Jump to content

mloisg

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    122
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

mloisg last won the day on June 28 2023

mloisg had the most liked content!

Reputation

31 Excellent

About mloisg

  • Birthday 07/07/1964

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Göteborg

Profile Fields

  • Namn
    christer johansson
  • Ort
    Göteborg

Recent Profile Visitors

5,532 profile views
  1. Tråkigt att höra att din bilbyggarkarriär är över då du har varit en stor om inte den största inspirationskällan till att amatörbygga ett fordon. Men var sak har sin tid.
  2. Ledsen för dålig uppdatering här men det har varit mycket. Bilen kommer förmodligen inte att säljas i det närmaste men lite längre fram. mvh
  3. På grund av förvaringsproblem har jag bestämt mig för att sälja mitt bygge som påbörjades 2008 och besiktigades samt reggades 2015. Bilen är idag reggad som T12BF=Besiktningsbefriad men utan turbo. Ramen liknar en Mc sorly 442 med diverse förstärkningar, och hjulupphängningar fram är Volvo 140 spindlar med Volvo 240 bromsar hängandes i egenbyggda reglementsenliga bärarmar. Bakvagnen består av en 1031 axel med Torsen diff och 3:15 utväxling upphängd i fyrlink med klassiskt panhardstag. Stötdämpare fram och bak är Gaz coilovers. Motorn består av ett B230 FK block som är stressborrat 96.50 och Wiseco 8.5 kolvar monterade med K1 stakar. Lätt portad B234 topp med originalkammar och med VAG spolar och hemsnickrat insug. Grenröret är hemsnidat i rostfritt med en Garrett TA 3410 turbo. Torrsumpspump från A/T Power i England med stor torrsumpstank från Butler built Motorn är bromsad till 438 WHP Kopplingen är en Sachs motorsporttryckplatta med en Tenaci 6 puckad fjädrad lamell i. Växellådan är en BMW ZF 328. Rullar på riktiga 3 delade splitfälgar fråm Works 10x17 och 255/40/17 bak och 9/17 235/45/17 fram, däcken är 75% iga och av typ Nankang sportnex NS-2R Karossen är egengjuten och alla formar finns sparade och fås givetvis med om så önskas Har även reservblock och topp vid snabb smärtlös affär. Finns självklart mängder av bilder och info om/på det mesta om så önskas. 150 000:- alt högstbjudande med rätt att neka
  4. Jag gjorde egna stag i 20x10x1,5 profilrör. Har funkat väldigt bra bortsett från limningen av skärmen som släppte på Falkenbergsrakan. Fladdrar inget och har suttit där sedan 2015.
  5. Min skulle kunna vara till salu. Volvomotor och bakaxel men med BMW låda.
  6. Jari Kinnunen, funktionär, 1 till maten Vedde, 1 bil + förare, 2 till middag. Mattias Kristiansson 1 bil + 1 förare Kjell Andersson, prel. funktionär 1 på maten Andreas Svensson, 1 bil + förare, 1 till middagen Lars Andersson ,1 bil+förare, 1 till maten. Fredrik Svedjefält, 1 bil+förare, 2 mat Sören Aronsson 1 bil+förare, 1 mat Per Lindberg 1 bil och en förare 1 mat Magnus Viktorsson 1 bil+förare, 1 mat Mikael Nordin 1 bil + förare Stefan larsson 1 bil + förare, 1 till maten Roland Käll funktionär, 1 mat Bengt Johansson funktionär, 1 mat Christian Liljekvist 1 bil + förare Christer Johansson 1 bil+förare
  7. Hej! Har sökt lite överallt efter aktuella regler för montering av kopplingsanordning på redan reggad bil utan att finna något. Vad gäller om jag vill eftermontera en kopplingsanordning på min sjua som redan är T12BF ? Får jag tillverka draget och montera det utan besiktning hos något kontrollorgan ?
  8. Tror efter många år i sportvagnsserien och med ssk racing, att mycket av det man anses behöva ha för att åka fort, bara ställer till det när man ska sortera ut. Visst är delad bakvagn, bromsvåg och låg ofjädrad vikt av godo, men det blir många fler parametrar att räkna med och tillfällen att sortera ut grejorna inte tillräckligt många. Samma med vikthetsen: Bygg så det håller och Du kan vara med och lära känna dej själv och bilen. Det kapar tiderna mer än några ynka kilon här och där. Bara min högst personliga filosofi.
  9. Kul att Du var med och åkte igår! Riktigt underhållande med nån som inte fegar i böjarna💪 Fint bygge👌
  10. Fint bygge och kul att få göra det med grabben👍
  11. Tack till Er alla och då särskilt Jari och Vedde samt bullermannen för en supertrevlig och rolig dag på Kinnekulle! Min första dag med Locostsweden men förhoppningsvis inte den sista👍
  12. Anmäler mig för körning på lördag om det inte är försent. //Christer Johansson
  13. Tack för all feedback🙏 Baklampornas placering är på gränsen med 255:or. Bromsade förövrigt förra helgen och resultatet blev en lättkörd maskin👌
  14. Tack ! Man har ju ingen aning om hur det egentligen blir när man inte har plats att beskåda proportioner och helhet förrän allt är klart. Så lite tur och mycket grejer som har hamnat bland soporna är vad som krävts för att jag till slut skulle bli nöjd. Cykelskärmar bak och störtbågarna är kanske sådant jag skulle övervägt en extra gång idag. Mvh Christer
  15. Jag har ju ingen erfarenhet av någon annan än den här kinesfilmen så hur den är jämfört med andra låter jag vara osagt. Skulle jag önska något så är det bättre vidhäftning/lim Jag köpte faktiskt en annan variant först, och den beskrevs som borstad aluminium men jag tyckte den påminde för mycket om något annat. Jag kom dock inte på vad. Veckan efter såg min garagekompis folien och tyckte den såg ut som sälpäls. Det var huvudet på spiken.
×
×
  • Create New...