Jump to content

Rikard Larsson

Forumdeltagare
  • Content count

    3597
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Rikard Larsson last won the day on June 1 2017

Rikard Larsson had the most liked content!

Community Reputation

63 Excellent

About Rikard Larsson

  • Rank
    Är det kul med turbo?
  • Birthday 07/30/1981

Contact Methods

  • Website URL
    http://seven.no-ip.info

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Rikard Larsson
  • Ort
    Malmö

Recent Profile Visitors

16053 profile views
  1. Rikard Larsson

    Mcsorley 442

    Hör med https://www.hjcc.se/ Vet inte om han har färdiga formar till 442, men det är värt ett samtal.
  2. Rikard Larsson

    Givare till VDO Hastighetsmätare

    Skönt att veta att allt är rätt så det ska fungera optimalt. Tror du har rätt i att ett fäste för ABS-sensor inte hade varit det lättaste. De måste väl sitta väldigt nära det som ska kännas av?
  3. Rikard Larsson

    Givare till VDO Hastighetsmätare

    Verkar vara en flexibel tingest. Jag vill påstå att i princip alla ABS-givare är av typen hallgivare (blandade ihop det med VR-sensor i posten ovan) och borde fungera. Oscillatorgivare har jag aldrig hört 🙂 Passiv induktionsgivare skulle iofs kunna vara en VR-sensor.
  4. Rikard Larsson

    Givare till VDO Hastighetsmätare

    Tveksamt. ABS-sensorer ger väldigt "jobbig" signal ut. Varierande frekvens och amplitud. Men visst, VDO-mätaren kan ha inbyggd drivkrets för VR-sensorer. Följde det med någon sensor? Vad säger manualen?
  5. Rikard Larsson

    Glassätar Zero med Pinto EFI

    Härligt. Gillade rörisoleringen som skydd. Den ska jag komma ihåg!
  6. Rikard Larsson

    Haynes Roadster

    Det där instrumentet vill jag ha länk till 😮 Var säker på att det var ett Koso RX2
  7. Rikard Larsson

    Haynes Roadster

    Snyggt! Vad är det för motor? Och vad tycker du om Koso-instrumentet?
  8. Rikard Larsson

    saab 9-3 motor till annat objekt

    Ahh, sån plonk jag är. Sorry. https://www.dropbox.com/s/7ig7le7mhb24yo0/13693.pdf?dl=0
  9. Rikard Larsson

    SuperSonett

    Ser kul ut. Men den där Lindwall får nog färgkalibrera något. Den ser babyblå ut 😄
  10. Rikard Larsson

    Hastighetsmätarsignal

    Utan att dubbelkolla just din bakaxel så vågar jag säga att det inte kommer att fungera med sensorn tyvärr. Jag har en 1030 volvoaxel och gissar att den har samma sensor som du. Det är en VR-sensor som ger ut en svag växelspänning med varierande amplitud och frekvens. Jag fick bygga en liten elektronikbox för att konvertera signalen till något universellt användbart, baserad på en LM1815 som gör 0-12 V fyrkantsvåg av Volvons VR-sensor. Men det krävs att man har lite elektronikkunskaper... Vill man hitta en LM1815 kan man för övrigt öppna en Saab Trionic 5 ECU 🙂 Enklare i ditt fall att sätta en annan sensor på kardanen tror jag.
  11. Rikard Larsson

    Super V8

    Då måste det ju vara något som hindrar spridarna från att trigga. Tycker inte avsaknaden av lambda borde göra det. Man har ju kört bilar med trasig lambda förr 🙂 Fast inte urkopplad kanske. Men så känsligt borde inte MS vara. Du har 12 V på spridarna även när startmotorn går?
  12. Rikard Larsson

    Rör bärarmar

    Det klarar ju minst 220 N/mm2 i sträckgräns, och brottgränsen är mer än 100 N/mm2 högre än sträckgränsen. Men är förlängningen till brott minst 10 %?
  13. Rikard Larsson

    "Aluminium" stolar Aluminium kvalite?

    Ser bra ut. Fungerade de bra?
  14. Rikard Larsson

    Rör bärarmar

    De låter bra. Det är just +N som är viktigt. Normaliserade. 235 N/mm2 i sträckgräns och +25 % förlängning till brott står det väl för? Från SFRO Tänk på att materialet bör motsvara det som SFRo kräver i bärarmar (minst 220 N/mm2 i sträckgräns, brottgränsen minst 100 N/mm2 högre än sträckgränsen och minst 10% förlängning till brott).
  15. Rikard Larsson

    -- Rox --

    Ja, det är otroligt vilket hantverk och känsla det ligger bakom
×