Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som vet hur lång tid d tar för TS att skicka hem plåtarna?

Posted

Jag regbes torsdag och hade plåtarna på måndag. Har sett andra som har 3 dagar. Sen finns det väl faktorer som kan påverka detta nån dag

Posted

Jag regbes torsdag och hade plåtarna på måndag. Har sett andra som har 3 dagar. Sen finns det väl faktorer som kan påverka detta nån dag

Tack då borde dom vara hemma efter en vecka:) E ju på semester nu:)

Posted

Ta nu en öl till... :) jag kommer och avlöser dina belastningar i Side om 2,5 v ;)

Låter bra d, jag bor på corolla hotell 38grader i skuggan idag vid 11 tiden :)

Posted

Å shit....det låter varmt :) Tur man skall hålla till på ett all-inclusive hotell då det lär slinka ner några öl :D

Kan upplysa om att det idag är sånt där riktigt fint höstväder...hoppas det håll i sig tills du är hemma och kan slänga på plåtarna.

Posted

Å shit....det låter varmt :) Tur man skall hålla till på ett all-inclusive hotell då det lär slinka ner några öl :D

Kan upplysa om att det idag är sånt där riktigt fint höstväder...hoppas det håll i sig tills du är hemma och kan slänga på plåtarna.

Det kan inte vara möjligt att det finns platser på vår jord som har ett bättre klimat än vad vi har, nu skall det vara höst och det måste ju gälla alla. Menar ni att ni lämnar vårt klimat och väljer något annat där det är "varmare" - det känns inte rätt. JAG ÄR INTE LITE AVUNDSJUK....

kenneth

Posted

Bättre och bättre d e som jag brukar säga att d bästa med solen d e ju skuggan:)

Lite varmt e d faktisk, 28grader va d när jag gick och la mig vid 12 igår kväll men med allinklusive och ac på rummet så funkar d ju:D

Posted

Varit ute på min första lagliga provtur, i regnet men vad gör väl d lika glad för d.

Posted (edited)

Kul kul

och ett stort grattis! :thumbsup:

Tack tack men d hade ju inte gått så här "lätt" utan all din hjälp :notworthy:

(Har en ny version av spak ställ på gång)

Edited by joaba
  • 2 weeks later...
Posted

Får väl lägga ut en bild så ni vet att den finns :prop:

post-2703-0-23723800-1317746162_thumb.jpg

• 3 months later...
Posted (edited)

En bild på mitt nya spakställ :) inte helt klart på bild.

post-2703-0-49777400-1326744440_thumb.png

Edited by joaba
Posted

Elegant!

Är den övre stången en vanlig, galvad, gängstång? Diameter?

Antas

Växlare, dock inte på SJ.

Posted

så här blev det när d va klart en 20mm alustång med en 12mm uniball i ena änden och en 10mm i andra änden.

Posted

Håller på med ett kapell också, har en jobbar kompis som skall hjälpa mig han jobbade på Kungsäters industrier förut med kapell och sånt :) Börjar med en P-profil iframkant.

post-2703-0-24029800-1327145097_thumb.jpg

Posted

Hej!

Jag har börjat att bygga på en sjua med alfa drivlina. Är det möjligt att jag skulle kunna titta lite på din bil?

Min grabb spelar bandy i Sunvära så jag är ofta i dina trakter och tittar på bandy.

Mvh Bengt

Posted (edited)

Hej!

Jag har börjat att bygga på en sjua med alfa drivlina. Är det möjligt att jag skulle kunna titta lite på din bil?

Min grabb spelar bandy i Sunvära så jag är ofta i dina trakter och tittar på bandy.

Mvh Bengt

Självklart får du d, jag är ju själv ledare i P12/P13 I Sunvära:)

Vilket lag spelar han i? A-laget?

D finns lite bilder på Garaget.org/joaba också.

MVH Jocke

Edited by joaba
  • 7 months later...
  • 1 year later...
Posted
post-2703-0-34516500-1395386884_thumb.jpgNu är det snart vår igen och dags att ta tag i höstens misstag som blev på väg till Hovsnäs sportvagnsträff :banghead:/>
  • 2 months later...
Posted

Bilen återställd och fått några mil igen bakomratten:-) fick bli lite enklare reparation av plåten så d blev att skarva främre sidoplåt den bakre blev ny och tro d eller ej men alla nit i gamla hål.post-2703-0-43038800-1402553664_thumb.jpg

Posted

Hmmm, hur märkte du ut var hålen i plåten skulle borras..?

(Gick hela ölplattan åt till en plåt?:-))

Posted (edited)

Hmmm, hur märkte du ut var hålen i plåten skulle borras..?

(Gick hela ölplattan åt till en plåt?:-))

Jag smidde ut den gamla plåten så gott det gick och sammborrade:-) och hade lite tur.

(nä inte hela plattan men det underlättar med lite öl)

Edited by joaba
  • 1 month later...
  • 4 years later...
Posted

Dags att uppdatera kanske 🙈

tagit tag i detta nu och uppstartad nu iallafall😜 utan tryckrör men ändå

04FBDD74-5D8C-490D-8648-C2164021D5BB.jpeg

78C3561C-205E-4019-AB98-3604CBEA552A.jpeg

• Like 2
  • 2 weeks later...
Posted

Blev ett par nya vassare kammar också som hittades i gömmorna 😊 va lite längre duration (290) och högre lyft (11mm) så tog i lite på avgaskammen men slipades bort bara ett vanligt problem på dessa tydligen. 

F4E35FB9-2804-48F3-ABFA-9BD0E383AE22.jpeg

F1B01D04-F945-4B31-B734-CC6E202DEEF7.jpeg

• Like 3
  • 2 weeks later...
Posted

Fick äntligen investerat i en bbl 

tror d kan vara bra att ha nu när man skall överladda

image.jpg

• 1 month later...
Posted

Är d någon som läser detta och har tryckmatat dellortoförgasare så dela gärna med er av tips 

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

Ser jag rätt, kör du turbo och förgasare ? Vad har du behövt göra med förgasarna för att det ska funka ? Är lite sugen på en sån installation på min gamla B18 med dubbla SU i framtiden.

Posted

Det måste sjunga gott vid 7900 varv!

Jag noterade gälarna du har på sidoplåten. Hur har du gjort dem? Eget verktyg?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Posted

Hallå

ang förgasare så om du tittar på toppen så ser du en blå slang

d e det enda som e gjort, alltså jag har trycksatt flotörhuset men hur man för på dina förgasare vet jag ej

• 4 years later...
Posted

Äntligen hittat hit igen då jag fick bytt cylindrar och kolvar på motorn äntligen 

blev en provtur med 

IMG_3352.jpeg

IMG_3345.jpeg

IMG_3361.jpeg

IMG_3404.jpeg

Posted

När man ser bilder så blir man påmind om den tiden man tävlade med 75 turbon, svunna tider 🙂

Posted
On 2024-02-22 at 09:37, Pedalen sade:

Den sjunger gött😎

kan man få se den på Kinnekulle i sommar?

Vore kul, får försöka komma dit

• Like 1
Posted
On 2024-02-22 at 12:02, swedishGT40 sade:

När man ser bilder så blir man påmind om den tiden man tävlade med 75 turbon, svunna tider 🙂

Va det 1.8l eller eget bygge?

Posted
35 minuter sedan, joaba sade:

Va det 1.8l eller eget bygge?

1.8T som jag lättade o trimmade samt svetsade in bur o styvade upp för banan.

• Like 1
  • 1 month later...
Posted (edited)

Edited by joaba
Fel