Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jajamen två bilder ger villkorligt på prov med övervakning så du har gjort helt rätt.

Vi är resonliga som du märker men behöver matas med bilder regelbundet för att inte .............

  • 2 weeks later...
Posted

Passar såååååååå bra ihop, motorljudet med din bilnos och kaross. Jag gillar verkligen bilnosformen.

Men däcken? De är säkert jättebra fast du tog väldigt grunda ribbor på traktormönster. Det mönstret där kommer inte rensa speciellt bra i vårsådden. För det syns tydligt att det är traktormönster.

Posted

Cealm Tack.. Börjar ta sig. Lägger till två dåliga, men ändå, bonusbilder:

Bakljus:

Foto077 2.JPG

Huv på plats:

Foto076 2.JPG

Ang. däcken så hoppas jag på bra fäste, och jag tror jag avstår vårplöjningen...

Posted

Håller på med fästen till framskärmarna, bifogar bild... Börjar dra ihop sig mot sfro 2! Några värdefulla tips?

Foto082 2.JPG

Posted

Är det godkänd reflex i bakljusen? Svårt att se på bild.

Vid ett Ja = Bra

men vid Nej = måste fixas till minst SBP.

Den är riktigt snygg bilen, ursäkta att jag tjatar men så är det!.

Posted

Foto092 2.JPG

Framskärmar på plats, samt avgassystem...

Dessutom kan jag meddela att jag blev tvungen att hjälpa snöhögen utanför porten på traven lite, så jag skottade ut den för några dagar sedan, och den är nu ett minne blott..

Är det någon som har nått bra tips på huvscoop????

Posted

jay-c Har tittat på det där scoopet, och formen är rätt men den är drygt 35cm för långt...

Här en bild på bilen med huven på plats

Foto104 2.JPG

Posted

där var ju 2 sidor med scoop så nåt borde ju kunna passa. mach 1 shaker eller nåt

  • 4 weeks later...
Posted

Hej

Har inte hunnit vara så mycket i garaget, men nu börjar man på bli klar för SFRO 2!

Lägger in en bild på mina nya fälgar, i brist på annat...

Foto123 2.JPG

/ Henrik

  • 1 month later...
Posted

Hej på er

Då har det gått en tid sedan jag skrev något senast, men nu har det rört på sig, så att säga... SFRO 2 klart, lite synd att jag faila bigtime på ljudprovet bara.. :banghead:

Nu till min fråga: Kan man regbesiktiga utan godkännt ljudprov och sedan fara tillbaka o visa upp det när man klart ljudet? Anledningen till detta är att jag inte får något besked om när nästa ljudprov är..!

Posted

Såååjaa

Ljudprov - Check - 80,7db

Nu väntar regbesiktning på Tisdag!

:prop: :prop: :prop: :prop:

/ Henrik

Posted

Hej! Vad hade du för ljuddämpare när bullerprovet gick fel respektive gick bra?

Undrar eftersom jag också snart ska göra bullerprovet. Jag har en Honda superblackbird motor och en original Yamaha R1 ljuddämpare.. Tycker själv att den går ganska tyst, men det är ju svårt att gissa hur mycket den låter i Db..

Posted

Hej

Det som gick fel i första var insugningsljudet... Hade ett öppet pipercrossfilter, som genererade ca 90db ljudnivå på insuget. Nu är den ersatt av ett plenum med en slang till en original Saab 9-3 luftburk med originalfilter i. Detta sänkte ljudet till ca 81db.

Ljuddämpare har jag en dämpare från England av nått okänt fabrikat, varefter jag dragit systemet vidare vid bakhjulen till en universaldämpare från Biltema placerad på tvären bak. Tror inte man klarar nivån med enkel dämpare på MC-motor... Tror jag iaf...

/ Henrik

Posted

stoppa i en insats i ljuddämparen. Det är det enklaste.

Posted

Ja insats borde väl funka, "db killer" finns dock bara till eftermarknadssystem, så då får det bli nåt eget.. Hade annars samma tanke som du Henrik, att lägga en extra burk på tvären under tanken..

Posted

Tada!

Då var man reggad och klar! Var lite närvösa minuter som alltid hos bilprovningen, men det gick bra :)

Obligatorisk samling runt bilen av de som jobbar där, men det var bara positiva ord!

Nu får man muta posten så dom skickar plåtarna med raketfart!

Nu blir det att tvätta, städa (både bil och garage) samt byta framfälgar som också har anlänt.

/ Henrik

Posted

japp, riktigt skönt, dock 2 månader senare än vad jag tänkt mig, men allt pill på slutet tar tid!

Posted

Precis den känslan jag börjar få...måste speed'a upp lite om planen skall bli verklighet känner jag.

Posted

Jag vill passa på och tacka alla som lagt ner tid och svarat på diverse frågor under byggets gång!

Var är plåtarna så man kan fara ut och köra då? Har ju gått flera timmar sedan besiktningen...!!

/ Henrik

Posted

Locket till en vit IKEA plast-låda kombinerat med en tuschpenna blev min skylt timmarna efter godkänd regbesiktning. Sedan tog det någon dag innan jag kunde försäkra och köra eftersom bara register-uppgifter från Transportstyrelsen bara godtogs av försäkringsbolaget, att komma och visa upp alla handlingar löste inte problemet. Jobbigt att vänta två-tre dagar - jag vet.

GRATTIS förståss!

Posted

---- Var är plåtarna så man kan fara ut och köra då? Har ju gått flera timmar sedan besiktningen...!! ----

Lugn bara lugn de kommer med B-post. A-post kostar någon krona mer.

Hoppas det går fort ändå.....

Posted

Tack för alla Grattis, och kilkennys målflaggor, men detta är nog bara början på projektet känns det som. Hösten får bli "utvädering" så ska man ju ha nått å göra i vinter också...

Inga plåtar idag heller, haha.

Posted (edited)

Säkert Transportstyrelsen som glömt frankera B-post så nu är skyltarna på väg till England istället. MEn lugn de kommer. Förresten kostar det runt 1500 SEK att åka utan skyltar bara så du vet.Fast bara om du åker fast......

Edited by cealm
Posted

Tjena

Jag har ju bara goda erfarenheter av Englandstransporter, till skillnad av inrikes :(...

... så det bästa vore kanske att dom tog en snabbsväng via landet i fråga!

Helt appråpå inget eller kanske lite ändå, Beställde lite delar från Harry Hockley till rallyopeln, och sa att det var lite brottom, med tanke på vad man brukar få höra om leveranser. Vi levererar till en företagsadress så går det fortare sa dom. Vad bra och så uppgav jag adressen till verkstaden där vi mekar. Detta var kanske runt kl 14:00. Blev lite förvånad när dom ringer dagen efter från verkstan och säger att jag har ett paket från England liggandes. Öppnar paketet, och där ligger en lapp med en ursäkt att dom ej kunde få fram paketet till 07:00 eftersom jag bodde i Sundsvall... (DHL Express)

Eftersom jag har semester, trodde jag, men har jobbat mån - tis - ons, och kommer att jobba tor - fre får det bli

pepsi-max_logo.jpg

Men... på Lördag är det bröllop då en av mina mekkompisar gifter sig, och även där brister planeringen då det är rallytävling på Söndag då jag skall deltaga...

/ Henrik

Posted

Här kommer två bilder på skapelsen, från idag.

Plåtar på plats, lite fix kvar. Byta framfälgar och luftburken med filter är högst provisoriskt, och sedan ska det på ett scoop.

Denna luftfilterburk är ca 10cm för hög...

Bättre bilder än med min kassa telefon kommer!

Bild 6.JPG

Bild 7.JPG

Blev iaf några km körda idag. Synd att temperaturen inte vågat sig över 15 idag.

/ Henrik

Posted (edited)

Fast det ser tufft ut! --- Denna luftfilterburk är ca 10cm för hög... ---

Edit : Tillägg: Förresten ligger det inte en bunt användbara fälgar i fälglagret till höger om bilen i sista bilden?

Edited by cealm
Posted

De användbara fälgarna är kanske lite FÖR mycket, 22,5" vilket kanske passar på boggin på en cealm 6-wheelmachine?

Framskärmarna är orginal MNR.

Avsaknaden av svarta streck på planen måste fixas. Någon som känner till någon bra färg?

Posted

AVONBLACK brukar gå bra. Sitter i flera månader, sen får man bättra på de fläckar som bleks/slits bort.

  • 3 weeks later...
Posted

Hej allesammans...

Lite uppdatering av upplevelserna så här långt. Tyvärr har vädret svikit mig den senaste tiden men det har blivit några mil iaf.

Ruskigt bra väghållning samt bromsar nått grymmt, och prestandan... när ena mätaren passerar 10.000, då j...ar! Skönt att dom lovat varmare väder igen!

/ Henrik

  • 1 month later...
Posted

Tjaba

Då var det dags för en liten uppdatering... Ca 100mil han det bli innan första, och förhoppningsvis enda, haveriet kom. Backväxellådan från MNR sa upp sig i samband med en backning uppför en backe. Har inte öppnat den, men enligt MNR har do haft ett likadant haveri tidigare, och beror tydligen på en felaktig härdning av en axel... Så, nu har den flyttat in i byggaragret igen för att ta lös lådan. Den ska till England för analys... Lite mera förbättringar blir det säkert, iform av nytt insug, mappning av motorn mm mm

/ Henrik

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...