Jocke4U Posted May 28, 2015 Posted May 28, 2015 Japp, samma färg tycker jag. Hojta till om du behöver motivation....kaffe med garagesnack och/eller åka med en sväng 1 Quote
mloisg Posted June 14, 2015 Author Posted June 14, 2015 Jag får tacka er som tog er tid att reflektera :thumbsup:. Nu är alla skärmar vitmålade :) . Quote
mloisg Posted September 18, 2015 Author Posted September 18, 2015 Har efter en hektisk månad lyckats med konsstycket att göra SFRO 1 och 2, bullerprov, och idag också enskilt godkännande hos Fordonsprovarna?. Så nu sitter man här och väntar på skyltarna? 2 Quote
kengren Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Det gick fort på slutet. GRATTIS kenneth Quote
mloisg Posted September 18, 2015 Author Posted September 18, 2015 Tack! Det gick undan efter att jag provkört den någorlunda färdig och fattade att det faktiskt är j-igt rolig körning. SFRO:s Luigi de Barone hjälpte också till att få skjuts på motivationen då det var lätt att få tider som passade. Även transportstyrelsen har skött sig exemplariskt med ursprungskontroll mm. 1 Quote
mloisg Posted November 15, 2015 Author Posted November 15, 2015 Nu har jag tillryggalagt lite drygt 100 mil utan några större problem och jädrar vad kul det har varit :eclipsee_steering: Har dock tyckt att det att det klonkat lite i bakvagnen när jag klivit av kopplingen snabbt och bytte därför ut Amazon trådrullarna mot polyurethanbussningar. I begynnelsen köpte jag originalbussningar från cvi automotive och behövde senare komplettera med några stycken och handlade då på Mekonomen :banghead: Ni kanske kan gissa vilken som kommer därifrån,och betänk då att den haft hjälp av en på motsatt sida... Quote
mloisg Posted December 11, 2015 Author Posted December 11, 2015 Bra att det blivit minusgrader till sist så man kan börja greja lite! Gt30, vattenkyld intercooler med cirkulationspump och eget kyl, Link g4 mm,ska på plats. Quote
mloisg Posted January 29, 2016 Author Posted January 29, 2016 Nu är alltihop monterat på min flong nya 2,5:a :banana: 1 Quote
Thomas Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 16v 2,5l med respirator. den blir elak den Quote
mloisg Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 jo kanske, men den är tung, 769kg :burnout: Quote
mloisg Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Sista bilden för säsongen 2015. Kanske att den är lackad i Saab steelgrey när våren kommer. 1 Quote
Jonas Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Nog de snyggaste "lösa" bakskämarna jag sett! Placering av bakljusena, var den ok för SBP? Funderar på att själv placera dom där istället för på skärmarna. Quote
mloisg Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Tack! Bakljusen ligger precis på maxmåttet 400mm vilket gjorde att de hamnade lite ute i radien på baken. Hade jag inte haft 265mm däck och cirka 50mm mellan däck och baken hade de ju hamnat lite längre in. Allt är dock besiktigat och godkänt som det ser ut på bilden. Quote
mloisg Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Kan dock ha förändrat ridehighten något vid besiktningstillfället :hypocrite: Quote
Matz Posted February 2, 2016 Posted February 2, 2016 Sista bilden för säsongen 2015. Kanske att den är lackad i Saab steelgrey när våren kommer. Kanon fin bil :thumbsup: Quote
mloisg Posted June 13, 2017 Author Posted June 13, 2017 Nu är det mesta på plats inklusive en ZF låda och zinterlamellkoppling. Ett av ramrören under växellådan vållade en del huvudbry men med en i bellhouset infälld u-profil löste det sig. Är inte riktigt framme vid första provturen men f-n vad man är sugen. Har en del värmeisoleringsarbeten kvar och även koppla cirkulationspumpen till intercoolern. Det blir inte mycket luft mellan grenrören och glasfibern men jag har en fin brandsläckare? 3 Quote
mloisg Posted May 20, 2018 Author Posted May 20, 2018 Hej! Efter mycket klurande och många lärdomar har jag nu fått snurr på maskineriet som går förbluffande bra. Lade mycket tid på att få tomgångsmotorn att fungera ihop med sprutet men tog bort den och det funkar helt ok. Skulle mappat den 28/5 men diffproblem gör att det förmodligen blir uppskjutet😭 Quote
PeÅ Posted May 21, 2018 Posted May 21, 2018 hejsan Vad använder du för kammar i denna maskin ? mvh PeÅ Quote
mloisg Posted May 21, 2018 Author Posted May 21, 2018 Hej! Jag köpte toppen komplett, portad och klar för några år sedan. Toppen var i ordningställd av en kille som jag tror heter Peter i Motala, och som drev ett företag i branschen. Jag har ett kamkort med specen på någonstans men lyckas inte hitta det nu, men de sägs vara fina turbokammar. Lägger upp tider och lyft när jag hittat kortet. Mvh Christer Quote
mloisg Posted June 25, 2018 Author Posted June 25, 2018 Mappningen blev inte alls som förväntat då jag fortfarande inte lyckats hitta kamkortet med inställningarna, vilket resulterade i alldeles för höga avgastemperaturer. Peter som slipat/sålt kammarna har inte varit behjälplig med några uppgifter. Bytte till originalkammar och fick 75 hk mer med en betydligt lugnare gång. 330 hk vid 0,8 bar sedan hände konstiga saker med laddet som förmodligen hör samman med ett krokigt avgashus pga de höga temperaturerna vid förra körningen. Även kopplingen (6 puck sinter) verkade ligga på gränsen med en original turbotryckplatta då det flög gnistor under bilen vid pullen. Skulle varit kul att se vad den givit vid 2.0 bar men det får bli nästa gång och då med nytt kinesaggregat och annan tryckplatta. Quote
mloisg Posted July 29, 2018 Author Posted July 29, 2018 Har under semestern roat mig med att foliera bygget! Ganska roligt och bitvis frustrerande kan jag säga... 4 1 Quote
kengren Posted July 29, 2018 Posted July 29, 2018 Det ser mycket snyggt ut - kan du lägga ut fler bilder. Är det plast eller aluminum under? Quote
mloisg Posted July 29, 2018 Author Posted July 29, 2018 Tack! Det är en epoxigrundad glasfiberkaross under folien. Släta ytor är inga problem att få bubbelfria, däremot kan det vara svårt med vidhäftningen runt invändiga radier då det blir mycket material som ska fördelas. Annars förvånansvärt medgörlig och det enda som behövs är folie, bra kniv, någon form av skrapa samt en varmluftpistol. Ett större bord är såklart en fördel. Jag köpte folien på AliExpress så det är kines grejjer för runt 1500:- som ligger på bilen. 1 Quote
mloisg Posted July 29, 2018 Author Posted July 29, 2018 Prickarna på huven är smutsvatten som torkat, alltså inga bubblor i folien. Quote
Jocke4U Posted July 29, 2018 Posted July 29, 2018 Snyggt! Har provat lite folie - det är som vissa andra uppgifter jag tar mig an - får mig fullkomligt helsvettig och förbannad 😄 Skulle t.ex. måla en gammal kökssoffa (vd massa pinnar) och började - helt genomblöt och så missnöjd med kladdet. Köpte en el-färgspruta och den var sprutad snyggt och fint på nolltid. Färg i hela garaget men det var det värt 😄 ...Putsa murbruk är en annan historia... 1 Quote
Frena Posted July 29, 2018 Posted July 29, 2018 1 timme sedan, mloisg sade: Tack! Det är en epoxigrundad glasfiberkaross under folien. Släta ytor är inga problem att få bubbelfria, däremot kan det vara svårt med vidhäftningen runt invändiga radier då det blir mycket material som ska fördelas. Annars förvånansvärt medgörlig och det enda som behövs är folie, bra kniv, någon form av skrapa samt en varmluftpistol. Ett större bord är såklart en fördel. Jag köpte folien på AliExpress så det är kines grejjer för runt 1500:- som ligger på bilen. Mkt snyggt! 2 Quote
Fjonkalicious Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 (edited) Tjusigt! Hur var det att jobba med folien från Ali? Svårjobbad? Följsam? Jag funderar på att foliera nämligen och är nyfiken. Edited July 30, 2018 by Fjonkalicious Quote
mloisg Posted December 30, 2018 Author Posted December 30, 2018 Jag har ju ingen erfarenhet av någon annan än den här kinesfilmen så hur den är jämfört med andra låter jag vara osagt. Skulle jag önska något så är det bättre vidhäftning/lim Jag köpte faktiskt en annan variant först, och den beskrevs som borstad aluminium men jag tyckte den påminde för mycket om något annat. Jag kom dock inte på vad. Veckan efter såg min garagekompis folien och tyckte den såg ut som sälpäls. Det var huvudet på spiken. Quote
mloisg Posted March 15, 2019 Author Posted March 15, 2019 Tack ! Man har ju ingen aning om hur det egentligen blir när man inte har plats att beskåda proportioner och helhet förrän allt är klart. Så lite tur och mycket grejer som har hamnat bland soporna är vad som krävts för att jag till slut skulle bli nöjd. Cykelskärmar bak och störtbågarna är kanske sådant jag skulle övervägt en extra gång idag. Mvh Christer Quote
Speedster Posted March 16, 2019 Posted March 16, 2019 20 timmar sedan, mloisg sade: Cykelskärmar bak och störtbågarna är kanske sådant jag skulle övervägt en extra gång idag. Mvh Christer Jag tycker skärmarna bak gör sig riktigt bra, det gör att den sticker ut lite 👍🏻 Quote
Rikard Larsson Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 Håller med. Gillar cykelskärmar bak 🙂 Quote
eggelind Posted March 19, 2019 Posted March 19, 2019 On 2018-07-29 at 20:07, mloisg sade: Tack! Det är en epoxigrundad glasfiberkaross under folien. Släta ytor är inga problem att få bubbelfria, däremot kan det vara svårt med vidhäftningen runt invändiga radier då det blir mycket material som ska fördelas. Annars förvånansvärt medgörlig och det enda som behövs är folie, bra kniv, någon form av skrapa samt en varmluftpistol. Ett större bord är såklart en fördel. Jag köpte folien på AliExpress så det är kines grejjer för runt 1500:- som ligger på bilen. Riktigt snyggt! Jag gillar placering av baklamporna. Jag klurar på placering själv och lutar åt nåt liknande:) Mvh Anders Quote
mloisg Posted April 15, 2019 Author Posted April 15, 2019 Tack för all feedback🙏 Baklampornas placering är på gränsen med 255:or. Bromsade förövrigt förra helgen och resultatet blev en lättkörd maskin👌 6 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.