Michelin Compact 145/60R13 65T. Pris: 200:- SÅLDA Styrspindlar Mazda MX5 NA. Nedre spindelled original begagnad. Övre spindelled nya MOOG styrleder Mazda B1600. Pris: 1000:- SÅLDA Styrspindlar inklusive nav, bromsskivor och bromsok från Yamaha Raptor 660 ATV. Två nya spindelleder ingår. Pris: 200:- Bromsok bak Mazda MX5 NA med handbromsmekanism. Pris: 100:- SÅLDA Bromsskivor 2st till VW Polo, Seat Arosa, NK 204754, nya. Pris: 100:- Axeltappar begagnade samt nya hjulnav/lager till VW Lupo, Polo samt Seat Arosa, Cordoba, Ibiza, H2W010BTA. Pris: 100:- Samtliga priser gäller vid avhämtning i Torslanda, strax utanför Göteborg. Mindre grejer kan skickas men då står köparen för frakten. Kontakt via PM.