Jonte Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Jag tänkte vi kunde dela med oss av våra MS-mappar här på forumet. Även synpunkter om varandras mappar kan diskuteras här så länge det är konstruktiva inlägg. Min är till en Zetec silvertop 96 och jag kör msextra från extraefi.co.uk 201106291745.msq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Bra idé. Jag ska se om jag kan tanka ur min mapp som ju oxå är för ZETEC silvertop med edis. Tyvärr har min bärbara dator lagt av, men Håkan Book kanske har min mapp i sin dator. jag ser att din och min tändkurva skiljer en del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Jättebra initiativ - kommer att lägga upp min map när jag har fått till det kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Nån som har en bra T5 map? Ska provköra mitt åbäke någon mörk augustinatt i år, och vad jag minns fån Saabjäkeln jag körde hem så spann den bara på grusväg...... Vill gärna bräcka grannen som tänder pannan med nerpissade blöjor och sur ved. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 Berne: Jag hade 9 olika filer till din bil som jag backat upp i just denna datorn och kanske ett ovisst antal andra i min bärbara, men nu är det ju till dina äldre motorer med. Minns jag rätt så är det denna bifogade som är i bruk. Berne msns 080827.msq Här är jämförelsen mellan Jonte/Berne tändmapparna för de som är nyfikna och vill diskutera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Tack Håkan jag visste väl att du har järnkoll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 9, 2011 Author Share Posted July 9, 2011 Måste kolla om jag verkligen lagt upp rätt mapp :icon_oops: jag kör ju inte överladdat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Är det samma konfiguration på motorerna eller en kör 1,8 och den andre 2,0? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Måste kolla om jag verkligen lagt upp rätt mapp :icon_oops: jag kör ju inte överladdat Men jag tror du önskar det //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Min är en 1,8, 130 hk i original. Nu med GSXR 1000 TB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 11, 2011 Author Share Posted July 11, 2011 Är det samma konfiguration på motorerna eller en kör 1,8 och den andre 2,0? Jag kör 2.0L med hemmamoddat insugMen jag tror du önskar detÖnska kan man alltid :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Nån som har en bra T5 map? Jag hade också gärna tagit del av en Megasquirt-map till en B204L/R. Både tändning och bränsle. Den jag har stoppat i nu är inte provkörd. Jag har tagit den från en original-map så den borde fungera bra dock, iaf tändningen. Det är ju bara grader. Bränslet har lite fler parametrar, bränsletryck, typ av spridare osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 27, 2011 Author Share Posted July 27, 2011 När jag äntligen fått igång gammeldatorn så insåg jag att jag hade bifogat fel .msq fil. Denna var den senaste, hoppas den ser bättre ut :icon_oops: megasquirt201008221313.msq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstking Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 (edited) Jag fick en "basemap" från engelska Mtechautomotive, som ska vara till en Zetec blacktop. Jag har inte provat den själv, men behöver nån en utgångspunkt så funkar den säkert. 2009-11-26_20.06.42.msq Edited January 6, 2012 by rstking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenneboy Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Hej Nån av er som byggt MS till gammal Ford crossflow? Jag håller på som bäst med det på min locost (1600, 234 kam, formel-ford-topp med MS1 3.0 och hembyggt insug med plenum och spridare mm från en Saab 2.0T) och undrar ifall nån av er har nån lämplig bränslemapp eller tändmapp liggandes som ni kunde tänkas dela med er av? :-) Tänkte köra med fördelare först och enbart sprutet (har en ny Burton fördelare anpassad för denna setup) /Svenne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Skicka PM till Berne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svenneboy Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Tack, det gör jag!! :-) /Svenne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Jag är en analog gubbe som är i början på Megasquirt-träsket eller vad det nu heter. Har ingen aning om hur det fungerar! Såvitt jag förstår måste man ha mappar för att få det att fungera. Mappar är väl någon form av program eller .... Behöver alltså mappar för Cosworth V6 2,9 24v bob-95. Någon som har för den motorn? Flåt mina okunskaper men jag lovar att bygga på dom så att jag kan ställa mera adekvata frågor. Antas Analog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Till din motor har nog skogens racing Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts