cealm Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Jajamen två bilder ger villkorligt på prov med övervakning så du har gjort helt rätt. Vi är resonliga som du märker men behöver matas med bilder regelbundet för att inte ............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 Då så, fyller på med en bild på däcken som kommit hem! Mjukt ock fint... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Här kommer en liten film som visar instrumenten från MC:n, som i sitt nya liv får sitta i Sevenprojektet... Its alive and kicking.. http://www.lindstromrally.se/MNR/R1.wmv Börjar på bli sjukligt sugen på en provkörning nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Passar såååååååå bra ihop, motorljudet med din bilnos och kaross. Jag gillar verkligen bilnosformen. Men däcken? De är säkert jättebra fast du tog väldigt grunda ribbor på traktormönster. Det mönstret där kommer inte rensa speciellt bra i vårsådden. För det syns tydligt att det är traktormönster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 Cealm Tack.. Börjar ta sig. Lägger till två dåliga, men ändå, bonusbilder: Bakljus: Huv på plats: Ang. däcken så hoppas jag på bra fäste, och jag tror jag avstår vårplöjningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Jäklar vilken grym noskon, egen design eller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 Steel Det är MNR's racespec på nosen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 Håller på med fästen till framskärmarna, bifogar bild... Börjar dra ihop sig mot sfro 2! Några värdefulla tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Är det godkänd reflex i bakljusen? Svårt att se på bild. Vid ett Ja = Bra men vid Nej = måste fixas till minst SBP. Den är riktigt snygg bilen, ursäkta att jag tjatar men så är det!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Har sett en Westfield med Bigheads plastade på insidan av skärmen så man slipper borra hål. Funderar på detta själv. http://www.bighead.co.uk/ http://mellowyellow.westfield-world.com/Build-bodywork.html#int11 (längst ner) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 Framskärmar på plats, samt avgassystem... Dessutom kan jag meddela att jag blev tvungen att hjälpa snöhögen utanför porten på traven lite, så jag skottade ut den för några dagar sedan, och den är nu ett minne blott.. Är det någon som har nått bra tips på huvscoop???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 rp glasfiber har ett som jag tror skulle kunna passa; Pro Aero L L=105cm B=45cm H=15cm http://rpglasfiber.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 jay-c Har tittat på det där scoopet, och formen är rätt men den är drygt 35cm för långt... Här en bild på bilen med huven på plats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 där var ju 2 sidor med scoop så nåt borde ju kunna passa. mach 1 shaker eller nåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 Hej Har inte hunnit vara så mycket i garaget, men nu börjar man på bli klar för SFRO 2! Lägger in en bild på mina nya fälgar, i brist på annat... / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Hej på er Då har det gått en tid sedan jag skrev något senast, men nu har det rört på sig, så att säga... SFRO 2 klart, lite synd att jag faila bigtime på ljudprovet bara.. :banghead: Nu till min fråga: Kan man regbesiktiga utan godkännt ljudprov och sedan fara tillbaka o visa upp det när man klart ljudet? Anledningen till detta är att jag inte får något besked om när nästa ljudprov är..! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Såååjaa Ljudprov - Check - 80,7db Nu väntar regbesiktning på Tisdag! :prop: :prop: :prop: :prop: / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Hej! Vad hade du för ljuddämpare när bullerprovet gick fel respektive gick bra? Undrar eftersom jag också snart ska göra bullerprovet. Jag har en Honda superblackbird motor och en original Yamaha R1 ljuddämpare.. Tycker själv att den går ganska tyst, men det är ju svårt att gissa hur mycket den låter i Db.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Hej Det som gick fel i första var insugningsljudet... Hade ett öppet pipercrossfilter, som genererade ca 90db ljudnivå på insuget. Nu är den ersatt av ett plenum med en slang till en original Saab 9-3 luftburk med originalfilter i. Detta sänkte ljudet till ca 81db. Ljuddämpare har jag en dämpare från England av nått okänt fabrikat, varefter jag dragit systemet vidare vid bakhjulen till en universaldämpare från Biltema placerad på tvären bak. Tror inte man klarar nivån med enkel dämpare på MC-motor... Tror jag iaf... / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 stoppa i en insats i ljuddämparen. Det är det enklaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Ja insats borde väl funka, "db killer" finns dock bara till eftermarknadssystem, så då får det bli nåt eget.. Hade annars samma tanke som du Henrik, att lägga en extra burk på tvären under tanken.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 I Demon Tweeks papperskatalog (ej webben vad jag har sett) så har dom dessa "Decibel Inserts" ....funderar på att skaffa en sån http://www.jetex.co.uk/website/jetex-pipework.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 de finns i svensk handel också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Tada! Då var man reggad och klar! Var lite närvösa minuter som alltid hos bilprovningen, men det gick bra :) Obligatorisk samling runt bilen av de som jobbar där, men det var bara positiva ord! Nu får man muta posten så dom skickar plåtarna med raketfart! Nu blir det att tvätta, städa (både bil och garage) samt byta framfälgar som också har anlänt. / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Grattis...satan vad skönt det måste vara :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 japp, riktigt skönt, dock 2 månader senare än vad jag tänkt mig, men allt pill på slutet tar tid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Grattis till en körklar Sjua! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 gratulerar. Det är det små pillet som tar tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Precis den känslan jag börjar få...måste speed'a upp lite om planen skall bli verklighet känner jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Jag vill passa på och tacka alla som lagt ner tid och svarat på diverse frågor under byggets gång! Var är plåtarna så man kan fara ut och köra då? Har ju gått flera timmar sedan besiktningen...!! / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcuZ Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Locket till en vit IKEA plast-låda kombinerat med en tuschpenna blev min skylt timmarna efter godkänd regbesiktning. Sedan tog det någon dag innan jag kunde försäkra och köra eftersom bara register-uppgifter från Transportstyrelsen bara godtogs av försäkringsbolaget, att komma och visa upp alla handlingar löste inte problemet. Jobbigt att vänta två-tre dagar - jag vet. GRATTIS förståss! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 ---- Var är plåtarna så man kan fara ut och köra då? Har ju gått flera timmar sedan besiktningen...!! ---- Lugn bara lugn de kommer med B-post. A-post kostar någon krona mer. Hoppas det går fort ändå..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Grattis! :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Grattis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 21, 2010 Author Share Posted July 21, 2010 Tack för alla Grattis, och kilkennys målflaggor, men detta är nog bara början på projektet känns det som. Hösten får bli "utvädering" så ska man ju ha nått å göra i vinter också... Inga plåtar idag heller, haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 (edited) Säkert Transportstyrelsen som glömt frankera B-post så nu är skyltarna på väg till England istället. MEn lugn de kommer. Förresten kostar det runt 1500 SEK att åka utan skyltar bara så du vet.Fast bara om du åker fast...... Edited July 21, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Ta en medans du väntar ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 21, 2010 Author Share Posted July 21, 2010 Tjena Jag har ju bara goda erfarenheter av Englandstransporter, till skillnad av inrikes :(... ... så det bästa vore kanske att dom tog en snabbsväng via landet i fråga! Helt appråpå inget eller kanske lite ändå, Beställde lite delar från Harry Hockley till rallyopeln, och sa att det var lite brottom, med tanke på vad man brukar få höra om leveranser. Vi levererar till en företagsadress så går det fortare sa dom. Vad bra och så uppgav jag adressen till verkstaden där vi mekar. Detta var kanske runt kl 14:00. Blev lite förvånad när dom ringer dagen efter från verkstan och säger att jag har ett paket från England liggandes. Öppnar paketet, och där ligger en lapp med en ursäkt att dom ej kunde få fram paketet till 07:00 eftersom jag bodde i Sundsvall... (DHL Express) Eftersom jag har semester, trodde jag, men har jobbat mån - tis - ons, och kommer att jobba tor - fre får det bli Men... på Lördag är det bröllop då en av mina mekkompisar gifter sig, och även där brister planeringen då det är rallytävling på Söndag då jag skall deltaga... / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 23, 2010 Author Share Posted July 23, 2010 Här kommer två bilder på skapelsen, från idag. Plåtar på plats, lite fix kvar. Byta framfälgar och luftburken med filter är högst provisoriskt, och sedan ska det på ett scoop. Denna luftfilterburk är ca 10cm för hög... Bättre bilder än med min kassa telefon kommer! Blev iaf några km körda idag. Synd att temperaturen inte vågat sig över 15 idag. / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Fast det ser tufft ut! --- Denna luftfilterburk är ca 10cm för hög... --- Edit : Tillägg: Förresten ligger det inte en bunt användbara fälgar i fälglagret till höger om bilen i sista bilden? Edited July 24, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 är dina skärmar fram orginal eller har du förlängt dom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Jag ser inga svart streck på asfaltsplanen... :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 De användbara fälgarna är kanske lite FÖR mycket, 22,5" vilket kanske passar på boggin på en cealm 6-wheelmachine? Framskärmarna är orginal MNR. Avsaknaden av svarta streck på planen måste fixas. Någon som känner till någon bra färg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 AVONBLACK brukar gå bra. Sitter i flera månader, sen får man bättra på de fläckar som bleks/slits bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted August 13, 2010 Author Share Posted August 13, 2010 Hej allesammans... Lite uppdatering av upplevelserna så här långt. Tyvärr har vädret svikit mig den senaste tiden men det har blivit några mil iaf. Ruskigt bra väghållning samt bromsar nått grymmt, och prestandan... när ena mätaren passerar 10.000, då j...ar! Skönt att dom lovat varmare väder igen! / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik H Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 Tjaba Då var det dags för en liten uppdatering... Ca 100mil han det bli innan första, och förhoppningsvis enda, haveriet kom. Backväxellådan från MNR sa upp sig i samband med en backning uppför en backe. Har inte öppnat den, men enligt MNR har do haft ett likadant haveri tidigare, och beror tydligen på en felaktig härdning av en axel... Så, nu har den flyttat in i byggaragret igen för att ta lös lådan. Den ska till England för analys... Lite mera förbättringar blir det säkert, iform av nytt insug, mappning av motorn mm mm / Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.