Jump to content

Megasquirtmappar


Recommended Posts

Jag tänkte vi kunde dela med oss av våra MS-mappar här på forumet.

Även synpunkter om varandras mappar kan diskuteras här så länge det är konstruktiva inlägg.

Min är till en Zetec silvertop 96 och jag kör msextra från extraefi.co.uk

201106291745.msq

Link to comment
Share on other sites

Bra idé.

Jag ska se om jag kan tanka ur min mapp som ju oxå är för ZETEC silvertop med edis.

Tyvärr har min bärbara dator lagt av, men Håkan Book kanske har min mapp i sin dator.

jag ser att din och min tändkurva skiljer en del.

Link to comment
Share on other sites

Nån som har en bra T5 map? hypocrite.gifhypocrite.gifhypocrite.gifhypocrite.gif Ska provköra mitt åbäke någon mörk augustinatt i år, och vad jag minns fån Saabjäkeln jag körde hem så spann den bara på grusväg...... Vill gärna bräcka grannen som tänder pannan med nerpissade blöjor och sur ved.

Link to comment
Share on other sites

Berne:

Jag hade 9 olika filer till din bil som jag backat upp i just denna datorn och kanske ett ovisst antal andra i min bärbara, men nu är det ju till dina äldre motorer med.

Minns jag rätt så är det denna bifogade som är i bruk.

Berne msns 080827.msq

Här är jämförelsen mellan Jonte/Berne tändmapparna för de som är nyfikna och vill diskutera.

8b2011110035P50b0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Är det samma konfiguration på motorerna eller en kör 1,8 och den andre 2,0?

Jag kör 2.0L med hemmamoddat insug

Men jag tror du önskar det

Önska kan man alltid :)
Link to comment
Share on other sites

Nån som har en bra T5 map?

Jag hade också gärna tagit del av en Megasquirt-map till en B204L/R. Både tändning och bränsle.

Den jag har stoppat i nu är inte provkörd. Jag har tagit den från en original-map så den borde fungera bra dock, iaf tändningen. Det är ju bara grader. Bränslet har lite fler parametrar, bränsletryck, typ av spridare osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 year later...

Hej

Nån av er som byggt MS till gammal Ford crossflow?

Jag håller på som bäst med det på min locost (1600, 234 kam, formel-ford-topp med MS1 3.0 och hembyggt insug med plenum och spridare mm från en Saab 2.0T) och undrar ifall nån av er har nån lämplig bränslemapp eller tändmapp liggandes som ni kunde tänkas dela med er av? :-)

Tänkte köra med fördelare först och enbart sprutet (har en ny Burton fördelare anpassad för denna setup)

/Svenne

Link to comment
Share on other sites

Jag är en analog gubbe som är i början på Megasquirt-träsket eller vad det nu heter.

Har ingen aning om hur det fungerar!

Såvitt jag förstår måste man ha mappar för att få det att fungera. Mappar är väl någon form av program eller ....

Behöver alltså mappar för Cosworth V6 2,9 24v bob-95.

Någon som har för den motorn?

Flåt mina okunskaper men jag lovar att bygga på dom så att jag kan ställa mera adekvata frågor.

Antas

Analog

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...