joaba Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Någon som vet hur lång tid d tar för TS att skicka hem plåtarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Jag regbes torsdag och hade plåtarna på måndag. Har sett andra som har 3 dagar. Sen finns det väl faktorer som kan påverka detta nån dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Jag regbes torsdag och hade plåtarna på måndag. Har sett andra som har 3 dagar. Sen finns det väl faktorer som kan påverka detta nån dag Tack då borde dom vara hemma efter en vecka:) E ju på semester nu:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Ta nu en öl till... :) jag kommer och avlöser dina belastningar i Side om 2,5 v ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 16, 2011 Author Share Posted September 16, 2011 Ta nu en öl till... :) jag kommer och avlöser dina belastningar i Side om 2,5 v ;) Låter bra d, jag bor på corolla hotell 38grader i skuggan idag vid 11 tiden :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Å shit....det låter varmt :) Tur man skall hålla till på ett all-inclusive hotell då det lär slinka ner några öl :D Kan upplysa om att det idag är sånt där riktigt fint höstväder...hoppas det håll i sig tills du är hemma och kan slänga på plåtarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Å shit....det låter varmt :) Tur man skall hålla till på ett all-inclusive hotell då det lär slinka ner några öl :D Kan upplysa om att det idag är sånt där riktigt fint höstväder...hoppas det håll i sig tills du är hemma och kan slänga på plåtarna. Det kan inte vara möjligt att det finns platser på vår jord som har ett bättre klimat än vad vi har, nu skall det vara höst och det måste ju gälla alla. Menar ni att ni lämnar vårt klimat och väljer något annat där det är "varmare" - det känns inte rätt. JAG ÄR INTE LITE AVUNDSJUK.... kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 Bättre och bättre d e som jag brukar säga att d bästa med solen d e ju skuggan:) Lite varmt e d faktisk, 28grader va d när jag gick och la mig vid 12 igår kväll men med allinklusive och ac på rummet så funkar d ju:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 21, 2011 Author Share Posted September 21, 2011 Varit ute på min första lagliga provtur, i regnet men vad gör väl d lika glad för d. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Kul kul och ett stort grattis! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 21, 2011 Author Share Posted September 21, 2011 (edited) Kul kul och ett stort grattis! :thumbsup: Tack tack men d hade ju inte gått så här "lätt" utan all din hjälp :notworthy: (Har en ny version av spak ställ på gång) Edited September 21, 2011 by joaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 Får väl lägga ut en bild så ni vet att den finns :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted January 16, 2012 Author Share Posted January 16, 2012 (edited) En bild på mitt nya spakställ :) inte helt klart på bild. Edited January 16, 2012 by joaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Ser ut att bli väldigt stabilt och glappfritt! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Elegant! Är den övre stången en vanlig, galvad, gängstång? Diameter? Antas Växlare, dock inte på SJ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 så här blev det när d va klart en 20mm alustång med en 12mm uniball i ena änden och en 10mm i andra änden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Håller på med ett kapell också, har en jobbar kompis som skall hjälpa mig han jobbade på Kungsäters industrier förut med kapell och sånt :) Börjar med en P-profil iframkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kåphult Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Hej! Jag har börjat att bygga på en sjua med alfa drivlina. Är det möjligt att jag skulle kunna titta lite på din bil? Min grabb spelar bandy i Sunvära så jag är ofta i dina trakter och tittar på bandy. Mvh Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 (edited) Hej! Jag har börjat att bygga på en sjua med alfa drivlina. Är det möjligt att jag skulle kunna titta lite på din bil? Min grabb spelar bandy i Sunvära så jag är ofta i dina trakter och tittar på bandy. Mvh Bengt Självklart får du d, jag är ju själv ledare i P12/P13 I Sunvära:) Vilket lag spelar han i? A-laget? D finns lite bilder på Garaget.org/joaba också. MVH Jocke Edited January 26, 2012 by joaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 En början iallafall:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Nu är det snart vår igen och dags att ta tag i höstens misstag som blev på väg till Hovsnäs sportvagnsträff :banghead:/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Oj, det där får du gärna utveckla. (och veckla ut...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 Bilen återställd och fått några mil igen bakomratten:-) fick bli lite enklare reparation av plåten så d blev att skarva främre sidoplåt den bakre blev ny och tro d eller ej men alla nit i gamla hål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Hmmm, hur märkte du ut var hålen i plåten skulle borras..? (Gick hela ölplattan åt till en plåt?:-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 (edited) Hmmm, hur märkte du ut var hålen i plåten skulle borras..? (Gick hela ölplattan åt till en plåt?:-)) Jag smidde ut den gamla plåten så gott det gick och sammborrade:-) och hade lite tur. (nä inte hela plattan men det underlättar med lite öl) Edited June 12, 2014 by joaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 21, 2014 Author Share Posted July 21, 2014 Dags för kopplings byte :(/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted February 25, 2019 Author Share Posted February 25, 2019 Dags att uppdatera kanske 🙈 tagit tag i detta nu och uppstartad nu iallafall😜 utan tryckrör men ändå 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted February 28, 2019 Author Share Posted February 28, 2019 Lite kul att öppna och se hur d ser ut efter 7 år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Blev ett par nya vassare kammar också som hittades i gömmorna 😊 va lite längre duration (290) och högre lyft (11mm) så tog i lite på avgaskammen men slipades bort bara ett vanligt problem på dessa tydligen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 23, 2019 Author Share Posted March 23, 2019 Fick äntligen investerat i en bbl tror d kan vara bra att ha nu när man skall överladda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted April 24, 2019 Author Share Posted April 24, 2019 Är d någon som läser detta och har tryckmatat dellortoförgasare så dela gärna med er av tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted May 3, 2019 Author Share Posted May 3, 2019 Plenum klart😊 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 17, 2019 Author Share Posted July 17, 2019 Så där nu rullar den igen och verkar funka ganska bra Kammarna känns roliga drar varvräknaren ut och lite till;) (7900 såg jag nån gång) Och laddar lite försiktigt nu (0,4) 587A460D-2660-46E1-9AC2-920B925BFF13.MOV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Ser jag rätt, kör du turbo och förgasare ? Vad har du behövt göra med förgasarna för att det ska funka ? Är lite sugen på en sån installation på min gamla B18 med dubbla SU i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 Det måste sjunga gott vid 7900 varv!Jag noterade gälarna du har på sidoplåten. Hur har du gjort dem? Eget verktyg? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted July 18, 2019 Author Share Posted July 18, 2019 Hallå ang förgasare så om du tittar på toppen så ser du en blå slang d e det enda som e gjort, alltså jag har trycksatt flotörhuset men hur man för på dina förgasare vet jag ej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted February 21 Author Share Posted February 21 Äntligen hittat hit igen då jag fick bytt cylindrar och kolvar på motorn äntligen blev en provtur med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted February 21 Author Share Posted February 21 Skall nog få fart på den igen IMG_3390.mov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedalen Posted February 22 Share Posted February 22 Den sjunger gött😎 kan man få se den på Kinnekulle i sommar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted February 22 Share Posted February 22 När man ser bilder så blir man påmind om den tiden man tävlade med 75 turbon, svunna tider 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted February 23 Author Share Posted February 23 On 2024-02-22 at 09:37, Pedalen sade: Den sjunger gött😎 kan man få se den på Kinnekulle i sommar? Vore kul, får försöka komma dit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted February 23 Author Share Posted February 23 On 2024-02-22 at 12:02, swedishGT40 sade: När man ser bilder så blir man påmind om den tiden man tävlade med 75 turbon, svunna tider 🙂 Va det 1.8l eller eget bygge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted February 23 Share Posted February 23 35 minuter sedan, joaba sade: Va det 1.8l eller eget bygge? 1.8T som jag lättade o trimmade samt svetsade in bur o styvade upp för banan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted March 29 Author Share Posted March 29 (edited) Edited March 29 by joaba Fel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts