heralue Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Grattis ! Skönt få det gjort innan vintern ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Grattis, fin bil!Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Grattis du har gjort ett mycket bra jobb, bugar och applåderar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 Stort grattis! Lite avis blir man ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted November 4, 2021 Author Share Posted November 4, 2021 Tackar för alla fina kommentarer, det värmer. Skönt att ha det klart så att man kan bygga om vissa saker till våren. Ska bygga om avgassystemet och montera magnetventilen. Har redan steg 2 inprogrammerat så det blir ca 235hk. Det blir en bra början för att se hur bilen fungerar. Tänker att jag sedan vill ha mera hk och undrar hur stora spridare som behövs för att kunna ha 300+hk? Vilken storlek på turbon? vilken programvara? Kan vara bra att köpa på sig, är det någon som har över och vill sälja så hör av er. Ska också kolla på växellådan för att ev montera en diff. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted November 11, 2021 Author Share Posted November 11, 2021 Nu är magnetventilen inkopplad och avgassystemet bytt. Roligare ljud på bilen😃. En hel del delar som inte behövdes till avgassystemet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 2 timmar sedan, rollexe sade: Nu är magnetventilen inkopplad och avgassystemet bytt. Roligare ljud på bilen😃. En hel del delar som inte behövdes till avgassystemet. Jag gjorde också samma analys !😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted November 11, 2021 Author Share Posted November 11, 2021 Fick ett problem med nummerplåten fram fast jag har en liten skylt, är inskrivet vid reg besiktningen. Skulle det kunna vara godkänt att ha den som bilden visar? Svårt att få den att rymmas snyggt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 Sätt ett gångjärn i nederkant och en svag vridfjäder som håller den upp när bilen står still, så kan du ha nummerplåten precis där du har den nu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted November 12, 2021 Share Posted November 12, 2021 9 timmar sedan, Göran Nilsson sade: Sätt ett gångjärn i nederkant och en svag vridfjäder som håller den upp när bilen står still, så kan du ha nummerplåten precis där du har den nu. Smart, de där måste jag försöka komma ihåg för liknande lägen 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted December 3, 2021 Author Share Posted December 3, 2021 Bygget har en del kvar att fixas på och att uppdateringar kommer bli eftersom eftersom jag använder bilen, men jag råkade ramla över ett till projekt som fanns på blocket och kunde inte låta bli. Får bli ett projekt på två år. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted January 18, 2022 Author Share Posted January 18, 2022 Då blev renoveringen av bubbla kort, bubblan är nu såld till förmån för ett nytt projekt. info kommer när den hämtas😀. Jag kommer inte kunna ha två projekt och kommer därför att sälja detta bygge, så om någon är intresserad så hör av er annars kommer jag ut med ny annons närmare våren. Det som jag kommer jobba vidare på är att färdigställa innerskärmarna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted February 6, 2022 Author Share Posted February 6, 2022 Då var det nya projektet hämtat😃. Har i många år velat ha en Countach men plånboken har velat annat även vissa repliker är sjukt dyra. Så äntligen. Jobbar vidare med innerskärgårds på bilen och är snart klar på ena sidan. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Berätta gärna mer om projektet, hur ser ramen ut, vilken drivlina osv Blir kul att följa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Wow! Ett drömprojekt. Ska bli kul att följa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted February 6, 2022 Author Share Posted February 6, 2022 (edited) Byggtråd kommer här snart 😃 Edited February 6, 2022 by rollexe 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted February 9, 2022 Author Share Posted February 9, 2022 Ena sidan bak har nu fått en innerskärm. Blir bra och den är lätt att skruva loss vid behov. Nu bara att göra en till😃. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Bilen fått känna på våren, tvätt och en liten tur i solen.😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Bilen fått känna på våren, tvätt och en liten tur i solen.😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted July 22, 2022 Author Share Posted July 22, 2022 Då var bilen såld. Känns lite sorgligt efter alla år men nu ska nya projektet få mera focus. sista bilden på bilen innan den åker mot Göteborg. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts