DomiSeven Posted April 18 Author Posted April 18 Min plan att starta och avsluta vinterprojektet samma dag fallerade i och med att batteriet är dött. Jag har lämnat bilen över vintern med huvudbrytaren på. Men utöver det tog det som jag planerat ungefär en timme, att byta ut bromsslangarna fram. Gamla slangar med adapter. Jag ser nu att jag nog skulle vilja ha gummihattar på luftningsnipplarna. Nya slangar Stendött batteri Nytt batteri ska beställas och nån i familjen får hjälpa mig lufta bromsarna. 4 Quote
DomiSeven Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago Jag har haft lite problem med bromsarna, kraftiga vibrationer och att hjulet rört sig vid inbromsning. Det visade sig vara två saker. Dels verkar hubben på vänster fram vara lite skev, kanske från fabrik. Dels en bussning som är helt kass. Jag fick ner rörelsen på bromsskivan till 0.04 mm med hjälp av shims. Sen lossade jag den undre bärarmen. Bakre var värst. Främre var inte mycket bättre Jag fick ut den värsta Jag började leta ersättning, men problemet var dels att det bara var två veckor kvar till Kinnekulle och semestertider. Samt att Rally Design som verkade ha samma mått som mig har en lägstagräns vid beställning och den nådde jag inte upp till. Rally Design tipsade om Apex, Apex har dock sitt egna sortiment (Powerflex) men deras måtte stämde bara nästan. Apex kunde dock beställa från Rally Design, men inget fanns ändå i lager så det skulle inte hinna fram till Kinnekulle ändå. Under tiden jag mailade Rally Design, Apex och Powerflex började jag med ett annat litet miniprojekt. Trådlösa knappar i ratten, ren kopia av @veddes lösning. En garageportsöppnare med fjärren monterad i ratten. Trådarna blev lite korta och emblemet hamnade uppochned, det löstes med ett klistermärke. I dag var jag på Nifsta med hojen och mötte upp @Pedalen och Vedde, Vedde hade med sig bussningar som ursprungligen tillhört självaste @Jocke4U Bussningarna passade perfekt I morgon ska jag återmontera bärarmen och byta på de tre andra i framvagnen. Det är alltså Rally Designs PB121. Jag hade kanske valt lite hårdare, men de här är ändå garanterat bättre än de jag hade innan. 2 Quote
Recommended Posts