Jump to content

Jörgen och Pärs 7:or


Recommended Posts

Hej, Alex kul att träffas. Jag hade sån tur att Gustaf hade tid redan på onsdagen så nu är bilen SFRO 2 klar :)))

Ska bara försöka jaga ifatt på en reg besiktningstid och det verkar omöjligt. Tänkte jag skulle vänta in de sista handingarna från SFRO sen blir det till att jaga

tider. Har du fått ordning på bromsarna ?

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

Kul, bra jobbat!

Ja jag tror jag ska få ordning på bromsarna, mindre bromscylindrar (0625) skickades från NBM Hydraulic idag. Får jag dem imorrn är bilen klar för sfro2 i helgen. Jag skriver resten i min tråd för att inte kladda för mycket i din :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Det är mer effektivt att sätta ett finmaskigt nät bakom sätena, i huvudbågen. Det styr upp luften bättre och du slipper turbulensen bakom vindavvisaren. Kollade på en cab häromdagen och det satt ett nät med millimeterstora rutor, ca 50/50 öppning. Det gjorde underverk enligt ägaren och han kunde tom köra nercabbat i regn. Visserligen har den fram och sidorutor, men principen blir som dom gamla cyklopliknande strutarna som gamla mopedister minns.

Link to comment
Share on other sites

Jag satte en plexiglasskiva på hela störtbågen.

Om det blev mindre turbulens i cupén är väl tveksamt dock inbillar jag mej att det blev något mindre.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Trevligt med mer effekt och mindre vikt. Jag borde komma förbi och titta i ditt garage någon gång, det är ju bara 40 minuter bort,. Ska hämta mina bärarmar på Måndag uppe i Smedjebacken, men på dagen.

Christer

Link to comment
Share on other sites

Hej, du är välkommen, jag jobbar endast 300 meter från garaget. Brukar inte ha problem att slita mig från arbetet, snarare tvärt om. Men ska du hinna klart nästa vecka blir det kanske tufft.

Mvh Pär

Edited by steel
Link to comment
Share on other sites

---- tappade ner den på fingret när jag tog bort den. ---

Lätt att bli efterklok men du skulle aldrig tagit bort plåten! Den satt fint där den satt och skyddade för minor samt allehanda fartgupp.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha Cealm, tänkte just på dig när jag släpade bort plåten, en tyngd och dimension helt i din smak.

Gjorde faktiskt en ny idag, väger nog 22 kg mindre.

post-3428-0-11307700-1394988405_thumb.jpg

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...